Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 augustus 2013, 19:31   #1
kenny10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2013
Berichten: 10
versnelde huidveroudering door minoxidil

Beste Haarwebbers,

Mijn naam is Kenny en ik ben 19 jaar en heb 2 maanden elke dag 1 dosis van 0,5 ml minoxidil gebruikt maar ik ben bang dat ik er helaas mee zal moeten stoppen. Een week geleden merkte ik dat ik opeens een aantal lijntjes kreeg op mijn voorhoofd, donkere kringen en een algeheel slechter uitziende gezichtshuid. Ik raakte hierdoor erg in paniek en heb daarom besloten om radicaal ermee te stoppen en mijn flacons weg te gooien. Het probleem is dat ik mezelf er behoorlijk depressief over voel. Andere mensen viel het namelijk ook op dat ik er slechter/ouder uitzie dan normaal. Als ik zo naar mijn levensstijl kijk is dat niet het probleem. Ik sport namelijk 3 x per week en eet gezond, rook niet en alcohol drink ik met mate. Ik ben er dus van overtuigd dat het niet om natuurlijke veroudering van mijn huid gaat. Ik voel me er dus behoorlijk kut over en ik ben bang dat de bijwerkingen permanent zijn. Ik ben pas 19 jaar en wil mijn jeugdige uitstraling niet verpesten door een medicijn dat waarschijnlijk toch geen cosmetische bevrediging zal opleveren.

Mijn vraag is dus: Zal mijn gezicht verbeteren als ik nu voor altijd stop met minoxidil of zullen de rimpels/donkere kringen nooit meer weggaan?

pff ik hoop dat iemand me kan helpen ik voel me er erg depressief over.

Groeten kenny

Laatst gewijzigd door kenny10; 22 augustus 2013 om 19:39
kenny10 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2013, 21:39   #2
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Ik zou me er niet druk om maken. Stress is zo'n beetje het ergste voor je huid en gezondheid. Ik slik al drie jaar zware medicijnen en ik word regelmatig boven de 30 geschat. Ik ben overigens 22. Hopelijk trekken de lijntjes en donkere kringen weg. Je gebruikt het ook niet echt lang.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2013, 21:39   #3
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Zoals de voordelen van Minoxidil zullen verdwijnen, zo ook de bijwerkingen na het stoppen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2013, 16:13   #4
kenny10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2013
Berichten: 10
pff wat een klote goedje is dat zeg! Minoxidil is echt niet zo onschuldig als veel mensen je hier doen geloven. 3 maanden geleden was mijn gezicht nog perfect, geen rimpels en geen donkere kringen. Mijn gezicht ziet er nu echt niet uit. Ik wil mensen ervoor waarschuwen: Als je merkt dat iets aan je gezicht veranderd zoals donkere kringen of fijne lijntjes stop er per direct mee! het is het niet waard. Ik word liever kaal dan dat ik erbij loop met een oud gerimpeld panda gezicht. Het wordt alleen maar erger als je doorgaat met het gebruik ervan. Hopelijk trekt het weg. Ik mis mijn oud jong uitziend gezicht zo erg!
kenny10 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2013, 17:34   #5
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenny10 Bekijk bericht
Beste Haarwebbers,

Mijn naam is Kenny en ik ben 19 jaar en heb 2 maanden elke dag 1 dosis van 0,5 ml minoxidil gebruikt maar ik ben bang dat ik er helaas mee zal moeten stoppen. Een week geleden merkte ik dat ik opeens een aantal lijntjes kreeg op mijn voorhoofd, donkere kringen en een algeheel slechter uitziende gezichtshuid.
Ik ben al 48 jaar en gebruik al bijna 2 jaar Minoxidil en mijn gezichtshuid is nog geheel rimpelvrij. recente foto's van hoe mijn gezicht en lang haar eruitziet kun je hier genoeg vinden op dit forum.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenny10 Bekijk bericht

pff ik hoop dat iemand me kan helpen ik voel me er erg depressief over.
Hier zou wel eens de oorzaak kunnen liggen. Minox wordt al bijna 30 jaar gebruikt en pas de laatste 2-3 jaar hoor je klachten over vermeende oudere huid ed.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2013, 15:12   #6
kenny10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2013
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakuna Bekijk bericht
Ik ben al 48 jaar en gebruik al bijna 2 jaar Minoxidil en mijn gezichtshuid is nog geheel rimpelvrij. recente foto's van hoe mijn gezicht en lang haar eruitziet kun je hier genoeg vinden op dit forum.



