Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 juli 2012, 21:34   #31
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Weet iemand waar wij tocotrienolen in Nederland kunnen krijgen? Het gebruiken van tocoferolen heeft weinig zin, omdat we al genoeg tocoferolen in ons lichaam produceren.

Citaat:
De reden voor het feit dat de alfa-tocoferol veel is beschreven is waarschijnlijk dat van de verschillende vitamine-E elementen, alfa-tocoferol veruit het meest in het bloed voorkomt. Dit wordt niet veroorzaakt doordat er relatief veel alfa-tocoferol in onze voeding zit. Ons westerse dieet bevat zelfs drie maal meer gamma-tocoferol dan alfa-tocoferol. De reden dat vooral alfa-tocoferol in ons bloed zit moet worden gezocht in de metabolisering. Ons lichaam metaboliseert alfa-tocoferol makkelijker dan gamma-tocoferol. In de lever bevindt zich namelijk een speciaal eiwit waaraan alfa-tocoferol zich makkelijk bindt. Dit alfa-tocoferol transfer-eiwit brengt het naar bloed, weefsel, VLDL en LDL. Zo ontstaat hier een hogere concentratie alfa-tocoferol dan welke andere tocol uit de vitamine E familie

Laatst gewijzigd door Real Madrid F.C; 13 juli 2012 om 21:37
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2012, 23:16   #32
zuurpruim
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Berichten: 88
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Real Madrid F.C Bekijk bericht
Weet iemand waar wij tocotrienolen in Nederland kunnen krijgen? Het gebruiken van tocoferolen heeft weinig zin, omdat we al genoeg tocoferolen in ons lichaam produceren.

http://www.smeetsengraas.nl/categorie/tocotrienolen.php
zuurpruim is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2012, 11:45   #33
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zuurpruim Bekijk bericht
Mocht je voor de E-Volution willen gaan, heb ik nog 3 nieuwe gesealde potten staan voor € 50,-
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2012, 11:54   #34
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Ik ben begonnen met een red palm oil + astaxanthine experiment.

http://www.noble-house.tk/html/neder...e_palmolie.htm

Ik eet rode palmolie los en gebruik het bij het koken (op lage temperatuur/slow cooking).
Ik gebruik ook als body oil. Ik deed het eerst alleen op inhammen, maar dan verkleurt dat stukje een beetje.
Ik kwam erachter dat als je het over je hele gezicht (of hele lichaam) smeert, je een heel natuurlijk gezond kleurtje krijgt. Ik laat het 20 min intrekken, en daarna ga ik onder de douche, en gebruik warm water om het weer af te doen. De kleur blijft een beetje, maar niet op een vervelende manier.
Zelfs een paar dagen later, zie ik het nog. Maar misschien komt dat ook omdat van binnenuit nu ook rode palm olie wordt aangevoerd, omdat ik het ook vrij veel eet.

Nu drie dagen bezig, en mijn haar (en huid dus ook) heeft er nog nooit zo goed uitgezien. Normaal gesproken is mijn haar bij de inhammen wat minder krachtig (als je begrijpt wat ik het bedoel), maar nu zie ik geen verschil tussen het haar op mijn inhammen en de rest van mijn haar. Dit zorgt cosmetisch gezien, dat er al een stuk beter uitziet.

Ik gebruik ook astaxanthine (supplement van jarrow formulas). Ik denk dat dit ook een hele goede is.
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2012, 12:23   #35
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasper90 Bekijk bericht
Ik ben begonnen met een red palm oil + astaxanthine experiment.

http://www.noble-house.tk/html/neder...e_palmolie.htm

Ik eet rode palmolie los en gebruik het bij het koken (op lage temperatuur/slow cooking).
Ik gebruik ook als body oil. Ik deed het eerst alleen op inhammen, maar dan verkleurt dat stukje een beetje.
Ik kwam erachter dat als je het over je hele gezicht (of hele lichaam) smeert, je een heel natuurlijk gezond kleurtje krijgt. Ik laat het 20 min intrekken, en daarna ga ik onder de douche, en gebruik warm water om het weer af te doen. De kleur blijft een beetje, maar niet op een vervelende manier.
Zelfs een paar dagen later, zie ik het nog. Maar misschien komt dat ook omdat van binnenuit nu ook rode palm olie wordt aangevoerd, omdat ik het ook vrij veel eet.

