Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Bekijk resultaten enquête: Masturbatie/seks en haaruitval: hoe zit het bij jou?
Ik heb last van haaruitval en masturbeer/seks zeer vaak (7 of meer keer per week) 104 44,26%
Ik heb last van haaruitval en masturbeer/seks vaak (5 of 6 keer per week) 54 22,98%
Ik heb last van haaruitval en masturbeer/seks gemiddeld (3 of 4 keer per week) 42 17,87%
Ik heb last van haaruitval en masturbeer/seks weinig (1 of 2 keer per week) 25 10,64%
Ik heb last van haaruitval en masturbeer/seks zelden (minder dan 1 keer per week) tot nooit 10 4,26%
Aantal stemmers: 235. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 november 2008, 10:04   #586
unnim
Naturel haar
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 27
volgens mij heeft het ook iets met elkaar te maken.
rukken = hoge libido
dan "denken aan sex" denk ik zelf.

ik ben van mening dan "minder rukken/sex" = minder haartuival
precies zoals je zegt
meer meer LIBIDO = SPERMA = DHT = HAARUITVAL.

SPERMA en DHT hebben iets met elkaar te maken, want voorbeeld Zaagbladpalm is ook voor prostaat verkleining.
Finasteride volgens mij ook iets met prostaat te maken.
Sommige middeltjes hebben een "side effect" voor verlaging van DHT, en gelijk ook verlaging van je LIBIDO.
Dus minder zin in sex.
__________________
Mijn regimen: (minder kunstmatig, meer natuur producten)
- Chinese Groene Thee (Xi Wu - Long Zhing) - 8 cups per dag op < 80 graden gezet
- DruivenpittenExtract
- Saw Palmetto - Zaagbladpalm
- minder rukken
- Niveau Hair Recharge

To extend the will to others is called power. To extend the will to yourself is called true strength. (Lao Tzu - Dao)
unnim is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2008, 11:19   #587
blubbie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 september 2006
Berichten: 128
Denk idd dat geil zijn an sich meer duidt op je testosteron dan de mate waarin je daadwerkelijk seks hebt. Daarnaast vind ik het wel heel ver gaan je te onthouden van seks alleen maar omdat je bang bent om haar te verliezen.
__________________
Mijn regime:

09-2008 Minoxidil 5% (gestopt, te onhandig/geen resultaat)
07-2008 Finasteride
10-2007 Rooscure

Status: Haaruitval lijkt verminderd te zijn.
blubbie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2008, 14:03   #588
thewongandonly
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2005
Berichten: 80
Dat ben ik met je eens, maar alles met mate...
thewongandonly is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2008, 16:23   #589
Foulestfawn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2008
Berichten: 20
Does Masturbation cause Hair Loss?


Recent advances in the treatment of male pattern baldness have revealed that hair loss in males is directly related to DHT and the amount in your body. Numerous topical shampoo's and pills have recently come out to treat the effects of DHT on men's bodies.

The production of DHT can be linked to testosterone. But is there a link between hair loss and self gratification?

Overdoing self-manipulation converts too much testosterone into dihydrotestosterone(DHT). High levels of DHT overload the body causing baldness and possible prostate enlargement if blood circulation is poor in the prostate area causing a build-up of the compound. Reducing the frequency of your self gratification will help maintain low levels of DHT and avoid hair loss.

Steps To Take:

Reduce the intake of Hormone-polluted beef and dairy products. Red meat traps too much hormone-polluted blood. Instead bring more seafood and poultry into your diet. A vegetarian lifestyle has been adopted by many because of this fact.

Eat more seeds, nuts, and soybeans, which contain L-arginine (the natural growth-hormone agents) and Isoflavones (anti-cancer and liver function enhancement), to help prostate swelling.

Eat more fresh vegetables and fruits for more anti-cancerous hormones and anti-oxidants/vitamins/minerals. You can even try taking a multi-vitamin/mineral to get the antioxidant group into your dietary habits. Notable vitamins are C, E, A, and notable herbs that promote blood circulation are ginseng, ginko biloba and yohimbe.

Participate in more outdoor activities to exercise more, improve your heart function, blood-flow and to regulate testosterone levels of the body, rather than burn it into DHT. Try jogging or even taking a brisk walk. Any kind of physical activity is much better for your body than sitting around in front of a TV, especially if you don’t normally move around much.


How Much Is The Right Amount
of Masturbation?


What is a good amount of masturbation and what is Over masturbation?

A simple rule of thumb is this:

If you are feeling good, energetic and happy, you are having the right amount of sexual release.
If your are feeling fatigued, achey, irritable, etc... on a regular basis, it could be Over Masturbation. Cut back on your sexual releases (either intercourse or masturbating). See how you feel.
Just cutting back on the number of times you ejaculate each week or month can often do the trick.

