Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 november 2012, 10:55   #1
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Haartransplantatie: een rare wending

Degene die mijn andere topics volgden weten dat ik op het laatste moment toch ging twijfel aan mijn HT..en die twijfels hadden blijkbaar toch een basis..

Let me explain:

Ik ben al vele maanden aan het kijken naar de mogelijkheden van een HT. Ik heb een heleboel klinieken bekeken, honderden resultaten en vele reviews zowel op als buiten dit forum.
De laatste weken kwam dit in een soort van stroomversnelling, toen ik een een open plek aangeboden kreeg waarop ik mijn HT kon laten uitvoeren bij Dr. Feriduni. Een relatief kleine FUE HT (1200-1400 grafts).

Afgelopen week was ik begonnen met de voorbereidingen. Eten ingeslagen, alles schoon en hygiënisch gemaakt (weet niet of dit moet, maar het voelde goed), cooling pak in de vriezer enzovoorts. Ik had nog even contact met de kliniek die mij vertelde dat je na de behandeling een after-care package mee krijgt met allerlei verzorgende middelen en uitgebreide instructies, super dus!

Maar een aantal dagen voor de HT kreeg ik toch sterke twijfels..Geen twijfels over de kwaliteit van de behandeling. Ik ben overtuigd dat Dr. Feriduni geweldig resultaat neerzet en dit is zeker voor mij de juiste kliniek.. Maar de vraag kwam op of ik nu wel echt een HT wilde. Het leek wel alsof ik al dit onderzoek had gedaan vanuit een 'derde persoon'. Dit was de beste kliniek, de beste behandeling, etc.. maar het was nooit 'ik' die die behandeling onderging. En nu was dit wel het geval! Wilde ik dit wel echt!? Wat als de lange termijn niet goed was? Moet ik over 10 jaar weer gaan? Heb ik hier wel zin in?
De twijfels bleven aanhouden en werden eigenlijk alleen maar sterker...

De dag van de HT
Na een onrustige nacht met veel woelen, denken en wegen sta ik op met gemengde gevoels. Ik eet een licht ontbijtje en vertrek met mijn vriendin richting de kliniek. Ik krijg mijn gedachte maar niet op een rij, en snap niet waarom ik na al die maanden nog twijfel! Dit is toch wat ik wil? Een oplossing voor je haar-issues..

Op het moment van arriveren nemen de twijfels alleen maar toe; en ik besluit om deze twijfels ook te uiten aan het personeel. Ik word erg vriendelijk ontvangen en krijg een privé kamer toegewezen waar ik de rest van de dag kan verblijven. Hier kan ik mij ook omkleden en er is drinken en wat te eten aanwezig. Verder kan ik nog kiezen wat ik voor lunch wil, en mijn vriendin kan ook gewoon kiezen wat ze wil.

In de tussentijd uit ik nogmaals mijn twijfels. Gelukkig word mij vertel dat ik rustig de tijd heb om nog alles met Dr. Feriduni te bespreken..en niks was minder waar. Na een kopje koffie werd ik vriendelijk ontvangen door Dr . Feriduni en gingen wij naar zijn kamer. Hij leek rustig de tijd te nemen en maakte indruk op mij door nog precies te weten wat ik tijdens mijn consult had besproken!
Hij luisterde geduldig naar mijn verhaal en maakte 1 ding duidelijk: Als ik niet zeker weet of ik dit wil, doen we het niet! De druk werd er op deze manier eerder afgenomen dan opgelegd.. Ik vind dit een lovenswaardige aanpak. Mensen de ruimte geven om te kiezen voor wat zij willen, en op geen enkele manier 'drukken in een behandeling' (iets wat je nog wel eens leest op het internet). We hebben nogmaals mijn haarsituatie bekeken; en ook het lange termijn plan.

Dr. Feriduni maakte nogmaals duidelijk dat ik alle vrijheid had om te kiezen. Als de HT niet doorging maakte dit niet uit en financieel maakte we het wel in orde. Ik kreeg 10 minuten bedenktijd waardoor ik alles nogmaals met mijn vriendin kon doornemen. En eigenlijk kwam ik maar tot 1 conclusie: ik moet dit niet doen!