Nu drie dagen bezig, en mijn haar (en huid dus ook) heeft er nog nooit zo goed uitgezien. Normaal gesproken is mijn haar bij de inhammen wat minder krachtig (als je begrijpt wat ik het bedoel), maar nu zie ik geen verschil tussen het haar op mijn inhammen en de rest van mijn haar. Dit zorgt cosmetisch gezien, dat er al een stuk beter uitziet.

Ik gebruik ook astaxanthine (supplement van jarrow formulas). Ik denk dat dit ook een hele goede is.
Geloof zelf totaal niet een in 3dagen dikker wordend haar niet om je te ontmoedigen hoor, zal misschien een cosmestisch dikker effect geven maar dat dit nou door echt hergroei of betere haargroei is betwijfel ik zeer.
Moet zeggen dat ik nog nooit gehoord heb van rode palm olie
Kan zelf ook moeilijk begrijpen dat mensen dikker haar krijgen of het nou cosmestisch is of niet door olien, want ik merk bij mijn olie topical dat ik het zeker moet uitwassen voordat ik naar bed ga want ik krijg er zeker een meer doorschijnend kapsel van.
Jij gebruikt het dus nu echt als topical of was het meer impulsief 3x?
Eet zelf al elke week zalm en oranje groente komt ook zeker wel op zijn tijd voor dus kwa astaxanthine.
Verder ben ik wel benieuwd wat je bevinden zijn na een paar maandjes.
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week

Laatst gewijzigd door jord-y; 14 juli 2012 om 12:26
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2012, 15:04   #36
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Even voor de duidelijkheid, rode palmolie bevat dus heel veel tocotrienolen/tocophenolen.
Daarnaast ook buitengewoon veel carotenen (alfa-caroteen, beta-caroteen, lypoceen, etc.).
Al deze stoffen helpen tegen degranulatie van mestcellen wat PGD2 veroorzaakt.

Citaat:
Geloof zelf totaal niet een in 3dagen dikker wordend haar niet om je te ontmoedigen hoor, zal misschien een cosmestisch dikker effect geven maar dat dit nou door echt hergroei of betere haargroei is betwijfel ik zeer.
Ik heb nergens gesproken over dikker haar he ?
Ik heb het over "krachtiger" haar.
Maar misschien is dit niet het goed gekozen woord.
Norris verwoorde dit verschijnsel misschien beter:

Je ziet vooral na een nacht slapen duidelijk op de haarlijn of de haren intact gebleven zijn, of er opgekruld/kort/dood bijhangen.

Dit verschijnsel is compleet weg, echt, geloof me jord-y, ik heb geen waanbeelden.
Het is niet dat ik zeg dat ik nu hergroei zie, of dat mijn haren dikker zijn geworden, het is gewoon levendiger. Alsof het meteen uit bed in model zit.
En ik weet uit ervaring, dat als ik veel opgekrulde/dode haren bij mijn inhammen heb, dat ik dan veel meer haar verlies.

Citaat:
Kan zelf ook moeilijk begrijpen dat mensen dikker haar krijgen of het nou cosmestisch is of niet door olien, want ik merk bij mijn olie topical dat ik het zeker moet uitwassen voordat ik naar bed ga want ik krijg er zeker een meer doorschijnend kapsel van.
Olie moet je er ook niet in laten zitten toch ? Tenminste, ik was olie er altijd uit met warm water.

Citaat:
Eet zelf al elke week zalm en oranje groente komt ook zeker wel op zijn tijd voor dus kwa astaxanthine.
Astaxanthine zit alleen in zalm. In oranje/rode groenten zitten carotonen, is weer iets anders. Ik weet trouwens niet of het ook in normale kweekzalm zit. Ik kan me voorstellen dat deze goedkoeper voedsel krijgen zonder astaxanthine. In biologische zalm en wilde zalm zit het wel zowiezo.

Citaat:
Jij gebruikt het dus nu echt als topical of was het meer impulsief 3x?
Ik denk dat ik het standaard voor het douchen ga doen. Maar hangt er ook vanaf of gewoon rode palmolie eten al voldoende werkt voor mij.

