Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 maart 2013, 13:46   #1
nemii
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Berichten: 59
Enkele vragen

Dag medemensen,

Ik zal me eerst even kort voorstellen:

Ben Mitch, 21 jaar, en ja, ook hier is het al (extreem?) toegeslagen. Echt pas sinds een half jaar dat ik er echt merkbaar op achteruit ga, maar wel hard.

Daarom meteen mijn eerste vraag:

Citaat:
Is het mogelijk dat iemand zo snel kaal wordt? Mijn ene inham is al voor 2 cm zichtbaar, maar aan de andere kant echt 4 a 5 cm diep. Hoe komt dit verschil uberhaupt?
Dan nog een vraag:

Citaat:
Ik gebruik nu sinds een maand finasteride. Nu heb ik voor mijn gevoel extreem last van shedding. Als ik al stil zit vallen er 10 haren per uur uit, is dit normaal?
Dan nog een theorie:

Citaat:
Stel dat de shedding bestaat, er haarcyclussen bestaan en je totaal maar 12 keer een haartje kan krijgen uit je haarwortel. Dan is het zo dat je door het gebruik van finasteride in het begin sneller kaal kan worden? Als je laatste haar van de 12 nu in je hoofd zit, en die valt eerder uit door de finasteride, word je dus sneller kaal?
En dan nog mijn laatste vraag:

Citaat:
Hoe snel kan iemand totaal kaal worden? Zit daar een tijdspanne in? Wat is het snelst?
Ik hoop dat iemand zo vriendelijk is deze vragen te beantwoorden.

Groetjes,

Mitch
nemii is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2013, 20:55   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Uitdunning van het haar kan heel snel gaan. Meestal is het al een poosje aan de gang, maar je kunt een flink deel van je haar kwijt raken voordat het dunner worden echt zichtbaar wordt. Maar als het dan zichtbaar wordt, dan gaat het voor het gevoel ineens sneller.

10 haren per uur verliezen klinkt als veel, maar waar het uiteindelijk om gaat is dat er weer evenveel haren beginnen terug te groeien. Meestal zie je met finasteride na een aantal maanden (4 tot 6) een duidelijke kentering ten goede.

Ik ken die theorie dat je haren maar een beperkt aantal (sommigen zeggen 12, anderen 20) mee gaan. Finasteride zou juist positief moeten werken omdat het de cyclus verlengt. Met kaal worden wordt die cyclus almaar korter en dan race je dus door je beperkte voorraad cycli heen. Finasteride gaat dat dus tegen. Die initiële grotere uitval zou weinig moeten uitmaken. Dat treft waarschijnlijk alleen zwakkere haren die toch al het einde van hun huidige groeicyclus naderden.

Iemand kan op z'n snelst in pakweg een week totaal kaal worden. Maar dat is heel extreem bij zware vergiftigingen. Je zag het bij die brandweerlieden in Tsjernobyl. Met AGA is het anders. In de eerste plaats worden mensen maar zelden helemaal kaal. De haarkrans (toch al gauw 1/3e van al je haar) blijft gespaard. Uit eigen ervaring heb ik mensen wel in 2 jaar van een normale haardos naar een klassiek hoefijzer (NW5) zien gaan.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.