Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 september 2016, 22:05   #1
4280
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2011
Berichten: 9
Geslacht:
Yasmin en haaruitval

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en ik zal eerst mijn verhaal doen.

Sinds mijn 15e jaar gebruik ik Diane 35, tot september 2015. Dit is ongeveer 25 jaar. Destijds begonnen in verband met acne en lichte overbeharing. Ook vond ik toen al dat ik veel haaruitval had.
Na bezoek aan de dermatoloog vastgesteld dat ik een lichte vorm van alopecia androgenetica heb. Minoxidil 2 en 5 % gebruikt.

Vorig jaar vond ik het tijd om te stoppen met de Diane 35 omdat ik al 39 ben en "zonder die troep" in mijn lichaam wilde.

Ik had het idee dat de haaruitval wel toenam. Ook mijn gezicht werd onrustiger. In april overgegaan van de minoxidil 5% naar Neofolics lotion en shampoo. Je probeert wat!
In juni raakte ik ook nog eens overspannen.
De haaruitval en onrustige huid deden daar zeker geen goed aan en in overleg met de huisarts gestart met Yasmin. Na een maand was mijn haaruitval alleen maar erger geworden (zo erg had ik het nog niet gehad!)
en ik ben toen behoorlijk van de kaart geraakt.
Maar waar ligt het aan? Stoppen Diane, Neofolics, stress? Ik wist het niet en ben uit pure wanhoop maar gestopt met de Neofolics. Die gebruikte ik ongeveer 3 maand en misschien reageerde ik daar toch op!

Tot ik een nieuwsbrief las over extreem haaruitval. Een reden zou kunnen zijn pilgebruik. Nu gebruik ik de Yasmin om mijn haaruitval te verminderen. Tot mijn verbazing staat in de bijsluiter dat 1% bijwerkingen als acne en haaruitval kan krijgen!!!!!! Om gek van te worden.

En nu? Ik heb al met de huisarts gesproken en zij acht overstappen op een ander pil niet zinvol. Ga ik verder met de Yasmin (misschien is het een tijdelijke bijwerking en mijn gezicht lijkt wel iets beter) of ga ik stoppen?Maar ergens in een discussie las ik dat iemand dezelfde ervaring met Yasmin had en direct is gestopt en de haaruitval alleen maar erger is geworden!!!!!!

Help!! Ik weet het niet meer!!

Wie heeft nog meer ervaring met Yasmin?

ps:
Ik heb als uitgangspunt genomen dat ik een haarwerk nodig zal hebben en ben me daar nu ook aan in het verdiepen. Dit geeft enige rust wat betreft de haaruitval.

Laatst gewijzigd door 4280; 14 september 2016 om 12:48
4280 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2016, 12:30   #2
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Welkom op het forum.
Misschien komt het doordat je gestopt bent met de Diane pil.

Zie het topic in onderstaande link dat gestart is door iemand met ´hetzelfde´ probleem. Als je vervolgens in dit topic naar beneden scrolt kom je bij een rijtje links van allemaal vrouwen die haaruitval hebben gekregen door het stoppen van de Diane 35. Sterkte!

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=35912
Effie is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2016, 10:58   #3
4280
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2011
Berichten: 9
Geslacht:
Dank Effie voor je reactie.

Ik heb de topics/links gelezen! Zelf ga ik steeds meer aan de rol van de Diane pil twijfelen wat betreft de hevige haaruitval nu! Aangezien ik al in september vorig jaar ben gestopt! De meesten krijgen dit binnen een paar maanden al.

Al lezend op het forum word ik wel gesteund en gesterkt in mijn probleem. Mijn omgeving en huisarts hebben altijd serieus en meelevend gereageerd. Maar je hebt altijd het idee dat ze het niet helemaal snappen. En dat snap ik ook weer......want omdat het bij mij tot even geleden langzaam verliep, was het voor de buitenwereld niet echt zichtbaar. Voor mij echter zag ik mijn weelderige mooie haardos langzaam uitdunnen!

Het hoort nu bij mij en ook al vind ik het verschrikkelijk, ik ga een manier vinden om er mee om te gaan. Voor nu heb ik die gevonden. Door het feit dat ik er vanuit ga dat ik een haarwerk moet! En mij daarin te verdiepen. Ook al zal dat een "hulpmiddel" blijven.
Ik ga mij dan ook maar eens op het haarwerkforum storten!

Groetjes
4280 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2016, 13:08   #4
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Ja, je hebt wel kans inderdaad dat de oorzaak dan ergens anders ligt dan aan de Diane pil aangezien het haar gemiddeld zo een 2 maanden achterloopt (bij sommigen 1,5 maand, en anderen 3 maanden). Dan is het stoppen van de Diane pil inderdaad veel te lang geleden om het hieraan te linken denk ik als de haaruitval pas sinds kort heel heftig is.

Fijn dat je iets aan dit forum hebt, en zoals jij je gesteund voelt door dit forum, steun jij met jou bericht weer anderen. Ik vind het bijvoorbeeld heel mooi om te lezen dat je ondanks je verdriet het nu ziet als iets dat bij jou hoort, en dat je hierdoor inmiddels oplossingsgericht bent gaan denken.
Effie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.