Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 13 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 4 januari 2012, 19:42   #1111
Norris
Norris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
SP moet er niet voor zorgen dat je meer haaruitval krijgt..wellicht een shedding dan.

Je testosteron kan inderdaad omhoog gaan als reactie, maar dit heeft niet direct met je vermeerdere haaruitval te maken.
zou het niet kunnen dat je sinds je begonnen bent extra kritisch naar je haar kijkt? Hoe kan je binnen enkele weken zien of je meer of minder haaruitval hebt?

Reken op zeker 6 maanden voordat je effect kunt gaan zien. Maar speel wat zekerder op 9 maanden en soms 12maanden.
Hoi dZinee en andere haarwebbers,

Bedankt voor je reactie!

Ik denk dat ik m'n situatie nauwkeuriger had moeten beschrijven.
Het was niet zo dat ik meer haaruitval had dan eerst, maar ik bemerkte een sterke en vooral plotselinge verslechtering.
Voornamelijk aan de voorzijde (rand van de inhammen en haarlijn).
Deze verslechtering werd gevormd door een flink aantal haren dat ineens aangetast was; niet meer kambaar, springerig, 'half dood' naar beneden hangend.
Zeg maar de fase tussen normaal gezond haar en verschrompeld haar in.
Terwijl voorafgaand aan het gebruik van Saw Palmetto de verslechtering langzaam plaatsvond.
Verder had ik elke 4,5 uur jeuk, vooral aan het frontale deel maar ook op de kruin, terwijl ik dat eerst niet had.
Het kan psychologisch zijn, maar dat lijkt me stug.
Het is verder niet zo dat ik kritischer naar m'n haar ben gaan kijken; dat is even kritisch gebleven.

Ik had dus het idee dat door 'upregulation' mijn testosteron-niveau verhoogd zou kunnen zijn (dat kan dus inderdaad zo zijn, begrijp ik nu).
Vandaar die plotselinge 'hair attack'.
En m'n frontale deel is hiervoor het gevoeligste.

Echt verschrikkelijk is dat, wanneer vinden ze nou eens iets uit dat de kern van het probleem aanpak en echt helpt zonder te rommelen met je hormoonhuishouding!?
Ik wil (nog) niet aan de finasteride om deze reden.
Ik doe er alles aan om op zijn minst stabilisatie te krijgen en wil pas als uiterste middel aan de finasteride.
Verder een "mooie" test of er succes mogelijk is zonder finasteride.

Als reactie op die 'hairattack' en de 4,5-uurlijkse jeuk heb ik m'n dosis ASC-J9 verhoogd van 0,035% naar 0,050% en gebruik het nu met militaire discipline 4 keer per dag (2x hele hoofdhuid, 2x alleen de kruin en inhammen+frontale haarlijn).
De jeuk lijkt nu (hiermee) onder controle; heerlijk is dat, de ASC-J9 werkt super, maar ik ben wel bang voor eventuele bijwerkingen.
En het idee dat ik dit m'n hele leven zou moeten volhouden...

Ik hoop dus dat de upregulation tijdelijk is en dat m'n testosteronniveau weer snel daalt tot een normalere waarde.
Dan kan ik misschien ook verder met 3x per dag ASC-J9.

Er valt nauwelijks meer een haar uit, 0 tot 5 per douchebeurt, maar het zijn regelmatig dikke gezonde haren uit de frontale zone (waarvan ik het idee heb dat ze daarna nooit meer terugkomen).
En soms kleine dunne AGA-haartjes.

Een ander zou zich met zo'n status misschien gelukkig prijzen, maar ik zie de aantasting nog steeds doorgaan.
En frontaal is natuurlijk het duidelijkste zichtbaar.
Soms probeer ik een verschrompeld haartje aan de haarlijn die ik behandel met Spectral DNC, de shampoo+conditioner en ASC-J9 in de gaten te houden.
Of ie misschien minder verschrompelt en uitgroeit tot een volwaardige haar.
Maar dan ineens is ie weg en komt nooit meer terug.
Je ziet steeds meer individuele haren in plaats van een haarlijn, als je me begrijpt.
En na 5,5 maand trouw 2x/dag Spectral DNC zie ik nog niet eens een donshaartje op m'n inhammen.