Bron:
http://www.4-men.org/malehairloss.html

Laatst gewijzigd door Foulestfawn; 28 november 2008 om 18:19
Foulestfawn is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2008, 16:48   #590
thewongandonly
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2005
Berichten: 80
Bron...?
thewongandonly is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2008, 09:19   #591
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Jongens toch. Waarom maken we ons zo gek hierom?? Seks is toch nog belangrijker dan haar op je hoofd!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2008, 09:29   #592
thewongandonly
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2005
Berichten: 80
Ben ik het persoonlijk met je eens, maar dit is voor iedereen anders. We zijn hier met z'n allen op dit forum, omdat we o.a. een oplossing zoeken voor ons probleem. Daarbij willen we graag alle factoren die een rol kunnen spelen achterhalen. Één mogelijke factor is sex/testostoron/libido. Of iemand minder of geen sex wil hebben om het probleem tegen te gaan moet ie zelf weten. Belangrijkste is om vast te stellen (indien mogelijk) of deze twee een relatie met elkaar hebben.
thewongandonly is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2008, 12:52   #593
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Ste eens voor dat er een relatie is. En dan. Ga je dan je natuurlijke driften onderdrukken als ware je een pastoor?? Kom op zeg...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2008, 22:57   #594
thewongandonly
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2005
Berichten: 80
Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken, das wat ik probeer aan te geven. Maar dat is niets met deze hypotheze te maken, imo.
thewongandonly is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2008, 07:57   #595
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thewongandonly Bekijk bericht
Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken, das wat ik probeer aan te geven. Maar dat is niets met deze hypotheze te maken, imo.
Nou, dan filosofeer maar door zou ik zeggen.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2008, 10:57   #596
Haarkloon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2008
Berichten: 43
waarom redeneert iedereen gelijk naar DHT ipv SHBG (sexhormoon), wat zich bindt aan vrij testosteron. In deze redenering zal je dus moeten sexen totdat je piemel eraf valt. Om deze stelling te bevestigen kan je ook aanhalen dat kaal worden een genetische reactie is om jezelf socialer eruit te laten zien zoals in een aantal artikelen gesuggereert wordt om zo toch nog bij de vrouwtjes te kunnen komen zonder als bedreiging voor te doen komen bij sterkere mannetjes. Neem nu dus zoveel mogelijk zwakke vrienden en pak zoveel mogelijk vrouwen, masturbeer waar je masturberen kan en laat vooral je vrije testosteron niet de kans krijgen naar DHT geconverteerd te worden.

(conclusie, maak je niet zo druk. Masturberen laat je fijner voelen, ontstresst. Is denk ik een betere remedie dan jezelf frustreren door onthouding.)

Laatst gewijzigd door Haarkloon; 1 december 2008 om 11:06
Haarkloon is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 19:59   #597
Nishinakajima
HaarWeb lid
 
Nishinakajima's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 95
Ik vind dat nogal een open deur artikel. Van meer sporten, gezonder eten en een verantwoorde leefstijl wordt ieder mens beter. Dan kan ik net zo goed zeggen, neem er een hobby bij of een extra baan.
Ik denk wel dat er een schakel is tussen seks en haaruitval, maar in wat is veel en wat is verkeerd. Is bijvoorbeeld een keer seks van een uur schadelijker voor het lichaam, dan 3 keer een vluggertje van 5 minuten? Zorgt een opwinding of erectie of alleen al een gedachte voor een explosie aan dht door het lichaam? Deden ze er maar wat meer onderzoek naar, ze weten wel waar ze het moeten zoeken. Wat mij betreft mag dit taboe doorbroken worden, dan komen we nog eens ergens.
Misschien kan het lichaam van een man op latere leeftijd dit niet meer zo goed verwerken dan in de tienertijd of twintigers en gaat het haar eraan.
Nishinakajima is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2008, 02:17   #598
Sven Bos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2008
Berichten: 5
Nou stig...
Het kan goed zijn dat een overmaat aan seks jouw hormoon
huishouding daardoor teveel geprikkeld raakt en daardoor jouw haar
genen zijn houvast verliezen.....caffeine schijnt het ant werking te hebben...

en dus je haarwortelen op de juiste manieren te stimuleren en dus een stevige haarwortelen te krijgen volgens de duitse medici...
Lees artikel....

AMSTERDAM - Mannen die kaalheid willen tegengaan, moeten volgens Duitse medici veel koffie gebruiken. Níet door het te drinken overigens, maar door het op het hoofd te smeren. Volgens de medici namelijk, is het mannelijk hormoon testosteron verantwoordelijk voor kaalheid; hoe meer een man van dit hormoon heeft, hoe groter de kans is dat hij kaal wordt. Door de hoofdhuid al op jonge leeftijd te behandelen met cafeïne, kan een kaal hoofd worden voorkomen. Veel koffiedrinken heeft volgens de Duitse onderzoekers geen zin. Er zouden dan minstens zestig tot tachtig koppen koffie per dag moeten worden gedronken.

Je hoeft geen koffie te gebruiken je kan het in poedervorm kopen en
in je haarmasker of shampoo inmasseren op je hoofdhuid...

http://www.marktplaza.nl/Pure-caffei...er-6823775.php

Dus zeg 1-2 eetlepels erin doen, inmasseren 10 min wachten en dan
uitspoelen, zeg 2-3 keer in de week.

Kent iemand uberhaubt een caffeine houdende shampoo ?
Groet ! en Sterkte !

Sven
Sven Bos is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2008, 02:39   #599
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bos Bekijk bericht
Kent iemand uberhaubt een caffeine houdende shampoo ?
Ja, caffeïnehoudende shampoo Alpecin is op dit forum bekend sinds november 2004:

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...hlight=alpecin
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2008, 06:38   #600
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
En heeft dit effectief enig effect dan???

Ik weet eiglijk eerlijkgezegt gewoon nietmeer wat ik moet gebruiken
Er bestaat zoveel...
Freak out is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 5 maart 2010 23:56
kruin word wat kaal daniel2 AGA - Algemeen 31 16 september 2007 01:07
Menslief...word je kaal, dan word je kaal! keurten AGA - Algemeen 20 1 mei 2007 15:19
word ik kaal? CA. AGA - Algemeen 1 26 december 2006 02:14
word langzaam kaal... kalevandale AGA - Algemeen 4 20 december 2006 21:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.