Ik was enigszins 'bang' om dit te zeggen en voelde me er ontzettend stom bij! Waarom kwam ik hier nu zo last-minute mee en kon ik dit niet maanden eerder voorspellen..Het hele team was nu aanwezig in de kliniek en ik zeg de minuut voor de behandeling af. Maar goed, de keus is gemaakt. Met een licht schuldgevoel vertel ik Dr. Feriduni dat ik ervoor kies om de behandeling voor vandaag af te zeggen. Hij stelt me gerust en we hebben het nog even over wat andere dingen. Ik ga nog even langs 'het team' en bied mijn excuses aan, maar ook zij blijven heel vriendelijk. Enigszins 'verdwaasd' stap ik in de auto..We rijden naar huis, en een kleine glimlach komt op mijn gezicht. Het was de goede keus...


Wat de komende dagen en weken gaat brengen kan ik nog niet zeggen. Ik weet oprecht niet of ik over enkele maanden toch een HT wil.. In ieder geval zal ik jullie op de hoogte houden..

Samenvatting
Ik heb vele maanden gekeken naar een HT. De dagen voor de behandeling namen de twijfels toe en op de dag van de HT waren deze twijfels alleen maar sterker geworden! Last-minute heb ik besloten om de HT niet door te laten gaan. Ik ben erg dankbaar voor alle vrijheid die mij hierin werd geboden.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 11:09   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
In geval van twijfel moet je het niet doen. Mooi dat ze meewerkten en dat je niks hoeft te betalen. Ben benieuwd hoe dat verder gaat!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 11:23   #3
Harbour
HaarWeb lid
 
Harbour's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 167
Ik word in Januari behandeld maar twijfel ook nog steeds. De twijfel ligt bij mij meer bij 'wat als het resultaat tegenvalt', 'hoevaak moet ik terug omdat ik geen medicijnen slik' etc.

Ik heb van die momenten dat ik het heel graag wil en momenten dat ik denk... waar begin ik aan.. Ik ben overigens ingepland bij Prohair.
Harbour is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 11:36   #4
Kruger
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 oktober 2004
Locatie: Limburg
Berichten: 218
Geslacht:
Ik denk dat iedereen wel twijfelt.
En die twijfel wordt waarschijnlijk groter als je lang moet wachten omdat je maar blijft malen.

Ik had mijn eerste HT in 1997 en ondanks het litteken van de FUT heb ik er nooit spijt van gehad ondanks dat ik inmiddels al 3 HT's heb gehad.
Mijn zelf vertrouwen is er stuk beter door geworden. Vond het vreselijk dat ik door dat vroege kaal worden veel ouder werd geschat dan ik was.

Alleen de laatste HT bij Hasci zou ik niet meer daar hebben laten doen ivm resultaat dat tegenviel maar ergens anders.
__________________
1997 FUT 950 grafts Transhair Dusseldorf
1999 FUT 850 grafts Transhair Dusseldorf
2011 HST 1000 grafts Hair Science
2013 Verdichting AHD clinic met baardhaar
2014 Kruin met baardhaar AHD clinic
Kruger is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 12:02   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Ik heb ook getwijfeld. Jarenlang. Zo lang dat ik er spijt van had dat ik het niet eerder gedaan had. En verder nooit ook maar enig moment spijt gehad dat ik me toch heb laten behandelen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 12:44   #6
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 339
Geslacht:
Ik twijfelde ook heel erg. De ene is wat meer een twijfelkont dan de andere. Kwam ook enorm gespannen binnen 's-ochtends op de dag van behandeling. Dr. Feriduni zag het ook aan me en zelfs tijdens de behandeling dacht ik, waar ben ik toch mee bezig....
Nu 2,5 jaar later denk ik bij mijn eigen...Had ik het maar veel eerder gedaan .
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 14:20   #7
geted
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 205
Een plotse wending inderdaad!