Zolang dingen niet voldoende helpen om tenminste stabilisatie te verkrijgen, breid ik m'n regime telkens uit.
Het kost me steeds meer maar dat interesseert me niks omdat m'n humeur en zelfvertrouwen nu tot een nulpunt zijn gedaald.

Ik kijk januari 2012 nog aan; zie ik dan (na 6 maanden gebruik) nog steeds geen minimale hergroei, dan vervang ik Spectral DNC door Spectral DNC-L.
Verder bekijk ik die maand of m'n haren op m'n haarlijn nog steeds slechter worden.
Zo ja, dan zet ik m'n laatste troef in: Spectral F7, dat gebruik maakt van een special peptide (uit dat onderzoek van die muizen die hergroei kregen)dat goed schijnt te helpen om haaruitval bij stress te verminderen en voor hergroei te zorgen.
En gestresst ben ik inmiddels wel ja.
Al helpt het wel om m'n verhaal hier te typen, sorry dat het zo lang is.

Als ik daarna nog steeds achteruitgang heb, moet ik helaas aan de finasteride en kan ik definitief bevestigen dat er (bij matige tot heftige) AGA geen echte oplossing mogelijk is zonder een pittig middel als finasteride.

Het kan dat ik te snel een verbetering en/of stabilisatie verwacht. En dat ik bijv. de Saw Palmetto een langere tijd 'de kans' moet geven.
Daarom was/ben ik benieuwd naar een redelijke termijn hiervoor.
Dan weet ik bijv. na x maanden dat het maximale effect bereikt is, en als dat niet voldoende is, kan ik verder met finasteride.
Bedankt voor je inschatting 6-12 maanden; dat is ruim meer dan ik zelf in m'n hoofd had (1 maand haha).

Elke tip verder is welkom!
Succes in de strijd, groetjes, Norris
__________________
Aug 2012 (pilaar 1 "goede voeding")
* Tarwekiemen+kokosmeel biologisch 1 eetlepel(el)
* Eicosan Perilla Okinawa Omega 3 olie 1 el
* Gula Java Matcha groene thee 1x/dag
* 3xp.week vis
* biologisch voedsel
* 5-2-intermittent fasting dieet
Aug 2012 (pilaar 2 "schone lucht")
* LightAir Ionisators
* IQAir Healthpro 250
Sep 2012 (pilaar 3 "sporten")
* >2/week sporten
Jun 2013 (pilaar 4 "straling beperken")
* O.a. geen Wifi, DECT en beperkt gebruik mobiel
Jul 2011 (pilaar 5 "ondersteuning")
* Total Balance Men's Premium multivitamine
* Omega 3/QH Ultra visolie
* Spectral DNC 2x/dag
* Voorwas-shampoo Kastanje & Brandnetelshampoo
* Revita shampoo 2x + Revita Cor Conditioner 2x
* Foligain capsules 1st
* Saw Palmetto 5 st*160 mg (85-95%)
* Spectral F7 2x
* PH-vitality
Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2012, 22:14   #1112
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Ik gebruik fina en saw palmetto. Kan hierdoor niet goed zeggen wat wel en niet goed werkt.. Beide zijn wel bewezen middelemn, dus beide zulen wat bijdrage. Finas uiteraard wat meer...

Slik je nu nog steeds SP? Ik heb nooi gehoord dat iemand die sp gebruikt zijn haarstatus daardoor achteruit ging..
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2012, 01:06   #1113
Norris
Norris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk bericht
Ik gebruik fina en saw palmetto. Kan hierdoor niet goed zeggen wat wel en niet goed werkt.. Beide zijn wel bewezen middelemn, dus beide zulen wat bijdrage. Finas uiteraard wat meer...

