Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 4,50 gemiddeld. Weergave
Oud 18 april 2004, 16:15   #46
haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2002
Berichten: 49
Ik heb kennelijk als enige Aminexil met redelijk succes toegepast. in elk geval gebruik ik het nu na drie jaar nog steeds.

Ik ben in elk geval blij dat ik eerst op haaruitval.net kwam voordat ik hier kwam anders had ik het wellicht toch niet aangedurft.
haar is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2004, 16:27   #47
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haar
Ik heb kennelijk als enige Aminexil met redelijk succes toegepast. in elk geval gebruik ik het nu na drie jaar nog steeds.
Vertel eens verder, waar bevond jouw 'succes' zich dan op je hoofd? (kruin, inhammen etc.) Heeft het ervoor gezorgd dat je uitval stopte of dat je nieuwe haargroei kreeg? Groeide de kale plekken bij jou ook dicht??

Tell us..
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2004, 19:49   #48
haar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2002
Berichten: 49
Niet zozeer de inhammen. Maar boven op m'n hoofd moet ik toch wel zeggen dat het sterk vebeterd is sinds ik Aminexil gebruik.

Ik kreeg op een gegeven moment heel duidelijk zo'n eilandje weet je wel (Youp van t Hek achtig) Dat lijk nu wel dicht te groeien en het haar lijkt ook langer te worden. Wat kaal is echter blijft kaal voorlopig. Als ik in de spiegel kijk zie echter ook veel donshaartijes en laatst zag ik daarbij wat gepigmenteerde haartjes tussengroeien aan het einde van de inhammen.

Toch sinds ik hier deze dingen lees over Aminexil ben ik zelfs gaan twijfelen over mijn eigen resultaten, heb de spiegel in allerlei verschillende hoeken gelegd en heb wanhopig geprobeerd om terug te denken aan hoe het was 3 jaar gelden voor dat ik aan Aminexil begon. Jammer dat ik geen foto's ofzo heb gemaakt dan had ik kunnen vergelijken.

Ook blijf ik voorzichtig en de ontwikkelingen van mijn haar nauwkeurig volgen.
Omdat finasteride ook schijnt te werken overweeg ik nu omdat ernaast te gebruiken maar voorlopig voldoet voor mij aminexil.

Laatst gewijzigd door haar; 18 april 2004 om 19:57
haar is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2004, 15:16   #49
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Aan de hand van de aminexil-discussie in deze thread rakel ik deze oude aminexil-thread weer even op.

Ik vraag me af of aminexil ongeveer hetzelfde is als minoxidil. Er zijn bronnen die dat bevestigen. Check bijv. dit verhaal op de site van Dr Pickart:
Minoxidil-like drugs - Aminexil (Dercap)

Aminexil (Dercap) is an antifibrosis molecule that is related to minoxidil. This treatment, developed by L'Oreal's Vichy labs, was tested on 130 men and 160 women. It was reported that the daily use of Aminexil for 6 weeks increased hair growth in men by 8%. In clinical study of the women, 66% of women experienced a decrease of hair loss and over 80% reported stronger, thicker hair. The L'Oreal groups posits that hair loss is linked to the accelerated aging of the roots, characterized by fibrosis, which stiffens the roots and compresses the blood vessels that nourish the follicles and deprives them of adequate nourishment. This causes the roots to weaken and damages the follicle. Aminexil is felt to counter the aging process. The cost is about about $42 for a 6 week supply and $11 for Aminexil containing-shampoo and available from www.pharmaworld.com.

If the L'Oreal theory is correct, it may also explain the hair promoting actions of copper-peptides (see below) which have angiogenic properties which stimulate new blood vessel formation which may restore hair follicle nutrition.

Update - Good Results with Aminexil (Dercap) and Copper Peptides

At Skin Biology, a significant number of our customers have reported exceptionally strong hair growth when using both copper-peptides and Aminexil. These people report that this gives much better hair growth than does minoxidil.

[bron]
Dr Proctor zegt het ook:

Can't say for sure. Basically, Aminexil is the minoxidil molecule wothout the cyclohexane ring. My wild guess is that you might as well just use minoxidil.