Laatst gewijzigd door Kasper90; 14 juli 2012 om 15:30
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2012, 15:30   #37
Real Madrid F.C
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2012
Berichten: 135
Kasper, jij neemt dus rode palmolie voor de tocotriënolen?
Real Madrid F.C is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2012, 15:36   #38
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasper90 Bekijk bericht
Even voor de duidelijkheid, rode palmolie bevat dus heel veel tocotrienolen/tocophenolen.
Daarnaast ook buitengewoon veel carotenen (alfa-caroteen, beta-caroteen, lypoceen, etc.).
Al deze stoffen helpen tegen degranulatie van mestcellen wat PGD2 veroorzaakt.

Ik heb nergens gesproken over dikker haar he ?
Ik heb het over "krachtiger" haar.
Maar misschien is dit niet het goed gekozen woord.
Norris verwoorde dit verschijnsel misschien beter:

Je ziet vooral na een nacht slapen duidelijk op de haarlijn of de haren intact gebleven zijn, of er opgekruld/kort/dood bijhangen.

Dit verschijnsel is compleet weg, echt, geloof me jord-y, ik heb geen waanbeelden.
Het is niet dat ik zeg dat ik nu hergroei zie, of dat mijn haren dikker zijn geworden, het is gewoon levendiger. Alsof het meteen uit bed in model zit.
En ik weet uit ervaring, dat als ik veel opgekrulde/dode haren bij mijn inhammen heb, dat ik dan veel meer haar verlies.

Olie moet je er ook niet in laten zitten toch ? Tenminste, ik was olie er altijd uit met warm water.

Astaxanthine zit alleen in zalm. In oranje/rode groenten zitten carotonen, is weer iets anders. Ik weet trouwens niet of het ook in normale kweekzalm zit. Ik kan me voorstellen dat deze goedkoeper voedsel krijgen zonder astaxanthine. In biologische zalm en wilde zalm zit het wel zowiezo.

Ik denk dat ik het standaard voor het douchen ga doen. Maar hangt er ook vanaf of gewoon rode palmolie eten al voldoende werkt voor mij.
Ok duidelijk wat betreft je haar.
Alleen het wordt wel een beetje verwarrend zo kwa producten.
Eerst wordt aangeraden om vitamine e tocosorb te nemen en tijdje terug emu olie,kokos olie en dergelijke en nu palmolie.
Wat is nou het beste om mee te beginnen?
Ik hou het voorlopig wel in de volgorde van mijn handtekening info.
De ingredienten klinken wel goed van de palmolie.
Verder wat betreft de zalm wissel ik het af ene keer biologisch andere keer normale en wat betreft de oranje groente gaat het mij om de [beta]carotenen ,zoals in penen.
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week

Laatst gewijzigd door jord-y; 14 juli 2012 om 15:41
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2012, 15:40   #39
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Citaat:
Eerst wordt aangeraden om vitamine e tocosorb te nemen en tijdje terug emu olie,kokos olie en dergelijke en nu palmolie.
Wat is nou het beste om mee te beginnen?
Emu olie weet ik niet veel van, nooit in verdiept.

Kokos olie en palmolie zijn heel erg goed. Ik bak in een mix van deze twee.
Kokosolie is vooral goed omdat het niet belastend is (zoals andere olien dat wel zijn).

Palmolie is vooral goed vanwege al die anti-oxidanten.
Palmolie bevat zelfs meer carotenen dan wortels.

Tocosorb is een soort palmolie, alleen dan veel geconcentreerder.
Op zich kan je die ipv van palm olie doen. Het is wat je wilt.
Het is makkelijker om een hele hoge dosis vitamine E binnen te krijgen via tocosorb.
Maar sommige mensen gebruiken misschien liever een natuurlijke olie dan een pil.

Laatst gewijzigd door Kasper90; 14 juli 2012 om 15:55
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2012, 22:06   #40
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Feit blijft dat wat je ook ziet na 3 dagen alleen maar uitwendig kan zijn. Het zegt niks over de haargroei of de haarwortel. Het duurt bijna 2 weken voor een stukje haar dat vandaag in de haarwortel gevormd is om het oppervlak te bereiken. 2 maanden voordat het anderhalve centimeter boven de huid is.

Haar is dood materiaal, het neemt geen voedingstoffen op. Als het beter zit, dan komt dat door de olie.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2012, 23:07   #41
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Citaat:
Feit blijft dat wat je ook ziet na 3 dagen alleen maar uitwendig kan zijn. Het zegt niks over de haargroei of de haarwortel. Het duurt bijna 2 weken voor een stukje haar dat vandaag in de haarwortel gevormd is om het oppervlak te bereiken. 2 maanden voordat het anderhalve centimeter boven de huid is.
Interessant, referentie ?

