Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 augustus 2004, 16:39   #1
jan met de pet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2004
Berichten: 3
Haarimplantaat ongedaan maken...iemand ervaring?

Ik ben zoals vele van jullie 22 jaar met een HT achter de rug (ongeveer 600 grafts in mijn inhammen). Ik heb dit twee jaar geleden gedaan bij transhair. De transplantatie is relatief goed verlopen al is het lidteken vrij groot op m'n achterhoofd.
Toch zou ik mensen afraden om er aan te beginnen (misschien voorlopig) want het resultaat blijft voor mij onnatuurlijk (misschien omdat ik ook donker haar heb)en het is voor mij een nare gedachte dat ik binnen een paar jaar als zichtbaar haartransplantatie patient over straat moet.

Ik heb het lidteken op m'n achterhoofd geaccepteerd maar ik wil voortaan mijn kop zo kaal mogelijk scheren en ik weet niet of iemand ervaring en/of advies heeft hoe mijn inhammen er dan uitzien? Vallen die relatief onnatuurlijke haren in die inhammen weg te werken en hoe? Laten die lidtekens achter? Laser verwijdering van die haren? Iemand?
jan met de pet is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2004, 19:36   #2
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.271
Geslacht:
Hallo Jan met de pet,

Welkom hier. Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Ik heb twaalf jaar geleden een haartransplantatie laten doen. Bij jou zullen de gaatjes waar de haren inzitten hoogstwaarschijnlijk wel kleiner zijn. Ik ben een tijdje geleden bij Gho geweest om te kijken of ze mijn geïmplanteerde haren eruit konden halen, zodat de gaatjes weer dichtgroeiden, en deze haartjes dan eventueel weer in het litteken te laten plaatsen. Bij mij zal er te veel littekenweefsel ontstaan omdat de gaatjes te groot zijn, maar bij jou is dat misschien wel mogelijk. In Amerika wordt dit wel vaker gedaan door Dr. Cole. En het resultaat schijnt bevredigend te zijn naar wat ik zo op hairsite lees.
Hier staat er een posting over.
http://www.hairlosshelp.com/forums/m...31&STARTPAGE=1

Henk.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2004, 13:07   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan met de pet
Ik ben zoals vele van jullie 22 jaar met een HT achter de rug (ongeveer 600 grafts in mijn inhammen). Ik heb dit twee jaar geleden gedaan bij transhair. De transplantatie is relatief goed verlopen al is het lidteken vrij groot op m'n achterhoofd.
Toch zou ik mensen afraden om er aan te beginnen (misschien voorlopig) want het resultaat blijft voor mij onnatuurlijk (misschien omdat ik ook donker haar heb)en het is voor mij een nare gedachte dat ik binnen een paar jaar als zichtbaar haartransplantatie patient over straat moet.

Ik heb het lidteken op m'n achterhoofd geaccepteerd maar ik wil voortaan mijn kop zo kaal mogelijk scheren en ik weet niet of iemand ervaring en/of advies heeft hoe mijn inhammen er dan uitzien? Vallen die relatief onnatuurlijke haren in die inhammen weg te werken en hoe? Laten die lidtekens achter? Laser verwijdering van die haren? Iemand?
Hallo Jan met de Pet,
Even een vraagje: WAAR heb je deze HT laten doen? AHa ik zie nu transhair, sorry.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 23 augustus 2004 om 17:02
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2004, 16:29   #4
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan met de pet
Ik heb dit twee jaar geleden gedaan bij transhair.
Hebben ze je ook verteld dat je nog meerdere transplantaties moest hebben voor een acceptabel resultaat?
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2004, 18:16   #5
Pat
HaarWeb lid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2002
Berichten: 83
Lidteken? Bij Transhair?

Ik heb Jorn meerdere malen hier zien vertellen dat je geen groot lidteken zou moeten hebben en als dat wel was kon men dat kosteloos 'repareren'.
Waar, Jorn?
Pat is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2004, 18:27   #6
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Ik heb Jorn meerdere malen hier zien vertellen dat je geen groot lidteken zou moeten hebben en als dat wel was kon men dat kosteloos 'repareren'.
Waar, Jorn?

