Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 augustus 2007, 11:06   #1
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
haarstukken, pruiken!!!!!

De laatste weken is mijn haaruitval zo erg (ik snap niet waarom) dat het niet lang meer te verbergen is. Nou lees ik hier dat je haarstukken of pruiken heb die varieren van 150 Euro tot volgens een schrijver 2200 Euro. Kan iemand me uitleggen of er nou ook een enorm verschil is tussen die 2 want de prijs is dat in ieder geval.En is er iemand die een goed adres in Haarlem e.o. weet

Laatst gewijzigd door agatha; 7 augustus 2007 om 11:38
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2007, 13:18   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Agatha,
Om dat allemaal te moeten uitleggen, zou een vreselijk lang verhaal worden. In het kort: Het hangt af van welke kwaliteit haar er wordt gebruikt, welke "cap construction", welke knooptechniek, enz. De meeste pruiken worden in China gemaakt, waar het hele produktieproces erg goedkoop is, maar soms worden pruiken hier in het Westen gemaakt.
De allerduurste haarkwaliteit is "virgin European", dus maagdelijk, wat wil zeggen dat het haar helemaal ongeschonden is gebleven: niet geverfd, niet gebleekt, enz. Zodra ermee "geknoeid" is, mogen ze 't geen "virgin" meer noemen, maar het haar is dan nog steeds mooi dun en soepel.
Goedkopere haarkwaliteiten komen uit andere delen van de wereld, zoals Azië en Zuid-Amerika; dat haar is ietsje dikker en stijver dan Europees haar en wordt vaak dunner gemaakt, waardoor de "cuticles" er af gaan en de kwaliteit vermindert. Dat haar is ook bijna altijd donkerbruin of zwart, waardoor het voor lichtbruine en blonde pruiken gebleekt moet worden; en door te bleken wordt de kwaliteit nogmaals minder.
Een pruik kan volledig machinaal gemaakt zijn en is dan goedkoop.
Zodra er een gedeelte van de pruik met de hand wordt geknoopt, wordt de pruik duurder en zodra de hele pruik met de hand geknoopt is, wordt de pruik natuurlijk nòg duurder. Een in China volledig met de hand geknoopte pruik is daarentegen natuurlijk weer veel goedkoper dan dat de pruik in het Westen zou zijn geknoopt.
Wil je meer weten, kijk dan in de rubriek Haarwerken van dit forum.
Het vereist eigenlijk een hele studie!

In Haarlem zou je bij Caramello kunnen kijken zonder daar direct iets te hoeven kopen.

Laatst gewijzigd door Hanna; 8 augustus 2007 om 12:55
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2007, 11:02   #3
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ha Hanna

Ik begin het te snappen.
agatha is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
pruiken in aken? jozien Haarwerken 20 21 september 2007 23:37
Pruiken gebruiker/gebruikster als gevolg van kanker Annemiek Nieboe Haarwerken 0 7 mei 2007 16:15
meisje met de 9 pruiken kas Van alles en nog wat... 2 13 november 2006 11:38
Artikel (België): Vandenbroucke verhoogt terugbetaling pruiken Chris Haarwerken 14 29 oktober 2002 21:22


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.