Citaat:
Haar is dood materiaal, het neemt geen voedingstoffen op. Als het beter zit, dan komt dat door de olie.
Ik weet niet het precieze proces dat achter dit verschijnsel zit.
Maar ik ben er vrij zeker van dat dit niet alleen met olie te maken heeft. Ook nadat ik het gewassen heb met shampoo merk ik het.

Hetzelfde merkte ik toen ik bij apple cider vinegar (topical). Gewoon een stuk levendiger ogend haar. "Alsof" het meer kracht heeft vanuit de haarwortel. Maar als dat echt niet mogelijk is binnen 3 dagen (merkte het eigenlijk al na 1 dag). Dan zijn er misschien andere verklaringen voor dit verschijnsel:

- Misschien dat de dode haren zijn uitgevallen. En het kapsel niet meer belasten.
- Misschien dat niet de haarwortel voor dit verschijnsel zorgt, maar de cellen om deze haarwortel heen.
- etc. etc.

Feit blijft dat ik mijn haar al jaren in de gaten houdt. En dat me dit verschijnsel vaak opvalt. Als ik veel haaruitval heb, heb ik ook meer dood/slap haar op de inhammen. Ik kan ook mijn haar op mijn inhammen moeilijk in model krijgen, en blijft vaak plat/sluik om mijn voorhoofd liggen.
Ik weet dat norris dit ook bemerkt, en ik zie heel vaak bij mensen met aga.

Als ik losse haar bij mijn inhammen pak, en op mijn voorhoofd leg dan:
- bij een "dode" haar: blijft om mijn voorhoofd liggen
- bij een "levende" haar: veert weer op, en gaat weer in model zitten

Laatst gewijzigd door Kasper90; 14 juli 2012 om 23:09
Kasper90 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2012, 23:34   #42
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasper90 Bekijk bericht
Interessant, referentie ?
Deze site geeft veel informatie over haargroei, al vind ik hun inschatting van 1 mm groei per dag erg fors. Dat zouden 3 centimeter per maand zijn. 0,5 mm per dag is een veel redelijker schatting en dan zit je al aan de hoge kant.

Haren groeien vanuit de onderzijde van de haarwortel. Die zit ongeveer 7 mm onder het oppervlak. Je kunt dat bij jezelf zien wanneer je een haar uit trekt met een pincet. De onderste 7 mm is bleker, zachter, buigzamer en vaak zit er een soort vliesje om.

7 mm is 14 keer 0,5 mm. Het duurt dus ongeveer 14 dagen voordat een stukje haar aan de oppervlakte komt nadat het gevormd is. Dat kun je ook zien als je epileert. Het duurt 2 weken voor je dan weer stoppeltjes begint te krijgen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasper90 Bekijk bericht
Ik weet niet het precieze proces dat achter dit verschijnsel zit.
Maar ik ben er vrij zeker van dat dit niet alleen met olie te maken heeft. Ook nadat ik het gewassen heb met shampoo merk ik het.

Hetzelfde merkte ik toen ik bij apple cider vinegar (topical). Gewoon een stuk levendiger ogend haar. "Alsof" het meer kracht heeft vanuit de haarwortel. Maar als dat echt niet mogelijk is binnen 3 dagen (merkte het eigenlijk al na 1 dag). Dan zijn er misschien andere verklaringen voor dit verschijnsel:

- Misschien dat de dode haren zijn uitgevallen. En het kapsel niet meer belasten.
- Misschien dat niet de haarwortel voor dit verschijnsel zorgt, maar de cellen om deze haarwortel heen.
- etc. etc.
Wat je beschrijft is een effect op de dode haar. Je kunt het vergelijken met een verdorde graspriet. Die kun je groen verven en dan lijkt hij weer frisser, maar het is puur uiterlijk. De pokon (tocofenolen, carotenoïden, etc) die door je groene verf (rode palmolie) gemixt is draagt daar niks aan bij.

Overigens, ook dode haren vallen niet binnen 3 dagen uit. Als je een haar om zeep helpt, dan moet ie daarna uit de haarschacht geduwd worden. Dat duurt meestal ook 1 tot 2 weken.

