Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 maart 2002, 17:07   #1
wboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2002
Berichten: 153
bijwerkingen/oplossing?

hallo,ik slik sinds een jaar of anderhalf finasteride en sinds die tijd heb ik veel last van acne die ook soms littekentjes achter laten.hiervoor had ik zo goed als nooit een puistje.ik ben nu 24 jaar.ik heb het er met dokter plinck van de kliniek voor haar en nagelziekten over gehad en die vertelde mij dat het niet door de medicijnen kon komen.ik ben hier niet zo zeker van.is er iemand anders die dit soort klachten heeft en eventueel een oplossing hiervoor heeft behalve dan met het medicijn te stoppen?er is mij door iemand wel eens aangeraden om de pil om de dag te slikken maar dit durf ik eigenlijk niet omdat ik bang ben dat de werking van de pil erdoor verloren gaat. gr wboy
wboy is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2002, 20:05   #2
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb meer reacties gehoord over puistjes van mensen met een medicijn als fina. Ik slik zelf ProHair en ik had lichte puistjes op m'n schouderbladen. Die zijn alweer weggetrokken by the way...

Maar het zou best kunnen dat het van het medicijn komt, ook al zeggen doktors van niet.

Ik zou overigens niet bang zijn dat de werking verloren gaat. Als het gebeurt, dan gebeurt het. Maar ga anders aan een normaal medicijn in plaats van die schrale proscar rommel die mensen van sites halen...
  Met citaat reageren
Oud 24 maart 2002, 12:08   #3
wboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2002
Berichten: 153
ik koop de medicijnen niet via het internet maar ze worden gemaakt in een apotheek in nedeland die aan de haar en nagelziekten kliniek is verbonden.gr wboy
wboy is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2002, 20:11   #4
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Hoi WBoy,

Dat je meer acne kunt krijgen door het gebruik van Finasteride is absoluut niet zo. DHT zorgt er juist voor dat talgklieren worden gestimuleerd om meer talg te produceren, waardoor porien eerder verstopt kunnen raken waardoor puistjes ontstaan. Mensen die geen AA hebben, zie je vaak dat ze altijd een volle bos haar behouden, maar ook dat ze nooit last van acne hebben (uitzonderingen daargelaten), dit komt omdat ze geen type 1 en 2 aanleg voor 5 alfa reductase hebben, deze enyzmen zorgen juist voor de omzetting naar DHT. Finasteride zorgt juist voor een verlaging van DHT in je bloed (en ook je hoofdhuid), als ik jouw was zou ik voor je acne naar de huisarts gaan, er zijn nu lotions en ook cremes die de acne tegengaan en op doktersrecept verkrijgbaar zijn, kost je dus helemaal geen geld en ze helpen goed.

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.