Slik je nu nog steeds SP? Ik heb nooi gehoord dat iemand die sp gebruikt zijn haarstatus daardoor achteruit ging..
Hoi Cees,
Ja ik slik nog steeds Saw Palmetto en blijf dat ook volhouden de komende 6 maanden (en misschien voor altijd).

Ik heb het idee dat ik in een beginfase zit van een nieuw evenwicht van testosteron en dergelijke.
Saw Palmetto doet wel degelijk iets op testosterongebied.

Het gaat met pieken en dalen maar zal uiteindelijk wel stabiliseren.
Ik denk dat door die testosteronpiek m'n haar plotseling achteruit ging.
M'n haar is nu gelukkig niet meer zo slecht als eerst.
Als ik de komende maanden een verbetering zie, dan laat ik dat weten via het forum.

Groetjes, Norris
__________________
Aug 2012 (pilaar 1 "goede voeding")
* Tarwekiemen+kokosmeel biologisch 1 eetlepel(el)
* Eicosan Perilla Okinawa Omega 3 olie 1 el
* Gula Java Matcha groene thee 1x/dag
* 3xp.week vis
* biologisch voedsel
* 5-2-intermittent fasting dieet
Aug 2012 (pilaar 2 "schone lucht")
* LightAir Ionisators
* IQAir Healthpro 250
Sep 2012 (pilaar 3 "sporten")
* >2/week sporten
Jun 2013 (pilaar 4 "straling beperken")
* O.a. geen Wifi, DECT en beperkt gebruik mobiel
Jul 2011 (pilaar 5 "ondersteuning")
* Total Balance Men's Premium multivitamine
* Omega 3/QH Ultra visolie
* Spectral DNC 2x/dag
* Voorwas-shampoo Kastanje & Brandnetelshampoo
* Revita shampoo 2x + Revita Cor Conditioner 2x
* Foligain capsules 1st
* Saw Palmetto 5 st*160 mg (85-95%)
* Spectral F7 2x
* PH-vitality
Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2012, 14:08   #1114
Telesur
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2012
Berichten: 4
Hebben jullie ook ervaring met Saw Palmetto van Hairomega (voorheen Maxahair)?

Ze hebben 2 produkten. De Hairomega DHT en Hairomega 3-in-1. De Hairomega DHT bevat meer DHT blockers en ook iets hogere concentraties dan de 3-in-1. Dit product bevalt mij vanwege de mix met de andere stoffen (hoge zink, Betasitosterol, Selenium etc.).

Alleen begrijp ik dat je 80% tot 90% fatty acids nodig hebt in de Saw Palmetto om goed effect te hebben. Hier staat niet duidelijk hoeveel erin zit maar als je naar de ingredienten lijst kijk lijkt het op 45%. Dat lijkt me dan weer erg laag...zie hieronder de link:
http://hairomega.com/ingredients/

Ik ben erg benieuwd of iemand hier op de forum ervaring met dit product heeft..

Thnx.
Telesur is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2012, 18:58   #1115
haartje100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 22
ik vroeg me af of saw palmetto alleen maar werkt vanaf 320 gram? of ook al met de helft maar dan wat minder dan 320? of werkt het helemaal niet als je 180 gram neemt?
haartje100 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2012, 20:48   #1116
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haartje100 Bekijk bericht
ik vroeg me af of saw palmetto alleen maar werkt vanaf 320 gram? of ook al met de helft maar dan wat minder dan 320? of werkt het helemaal niet als je 180 gram neemt?
Net als met vrijwel alle producten zal een lagere dosis wel werken, maar waarschijnlijk minder goed. Zover ik weet is nooit wetenschappelijk onderzocht hoeveel Saw Palmetto je daadwerkelijk nodig hebt.

Stel dat je met 320 gram SP een vermindering van 45 % DHT bereikt, dan krijg je met 160 gram SP misschien een 30% vermindering..

