Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 oktober 2020, 01:33   #1
Rob S.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2020
Berichten: 20
Geslacht:
Essengen 6 en RU54481 combineren?

Goedenavond,

Heb 26 sept een HT gehad bij Cosmedica.
Heel tevreden maar wil nu zorgen dat dit ook zo blijft.

Haaruitval was al niet heel erg maar gezien ik al ca 10 jaar op TRT zit wil ik wel wat gaan pakken om te zorgen dat alles stabiel blijft. Nieuwe haargroei hoeft dus niet perse maar zou mooi meegenomen zijn.

In het verleden alleen een paar maanden RU gepakt, had ik nul bijwerkingen van en werkte prima.

Nu wil ik weer RU gaan pakken in combi met Essengen 6.
Van RU weet ik dat ik er geen bijwerkingen van had en ik lees dat de bijwerkingen bij Essengen 6 ook vrij mild zijn bij de meeste. In tegenstelling tot bijv orale Finasteride waar ik toch wel heftige dingen over heb gelezen.

Is dit een goede combinatie?

Laatst gewijzigd door Rob S.; 8 oktober 2020 om 01:36
Rob S. is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2020, 10:28   #2
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob S. Bekijk bericht
Goedenavond,

Heb 26 sept een HT gehad bij Cosmedica.
Heel tevreden maar wil nu zorgen dat dit ook zo blijft.

Haaruitval was al niet heel erg maar gezien ik al ca 10 jaar op TRT zit wil ik wel wat gaan pakken om te zorgen dat alles stabiel blijft. Nieuwe haargroei hoeft dus niet perse maar zou mooi meegenomen zijn.

In het verleden alleen een paar maanden RU gepakt, had ik nul bijwerkingen van en werkte prima.

Nu wil ik weer RU gaan pakken in combi met Essengen 6.
Van RU weet ik dat ik er geen bijwerkingen van had en ik lees dat de bijwerkingen bij Essengen 6 ook vrij mild zijn bij de meeste. In tegenstelling tot bijv orale Finasteride waar ik toch wel heftige dingen over heb gelezen.

Is dit een goede combinatie?
Je kan het proberen! Maar ik ben een voorstander van zo min mogelijk troep in je lichaam. Dus zou eerder kiezen voor een. Plus feitelijk is RU niet eens goed gekeurd en zijn de lange termijn effecten veel minder bekend.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2020, 13:50   #3
Rob S.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2020
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negan Bekijk bericht
Je kan het proberen! Maar ik ben een voorstander van zo min mogelijk troep in je lichaam. Dus zou eerder kiezen voor een. Plus feitelijk is RU niet eens goed gekeurd en zijn de lange termijn effecten veel minder bekend.
Ik ook. Wellicht dan eerst eens beginnen met Essengen 6 en RU alleen toevoegen als het niet het gewenste resultaat heeft.
Rob S. is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2020, 17:34   #4
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob S. Bekijk bericht
Ik ook. Wellicht dan eerst eens beginnen met Essengen 6 en RU alleen toevoegen als het niet het gewenste resultaat heeft.
Ja dat zou ik Eerder doen.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2020, 09:50   #5
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 176
Geslacht:
Waar koop je Essengen 6?
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2020, 11:09   #6
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
Waar koop je Essengen 6?
Google en eerste hit... zo moeilijk is het niet?
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2020, 13:31   #7
Rob S.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2020
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Andreas Bekijk bericht
Bij TRT zal je dus ook een hogere testosterone productie hebben dan de gemiddelde man? Meer T is meer DHT.

Ik heb geen ervaring met RU, maar wat je zegt klopt, topical finasteride heeft minder bijwerkingen maar wordt ook niet gedekt door grote onderzoeken. Het blijft nog altijd wel een vraagteken. Ik persoonlijk denk dat het bij mij wel werkt maar goed ik ben ook pas 5 maanden bezig.
Valt opzich mee, mijn T zit nu aan de bovengrens maar niet erboven. 1 a 2 keer per jaar verhoog ik de dosering wel iets en doe ik er evt een ander middel bij om te “cutten”. Wellicht dat ik die periodes wel 1ml RU per dag erbij doe voor de zekerheid.
Maargoed, ik wil dit eerst proberen, heb toch veel goede resultaten gezien en dat Prohairclinic het aanraadt is ook positief. Daarbij ben ik al tevreden als ik mijn huidige situatie stabiel houdt, nieuwe haargroei is niet perse nodig alhoewel dat natuurlijk helemaal mooi zou zijn
Rob S. is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2020, 13:37   #8
Rob S.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2020
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
Waar koop je Essengen 6?
Google eerste hit idd. En anders hier in de verkoopsectie kijken daar staat ook vaker wel iets zag ik.
Rob S. is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2020, 17:45   #9
Tampert II
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 augustus 2017
Berichten: 176
Geslacht:
Ok, maar ik had begrepen dat medicijnen kopen in niet EU-landen niet probleemloos verloopt en dat je een creditcard moet hebben, die ik niet heb. Dus ik vroeg me af of het ook zonder al dat gedoe in Europa te krijgen was.
__________________
---
Tampert II is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2020, 20:11   #10
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tampert II Bekijk bericht
Ok, maar ik had begrepen dat medicijnen kopen in niet EU-landen niet probleemloos verloopt en dat je een creditcard moet hebben, die ik niet heb. Dus ik vroeg me af of het ook zonder al dat gedoe in Europa te krijgen was.
Dat is altijd een risico qua douane! Maar vaak gaat het goed! En je kan gewoon vragen om met pay pal te betalen.
Negan is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.