Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 13 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 28 april 2003, 13:36   #61
alex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 66
Citaat:
Originally posted by Alonso Hoi Alex,

Waarom stap jij over van Fina naar SP?

Nizoral is verkrijgbaar bij bijna alle online apotheken in de USA.

Als ik de site van Cheapregaine mag geloven is het inderdaad de meest zuivere vorm van SP, ik heb nog geen verzend bevestiging van hen ontvangen van mijn bestelling

De eerste 4 jaren gebruikte ik 1,25 Fina per dag, sinds een half jaar heb ik het afgebouwd naar 0,6 mg per dag, sinds een maand om de 2 dagen 0,6 mg. Als ik mijn SP binnen heb, stop ik helemaal met de Fina

De combinatie vitamine B6 en zink schijnt (er zijn artsen die het hiermee oneens zijn) 5 alpha-reductase in de hoofdhuid te blokken, het is wel belangrijk welke vormen je gebruikt en in welke hoeveelheden. De pyridoxal vorm van B6 is de meest zuivere vorm en die blokt 5 alpha-reductase, de andere vorm Pyridoxine, schijnt juist meer 5 alpha-reductase aan te maken. Wat betreft zink schijnen zink gluconaat, sulfaat en orotaat de beste vormen te zijn. Zink en B6 tabletten zijn in iedere goede reformzaak te verkrijgen. Echter ik ben al een tijdje op zoek naar een capsule combinatie van die twee. Alle vormen van SP, samen met zink en B6 bevatten de verkeerde soorten zink en/of B6 naar mijn weten...

hey alonso ik ga overschakelen omdat mijn erecties minder krachtig werden....

trouwens ik heb die SP al anderhalve maand besteld en is nog steeds niet aangekomen.... is er iemand met hetzelfde probleem

gtrz

Alex

Laatst gewijzigd door Tiuri; 16 februari 2007 om 13:43
alex is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2003, 16:24   #62
romeo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2003
Berichten: 3
saw palmetto in combi met zinc en vitaminen

Dag iedereen

Ik gebruik nu anderhalve maand saw palmetto extract in combinatie met een vitamine complex (tablet) wat ook zinc bevat. Het extract zit in tegenstelling tot wat ik veel in het forum lees, in een spray flesje. Ik heb het verkregen via

www.eigenhaar.nl

Misschien een ideetje voor anderen. Ik heb gezien dat er nog al wat vraag was naar een tablet met de juiste vitamines en zinc. Dus ik hoop dat dit iets is dat jullie kunnen gebruiken.

Tablet bevat:
Fenegriek extract, calcium pentothenaat, nicotinamide, vit. B6, B2, en foliumzuur.
Spray bevat: Dwergpalmbes extract, niacinamide, zinkgluconaat, alpha-tocopherol.
Dagelijkse inname.

Ik heb nog geen resultaten om over naar huis te schrijven maar ik wacht af...

Weet iemand of er een verschil in werking is tussen de tabletten (o.a. verkrijgbaar bij de drogist) en de spray? De tabletten zijn namelijk (van wat ik gelezen heb in de forum) een stuk goedkoper.

Zijn er nog meer mensen die dit product gebruiken?

Groetjes

Laatst gewijzigd door romeo; 28 april 2003 om 16:34
romeo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2003, 09:09   #63
vbm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2003
Berichten: 16
Beste Alonso, waar heb jij gelezen dat de pyridoxine-vorm van B6 meer 5 alpha reductase aanmaakt?

Ik ben 9 weken geleden begonnen met Saw Palmetto van Cheapregaine. Daarvoor slikte ik 1 maand 0.6 mg Fina en weer daarvoor 5 maanden 1.25 mg Fina.
Ik heb wel het idee dat ik de laatste paar weken meer haaruitval heb. Weet iemand of sheddings ook bij gebruik van SP voorkomen?

Hopelijk heb je je SP binnen Alex. Bij mij duurde het maar een paar werkdagen via Cheapregaine. Je kan ze ook mailen.

