Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 februari 2023, 11:00   #31
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Het voordeel aan minoxidil is wel dat je het kan proberen, en als het je niet bevalt (je krijgt bv vochtophopingen, bloeddrukvariaties) kan je er gewoon mee stoppen en er zal wellicht geen schade zijn.

Van een paar maanden finasteride slikken kan je denk ik voor lange tijd een ontregeld hormoonsysteem overhouden.

Maar als je minoxidil oraal niet betrouwt kan je toch nog altijd topisch gebruiken?
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2023, 11:01   #32
tdma77
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2022
Berichten: 109
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zoezel Bekijk bericht
Ai Limbo,ik neem 5mg., misschien dan toch maar terug afbouwen?
Ik zou je aanraden om je keuzes hier niet te baseren op wat je op een forum leest, maar het te bespreken met je arts.
tdma77 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2023, 11:04   #33
broekieman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2021
Berichten: 88
Geslacht:
Sinds september vorig jaar neem ik 2.5 mg om de dag. Ik ben destijds ook gestopt met dutasteride en heb (nog) geen verslechtering bemerkt.
broekieman is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2023, 11:31   #34
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
ik krijg veel bijwerkingen van die medicatie dus is voor mij geen oplossing. Dus ik ga een HT doen zonder medicatie. Hopelijk kan ik er toch een tijdje mee vooruit
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2023, 11:52   #35
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zoezel Bekijk bericht
Ai Limbo,ik neem 5mg., misschien dan toch maar terug afbouwen?
Idd, overleg met je huisarts
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2023, 11:53   #36
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tdma77 Bekijk bericht
Het voordeel aan minoxidil is wel dat je het kan proberen, en als het je niet bevalt (je krijgt bv vochtophopingen, bloeddrukvariaties) kan je er gewoon mee stoppen en er zal wellicht geen schade zijn.

Van een paar maanden finasteride slikken kan je denk ik voor lange tijd een ontregeld hormoonsysteem overhouden.

Maar als je minoxidil oraal niet betrouwt kan je toch nog altijd topisch gebruiken?
Dat zou kunnen maar heb er geen zin in. Ik word 60, komt vast goed
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2023, 14:45   #37
Esm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 98
Geslacht:
Bedankt voor alle reacties iedereen, het lijkt alsof het dus wel mogelijk is, zij het met risico’s en extra HT’s. Ik had toevallig ook advies ingewonnen bij mijn kapper, geen deskundige op het gebied van HT’s maar knipt wel al 2 jaar mijn haar, en ze gaf aan geen achteruitgang of verdunning te hebben gemerkt in die tijd. Ik merk uiteraard we dat het heel lichtelijk aan de voorkant is teruggetrokken, maar dit stemt mij wel hoopvol dat het Evt zonder fina kan en niet te rap achteruit gaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
HT zonder fina is zeker mogelijk.


Alles hangt af van je donor zone, maar voor meeste mannen zou dit geen probleem mogen zijn tenzij je diffuus kaalt. Of als je echt zeer agressief kaalt en een NW5 bent op je 23e bijvoorbeeld, dan moet je wel conservatief zijn met je donor.



Het is wel een feit dat je waarschijnlijk meerdere HT's zal moeten onder gaan. Bijvoorbeeld om de 5-10 jaar een touch up. Voordeel is wel dat je niets van vergif moet gebruiken zoals fina, absoluut waard in mijn ogen. Ken zelf ook mensen in mijn omgeving dat dit dus exact hebben gedaan en na 5+ jaar ziet hun HT er nog perfect uit zonder enige medicatie of minox, etc.


Meerdere HT's is veruit het beste advies dat er is volgens mij in deze tijd. Is trouwens ook goedkoop, check HT fora, bestudeer en kies een kliniek in Turkije,... In het westen zou ik het niet laten doen, prijs/kwaliteit is veruit beter in het buitenland maar dat beslis je zelf natuurlijk, doe waar je je goed bij voelt en doe genoeg opzoekwerk.
Bedankt ! Ik had wel nog een vraag over die prijs/kwaliteit verhouding en dan met name kwaliteit. De een zegt dat de kwaliteit in Turkije beter is en dat ze verder ontwikkeld zijn dan in NL, maar de ander zegt weer van niet en dat Turkije met meer risico’s komt. Er zijn hier vast al meer topics over geopend en wellicht dat ik hier beter eentje over kan openen, maar ik was in eerste instantie voornemens om een HT in Nederland te doen dus ik ben toch benieuwd of ik mezelf tekort doe als ik Turkije niet ook overweeg, en welke voordelen Turkije heeft ( op de prijs na uiteraard).
Esm is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2023, 17:54   #38
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esm Bekijk bericht
Bedankt voor alle reacties iedereen, het lijkt alsof het dus wel mogelijk is, zij het met risico’s en extra HT’s. Ik had toevallig ook advies ingewonnen bij mijn kapper, geen deskundige op het gebied van HT’s maar knipt wel al 2 jaar mijn haar, en ze gaf aan geen achteruitgang of verdunning te hebben gemerkt in die tijd. Ik merk uiteraard we dat het heel lichtelijk aan de voorkant is teruggetrokken, maar dit stemt mij wel hoopvol dat het Evt zonder fina kan en niet te rap achteruit gaat.


