Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 oktober 2004, 19:09   #1
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
19 jaar en dunner worden

Eej



Mijn naam is Marc Jacobs, ben 19 jaar oud en ben blond. Ik merkte mijn haaruitval toen ik 17 jaar was doordat er bij bij het douchen steeds meer haar bleef zitten in de handdoek. Ik keek hier niet echt naar om en kon niet weten dat met een half jaar later dus gewoon op mijn hoofd kon kijken als ik gel in had. Sindsdien is het langzaam achteruit gegaan.



Ik was gister naar de kapper en ik merkte dat het haar wat men mij van achteren wegknipte zeer dik en vol haar was( en zeker in aantallen niet eens zoveel meer) en dat het haar van boven zeer dun was en bijna zonder pigment. Het waren der echt veel. Toen ik klaar was leek het alsof al mijn lange blonde haren werden omgezet in een kort donkerblond kapsel. Ik keek toen ik thuis kwam in de spiegel en tot mijn verbazing leek het gewoon alsof er niks verander was in haar hoeveelheid. Dat wat i nu heb is zeer krachtig en stevig donker haar waarbij het het dunst is op de voorkant en bij de inhammen.



Ik dacht altijd dat het uitvallen van mijn haren zeer erfelijk bepaald was door mijn opa’s maar ook dat kan wel eens raar uitpakken. Mijn vader begint nu op zijn 45ste dunnere haren te krijgen maar is nog geenszins kaal en heeft ook geen rode vlekken of zo. Mijn opa van mijn moederkant is wel aardig kaal, alleen heeft hij bovenop nog wel wat haartjes maar wat mij verbaasde waren de foto’s die hij liet zien toen hij 22 was en toen hij 33 was. Bij 22 had hij alles nog, een perfecte haarlijn en bij 33 leek het alsof hij echt flink geleden had, haarlijn flink naar boven. Wat bleek nou, hij moeste medicijnen slikken voor zijn huidziekte toen hij in het leger zat wat denk ik verklaard dat zijn haren dunner werden. Mijn opa van mijn vaderskant heet altijd al aardig dunne haren gehad maar begon rond zijn 35ste langzaam kaal te worden.



Ik slik nu sinds 2 weken propecia en gebruik sinds 2 dagen regaine 2 % en voor de inflammation danorex RX.



Ik weet niet of het helpt maar het is allemaal vreemd. Ik had vroegr al vrij dunne haren en een hoge haarlijn maar toch het is allemaal vreemd. Misschien kan iemand hier meer licht op werpen.



Marc Jacobs
Marcjacobs is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2004, 19:15   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcjacobs
Ik slik nu sinds 2 weken propecia en gebruik sinds 2 dagen regaine 2 % en voor de inflammation danorex RX.
danorex RX? wat is dat?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2004, 19:39   #3
Newt0n
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 15
Ik wil ook wel wat meer weten over haar dat zijn pigment verliest en beste middelen om dit tegen te gaan.
Newt0n is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2004, 19:45   #4
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
Denorex Rx= bestaat uit 75 % koolteer en 15 % mentol. werkt goed en wordt vergoed maar dat is wel het minste waar ik het over wil hebben. Hoe kan het dat ik kaal wordt maar mijn erfelijke aanleg ongeveer 0 is??
Marcjacobs is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2004, 22:45   #5
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Je verhaal doet vermoeden dat het alsnog best erfelijk kan zijn. Je ene opa was rond zijn 33ste kaal door medicijnen zeg je, is dit echt zo aangetoond? Het is best mogelijk hoor maar het lijkt me net zo waarschijnlijk dat hij wel degelijk AGA had. Je kan naar je huisarts gaan en vragen om onderzoek (met name je nieren) Als daar niks mee is en je kaalwordingspatroon volgt het typische AGA patroon (heel kort gezegd eerstinhammen, dan wat later kruin + langzaam dunner) dan heb je waarschijnlijk ook gewoon AGA.

ps: is je opa AL zijn haar verloren of vooral inhammen en kruin ?(althans; in dat patroon, begon het met inhammen en kruin dus?) Mocht het aan de medicijnen liggen dan zou hij in principe overal even snel kaal moeten zijn geworden.
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2004, 14:08   #6
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
Mijn opa was niet kaal rond zijn 33ste maar zijn haarlijn begon dramatischer te worden maar ik denk dat je ook kunt spreken van inhammen en dus ook aga. Mijn opa van mijn vaders kant was echter al eerder kaal of kreeg dunner haar. Mijn vader daarentegen heeft hier geen enkel last van alleeneen hoge haarlijn en de m op zijn hoofd maar die heeft hij al 20 jaar. Zijn opa stierf echter met een volle bos haar dus misschien is het om de generatie :S:S.

Nu even wat anders. Ik ben van plan om rk-19 te gaan testen. Ik ben jong en pas sinds 2 jaar langzaam kalend aan et worden. Ik wil ken een kans geven en julie op dit forum ook. Ik ga dus 3 maanden bestellen n maak dus om de 2 weken goede en kwalitatieve foto's Ondertussen blijf ik fina en ragaine 2 % nemen maar iedereen weet dat die na 3 maanden nog amper haargroei laten zien. Als dit spul dus echt werkt dan zal ik na 3 maanden wat verbetering zien en als dze shit echt werkt dan kun je hier spreken van een break trough, zo niet, dan gaat ken definitief op zijn neus. We zullen zien.