Peter H Proctor, PhD, MD

[bron]
En op regrowth.com staat:
Pyrimidine N Oxides

This is a generic class of growth stimulators similar to Minoxidil. Many patents have been issued for different N Oxides, but not a lot is known on what the current status is, since companies do not like to publish results until they are almost ready to go to market. Just this January, 1997 one of the large drug companies received a new patent for a Pyrmidine N Oxide formula for hair loss, so apparently these are effective enough for large companies to keep researching, patenting, and studying. Unfortunately, it usually takes many years after a product is patented to get FDA approval, so these drugs are probably several years down the line.

One of these Pyrimidine N Oxide products was released at the end of 1996 in Europe. The product's brand name Dercap and the generic name of the drug is Aminexil. According to the company, it is an alterted form of minoxidil without the side effects. It was clinically tested in hospitals across europe and by the Swiss equivalent of the FDA and shown to be effective. Results include an 8% increase in growth phase hairs after 6 weeks of treatment compared to a decrease in the percentage of growth phase hairs in those on placebo in trials over over 250 men & women.
Wat dus zou kunnen is dat aminexil idd bijna hetzelfde is als minox, maar dat het op de markt is gezet als een kuurtje van 6 weken dat je 2x pr jaar moet doen. Doordat je het dan zo weinig gebruikt gaat de werking in de tijd dat je het niet gebruikt natuurlijk helemaal verloren. Het kan zijn dat het toch zo op de markt is gezet om de verkoop te stimuleren: hoe minder vaak je het hoeft te gebruiken, hoe makkelijker men het zal vinden en hoe meer het verkocht zal worden.

Om iedere dag aminexil te gaan gebruiken is veel te duur en ook overbodig: minoxidil zal veel beter werken, is veel meer bewezen en is veel goedkoper.

EDIT:
heb even de twee scheikundige verbindingsnamen van de twee stoffen opgezocht:

Aminexil
2,4-Diaminopyrimidine-3-oxide

Minoxidil
2,4-Diamino-6-piperidinyl-pyrimidine-3-oxide


Lijken mij dus inderdaad twee zeer gerelateerde stoffen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 28 januari 2005 om 00:24
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2004, 16:39   #50
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
heb even de twee scheikundige verbindingsnamen van de twee stoffen opgezocht:

Aminexil
Diaminopyrimidine-2,4 oxyde-3

Minoxidil
2,4-Diamino-6-piperidinyl-pyrimidine-3-oxide


Lijken mij dus inderdaad twee zeer gerelateerde stoffen.
Moest het op school niet echt van mn scheikunde hebben, maar t lijkt erop. Wel weer eens leuke, nieuwe info die je hier naar boven haalt

Maar toch begrijp ik dan niet waarom beide middelen een andere werking hebben... Of moet je concluderen dat die niet bekende werking van minox ook toe te schrijven is aan het "schoonhouden" van de follikels?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2004, 16:47   #51
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Maar toch begrijp ik dan niet waarom beide middelen een andere werking hebben... Of moet je concluderen dat die niet bekende werking van minox ook toe te schrijven is aan het "schoonhouden" van de follikels?
De conclusie die je hier moet trekken is dat l'Oreal, Vichy Decros en Hans Bolder gigantisch door de mand vallen.

Dat hele praatje van verharding van de collageen etc. is gewoon grote lulkoek om de aandacht af te leiden van het feit dat het gewoon minox is. Als mensen daar achter zouden komen zou niemand natuurlijk meer geloven dat een kuurtje per jaar genoeg is, en zou niemand meer zo gek zijn om die dure shit te kopen als je overal minox voor een prikkie aan kunt schaffen. Dus brachten ze aminexil op de markt als een totaal vernieuwend middel waar 10 jaar research achter zat en wat met een kuurtje per jaar je haar kan behouden. En dat terwijl het gewoon een minox-rip-off is!

De werking van minox is idd nog niet helemaal duidelijk maar het zal iets met de doorbloeding te maken hebben. Daarbij zijn er aanwijzingen dat het iets te maken heeft met het feit dat minox een potassium channel opener (PCO) is, en die schijnen haargroei te stimuleren.

Duidelijk is de werking van minox dus nog niet, maar wat wel duidelijk is is dat die verkooppraatjes van l'Oreal en Bolder rechtstreeks de papierversnipperaar in kunnen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 28 december 2004 om 16:50
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2004, 17:23   #52
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
De conclusie die je hier moet trekken is dat l'Oreal, Vichy Decros en Hans Bolder gigantisch door de mand vallen.