Ja Jorn, WAAR?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2004, 22:53   #7
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Ik had destijds ook al eens een topic hierover opgestart, zie http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1658 ...Misschien heb je d'r wel wat aan?
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2004, 04:30   #8
jan met de pet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2004
Berichten: 3
Post

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Hebben ze je ook verteld dat je nog meerdere transplantaties moest hebben voor een acceptabel resultaat?
Nee dat niet, maar dat zat er natuurlijk wel in als ik het door zou willen zetten. Dan bedoel ik de fysieke "strijd" tegen die kaalheid.

Ik heb die kaalheid nu wel geaccepteerd en ik probeer mijn hoofd obsessie te controleren en zeker nooit meer aan die vervloekte HT's te doen. Bij transhair lieten ze zo goed als niks merken met wat voor een problemen ze je opzadelen, wat natuurlijk commercieel technisch oninterresant voor ze is. Toch wil ik dan toevoegen dat ik die zogenaamde dokters die erbij betrokken zijn relatief weinig waarde hechten aan de ethiek van hun vak(van wat je mensen soms aan kan doen) en dus een eerlijk beeld en waarschuwingen beschikbaar maken zodat iemand een wel overwogen beslissing kan maken. Bij mij ging alles heel vlot, met uitstraling van: Ooh, dat fixen we wel eventjes voor je. Nergens gaven ze ook maar enige stof tot nadenken. Ik heb terecht spijt, dat ik zelf niet uitgebreider op onderzoek uit ben geweest dan rondsnuffelen op pseudo objectieve gezondheidssites.
Maar nogmaals dat ligt in de weg van Transhair's (ethisch moeilijk verantwoordbare)commerciele interesse.

In principe heb ik nu nog een redelijk resultaat met lang haar. Al zie ik het zelf als behoorlijk onnatuurlijk en sommige andere zien dit ook, maar ik denk aan de toekomst (wat ik eerder had moeten doen en dus alles met rust had moeten laten).

Het probleem is dat ik aan iets begonnen ben waar ik voor de rest van mijn leven gedoe mee zal hebben.

Voor vrouwen is dat haar ook helemaal niet zo belangrijk. Je wint veel meer als je aan je zekerheid zou werken in de plaats van aan je haar (wat die zekerheid op lange termijn echt niet zal bieden) en lekker open en eerlijk over je penipele situatie zijn als het niet anders kan. 2 jaar geleden zat ik nog volop (ten onrechte) in de puberale/kwetsbare onzekerheid.

In mijn situatie heb ik goed vertrouwen in een goede afloop aangezien ik mijn inhammen wel redelijk natuurlijk kaal kan krijgen op den duur(nooit helemaal als een ongerepte huid, denk ik maar voldoende om in de buiten wereld niet lastig gevallen te worden). Ik denk aan laser verwijdering (wel te betalen) want de kuiltjes zijn denk ik te relatieveren, Henk, als die zwarte haartjes maar weg zijn. Daarna lekker die huid in de genezingskuur ofzo als het iets opleverd: http://www.elementosdevida.nl/html/P...o/isolagen.htm
Lidteken (achter) blijft natuurlijk een flinke jaap (niet de ergste, denk ik) en is over te brengen als "van de trap gevallen vroeger" (voor niet vertrouwelingen) heb ik besloten.
Zoiezo lijkt het me essentieel dat wij luitjes positief blijven. De meeste energie die mensen aan hun kaalheid moeten besteden is gewoon in het accepteren dat je kaal word (en nooit beginnen aan die HT's) dan zal je het buiten de deur stukke beter en tot zeer goed doen. Al is voor sommige de situatie misschien wel zo dat er wat extra verzorging nodig is.

Nogmaals, ik heb helaas (waar ik aan begonnen ben) ook nog wat te doen, psychologisch en fysiek. Maar goed, dat is allemaal puur mijn persoonlijke verhaaltje en mening over deze situatie.

Ik denk dat de meeste zijn afgehaakt ondertussen.

Anti-lidteken (voor en achter) tips blijven welkom.
jan met de pet is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
6-Bap zelf maken Haarzoeker Medicijnen/haargroeimiddelen 3 2 oktober 2003 21:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.