Hier zou wel eens de oorzaak kunnen liggen. Minox wordt al bijna 30 jaar gebruikt en pas de laatste 2-3 jaar hoor je klachten over vermeende oudere huid ed.
Ik zeg niet dat iedereen deze bijwerkingen ervaart maar er zijn ook genoeg mensen die het wel ervaren hoor, ik lees er ook veel over op buitenlandse fora en heb mensen gesproken die dezelfde bijwerkingen hadden opgemerkt na 2 maanden, dus het is echt niet uit de lucht gegrepen. Dat jij er geen last van hebt wil niet zeggen dat andere mensen deze bijwerkingen niet kunnen krijgen. Daarnaast ben ik niet echt depressief hoor, ik voel me gewoon een beetje klote erover en dat was pas nadat ik de bijwerkingen begon op te merken dus daardoor kan mijn huid niet verouderd zijn. Ik ben wel eens vaker gestrest geweest en heb toen echt niet zo'n drastische veranderingen in mijn uiterlijk opgemerkt. Overigens heb ik ook wetenschappelijke artikelen gelezen waarin vermeld staat dat het invloed heeft op je collageen, en ja als je wat minder goede genen hebt zoals ik bijvoorbeeld zul je deze bijwerkingen eerder ervaren. Typ maar eens in op google: Minoxidil skin age of minoxidil dark circles en je zult heel wat hits vinden.
kenny10 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2013, 17:29   #7
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Het is wel degelijk waar maar je moet wat over hebben voor je haar. Als je hier al mee zit (ik ook hoor) dan kun je beter alternatieve middelen gaan proberen zoals dnc-s of nanoxidil. Er zijn ook zat andere topicals..Dan heb ik het over topicals die je zelf kunt samenstellen en kopen, zoals bijvoorbeeld de haarweb topical acties.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2013, 14:07   #8
kenny10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2013
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Het is wel degelijk waar maar je moet wat over hebben voor je haar. Als je hier al mee zit (ik ook hoor) dan kun je beter alternatieve middelen gaan proberen zoals dnc-s of nanoxidil. Er zijn ook zat andere topicals..Dan heb ik het over topicals die je zelf kunt samenstellen en kopen, zoals bijvoorbeeld de haarweb topical acties.

nouja wat ik hiervan heb geleerd is dat ik liever kaal word dan dat ik er als een gerimpelde wasbeer bijloop. En ik betwijfel of nanoxidil en dnc-s niet dezelfde bijwerkingen bij mij geeft. En als ik de bijwerkingen lees over finasteride en andere DHT-blockers, daar word ik al helemaal niet vrolijk van. Daarom denk ik dat ik het maar beter kan accepteren dat ik kaal word, zal me een hoop stress, geld en gedoe besparen.

Laatst gewijzigd door kenny10; 2 september 2013 om 14:14
kenny10 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2013, 14:19   #9
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenny10 Bekijk bericht
Daarom denk ik dat ik het maar beter kan accepteren dat ik kaal word, zal me een hoop stress, geld en gedoe besparen.
Dat accepteren gaat niet werken, anders zat je niet op dit forum.

Welkom bij de club.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2013, 15:01   #10
kenny10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2013
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakuna Bekijk bericht
Dat accepteren gaat niet werken, anders zat je niet op dit forum.

Welkom bij de club.
Oh jawel hoor als ik moet kiezen tussen een goede huid met een kaal hoofd of een slechte gerimpelde huid met haar kies ik voor de eerste. Daarnaast heb ik het eergisteren gemillimeterd en het staat helemaal niet zo slecht als ik had verwacht. Als mijn inhammen groter worden ben ik er vrijwel zeker van dat ik met een gemillimeterde look door het leven ga.
kenny10 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2013, 16:19   #11
hisdudeness
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 60
stoppen is inderdaad het beste.
ik heb zelf minoxidil gebruikt voor bijna een jaar en het heeft 0,0 geholpen.
weggooien die zooi dus.
hisdudeness is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2013, 18:36   #12
kenny10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2013
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hisdudeness Bekijk bericht
stoppen is inderdaad het beste.
ik heb zelf minoxidil gebruikt voor bijna een jaar en het heeft 0,0 geholpen.
weggooien die zooi dus.
wat doe je op dit moment om je haaruitval te stoppen of dan wel te vertragen?
ik denk dat gezond leven en me er niet te druk over maken mijn remedie wordt.
kenny10 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2013, 19:27   #13
Thedude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2004
Berichten: 93
is er ook maar iets van onderzoek wat dit bevestigd? Gebruik het zelf al 3j en nergens last van...
Thedude is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2013, 21:15   #14
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenny10 Bekijk bericht
wat doe je op dit moment om je haaruitval te stoppen of dan wel te vertragen?
Zeg ik toch, accepteren werkt niet!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenny10 Bekijk bericht
ik denk dat gezond leven en me er niet te druk over maken mijn remedie wordt.

Op zich is dat een heel goede opvatting, maar helaas ga je hiermee geen haaruitval en kaalheid tegen.

Met een héél beetje geluk bereik je hiermee wel een kleine vertraging van het kalingsproces.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.

Laatst gewijzigd door Hakuna; 2 september 2013 om 21:17
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2013, 21:44   #15
kenny10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2013
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakuna Bekijk bericht
Zeg ik toch, accepteren werkt niet!




Op zich is dat een heel goede opvatting, maar helaas ga je hiermee geen haaruitval en kaalheid tegen.

Met een héél beetje geluk bereik je hiermee wel een kleine vertraging van het kalingsproces.
nu ik weet dat een gemillimeterd kapsel mij staat zal ik er ook minder problemen mee hebben in de toekomst. Maar uiteraard is je gemillimeterde kapsel mooier wanneer je het zelfbewust doet(dus met haar) dan wanneer je veel kale plekken bovenop hebt. Ik zit trouwens nog in het stadium waarin niemand nog kan zien dat ik kalend ben. Ik schat mezelf ongeveer op een NW1,5 op de norwood schaal, al weet ik dat het soms best moeilijk vast te stellen is welke nw je hebt. Zou ik met ketoconazol crèmes en shampoo's de boel wat kunnen rekken en dus vertragen of moet je daarvoor toch echt aan het zware geschut gaan? Minoxidil ben ik in ieder geval niet meer van plan om te gebruiken en als ik die horrorverhalen lees over fina op propeciahelp bijvoorbeeld, ben ik ook erg terughoudend over het eventuele gebruik ervan.
kenny10 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.