Succes.
vbm is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2003, 10:32   #64
Alonso
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2001
Locatie: Netherlands
Berichten: 205
Zowel op Regrowth.com als Follicle.com staan onderzoeksresultaten vermeld dat Pryridoxine, 5 alpha-reductase laat toenemen, en Pyridoxal het 5 alpha-reductase gehalte laat afnemen.

Alonso
Alonso is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2003, 16:32   #65
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Hoi

vbm

Citaat:
Ik ben 9 weken geleden begonnen met Saw Palmetto van Cheapregaine. Daarvoor slikte ik 1 maand 0.6 mg Fina en weer daarvoor 5 maanden 1.25 mg Fina. Ik heb wel het idee dat ik de laatste paar weken meer haaruitval heb. Weet iemand of sheddings ook bij gebruik van SP voorkomen?
Als SW netzoveel of een aantal % meer DHT zou blokken als Fina dan zou je geen shedding mogen hebben. Immers er vindt dan geen / nauwelijks hormoonbalansschommeling plaats in je lichaam. Haren zijn erg gevoelig voor hormoonschommelingen ( m.n. DHT schommelingen ). Het shedden verschilt per persoon, maar toch.

IK weet niet of SW daadwerkelijk 5ar blokt en zo dus je DHT, het kan goed zijn dan SW niets doet en dat je haren weer zijn begonnen met uitvallen omdat je gestopt bent met Fina.



Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2003, 14:24   #66
Heer Olivier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2003
Berichten: 73
Zijn er al mensen met praktijkervaringen over SP????

Ik zou dit graag horen!!!

Alvast bedankt!

Heer Olivier
Heer Olivier is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2003, 17:28   #67
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Citaat:
Originally posted by Alonso
De combinatie vitamine B6 en zink schijnt (er zijn artsen die het hiermee oneens zijn) 5 alpha-reductase in de hoofdhuid te blokken, het is wel belangrijk welke vormen je gebruikt en in welke hoeveelheden. De pyridoxal vorm van B6 is de meest zuivere vorm en die blokt 5 alpha-reductase, de andere vorm Pyridoxine, schijnt juist meer 5 alpha-reductase aan te maken. Wat betreft zink schijnen zink gluconaat, sulfaat en orotaat de beste vormen te zijn. Zink en B6 tabletten zijn in iedere goede reformzaak te verkrijgen. Echter ik ben al een tijdje op zoek naar een capsule combinatie van die twee. Alle vormen van SP, samen met zink en B6 bevatten de verkeerde soorten zink en/of B6 naar mijn weten....
Dus m.a.w. je zou een produkt moeten gebruiken dat B6 onder de vorm van pyridoxal bevat (als ik het goed begrijp)?
Weet iemand waar of hoe je dit kunt krijgen (wanhopig op zoek)?
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2003, 17:41   #68
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Question

Is dit dan ook voor(tegen) beide types 5ar?

groetjes
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2003, 19:55   #69
vbm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2003
Berichten: 16
Citaat:
Originally posted by Francis
Dus m.a.w. je zou een produkt moeten gebruiken dat B6 onder de vorm van pyridoxal bevat (als ik het goed begrijp)?
Weet iemand waar of hoe je dit kunt krijgen (wanhopig op zoek)?

Hoi,

B6 Pyridoxaal-5-fosfaat is moeilijk te verkrijgen heb ik gemerkt. Ik heb een aantal drogisterijen afgebeld en de meesten weten niet wat je bedoeld met de pyridoxaal-5-fosfaat vorm. Je moet er dus duidelijk bij zeggen dat je niet de pyridoxine variant wil. Pyridoxaal moeten ze bestellen vaak. Een fabrikant van Pyridoxaal is AOV. Dat kan je erbij zeggen. Met een potje van 60 stuks (50mg) doe je 1 a 2 maanden en kost 14.35 euroos.

Kijk voor meer info ook eens op www.orthos.nl en www.soe.nl.

succes!!!
vbm is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2003, 20:06   #70
vbm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2003
Berichten: 16
Citaat:
Originally posted by Heer Olivier
Zijn er al mensen met praktijkervaringen over SP????