Tja, iedereen twijfelt. Ikzelf ben niet beter.
Ik heb geboekt in Augustus voor een Behandeling in Januari. (6maanden wachten!)
De week na de boeking (betaling voorschot) begon ik al sterk te twijfelen, wat heb ik gedaan, is dat nu zo nodig.
De volgende weken werden niet beter, nu 2 maanden voor de HT is de knop plots omgedraait en ben ik overtuigd dat ik dat wil, nu nog sterker dan 4 maanden geleden.
Maar ja, dat gevoel kan weer veranderingen als de dag echt dichtkomt.
Maar alles is reeds geregeld, B&B, verlof, veel verlof, familie.
Ik heb weinig tijd dus het is nu of nooit bij mij. Ben nu ruim 38 dus, nu of nooit.
Ik ervaar mijn "diffuus" kaalheid ook als een sociaal handicap. Ook zwemmen en sporten begin ik te minderen door de "haarhandicap".

dZinee, heb je nu een goede beslissing gemaakt of niet,...
Ja, want je was niet zeker, maar zoek je ook geen dingen die er niet zijn?
Ik ga met mijn HT door omdat ik denk dat ik dan 10 jaar zo verder kan met behulp van de medicijnen en omdat ik denk dat binnen hier en 15 jaar er wil een middel op de markt komt die haaruitval volledig kan blokkeren.
En als het zo niet is, dan het scheermesje maar, ben dan ook al 55 en die littekens zullen dan wel vergaan zijn.

Ik vind het wel prachtig dat Feriduni u de behandeling "zonder kosten" laat annuleren op de dag zelf.
Maar dan denk ik zo; Feriduni zal inderdaad meerdere patienten op hetzelfde moment doen.

dZinee, en nu.
Alles nog even aankijken, je was zoooooo ver in je voorbereiding.
Zijn de twijfels nu niet groter dan voor die dag, heb je wel de juiste beslissing gemaakt.

Teveel onderzoeken is ook niet goed hé dZinee.
Waren ze soms allemaal maar een beetje meer Domi80, die keek niet achterom.

TO BE CONTINUED (nietwaar dZinee)

@harbour, ikzelf ben ook ingeplant bij Prohair in Januari (21 en 22).
Wanneer heb jij uw datum vastgelegd, bij mij was het begin Augustus.
geted is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 14:32   #8
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Ik heb niet getwijfeld, ik heb genoeg donor en 1600 grafts is niet dermate veel dat het echt een probleem zou zijn als het resultaat tegen zou vallen.

Wel echt heel netjes dat ze de boel zo goed hebben opgepikt. Je zegt dat jullie er qua kosten wel uit zouden komen, volgens mij geldt bij HASCI dat je de aanbetaling kwijt bent als je cancelt, wat ik ook wel snap, aangezien zij kosten maken voor die dag (het personeel is aanwezig en moet gewoon betaald worden), maar dat zal bij Feriduni net zo zijn neem ik aan ?

Anyway, ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om het niet te doen, als je twijfelt ... Bij dit soort cosmetische ingrepen moet je er 100% achter staan denk ik.
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 14:33   #9
Arashi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2012
Berichten: 367
Ah, in je nieuwe reactie lees ik dat 't kostenloos was. Da's wel heeeel netjes zeg !
Arashi is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 15:07   #10
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Ik heb ook getwijfeld. Jarenlang. Zo lang dat ik er spijt van had dat ik het niet eerder gedaan had. En verder nooit ook maar enig moment spijt gehad dat ik me toch heb laten behandelen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik kan me goed voorstellen dat dZinee over een paar maanden begint te denken, hoe zou mijn haar status eruit hebben gezien als ik die transplantatie wel had gedaan, *had ik het maar wel gedaan.

Kwamen je twijfels niet doordat je wellicht ook wat zenuwachtig was, en daardoor niet lekker meer in je vel zat?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 15:31   #11
hey69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2010
Berichten: 302
Geslacht:
ik vind op een gegeven ogenblik moet je gewoon niet denken maar doen maar dat ben ik natuurlijk .Zokan je nog lang piekeren en denken en twijfelen
hey69 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 18:26   #12
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Het was niet zo zeer piekeren. Het waren wel doordachte ideeën die lange tijd genegeert waren.. Ik heb al mijn onderzoek gedaan 'in de derde persoon' en nooit het als mij persoonlijk bekeken.. Ik vind de technieken en behandelingen interessant en indrukwekkend; en heb mij hier ook veelal door laten leiden.