Marc jacobs
Marcjacobs is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2004, 14:12   #7
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
ja kut, blijkt dus dat je een visa of dergelijke nodig hebt. Hoe kan ik die in godsheersnaam in bezit krijgen??
Marcjacobs is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 09:54   #8
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
PS: Ja, alle erfelijke eigenschappen kunnen een generatie overslaan. Kwestie van combinaties tussen dominante en niet recessieve eigenschappen. (erfelijkheidsleer)
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine

Laatst gewijzigd door Iemand; 5 oktober 2004 om 09:56
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 12:23   #9
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Het is dacht ik zelfs mogelijk dat je een genetische aanleg ontwikkeld door een mutatie tijdens de bevruchting.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 12:32   #10
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Het is dacht ik zelfs mogelijk dat je een genetische aanleg ontwikkeld door een mutatie tijdens de bevruchting.
Klopt. En je DNA kan ook veranderen doordat de stringvorming "verkeerd" gaat. Zoals je wel zult weten is DNA "opgerold" in een spiraalvorm, en ik heb eens gelezen dat tijdens dit oprollen ook mutaties kunnen plaatsvinden.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 12:40   #11
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Klopt. En je DNA kan ook veranderen doordat de stringvorming "verkeerd" gaat. Zoals je wel zult weten is DNA "opgerold" in een spiraalvorm, en ik heb eens gelezen dat tijdens dit oprollen ook mutaties kunnen plaatsvinden.
Jeetje, is het dan ook mogelijk dat je zomaar een derde arm erbij krijgt ?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 18:30   #12
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
Ik heb een tweeling zus en die heeft heel dik donker bruin haar en veel ook, zelfs voor een meisje. en ik heb altijd al heel licht blond dun haar gehad..
kan dus vrij raar lopen :S
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 20:26   #13
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
eej, ik krijg dus van ken schijnbaar 3 maanden gratis, is al verzonden en alles. Zodra ik het echt binnen heb begin ik met foto's maken en alles en dan ga ik eens kijken wat het doet. Ik ben nog niet zo lang kaled dus ALS het wat uithaalt dan is de kans denk ik groot dat het wat bij mij doet. Ken beweert namelijk dat inflammation de bosdoener is en dat DHT best handig is voor bepaalde dingen, we zullen zien.

Marc Jacobs
Marcjacobs is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 21:34   #14
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcjacobs
eej, ik krijg dus van ken schijnbaar 3 maanden gratis, is al verzonden en alles. Zodra ik het echt binnen heb begin ik met foto's maken en alles en dan ga ik eens kijken wat het doet. Ik ben nog niet zo lang kaled dus ALS het wat uithaalt dan is de kans denk ik groot dat het wat bij mij doet. Ken beweert namelijk dat inflammation de bosdoener is en dat DHT best handig is voor bepaalde dingen, we zullen zien.

Marc Jacobs
Er wordt momenteel gedacht dat inflammation een behoorlijke rol speelt ja. RK19 bevat maar EEN bestandsdeel die dit tegengaat. Je kan beter een anti-histamine innemen als je doel is inflammation tegengaan.
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2004, 22:45   #15
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
Ja nou, we zullen zien. IN rk-19 zit meer dan alleen anti-hestamine. Ik weet het niet, als rk-19 niet werkt en dan bedoel ik dus ook compleet niet( wat dus betekent dat ken pech heeft en kan opdoeken want ik weet wel bijna zeker dat er iets gebeurt als het echt werkt) dan kijk ik dan wel naar anti-hestamine. Maar ook op hairlosstalk( wat een oude bittere kakkers zeg) begint men steeds meer te zien dat inflammation wel eens de key rol kan gaan spelen en dat DHT niet zo super slecht is als ze zeggen, zoals haarmannetej bijvoorbeeld. Ik weet het niet. Ik houdt jullie op de hoogte als ik het krijg( eerste 3 maanden gratis, dus niks verloren) en we zullen zien, bedoel, wie geeft nou spul gratis weg. Weet dat zijn foto's wazig zijn maar er zijn er maar zo WEINIGEN die foto's posten van hun succesen. bedoel, HLT heeft er maar 11 of zo van de weet ik veel hoeveel miljoen man er posten. Ik wacht het af.

Marc Jacobs
Marcjacobs is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
PCO en overbeharing Sandy Hirsutisme - Behandelingen 60 4 mei 2007 19:07
propecia na 3 jaar........... jornkielman Medicijnen/haargroeimiddelen 13 5 oktober 2004 20:31
Jubileum: 5 mei 2004 - HaarWeb bestaat 3 jaar! Webmaster Mededelingen 2 5 mei 2004 17:13
Wie wil rijk worden aan een haarwerkzaak? the searcher Haarwerken 2 28 december 2003 17:30
Oproep: voor TTM-ers van KUN Nijmegen (Onderzoek/behandeling trichotillomanie) Webmaster TTM - Algemeen 1 6 november 2003 11:56


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.