Ik zou dit graag horen!!!

Alvast bedankt!

Heer Olivier

Hey,

Ik gebruik naast SP ook zink en B6 (pyridoxaal vorm) en MSM (voor een soepele celwand en celademhaling). Ik heb het idee dat het allemaal goed werkt in mijn kruin, maar zeker (nog) niet voor op mijn hoofd. Nog even afwachten dus.

VBM
vbm is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2003, 20:14   #71
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Citaat:
Originally posted by vbm
Hey,

Ik gebruik naast SP ook zink en B6 (pyridoxaal vorm) en MSM (voor een soepele celwand en celademhaling). Ik heb het idee dat het allemaal goed werkt in mijn kruin, maar zeker (nog) niet voor op mijn hoofd. Nog even afwachten dus.

VBM
Hoeveel pilletjes per dag zijn dit totaal?
Dit lijkt me alhaast onmogelijk om dat iedere dag allemaal in te nemen (vooral als je ze snel en discreet wilt innemen - bijvoorbeeld wanneer je niet thuis bent ofzo)
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2003, 23:20   #72
vbm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2003
Berichten: 16
Citaat:
Originally posted by Francis
Hoeveel pilletjes per dag zijn dit totaal?
Dit lijkt me alhaast onmogelijk om dat iedere dag allemaal in te nemen (vooral als je ze snel en discreet wilt innemen - bijvoorbeeld wanneer je niet thuis bent ofzo)

Dat zijn 6 pilletjes per dag. Heel wat ja. Ik ga daar nog tot maximaal het einde van het jaar mee door. Dan heb ik wel een indruk of het werkt voor mij.
Ik slik ook wel een periode (eerste 5 dagen van de maand) niets om gewenning tegen te gaan. En een dagje overslaan als het een keer niet uit komt lijkt me geen probleem.
vbm is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2003, 10:04   #73
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Ik ben gisteren begonnen aan een kuur SP en minoxidil 5%
besteld bij cheapregaine.nl, ik heb 3 weken moeten wachten voordat ik het binnen had!
Tevens wil ik er Azelaic Acid, Vitamine B6 en Zink bij nemen.
Ik houd vanaf vandaag een logboek met foto's van mijn inhammen bij die ik eenmaal per week update.
Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2003, 04:22   #74
Gerben
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Berichten: 143
Huh Rick?

Hoi Rick, als ik www.sawpalmetto.nl intyp kom ik heel ergens anders uit dan jij zegt, nl. bij Alopesan. Dat is inderdaad een saw palmetto-product (ik gebruik het ook trouwens)
Gerben is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2003, 11:27   #75
RICK
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2001
Berichten: 84
Hallo Gerben,

dit klopt, maar toendertijd was dat dus niet het geval. Dit kan 2 dingen betekenen, nl dat de fabrikanten van Alopesan de domeinnaam hebben overgekocht, of dat het Haarlab hier ook weer een dikke vinger in de pap hebben.

Maar hoe werken de pillen voor jou? Gebruik je ze al lang...

Btw ben je echt een gebruiker, of werk je soms gewoon voor alopesan? Er staan ineens zoveel positieve reacties op dit forum over alopesan...... Ik snap ook niet helemaal waarom je nu na 8 maanden gebruik je ineens in mei dit jaar heb ingeschreven in dit forum terwijl het goed schijnt te werken... Als iets goed aanslaat is een menselijke gewoonte om dan niet echt actief opzoek te gaan en rond te neuzen in forums, maar misschien zie ik spoken en heb je wel goede bedoelingen, indien dit het geval is kun je vergeten wat ik geschreven heb.


grt

Laatst gewijzigd door RICK; 18 juli 2003 om 12:15
RICK is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[saw palmetto] Bijwerkingen Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 286 3 augustus 2018 13:26
[saw palmetto] Topical Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 35 25 juli 2007 09:29
[saw palmetto] Hoe kom ik eraan? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 72 22 juli 2007 13:56
[saw palmetto] Invloed op sportieve prestaties jeandubois Medicijnen/haargroeimiddelen 10 10 september 2006 01:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.