Om mee te beginnen is dit prima.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2012, 18:46   #1117
haaribo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 167
Hallo,
nadat ik mijn regime zo goed als helemaal heb afgebouwd, ik gebruik alleen nog revita shampoo, wil ik toch weer wat doen. Ik heb dus besloten SP te gebruiken en heb twee potjes zaagbladpalm capsules gekocht bij de tuinen, 450 gram per capsule. Misschien ga ik dit toch ook weer aanvullen met minox, maar ik weet het nog niet of ik er zin in heb..

Ik vroeg me dus af hoeveel pillen ik per dag moet innemen en wanneer je dit het beste kan doen. Ik nam fina vroeger altijd alleen s`avonds in en denk dat ik dat nu ook met SP ga doen. Of is het s`ochtends misschien beter of toch maar gelijk 2 keer per dag 450 gram slikken?
__________________
Status: NW 3A heel langzaam herstellend; op naar NW2!
Dermapen 1,8mm 1xp2w 1,2mm 1xp2w (2-2019);
Minoxidil 5% 2x pd (2-2019)
Finasteride topisch 0,167mg 2x pd (9-2020);
Ketoconazol shampoo 20mg 2x pw (2-2019);
Biotin 1000mg 1pd (8-2019);
Elvive haarverdikker shampoo 1xpd (5-2020)

Historie: Finasteride 1,25mg 1xpd (2005-2007); Minoxodil 5% 1 a 2x pd (2005-2009) sporadisch (2010-2018); Topical Duta 4 ml per flesje minox(2007); Zaagbladpalm 450mg 1x pd diverse perioden (2007-2019); Spironolacton 5% 1ml 1xp3d (2007-2009); Ketoconazol shampoo 20mg 2xpw (2005-2011); Revita (2011-2013); Alpacin shampoo (2017-2020)
haaribo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2012, 13:03   #1118
26jaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2011
Berichten: 43
Voor de mensen die SP gebruiken of willen gebruiken:

http://altmedicine.about.com/od/qali...awpalmetto.htm
26jaar is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 12:54   #1119
Saw Palmetto
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2012
Berichten: 1
Info over Saw Palmetto

Alles over Saw Palmetto Saw Palmetto tegen haaruitval / haarverlies
Saw Palmetto is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2013, 01:57   #1120
pontifex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2012
Berichten: 4
beginnen met SP

Ik ga ook na 9 jaar fina, en nu een jaar niks, beginnen met Saw Palmetto. Ben van plan wat te gaan kopen bij de Tuinen. Kan iemand me adviseren wat een normale hoeveelheid (mg) is om in te nemen? ik lees verhalen over 360 mg, 400 mg, 4:1 concentraties etc dus zie door de bomen het bos niet meer. Simpel gevraagd: Hoeveel capsules van de tuinen (van bijv. 360 gr) is normaal om per dag in te nemen?

alvast veel dank
pontifex is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2013, 23:50   #1121
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Minimaal 380 gram per dag.
Je kunt de ene dag 2 x een pilletje nemen en de volgende dag 1 x. Zoiets misschien...?
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2013, 20:24   #1122
Norris
Norris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2011
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pontifex Bekijk bericht
Ik ga ook na 9 jaar fina, en nu een jaar niks, beginnen met Saw Palmetto. Ben van plan wat te gaan kopen bij de Tuinen. Kan iemand me adviseren wat een normale hoeveelheid (mg) is om in te nemen? ik lees verhalen over 360 mg, 400 mg, 4:1 concentraties etc dus zie door de bomen het bos niet meer. Simpel gevraagd: Hoeveel capsules van de tuinen (van bijv. 360 gr) is normaal om per dag in te nemen?

alvast veel dank
Hoi Pontifex,

Lees svp ook post nummer 953 van deze thread even.

Voor zover ik me goed kan herinneren, wordt geadviseerd tenminste 320 mg binnen te krijgen van Saw Palmetto die gestandaardiseerd is op 85-95% concentratie/zuiverheid.
Heb je dus 160 mg pilletjes waarbij op de verpakking 85-95% staat, dan neem je er 2 per dag volgens instructies van de verpakking.

