Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 maart 2013, 10:46   #1
topspeed33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 9
Minoxidil & Grijze haren - toeval of niet?

Hallo,

In november 2012 ben ik begonnen met 5% minoxidil op de kruin. De haaruitval leek te verminderen en er was zelfs hergroei, ook heb ik nooit last gehad van shedding.

Nu, laatst keek ik met een spiegeltje nog eens naar m'n kruin, en tot mijn verbazing zag ik dat er grijze haren waren. Deze haren waren duidelijk zichtbaar.. Ik weet zeker dat ik dit nooit eerder heb gehad, aangezien ik toen ik ben begonnen met minoxidil, elke dag duidelijk m'n kruin inspecteerde. Het is precies op de plaats waar ik minoxidil dagelijks aanbreng, waar de grijze haren zijn.

Ik ben slechts 19 jaar en de grijze haren kan ik nu écht wel missen.. Ik kreeg er laatst zelfs een opmerking over van een medestudent, wat echt niet fijn is.

Mijn vader is 50 jaar is slechts voor zo'n 10% grijs sinds zijn 45ste, m'n moeder was denk ik wel redelijk vroeg grijs, maar toch zeker niet voor haar 35ste.

Ik heb wel eens gelezen dat de eerste haren die teruggroeien door minoxidil een andere kleur kunnen hebben, iets lichter als de rest, maar de haren die ik heb, zijn helemaal wit en niet gewoon lichter als de rest.

Is het mogelijk dat de grijze haren opnieuw m'n originele kleur krijgen?

Ik ben er nu sterk over aan het twijfelen om een of andere kleurspoeling te gebruiken, maar hier heb ik het erg moeilijk mee omdat dit voelt alsof ik nu al oud wordt ofzo..
topspeed33 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2013, 12:43   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Het vage is dat ik ook op mijn 19e voor het eerst mijn haarprobleem ontdekte. Was ook in een fase dat ik niet echt lekker in mijn vel zat. Maar toen ik dus opmerkte dat ik veel haar verloor en wat kale plekjes kreeg begon ik dus echt te stressen! En een paar maanden laten ontdekte ik ook grijze haren. Nóg meer stressen natuurlijk, en in de loop der tijd nóg meer grijze haren ontdekken! Stressen doet volgens mij geestelijk en lichamelijk zooooveel kwaad dat het mij niet verbaast dat het ook dat soort dingen in de hand werkt. Direct een kleurspoeling nemen hoeft ook niet als het niet om zoveel grijze haren gaat. Met een pincet eruit trekken (gebeurt veel!) zou ik helemaal niet doen! Ik zou aan iemand vragen om de grijze haren met bijv. een nagelschaartje tot op de hoofdhuid af te knippen. Zo behoud je je haren en zie je er ook niets meer van! Dit herhaal je wanneer de grijze haren weer op lengte zijn gegroeid en zichtbaar zijn geworden. Klinkt misschien raar, maar wees BLIJ dat je haar weer is hersteld met Minoxidi (al dan niet grijs) want dit is ook niet iedereen gegund!!! Vooral niet stressen want dat is helemaal niet goed voor je lijf, dus ook niet voor je haar!

Laatst gewijzigd door Reet; 27 maart 2013 om 12:45
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2013, 23:42   #3
Mr.clean
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2013
Berichten: 75
Allereerst wens ik je veel succes met je strijd tegen haaruitval. Grijze haren door minoxidil heb ik niet eerder ergens gelezen.

Toevallig ben ik ook in november (eind november) begonnen me minoxidil 5% (ben 27 jaar) en ik heb niet gemerkt dat ik meer grijze haren ervan kreeg. Ze zouden juist donkerder van kleur moeten worden als ik de informatie die ik hier en daar op de fora mag geloven. Ook als ik van eigen bevindingen uitga, krijg ik vaak te horen dat mijn haren donkerder zijn geworden en ook dikker.

Ik heb wel vaker gelezen dat MSM helpt met het terugkrijgen van het juiste haarkleur en ook dikker maken van het haar. Misschien een idee om het erbij te nemen.

Al met al ben ik het wel eens met reet. Het is vervelend dat je grijze haren hebt, en ik wil niet bot overkomen, maar wees blij dat ze er in ieder geval zijn.
Mr.clean is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2013, 19:41   #4
topspeed33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 9
bedankt voor jullie antwoorden. Het brengt inderdaad allemaal stress met zich mee, eerst de haaruitval en nu de grijze haren. Ik denk dat mijn haar over het algemeen ook wel iets donkerder zijn geworden (maar komt eerder door de winter als door minoxidil denk ik..)

Bedankt voor je MSM tip, maar hier ga ik toch maar niet aan beginnen, ik geloof niet zo in allerlei supplementen.

Jullie hebben inderdaad gelijk over het feit dat ik blij mag zijn dat de minoxidil aanslaat. Maar het blijft spijtig dat er nu weer een ander probleem opduikt (wel minder erg natuurlijk, maar toch..)
topspeed33 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2013, 11:20   #5
isobelcika
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2010
Berichten: 8
Beste,

Ik heb ook ongeveer 2 jaar minox gebruikt,en in die 2 jaar heb ik heel veel grijze haren gekeregen.

Dat komt mischien niet allemaal door minox maar in korte tijd snel toegenoemen.Ik ben 36 jaar oud.Beetje van de ouderdom ook mischien:-)

Dank aan George Clooney:-)

Gr,
isobelcika
isobelcika is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2013, 13:34   #6
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.clean Bekijk bericht

Ik heb wel vaker gelezen dat MSM helpt met het terugkrijgen van het juiste haarkleur en ook dikker maken van het haar. Misschien een idee om het erbij te nemen.

Dit kan wel eens kloppen, gebruik al ruim 2 jaar MSM en mijn eigen haarkleur is indedaad weer iets donkerder geworden hierdoor. Heb weer voor een groot deel mijn eigen kastanjebruine kleur weer terug met een rode gloed zoals 20 jaar gelden. Ben inmiddels 47 jaar.

Kan een iets oudere vrouw die ''stiekem'' aantekeningen maakt over mij en op 29 december 2012 schreef ze het volgende over mij..

Fietste over de *****straat, geheel in zwart gekleed, rode fietstas links. Lang haar rechts gevlochten, roodachtig.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
gray, grijze haren, hairs, minoxidil


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.