Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 augustus 2004, 14:22   #1
Peffieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2004
Berichten: 90
HT in het kwadraat en tot de achtste

Jorn,

Een haartransplantatie kan inderdaad op termijn een oplossing bieden voor bepaalde kapitaalkrachtige mensen. Ikzelf heb er eentje achter de rug in 2000 en het resultaat na 1450 laserimpulsen is zwaar tegengevallen. Je ziet er nog losjes doorheen en aan de voorzijde zijn en blijven de haartjes flinterdun. De mensen die mooi staan te pronken op de folderkes hebben meestal 1 of 2 behandelingen meer laten ondergaan dan de realiteit weergeeft. Kortom, bij een relatief hoge graad van kaalheid zal je minstens 3(!) behandelingen nodig hebben. Ik heb lang getwijfeld om nog een HT te laten verrichten maar ben er van afgestapt. Van kortbij zie je duidelijk waar de laser heeft gestaan en dat draag ik de rest van m'n leven mee. Het heeft ook bijna 2 jaar geduurd vooraleer m'n hoofdhuid een beetje 'presentabel' leek. Slotsom : m'n zelfvertrouwen na de transplantatie staat nu helemaal onder nul. Woede, frustraties en ontgoochelingen kreeg ik voor de som van bijna 10.000 euro in de plaats. Maar ja, privéklinieken moeten ook leven zeker ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jornkielman
die spelfouten vallen volgens mij wel mee en het Duitse stuk wordt nog vertaald. Ik heb het stuk van onze chirurg dokter Leonhardt ontvangen en heb het gelijk op de site laten zetten.

Ik ben wel benieuwd owat voor slechte ervaring jij hebt met HT's. Je moet in ieder geval niet gaan generaliseren. Een HT is een goede oplossing tegen kaalheid en leidt echt niet tot onbehandelbaar dun haar...........
Peffieke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2004, 15:46   #2
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Peffieke, ik herken volledig uw verhaal!
Ik heb er 2 laten uitvoeren en je ziet er nog steeds door en het haar zelf is volledig onhandelbaar!

Ook ik heb te kampen met een enorme grote woede en daarom had ik zelfs al gedacht om een rechtszaak aan te spannen tegen de kliniek die me behandeld heeft. Maar of dit iets zou uithalen? Mijn leven is en blijft wel vergooid door die stomme HT's!
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2004, 15:58   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
de HT-rampenverhalen stapelen zich weer op... ongelofelijk. klote voor jullie jongens, misschien is het enige troost voor jullie dat jullie verhalen nu een hoop mensen ervan weerhouden ook een HT te laten doen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2004, 18:54   #4
tclaesse
ffgf
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: ffg
Berichten: 1
Ht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
de HT-rampenverhalen stapelen zich weer op... ongelofelijk. klote voor jullie jongens, misschien is het enige troost voor jullie dat jullie verhalen nu een hoop mensen ervan weerhouden ook een HT te laten doen.
Laurensj,

Moeten we dan misschien de mensen aansporen WEL een HT te laten uitvoeren als het bij voorbaat toch gedoemd is om te mislukken? We spelen het spel fair en eerlijk he. Ik heb tien jaar sociaal leven vergooid door zalfkes, toupetjes, pillekes en lotions die nooit hielpen. Na 1 HT heb ik het opgegeven. Al zie ik er 20 jaar ouder uit dan de 35 die ik nu heb, al halen de vrouwen hun neus op als ze me zien, aan mijn hoofd wordt niet meer geklungeld, zeker weten!
tclaesse is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2004, 21:53   #5
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tclaesse
Laurensj,

Moeten we dan misschien de mensen aansporen WEL een HT te laten uitvoeren als het bij voorbaat toch gedoemd is om te mislukken? We spelen het spel fair en eerlijk he. Ik heb tien jaar sociaal leven vergooid door zalfkes, toupetjes, pillekes en lotions die nooit hielpen. Na 1 HT heb ik het opgegeven. Al zie ik er 20 jaar ouder uit dan de 35 die ik nu heb, al halen de vrouwen hun neus op als ze me zien, aan mijn hoofd wordt niet meer geklungeld, zeker weten!
volgens mij gaat er hier iets mis in de communicatie. ik ben het juist helemaal met je eens.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2004, 13:36   #6
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 220
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peffieke
Jorn,