En de cellen rond de haarwortel zijn cellen rond de haarwortel ... die doen niks met de haarwortel, laat staan met de haar! Haren groeien uit stamcellen. Om de haar wezenlijk gezonder te krijgen moet je de stamcellen aanspreken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasper90 Bekijk bericht
Feit blijft dat ik mijn haar al jaren in de gaten houdt. En dat me dit verschijnsel vaak opvalt. Als ik veel haaruitval heb, heb ik ook meer dood/slap haar op de inhammen. Ik kan ook mijn haar op mijn inhammen moeilijk in model krijgen, en blijft vaak plat/sluik om mijn voorhoofd liggen.
Ik weet dat norris dit ook bemerkt, en ik zie heel vaak bij mensen met aga.

Als ik losse haar bij mijn inhammen pak, en op mijn voorhoofd leg dan:
- bij een "dode" haar: blijft om mijn voorhoofd liggen
- bij een "levende" haar: veert weer op, en gaat weer in model zitten
Dat er een verband is tussen je haaruitval en de conditie van je haar kan heel goed. En die conditie kun je op 2 manieren beïnvloeden. Direct, door bijvoorbeeld een shampoo te gebruiken die de (dode) haarschubben soepeler maakt of die een klein laagje om de haar legt zodat de haar steviger wordt. En op langere termijn, door de haarwortel sterker te maken, zodat er een haar gaat groeien die sterker is en je er dus iedere 2 dagen 1 mm sterkere haar van onderaf bij krijgt.

Overigens kan ik me ook voorstellen dat je normaal gesproken gewoon in de spiegel kijkt en dat je in periodes met haaruitval naar jezelf kijkt met een vergrootglas. Dat is heel normaal, volgens mij zelfs onvermijdelijk, maar je beeld is dan vertekend, niet objectief. En wat je ook zult merken is dat je anders naar je haar kijkt als je in een goede stemming bent. Bijvoorbeeld als je net met een nieuw middel de strijd tegen haaruitval bent aangegaan. Mensen zijn in het begin vaak enorm optimistisch en ook dat vertekent hun beeld. Noem het maar een soort 'good hairday'
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 14 juli 2012 om 23:38
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2012, 00:02   #43
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Het gaat ook een beetje offtopic eigenlijk, want 1e instantie ging het om de theorie pgd2 etc etc voor het tegengaan van inflammation,ontstekeningen van de hoofdhuid wat misschien gelinkt is aan aga problemen etc.
Die theorie klinkt mij nog steeds goed, al hoor ik niks meer van diegene die vitamine e complex tot zich nemen.
Laten we hopen dat we iets in die trend kunnen vinden voor dit probleem.
Ikzelf kan er nog weinig over zeggen ben net een week begonnen met wat dingen, zoals een olie topical en daarna dadelijk die vitamine e tocosorb.
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2012, 00:16   #44
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Het gaat ook een beetje offtopic eigenlijk, want 1e instantie ging het om de theorie pgd2 etc etc voor het tegengaan van inflammation,ontstekeningen van de hoofdhuid wat misschien gelinkt is aan aga problemen etc.
Die theorie klinkt mij nog steeds goed, al hoor ik niks meer van diegene die vitamine e complex tot zich nemen.
Laten we hopen dat we iets in die trend kunnen vinden voor dit probleem.
Ikzelf kan er nog weinig over zeggen ben net een week begonnen met wat dingen, zoals een olie topical en daarna dadelijk die vitamine e tocosorb.
Je hebt gelijk, maar ik vind het wel belangrijk dat men objectief rapporteert. Jubelverhalen na 3 dagen wil ik dus graag nuanceren. Overigens slik ik al zeker 20 jaar extra vitamine E. Al ruim voordat ik met haargroeimiddelen begon dus. Ik heb er in ieder geval geen wonderen mee bereikt, maar goed, ik heb ook nooit last gehad van inflammation of ontstekingen ... Ik blijf de discussie dus met interesse volgen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2012, 00:26   #45
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Dit gaat idd niet om een gewone vitamine e supplement.
Zie posts terug.
Maar inflammation,onstekingen,jeuk wat vaak wordt herkent en met aga in verband wordt gebracht of seb. eczeem.
Dus alleen de klachten als deze al weg kunnen halen zou heel mooi zijn even los van aga
De rest moet je idd even teruglezen van begin.
Zelf had ik de opmerking van die 3dagen al gezegd ja
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.