Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 december 2007, 11:08   #1
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Het is dus TE

En voorbij is de euforie. 1 maand lang geen haaruitval. En............. jawel het is terug. Ergste is het ligt aan mezelf. Als ik rustig aan doe en bewust geniet en verstand op nul zet heb ik dus nergens last van. Maar dat is niet wie ik ben. En na een maandje zo geleefd te hebben kreeg ik meer energie en word ik overmoedig en sinds 2 dagen ligt mijn wasbak weer vol. Ik kan wel janken, nou kan doe het dus gewoon, maar ja ook dat is niet goed voor me want daar word ik weer moeier van en dan gaat mijn haar nog meer uitvallen.

Dus de theorie snap ik maar die ellendige praktijk. Met andere woorden mensen ik blijf nog wel even lid van de club. Bah!!!!!!!!!
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2007, 21:43   #2
Lice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Te?

Beste Agatha.

Wat balen dat je haaruitval weer is begonnen. Maar, je slikt de Diane-pil toch nog niet zo lang? Misschien gaat het over een paar maanden wel weer een stuk beter en had je die goede maand ook gehad als je geen pil had geslikt. Hoe is het overigens met je onttrekkingsbloedingen? Verlies je nog donkerbruine afscheiding voorafgaand aan de stopweek? Ik heb hier namelijk 2 jaar lang last van gehad (ook tijdens het gebruik van de Yasmin-pil) en sinds ik de Diane-pil slik is het over. Eigenlijk is het nu 'te' goed. Ik begin nu zelfs vloeien aan het einde van de stopweek i.p.v. na de eerste pil-loze dagen, haha.

Mijn haaruitval is sinds enkele weken behoorlijk afgenomen. Nog steeds (afkloppen!). Wat me wel opvalt, is dat ik per dag zo'n 30 korte grijze haren verlies. Dit zijn haren van normale dikte waarbij de lengte varieert tussen de 0,5 en 1 cm. Waarschijnlijk verlies ik er nog meer, maar je kunt natuurlijk niet al je uitgevallen haren waarnemen. Mijn haarkleur is normaliter donkerbruin. Ik heb er heus al wel flink wat grijze haren doorheen zitten, maar dat heb ik al sinds mijn 16de. Enfin, de uitval van enkel korte grijze haren vind ik erg bizar.

Met Minoxidil begin ik voorlopig niet. Ook vraag ik me af of het zinvol is om in januari 2008 naar dokter Munte te gaan nu het beter gaat met mijn haaruitval. Ik wilde namelijk alleen naar hem toe voor een diagnose (AGA of CTE of combi van beide). Nu ik de Diane-pil al slik en de haaruitval verminderd is, vraag ik mij af of er wel een goede diagnose kan worden gesteld. Enfin, dit ga ik nog uitzoeken. Indien ik af ga zeggen, zal ik eerst uitzoeken of iemand van dit forum mijn afspraak over wil nemen.

Groet, Lice
__________________
  • hevige diffuse haaruitval sinds maart 2006
  • Yasmin-pil 30/07/07-16/10/07 (geen verbetering)
  • Diane-35 (de originele!) 16/10/07-05/08/08 (geen verbetering)
  • Minoxidil 5% zonder pg 1 ml per dag sinds 04-08-08, na half jaar gestopt.
  • De haaruitval is het ergst van mei tot december en is dus seizoensgebonden.

Laatst gewijzigd door Lice; 12 december 2007 om 22:58
Lice is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2007, 11:02   #3
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ha die Lice, wat gezellig dat je reageert. Ik slik dus de verkeerde Diane pil, moet dit nog regelen met de apotheek. Bloedingen gaan ok, maar heb 3 dagen migraine gehad tijdens menstruatie en nog 2 tussen door. Ben dus volledig door voorraad Maxalt heen. Moet ik ook nog regelen dus dan kan dat gelijk met de Diane. Mijn J.A. blijft maar klagen over mijn baarmoeder enz. en hoe hard hij zijn best ook doet het blijft gezeur.

Zodra ij echte Diane heb laat ik weten of en hoe dat gaat.

Perfect trouwens dat je alleen je grijze haren verliest. Ik bedek die van mij onder een enorme laag Volluma. Gebruik jij die ook?

Groetjes van Agatha
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2007, 18:11   #4
Lice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Migraine

Hi Agatha,

Die migraine is erg lastig. Ik heb er zelf ook last van, maar het wordt wel wat beter merk ik. Zorg maar dat je zo gauw mogelijk de echte Diane-pil krijgt. Wie weet gaat het dan blijvend beter. Zowel met je haren als met de migraine.

Ik heb echt allerlei producten in huis. Volluma, Toppik, etc. Ik heb deze producten wel eens gebruikt, maar ik vind het te moeilijk om het grote verschil te zien als ik deze producten na gebruik verwijder door mijn haren te wassen. Ik kan niet wennen aan die overgang. Dus heb ik besloten om mijn uitgedunde gebieden gewoon onbedekt te laten.

Dan maar een bredere scheiding. Ik vind het niet mooi, maar het is wel zo als ik echt ben. Ik kan er toch niets aan doen dat ik haaruitval heb? Ik ben erg blij dat ik nog haren op mijn hoofd heb, en probeer er zoveel mogelijk van te genieten en niet te veel in de toekomst te kijken. Ik leef nu. En stel, het wordt ooit tijd voor een haarwerk, dan kies ik een hele mooie uit!

Liefs, Lice
__________________
  • hevige diffuse haaruitval sinds maart 2006
  • Yasmin-pil 30/07/07-16/10/07 (geen verbetering)
  • Diane-35 (de originele!) 16/10/07-05/08/08 (geen verbetering)
  • Minoxidil 5% zonder pg 1 ml per dag sinds 04-08-08, na half jaar gestopt.
  • De haaruitval is het ergst van mei tot december en is dus seizoensgebonden.

Laatst gewijzigd door Lice; 16 december 2007 om 00:00
Lice is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.