Een haartransplantatie kan inderdaad op termijn een oplossing bieden voor bepaalde kapitaalkrachtige mensen. Ikzelf heb er eentje achter de rug in 2000 en het resultaat na 1450 laserimpulsen is zwaar tegengevallen. Je ziet er nog losjes doorheen en aan de voorzijde zijn en blijven de haartjes flinterdun. De mensen die mooi staan te pronken op de folderkes hebben meestal 1 of 2 behandelingen meer laten ondergaan dan de realiteit weergeeft. Kortom, bij een relatief hoge graad van kaalheid zal je minstens 3(!) behandelingen nodig hebben. Ik heb lang getwijfeld om nog een HT te laten verrichten maar ben er van afgestapt. Van kortbij zie je duidelijk waar de laser heeft gestaan en dat draag ik de rest van m'n leven mee. Het heeft ook bijna 2 jaar geduurd vooraleer m'n hoofdhuid een beetje 'presentabel' leek. Slotsom : m'n zelfvertrouwen na de transplantatie staat nu helemaal onder nul. Woede, frustraties en ontgoochelingen kreeg ik voor de som van bijna 10.000 euro in de plaats. Maar ja, privéklinieken moeten ook leven zeker ?
Weleens de kleine lettertjes gelezen voordat je tekent voor de behandeling? Besides that, wat verwacht je in vredesnaam voor resultaat als van oorsprong je hoofd grote kale oppervlakten kent? Iedereen weet, als die zich goed laat informeren, dat het resultaat niet optimaal zal zijn bij zo'n hoge graad van kaalheid. Je hebt WAT haar ipv GEEN haar en zal idd meerdere behandelingen moeten verrichten om een volle bos haar te mogen aanschouwen.Enkel bij mensen waarbij de haaruitval zich nog in het beginstadium bevindt, zal
het waarschijnlijk in een keer kunnen rechtzetten. Verder spelen er nog een ander aantal factoren mee, zoals de kwaliteit van het haar en de techniek die gebruikt is. Als je van nature geen dik haar hebt, zal je dat dus ook niet krijgen dmv een transplantatie, daar zijn andere middelen voor. Tja, helaas voor jou, moet ik meededelen dat een keerzijde van het gebruik van een laser is, dat de haren er dunner van kunnen worden. Dit heb ik zelf vernomen
na urenlang research te doen op het internet. Inmiddels zijn we ook 4 jaar verder en zal ook wel een rol spelen met wat er nu te halen is en wat in 2000.

Laat je uitvoerig informeren over iets en doe zelf de nodige research voordat je de knoop doorhakt. Ik heb velen mensen conclusies zien maken die niet nodig waren geweest als ze de kennis hadden opgedaan. Moraal daarvan : Wij nederlanders denken te snel, te idealistisch, een onrustig en ongeduldig volk. Ik vind het zeer spijtig voor jou persoonlijk dat je zo door het leven moet, maar ik twijfel er aan of dit allemaal te verwijten is aan de kliniek.

Laatst gewijzigd door Mark82; 11 augustus 2004 om 18:30
Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2004, 18:19   #7
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.272
Geslacht:
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Als je logisch nadenkt kun je nagaan dat je een groot kaal oppervlakte niet dekkend kunt maken met een paar duizend haren. (Een gemiddeld hoofd heeft tussen de 100.000 en 150.000 haren.)
Maar de klinieken zelf gaan ook niet altijd vrij uit. Ze spiegelen het vaak mooi voor. (Ik spreek uit ervaring).
Kijk ook maar eens bij die voor- en na-foto's van Gerard Joling. Er wordt gesuggereerd dat hij het verkregen resultaat behaald heeft door die haartransplantaties, nergens een woord over de topik en de extensions.
En wat je moraal betreft: Peffieke komt uit België.

Laatst gewijzigd door Henk; 12 augustus 2004 om 07:49
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2004, 00:38   #8
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Edit: I.v.m. off-topic onderwerp gesplitst vanuit Wat is de realiteit van Hairmultiplication? en verplaatst naar Haarimplantatie.
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.

