Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 april 2013, 12:05   #1
RahulBose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2013
Berichten: 2
Haaruitval in India

Beste mensen,

Ik volg een gedeelte van mijn studie momenteel in India. Sinds 3 december ben ik al in dit prachtige land, maar de afgelopen 6 weken zijn verschrikkelijk voor mij. Ik heb last van extreme haaruitval, elke dag als ik mijn kamer schoonmaak kom ik veel meer haar tegen dan normaal. Haarverlies is voornamelijk aan de bovenkant van mijn hoofd, middelste gedeelte van mijn haarlijn tot de kruin.


Ik ben er de laatste weken heel erg mee bezig en ik kan maar niet verzinnen of dit tijdelijke haaruitval is, of dat ik moet accepteren dat ik nu kaal word.

Een aantal factoren die volgens mij invloed kunnen hebben op mijn haaruitval zijn:

1. Kraanwater (Ik was mijn haren niet meer elke dag, of maximaal 1 keer per dag nu)

2. Warmte/Hitte (Ik heb nu een conditioner gekocht die mijn haar moet beschermen tegen de warmte)

3. Vervuilde Lucht

4. Fitness, verhoogde vorm van DHT?

5. Gebrek aan vitaminen (Ik heb vitaminen tabletten besteld/B-Complex)


Ik zie tussen de haren door wel veel kleine haartjes groeien, dit zijn wel opvallend dunnere en zachtere haartjes.

Mijn vragen aan jullie zijn:

1. Moet ik ervan uitgaan dat mijn haar zal herstellen aangezien er nieuwe zachtere haartjes groeien? Of moet ik ervan uit gaan dat deze haartjes dun blijven en langzamerhand zullen uitvallen zonder vervanging?

2. Wat kan ik volgens jullie doen om haarverlies te beperken in mijn situatie in India.

Alle tips zijn welkom, alvast bedankt

Groet
RahulBose is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2013, 12:26   #2
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Als de haaruitval zichtbaar is; dat wil zeggen op je hoofd (dus dat er sprake is van echt haarverlies) zijn er verscheidene mogelijkheden.
-Telogen efluvuum door de stress van de reis en het andere klimaat.
-Een schimmelinfectie door warmte en dergelijke.
-Beginnende AGA je hebt de leeftijd daarvoor (toevallig valt dit samen met je reis).

Als ik zelf naar ene warm land ga verlies ik eerst ook wat meer haar. Volgens een onderzoek komt dit omdat telegone haren ingekapseld blijven zitten, maar door warmte sneller loslaten. Dus als je ineens in de warmte komt kan dat een paar dagen flink wat extra haarverlies met zich mee brengen.

Jouw punten;
1.Weinig kans dat het hierdoor komt.
2.Plausibel als het tijdelijke uitval is, maar je bent er al sinds december.
3.Dan zou elke Nederlander kaal zijn (Weet niet waar je in India zit, maar gok dat de lucht niet veel meer vervuild is dan hier!).
4.Fitness heeft geen enkele invloed, tenzij je anabolen gebruikt.
5.Kan flink meespelen. Maar dan is het geen AGA.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2013, 12:35   #3
RahulBose
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2013
Berichten: 2
Dankje voor de reactie. Nu kan ik een aantal punten schrappen van het lijstje.

Ik zit trouwens in Mumbai en de lucht hier is wel flink vervuild, vele malen erger dan in Nederland.

Ben trouwens 23 jaar is dit een normale leeftijd voor beginnende AGA?

En dit is mij nog onduidelijk..

Moet ik ervan uitgaan dat mijn haar zal herstellen aangezien er nieuwe zachtere haartjes groeien? Of moet ik ervan uit gaan dat deze haartjes dun blijven en langzamerhand zullen uitvallen zonder vervanging?
RahulBose is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2013, 13:45   #4
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
AGA is ene langzaam proces waarbij haren steeds dunner terug groeien (dus niet uitvallen en ineens hele klein terugkomen). Dus ik denk persoonlijk eerder aan Telogen Efluvuüm of een schimmelinfectie op je hoofd. Kun je een dokter bezoeken?
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2013, 20:19   #5
Ref
Lionheart
 
Geregistreerd: 22 augustus 2011
Locatie: The Hague
Berichten: 18
Ik had dezelfde situatie in 2011. Tijdens vakantie in turkije begonnen mijn haren ook duidelijk meer uit te vallen. Ik zocht het ook in factoren als (zee) water, zon lucht etc.etc.

Uiteindelijk, na heel veel shit gebruikt te hebben haarweb gevonden. Aga was niet moeilijk vast te stellen bij mij. Finasteride vanaf die dag...

Ik denk waarschijnlijk zoals hierboven gezegd dat je uitval toevallig samenvalt met je vakantie. Het beste kan je (na vaststelling aga) aan de fina gaan. Hoe eerder hoe meer behoud. Dat is iets waar ik wel spijt van heb
Ref is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
buitenland, haar uitval, water, zon


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.