Bedankt ! Ik had wel nog een vraag over die prijs/kwaliteit verhouding en dan met name kwaliteit. De een zegt dat de kwaliteit in Turkije beter is en dat ze verder ontwikkeld zijn dan in NL, maar de ander zegt weer van niet en dat Turkije met meer risico’s komt. Er zijn hier vast al meer topics over geopend en wellicht dat ik hier beter eentje over kan openen, maar ik was in eerste instantie voornemens om een HT in Nederland te doen dus ik ben toch benieuwd of ik mezelf tekort doe als ik Turkije niet ook overweeg, en welke voordelen Turkije heeft ( op de prijs na uiteraard).
buitenom prijs zie ik 0 voordelen aan een HT in Turkije.

Ga eens langs bij een aantal klinieken in NL/BE en vraag hun advies over een HT zonder medicatie en heroverweeg dan.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2023, 21:37   #39
Esm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 98
Geslacht:
Dank, zal ik doen.
Esm is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2023, 11:41   #40
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esm Bekijk bericht


Bedankt ! Ik had wel nog een vraag over die prijs/kwaliteit verhouding en dan met name kwaliteit. De een zegt dat de kwaliteit in Turkije beter is en dat ze verder ontwikkeld zijn dan in NL, maar de ander zegt weer van niet en dat Turkije met meer risico’s komt. Er zijn hier vast al meer topics over geopend en wellicht dat ik hier beter eentje over kan openen, maar ik was in eerste instantie voornemens om een HT in Nederland te doen dus ik ben toch benieuwd of ik mezelf tekort doe als ik Turkije niet ook overweeg, en welke voordelen Turkije heeft ( op de prijs na uiteraard).
Er zijn zeker ook veel slechte klinieken in Turkije daarom dat je eerst je opzoekwerk moet doen, baseer je op wat patiënten zeggen die daadwerkelijk een HT hebben gedaan in X kliniek, genoeg HT forums. En een westerse kliniek zal natuurlijk altijd afraden om naar het buitenland te gaan voor een HT, tegen hun eigen (extreem te dure) praktijk natuurlijk... Dus neem hun opinie met een serieuze korrel zout.


Zoals ik zei, beste is om van andere patiënten te leren. En van wat ik heb gezien zijn sommige goedkope klinieken in Turkije veel beter dan klinieken hier. Hoe dan ook, neem je tijd om zelf onderzoek te doen.
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2023, 17:07   #41
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Er zijn zeker ook veel slechte klinieken in Turkije daarom dat je eerst je opzoekwerk moet doen, baseer je op wat patiënten zeggen die daadwerkelijk een HT hebben gedaan in X kliniek, genoeg HT forums. En een westerse kliniek zal natuurlijk altijd afraden om naar het buitenland te gaan voor een HT, tegen hun eigen (extreem te dure) praktijk natuurlijk... Dus neem hun opinie met een serieuze korrel zout.


Zoals ik zei, beste is om van andere patiënten te leren. En van wat ik heb gezien zijn sommige goedkope klinieken in Turkije veel beter dan klinieken hier. Hoe dan ook, neem je tijd om zelf onderzoek te doen.
Ik weet niet welke artsen of klinieken jij hiermee bedoeld, maar ik kan me slecht voorstellen dat een arts of ieder ander integer persoon een HT in het buitenland als onwenselijk noemt omdat ze bang zijn geld mis te lopen...

Als een kliniek zo staat te springen om een klant/patiënt is het bij voorbaat al een slechte kliniek.

Ik denk ook echt dat er nog geen 10% van de klinieken dit doen.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2023, 18:46   #42
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Ik weet niet welke artsen of klinieken jij hiermee bedoeld, maar ik kan me slecht voorstellen dat een arts of ieder ander integer persoon een HT in het buitenland als onwenselijk noemt omdat ze bang zijn geld mis te lopen...

Als een kliniek zo staat te springen om een klant/patiënt is het bij voorbaat al een slechte kliniek.

Ik denk ook echt dat er nog geen 10% van de klinieken dit doen.
Tja fora staan spijtig genoeg vol van mensen met slechte ervaringen die in het westen een HT hebben gedaan.


Wees niet naïef om te denken omdat het over een kliniek gaat dat hier gevestigd is dat ze volledig eerlijk zijn en natuurlijk gaan ze een HT in het buitenland praktisch altijd afraden, het is hun grootste concurrentie. Zij zetten druk op hun woekerprijzen.
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2023, 22:13   #43
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Er zijn zeker ook veel slechte klinieken in Turkije daarom dat je eerst je opzoekwerk moet doen, baseer je op wat patiënten zeggen die daadwerkelijk een HT hebben gedaan in X kliniek, genoeg HT forums. En een westerse kliniek zal natuurlijk altijd afraden om naar het buitenland te gaan voor een HT, tegen hun eigen (extreem te dure) praktijk natuurlijk... Dus neem hun opinie met een serieuze korrel zout.


Zoals ik zei, beste is om van andere patiënten te leren. En van wat ik heb gezien zijn sommige goedkope klinieken in Turkije veel beter dan klinieken hier. Hoe dan ook, neem je tijd om zelf onderzoek te doen.
Knap dat je dat hebt gezien! Kun je eens wat voorbeelden noemen dan.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2023, 09:50   #44
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Knap dat je dat hebt gezien! Kun je eens wat voorbeelden noemen dan.
Ik ga geen reclame voor of tegen klinieken maken hier.


Wees niet lui, genoeg HT forums.
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2023, 19:51   #45
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Ik ga geen reclame voor of tegen klinieken maken hier.


Wees niet lui, genoeg HT forums.
Grapjas.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.