Laatst gewijzigd door Mailman; 12 augustus 2004 om 00:44
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2004, 16:07   #9
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
Kijk ook maar eens bij die voor- en na-foto's van Gerard Joling. Er wordt gesuggereerd dat hij het verkregen resultaat behaald heeft door die haartransplantaties, nergens een woord over de topik en de extensions.
En wat je moraal betreft: Peffieke komt uit België.
Je bedoelt dat Gerard Joling ook iets van een haarstukje ofzo heeft?
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2004, 16:36   #10
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Je bedoelt dat Gerard Joling ook iets van een haarstukje ofzo heeft?
Gerard Joling gebruikt hair-extensions boven en voorop. En toppik hairfibers op z'n kruin. Let er maar eens op, je ziet een dof plek op z'n kruin. Desalniettemin vind ik dat z'n haar er goed uit ziet. Zonder de drie haartransplantaties zou het nooit mogelijk zijn geweest om z'n kaalheid op een dergelijke manier te bestrijden.
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2004, 17:21   #11
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smorlez
Gerard Joling gebruikt hair-extensions boven en voorop. En toppik hairfibers op z'n kruin. Let er maar eens op, je ziet een dof plek op z'n kruin. Desalniettemin vind ik dat z'n haar er goed uit ziet. Zonder de drie haartransplantaties zou het nooit mogelijk zijn geweest om z'n kaalheid op een dergelijke manier te bestrijden.
Ik wist het! Ik zei het laatst al tegen een vriend van me, persoonlijk vind ik het er niet erg goed uitzien. Wat ik tot nog toe heb gezien van haarwerken en HT's ben ik niet onder de indruk.

Bij jou is de HT idd wel goed gelukt, maar toch ziet het er nog een beetje onnatuurlijk uit. Misschien in de toekomst als de techniek nog verbeterd wordt.
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2004, 20:07   #12
ever
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 31
holadiee geen HT

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smorlez
Gerard Joling gebruikt hair-extensions boven en voorop. En toppik hairfibers op z'n kruin. Let er maar eens op, je ziet een dof plek op z'n kruin. Desalniettemin vind ik dat z'n haar er goed uit ziet. Zonder de drie haartransplantaties zou het nooit mogelijk zijn geweest om z'n kaalheid op een dergelijke manier te bestrijden.
ben van de week bij LA voor een vervolg consult geweest (omdat ik nog steeds twijfel) , werd daar ontvangen in een kantoor waar de muren vol waren gehangen met sterren en celebs uit binnen en buiten land, moet zeggen dat dit er heel imponerend uitzag , de consulent vertelde vol trots dat er nu per dag 3 behandelingen plaats vinden (vraag mij af of dit de kwaliteit ten goede komt),
zag de dollar tekens al in zijn ogen staan!!! nu ik hier op dit forum een beetje heb rond zitten neuzen heb ik besloten te wachten met een dergelijke behandeling tot de kwaliteit flink verbeterd is in de div. klinieken.
ever is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2004, 20:17   #13
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.272
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ever
nu ik hier op dit forum een beetje heb rond zitten neuzen heb ik besloten te wachten met een dergelijke behandeling tot de kwaliteit flink verbeterd is in de div. klinieken.
Goed dat je eerst een beetje rondgeneust hebt. Hebben ze bij L.A. nog geprobeerd om je over te halen, door middel van kortingen ofzo.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2004, 21:30   #14
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ever
ben van de week bij LA voor een vervolg consult geweest (omdat ik nog steeds twijfel) , werd daar ontvangen in een kantoor waar de muren vol waren gehangen met sterren en celebs uit binnen en buiten land, moet zeggen dat dit er heel imponerend uitzag , de consulent vertelde vol trots dat er nu per dag 3 behandelingen plaats vinden (vraag mij af of dit de kwaliteit ten goede komt),
zag de dollar tekens al in zijn ogen staan!!! nu ik hier op dit forum een beetje heb rond zitten neuzen heb ik besloten te wachten met een dergelijke behandeling tot de kwaliteit flink verbeterd is in de div. klinieken.
Bij wie heb je het consult gehad Ever? En welke vestiging? Ik vind de vestiging in Haarlem ook zeer mooi. Nette wacht-en ontvangstruimtes en aardig personeel.

Zoveel heeft een chrirurg niet te doen in een dergelijke kliniek. Bij mij heeft hij alleen de strip achter weggesneden, de verdovingen toegediend en de gaatjes geschoten/geprikt. Het meeste werk wordt verricht door de assistentes. Toen ik behandeld werd was de chirurg alleen nog in het pand aanwezig mocht ik nog extra verdoving nodig hebben o.i.d. Het implanteren van de grafts zelf werd gedaan door de assistentes.

Daarom is het goed mogelijk om 3 behandelingen te verrichten, lijkt mij. Wat is je geadviseerd?
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2004, 22:17   #15
ever
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 31
Ja, ik kreeg een fikse korting van 25 % op 1500 grafts tot max. , maar dan moest ik wel deze maand nog een besluit nemen ( dit in het kader van een onderzoek waar ze mee bezig zouden zijn omtrent een nieuwe laser-kop.)

Laatst gewijzigd door Henk; 26 augustus 2004 om 23:19
ever is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.