Dat hele praatje van verharding van de collageen etc. is gewoon grote lulkoek om de aandacht af te leiden van het feit dat het gewoon minox is. Als mensen daar achter zouden komen zou niemand natuurlijk meer geloven dat een kuurtje per jaar genoeg is, en zou niemand meer zo gek zijn om die dure shit te kopen als je overal minox voor een prikkie aan kunt schaffen. Dus brachten ze aminexil op de markt als een totaal vernieuwend middel waar 10 jaar research achter zat en wat met een kuurtje per jaar je haar kan behouden. En dat terwijl het gewoon een minox-rip-off is!

De werking van minox is idd nog niet helemaal duidelijk maar het zal iets met de doorbloeding te maken hebben. Daarbij zijn er aanwijzingen dat het iets te maken heeft met het feit dat minox een potassium channel opener (PCO) is, en die schijnen haargroei te stimuleren.

Duidelijk is de werking van minox dus nog niet, maar wat wel duidelijk is is dat die verkooppraatjes van l'Oreal en Bolder rechtstreeks de papierversnipperaar in kunnen.
Dat is natuurlijk ook heel goed mogelijk. Kun je nagaan, hebben ze dat product totaal verkeerd op de markt gebracht en zeker door die oetlul van een Bolder er aan te verbinden. Door zijn gepruts heeft het middel niet eens de kans gekregen iets te worden
Maar daarnaast is Aminexil zo'n veel prettiger product dan minox om aan te brengen en mee te stylen. Ze hadden 't ook daarop kunnen gooien ipv zo´n heel slap verhaal te verzinnen.

Nu melde Pindakaas een maandje of zes terug dat Loreal weer nieuwe producten op de markt wil brengen... Ben nu helemaal benieuwd waar ze mee gaan komen! Misschien wordt het wel een pilltje dat de omzetting van testosteron naar DHT vermindert
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2004, 17:25   #53
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Nu melde Pindakaas een maandje of zes terug dat Loreal weer nieuwe producten op de markt wil brengen... Ben nu helemaal benieuwd waar ze mee gaan komen! Misschien wordt het wel een pilltje dat de omzetting van testosteron naar DHT vermindert
HAHAHA
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2004, 17:46   #54
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Heey ja dat is ook zo. Pindakaas zei dat ze bij L'Oreal met iets "groots" bezig zijn.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2004, 18:01   #55
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
mischien een hele grote pil
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2004, 18:05   #56
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door japiejaap
mischien een hele grote pil
hahaha ja inderdaad.

eerlijk gezegd verwacht ik geen wonderen van concerns als l'Oreal.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2004, 19:31   #57
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
eerlijk gezegd verwacht ik geen wonderen van concerns als l'Oreal.
Nope, helaas.
Toch had ik 'm (Pindakaas) dat nog eens willen vragen. Stiekem hoop je dat ze een "per ongeluk" eens iets zinvols bedacht hebben. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2005, 11:19   #58
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
Aminexil is PURE oplichting. Ids Boersma heeft hieraan meegewerkt. Jorn Kielman trouwens ook.
ik weet dat ik nu op een post van driekwartjaar geleden reageer maar Boersma en Kielman hebben niet meegewerkt aan aminexil! aminexil is van l'Oréal (Vichy). Dat goedje van Boersma heet Maxilene (lijkt er wel op, dus verwarrend) en dat is pas ECHT troep.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2005, 14:24   #59
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Waar is Pindakaas eigenlijk?
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2005, 14:26   #60
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boris
Waar is Pindakaas eigenlijk?
opgegeten...
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aminexil of Minoxidil Dennis_2007 Medicijnen/haargroeimiddelen 5 14 november 2004 13:55
vichy dercos ever Medicijnen/haargroeimiddelen 13 17 september 2004 00:24
Dercos Energie Shampoo Met Aminexil Henk21 AGA - Algemeen 1 4 februari 2004 17:43
Minoxidil icm Dercos Energy met Aminixil shampoo Promise Medicijnen/haargroeimiddelen 0 28 februari 2003 22:00
Aminexil: Misbruik/misleiding mbt foto's op haaruitval.net Chris AGA - Algemeen 13 12 maart 2002 00:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.