Er is ook veel 25% gestandaardiseerd in de handel, en daar kom je vaak pas achter nadat je een "goedkoop" alternatief hebt gevonden.
Van die pilletjes moet je dus feitelijk (85-95% gestandaardiseerd is ongeveer 90% gemiddeld gestandaardiseerd gedeeld door 25% is ) 3.6 keer zo veel nemen om op dezelfde hoeveelheid werkzame stof uit te komen.

Je moet dus even nagaan wat er op de verpakking van De Tuinen staat. 25% of 85-95%.

Groetjes, Norris
__________________
Aug 2012 (pilaar 1 "goede voeding")
* Tarwekiemen+kokosmeel biologisch 1 eetlepel(el)
* Eicosan Perilla Okinawa Omega 3 olie 1 el
* Gula Java Matcha groene thee 1x/dag
* 3xp.week vis
* biologisch voedsel
* 5-2-intermittent fasting dieet
Aug 2012 (pilaar 2 "schone lucht")
* LightAir Ionisators
* IQAir Healthpro 250
Sep 2012 (pilaar 3 "sporten")
* >2/week sporten
Jun 2013 (pilaar 4 "straling beperken")
* O.a. geen Wifi, DECT en beperkt gebruik mobiel
Jul 2011 (pilaar 5 "ondersteuning")
* Total Balance Men's Premium multivitamine
* Omega 3/QH Ultra visolie
* Spectral DNC 2x/dag
* Voorwas-shampoo Kastanje & Brandnetelshampoo
* Revita shampoo 2x + Revita Cor Conditioner 2x
* Foligain capsules 1st
* Saw Palmetto 5 st*160 mg (85-95%)
* Spectral F7 2x
* PH-vitality
Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2013, 12:30   #1123
pontifex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2012
Berichten: 4
Dat is duidelijk, thanks voor je reactie! Ik heb nu gestandaardiseerde zaagpalmblad van de Tuinen, 320mg op 85-90% dus dan volstaat voorlopig 1 capsule per dag.. nu wachten of het effect sorteert !


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Norris Bekijk bericht
Hoi Pontifex,

Lees svp ook post nummer 953 van deze thread even.

Voor zover ik me goed kan herinneren, wordt geadviseerd tenminste 320 mg binnen te krijgen van Saw Palmetto die gestandaardiseerd is op 85-95% concentratie/zuiverheid.
Heb je dus 160 mg pilletjes waarbij op de verpakking 85-95% staat, dan neem je er 2 per dag volgens instructies van de verpakking.

Er is ook veel 25% gestandaardiseerd in de handel, en daar kom je vaak pas achter nadat je een "goedkoop" alternatief hebt gevonden.
Van die pilletjes moet je dus feitelijk (85-95% gestandaardiseerd is ongeveer 90% gemiddeld gestandaardiseerd gedeeld door 25% is ) 3.6 keer zo veel nemen om op dezelfde hoeveelheid werkzame stof uit te komen.

Je moet dus even nagaan wat er op de verpakking van De Tuinen staat. 25% of 85-95%.

Groetjes, Norris
pontifex is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2013, 19:12   #1124
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Wat zijn de voordelen van SP t.o.v. fina?
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2013, 20:39   #1125
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Norris Bekijk bericht
Hoi Pontifex,



Je moet dus even nagaan wat er op de verpakking van De Tuinen staat. 25% of 85-95%.

Groetjes, Norris
Gebruik toevallig die van de Tuinen, en op het potje staat het volgende...
Per capsule van 320 mg

Gestandaardiseerd op 85 - 95 % vrije vetzuren en sterolen

Dat getal van 25 % zie ik nergens staan, volgens jou zou dat dan betekenen dat maar slechts een kwart van de capsules die hoeveelheid zouden bevatten.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[saw palmetto] Bijwerkingen Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 286 3 augustus 2018 13:26
[saw palmetto] Topical Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 35 25 juli 2007 09:29
[saw palmetto] Hoe kom ik eraan? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 72 22 juli 2007 13:56
[saw palmetto] Invloed op sportieve prestaties jeandubois Medicijnen/haargroeimiddelen 10 10 september 2006 01:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.