Ik heb geen spijt van mijn beslissing, en ben erg blij met de keuze ik heb gemaakt en de vrijheid die mij werd geboden. Ik weet dat het niet de twijfels waren voor de behandeling zelf, maar echt of ik dat wel wilde.

Om nog even terug te komen op bovenstaande. In mijn situatie zou dit dus niet de enige behandeling zijn door de tijd heen, en met een matig donorgebied zal ik ook niet alles dekkend kunnen houden.. Mede daarom heb ik besloten om 'cold turkey' mijn haar eraf te halen en te kijken of ik dit kan volhouden. Meer hierover in mijn blog.

Misschien kunnen we een trend starten, we noemen hem 'Bald Turkey' en maken kaal weer hip, zoals de tijden van Michael Jordan. Nu nog 30% van de wereldbevolking die met me meedoet? #baldturkey, trendig topic ?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 19:06   #13
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Het was niet zo zeer piekeren. Het waren wel doordachte ideeën die lange tijd genegeert waren.. Ik heb al mijn onderzoek gedaan 'in de derde persoon' en nooit het als mij persoonlijk bekeken.. Ik vind de technieken en behandelingen interessant en indrukwekkend; en heb mij hier ook veelal door laten leiden.

Ik heb geen spijt van mijn beslissing, en ben erg blij met de keuze ik heb gemaakt en de vrijheid die mij werd geboden. Ik weet dat het niet de twijfels waren voor de behandeling zelf, maar echt of ik dat wel wilde.

Om nog even terug te komen op bovenstaande. In mijn situatie zou dit dus niet de enige behandeling zijn door de tijd heen, en met een matig donorgebied zal ik ook niet alles dekkend kunnen houden.. Mede daarom heb ik besloten om 'cold turkey' mijn haar eraf te halen en te kijken of ik dit kan volhouden. Meer hierover in mijn blog.

Misschien kunnen we een trend starten, we noemen hem 'Bald Turkey' en maken kaal weer hip, zoals de tijden van Michael Jordan. Nu nog 30% van de wereldbevolking die met me meedoet? #baldturkey, trendig topic ?
Het is een beetje tegenstrijdig dZinee.
Je hebt bij jezelf haaruitval geconstateerd, je hebt geprobeerd om hier wat tegen te doen, maar dat gaf nauwelijks resultaat. Je bent toen tot de conclusie gekomen dat je niet meer tevreden bent over je haarstatus. In de tussentijd lees je je in over haartransplantaties, wat je interessant vindt, omdat je hiermee je haarstatus weer kunt verbeteren. Je gaat op onderzoek uit, en je maakt uiteindelijk de keuze om een haartransplantatie te ondergaan. Hiervoor ga je eerst onderzoeken wat de beste klinieken voor jou zijn etc.

Dat kan ik moeilijk onder een derde persoon plaatsen Je had een wens, en je hebt uiteindelijk gebruik gemaakt van het aanbod in de vorm van een haartransplantatie.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 19:35   #14
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Het is een beetje tegenstrijdig dZinee.
Je hebt bij jezelf haaruitval geconstateerd, je hebt geprobeerd om hier wat tegen te doen, maar dat gaf nauwelijks resultaat. Je bent toen tot de conclusie gekomen dat je niet meer tevreden bent over je haarstatus. In de tussentijd lees je je in over haartransplantaties, wat je interessant vindt, omdat je hiermee je haarstatus weer kunt verbeteren. Je gaat op onderzoek uit, en je maakt uiteindelijk de keuze om een haartransplantatie te ondergaan. Hiervoor ga je eerst onderzoeken wat de beste klinieken voor jou zijn etc.

Dat kan ik moeilijk onder een derde persoon plaatsen Je had een wens, en je hebt uiteindelijk gebruik gemaakt van het aanbod in de vorm van een haartransplantatie.
Mee eens,
Dit is wel erg kort door de bocht.

Laatst gewijzigd door Elser; 27 november 2012 om 19:59
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2012, 19:59   #15
geted
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 205
De ommekeer is wel erg plots dZinee.
Ik heb het gevoel dat je jezelf iets wijsmaakt, je verstopt je achter die derde persoon! Niet?

Eventjes bezinnen kan nooit kwaad, en als het terug kribbelt, je weet de weg.

Wat is je probleem met je donor?
geted is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haartransplantatie


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.