Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 maart 2002, 20:15   #1
rickie rick
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2002
Locatie: omgeving eindhoven
Berichten: 19
haaruitval door langdurige spierspanning...kan effect worden verwacht met prohair?

Hoi, mijn naam is rickie rick, ik ben 29 jaar en heb al ruim zeven jaar last van spierspanning in mijn nek, schouders en hoofdhuid. Ikzelf ben ervan overtuigd dat ik door deze spierspanning mijn haren onthoudt van een goede doorbloeding en dat deze doorbloeding/zuurstof als het ware afgeknepen wordt. Wie heeft dezelfde ervaring. Op 27 maart heb ik een gesprek met Boersma maar als ik haaruitval van stress heb (en mijn haar komt ook niet meer terug, bovendien zijn er veel haren grijs) heeft prohair dan wel zin, dus is prohair sterker dan mijn enorme spierspanning??
groeten, rickie rick.
rickie rick is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2002, 11:32   #2
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Welkom rickie rick


De voornaamste reden dat haren uitvallen is NIET doordat ze niet goed worden gevoed ( doorbloeding/zuurstof ).Maar de reden is dat een actieve,agressiefe hormoon genaamd DHT je haar wortels gaat aanvallen. Met als gevolg dat je haren nu WEL in mindere maten goed gevoed kunnen worden( zolang DHT actief is en je haren worden wel goed gevoed, blijf je vaak nog haaruitval hebben.). DHT creeert een helse leefomgeving rondom en in je haarwortels.

DHT ontstaat door een enzym genaamd 5 alpha reductase ( 5 ar ). Gezien je haren nu uitvallen is deze enzym actief en wordt testosteron in Dyhydrotestosteron omgezet.

Kijk stress is een tijdelijke factor voor haaruitval.Na je stress zouden je haren moeten terug groeien,indien je GEEN aanleg voor mannelijke kaalheid hebt.Ik weet niet of stress je 5 ar verhoogt en zo dus ook je DHT en zo dus ook je haaruitval.

Spierspanningen rondom je nek en schouders hebben ( zouden moeten hebben ) geen invloed op je haaruitval.

Kijk maar es goed om je heen. BIJV.In al die arme landen zie je mensen ,leven in de meest slechtste omstandigheden. Geen medische zorg , niets.Continu leven ze in stress. En bijna hebben ze NOOIT haaruitval. Dit komt omdat ze kennelijk geen 5 ar hebben of kennelijk geen aanleg voor kaalheid ( dat de haarwortels immuun zijn tegen 5 ar,zodoende dht ).

Conclusie: Ik denk dat Prohair ( Finasteride ) je heel goed zal doen.


Ps: Ik ben natuurlijk geen medische arts , en kan jouw geval een uitzondering zijn. Ik kan dan natuurlijk ernaast zitten.


Groetjes

Laatst gewijzigd door Rocco; 16 maart 2002 om 11:49
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2002, 21:56   #3
Knurft
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2001
Berichten: 41
Klinkt bekend

Hoi,

Ik heb ook last van een nek en schouders die wat vast zitten. Jaar of 3 last van. De ene dag is het erger dan de andere dag. Ik voel ook dat de doorbloeding, vooral aan de rechterzijde van mijn gezicht/hoofd minder is.

Ik heb verder veel last van jeuk en enorm veel schilfering en een zeer droge hoofdhuid en pijnlijke plaatsen. Volgens mij is dat voor een groot deel toe te schrijven aan de verminderde doorbloeding. Het zou ook best kunnen dat mijn haaruitval daar ook mee te maken heeft.

Dus ik herken wel wat je zegt.
Ik geloof best dat DHT voor veel mannen haaruitval veroorzaakt. Denk echter ook dat vaak de oorzaak ergens anders kan liggen. Als ik de reacties van mensen die bij Boersma zijn geweest soms lees: "Hij zegt dat het allemaal goed komt en dat ik vanaf nu geen haren meer verlies...", ben ik sceptisch. Hoe weet hij dat nou? Haaruitval is volgens mij vaak een veel complexer probleem dat het voorschrijven van een pilletje pro-hair.

Wens je veel succes en houdt ons op de hoogte!

Groeten!
Knurft is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2002, 06:56   #4
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Knurft


Citaat:
Ik heb verder veel last van jeuk en enorm veel schilfering en een zeer droge hoofdhuid en pijnlijke plaatsen. Volgens mij is dat voor een groot deel toe te schrijven aan de verminderde doorbloeding. Het zou ook best kunnen dat mijn haaruitval daar ook mee te maken heeft.
DHT is de boosdoener.Hier had ik ook lange tijd last van.Totdat ik met Propecia begon.Toen begon alles langzamerhand zich weer te stabiliseren.Heeft niets met doorbloeding te maken. Ik heb veel gebruikt om mijn hoofdhuid en nek te stimuleren. Ik had zelfs toendertijd STIMUVIT aangeschaft om mijn hoofdhuid te stimuleren. NIETS werkte behalve Finasteride.

Nek en schouders last heeft er niets mee te maken. DE bloedvaten liggen onder je spieren.Bloedtoevoer naar je hoofdhuid blijft gehandhaaft. Alleen als DHT je haren aanvalt dan beperkt DHT de bloedvoer naar je haarwortels. Oorzaak is dus DHT.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.