Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 november 2001, 14:02   #1
Patrick
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2001
Berichten: 5
Cool minoxidil en overige

Zo ik heb dan ook eindelijk toegang tot dit forum. Ik had niet verwacht dat ik er zoveel informatie van andere "lot"genoten op zou kunnen vinden.......

Ik zal ff wat uitleggen: ik ben zelf 23 en ik gebruiknu sinds 1 1/2 - 2 jaar minoxidil. Ik heb een lange zoektocht moeten ondergaan om hieraan te komen. Ik ben ooit in het ziekenhuis geweest in mijn woonplaats en daar een gsprek aangevraagd met een dermatoloog. Zij was degene die mij heeft ingelicht over de POLIKLINIEK VOOR HAAR - EN NAGELZIEKTEN in Rotterdam. Ik heb nog een tijdje gewacht om daar heen te gaan, omdat ik t eigenlijk niet zo zag zitten. Afin, uiteindelijk begon mijn omgeveing toch ook wel wat minder haar te zien, dus ik dacht....LETs give it a try.

Ik ben in rotterdam bij drs. Plinck terecht gekomen. Hij heeft een haarwortelonderzoek bij mij gedaan om te kijken wat precies de oorzaak was van de haaruitval. Resultaat was dat mijn haarfolikels nog wel aanweizg waren maar niet actief, maw met minoxidil zou ik kunnen proberen om verder remming van haargroei tegen te gaan en om de "slapende"haarfolikels / zakjes weer actief te maken. (de alopecia androgenetica) Zo gezegd zo gedaan. T kost wel t e.e.a. moet ik eerlijk zeggen. Elk consult kost geld, de potjes ongeveer 60 piek en de onderzoeken ook. Je kunt ook niets terug krijgen van het ziekenfonds eventueel. Dus als je arme student aan een universiteit moest ik een beroep doen op mijn ouders (wat ik overigens heel fijn vindt).

Uit de consulten die ik na onegveer elk half jaar heb, blijkt dat de haren wel steviger zitten, ze zijn niet zo "losjes"als anders. En inderdaad was bij mij het geval dat de haren zich opnieuw de kop doen opsteken. Dit zijn echter bij mij blonde haartjes (terwijl ik toch kastanje bruin haar heb) Maar ik kon t zien en mijn omgeving reageerde er ook op. Zoals ik hier al gelezen had wordt je haar er droog en vettig van. Dat was voor mij ook een probleem aan t worden. Door de alcohol die er in zit droggt je t haar uit. Soms hoef je geen gel meer te gebruiken want de monixidil zorgt daar wel voor. En in een volle collegazaal wil ik toch een beetje normaal kunnen zitten, dus zonder vet haar en warrig haar dat alle kanten op staat. (t wel bij sommige jongeren in de mode, maar ik zie mezelf nog niet zo daarbij.

Op dit moment zit ik te twijfelen om door te gaan met minoxidil. Het heeft zich in kleine mate wel bewezen, echter alleen nog blond. Zo ook heb ik dit tegen dr Plinck gezegd. Hij vertelde mij dat t ook best mogelijk was dat het niet echt verder gaat dan de nieuwe aanwas en dat de eigen tint van mn haar nog kan intreden. Hij doet ook haartransplantaties. De optie die ik eventueel nu zou hebben is om t bij te houden met minoxidil en daarbij te transplanteren. DIT GEBEURT ZONDER LASER, EN MET DE HAND !!!!!! JA en voor al t handwerk geldt dat dat duurder is. (f.4250,- per behandeling waar per behandeling zo'n 1000 haren worden overgezet in 300-350 grafts). Zie voor meer info www.haartransplantatie.com

Dus ik ben nu me aan t orienteren op verschillende dingen, minoxidil met retin A, finasteride, transplantaties. Vandaar dat ik me hier ff gemeld heb om eens te zien hoe andere mensen hun ervaringen beleven.

C.u next time
Patrick
Patrick is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2001, 20:09   #2
Rob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2001
Berichten: 61
Beste Patrick,

Mijn dringende advies: laat GEEN haartransplantatie verrichten, en al helemaal niet door Herr Plinck!

Resultaten zijn bedroevend! Echt waar... Ik neem er vergif op in dat je er spijt van zult krijgen en daarbij is het een behoorlijke ingreep.

Wacht op nieuwe medicijnen die er aan komen (dutasteride) of er al zijn (finasteride, of nog beter Saw Palmetto dat itt finasteride GEEN bijwerkingen heeft en goedkoper is zie www.vitamine-afslanken.nl).
Ook zal over niet al te lange tijd HM (haarvermenigvuldiging) commercieel toegepast gaan worden. Nederland loopt voorop in de ontwikkeling van deze techniek (www.hairsite.com).

Ik weet dat een snelle behandeling verleidelijk is en lijkt, maar doe het NIET!

Succes,
Rob
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2001, 20:32   #3
Patrick
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2001
Berichten: 5
Unhappy geen transplantatie Plinck

Hallo Rob, je klinkt wel heel erg overtuigd van je verhaal. Mag ik je vragen hoezo je daarbij komt. Heb je zelf ervaringen met Dr Plinck ?

Ik was t nog niet van plan maar na mijn laatste consult heb ik al met al begrepen dat hij die optie nu open zag staan. Ik ben benieuwd naar je antwoord.

Groeten Patrick en thanx for the answer.
Patrick is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.