Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 september 2004, 22:19   #1
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Leidingwater

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
2. geen kraanwater drinken, maar fleswater (daarmee
voorkom je schadelijke kalkzouten)
Ik drink dagelijks gemiddeld 1,5 tot 2,5L leidingwater.

Diverse bronnen melden dat Nederlands leidingwater goed geschikt is voor consumptie.
Wat is jouw (nederlandse) bron die vermeld dat dat niet het geval is?
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 22:34   #2
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh
Ik drink dagelijks gemiddeld 1,5 tot 2,5L leidingwater.

Diverse bronnen melden dat Nederlands leidingwater goed geschikt is voor consumptie.
Wat is jouw (nederlandse) bron die vermeld dat dat niet het geval is?
Beste Ugh,

Leidingwater is ook goed voor consumptie. Dat zal ik zeker niet ontkennen. Wat ik alleen zeg is dat in leidingwater veel kalkzouten voorkomen. En kalkzouten zijn slecht voor het haar. Iemand die geen alopecia heeft, zal hier geen last van ondervinden. Mensen mét haaruitval echter wel.

Zoek op internet of in een Binas de samenstelling van het leidingwater op: je zult zien dat het water inderdaad veel kalkzouten bevat. Ik weet vanuit de dermatologie, een onderdeel van mijn studie, dat deze zouten haar beschadigen.

Graag hoor ik je reactie.

Groet,
Sam
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 22:36   #3
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
sonofsam, een vraagje, jij zegt dat je geen kraanwater moet drinken omdat daar calcium in zit en dat doet iets wat slecht voor je haar is, zou je dan melk ook moeten vermijden? daar zit ook aardig wat calcium in.
Calcium in melk is ONgebonden...zit niet vast aan een zout. Deze is onschadelijk.

Calcium in leidingwater is WEL gebonden aan een zout = wel schadelijk.

Je kan dus onbeperkt een "witte" snor laten staan...

Sam
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 22:37   #4
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Nu betwijfel ik niet of je gelijk heb maar leidingwater heeft niet overal dezelfde samenstelling hoor..heb hier nog een binas liggen ergens (of in een ander huis momenteel...kan ook daar liggen) dus kan daar ff niet in kijken
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 22:42   #5
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
Nu betwijfel ik niet of je gelijk heb maar leidingwater heeft niet overal dezelfde samenstelling hoor..heb hier nog een binas liggen ergens (of in een ander huis momenteel...kan ook daar liggen) dus kan daar ff niet in kijken
Samenstelling verschilt per regio....mee eens!
Maar gemiddeld - en met name in de Randstad en in het noorden - zijn de waardes hoog...
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2004, 23:02   #6
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Kalkzouten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
[...]
Wat ik alleen zeg is dat in leidingwater veel kalkzouten voorkomen. En kalkzouten zijn slecht voor het haar. Iemand die geen alopecia heeft, zal hier geen last van ondervinden. Mensen mét haaruitval echter wel.
[...]

Graag hoor ik je reactie.

Groet,
Sam
Ah ok.
Ik kan inhoudelijk verder niet op reageren. Heb nog niet echt info gelezen over het effect van kalkzouten op alopecia.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 13:15   #7
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Leidingwater is ook goed voor consumptie. Dat zal ik zeker niet ontkennen. Wat ik alleen zeg is dat in leidingwater veel kalkzouten voorkomen. En kalkzouten zijn slecht voor het haar. Iemand die geen alopecia heeft, zal hier geen last van ondervinden. Mensen mét haaruitval echter wel.
ik denk dat de invloed van dingen als calcium op alopecia androgenetica minimaal zijn. stel dat het slecht zou zijn voor je haar, dan moet je dat ook merken in de gebieden waar (nog) geen haaruitval plaats vindt. Als je achterin gewoon goed gezond haar hebt, vind ik dat je ervan uit kan gaan dat je vitaminen etc. dik in orde zijn en dat je je geen zorgen hoeft te maken over het kraanwater. Daarom vind ik al die haarvitamines ook zo'n schijtonzin. Als de haren die groeien gezond zijn heb je geen haarvitamines nodig.

Anders is het bij stoffen die feitelijk iets doen aan het proces van AGA. Stoffen die bijv. inflammation opwekken of vitamines die DHT-waarden omlaag werken zijn wel erg aan te raden. Daarom is het zo interessant wat sonofsam zegt over P-5-P.

Maar kraanwater mijden vanwege calcium? Nee, ik denk niet dat het iets zal bijdragen aan het behoud van mijn nog o zo weelderige haarbos.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 14:26   #8
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
ik denk dat de invloed van dingen als calcium op alopecia androgenetica minimaal zijn. stel dat het slecht zou zijn voor je haar, dan moet je dat ook merken in de gebieden waar (nog) geen haaruitval plaats vindt. Als je achterin gewoon goed gezond haar hebt, vind ik dat je ervan uit kan gaan dat je vitaminen etc. dik in orde zijn en dat je je geen zorgen hoeft te maken over het kraanwater. Daarom vind ik al die haarvitamines ook zo'n schijtonzin. Als de haren die groeien gezond zijn heb je geen haarvitamines nodig.

Anders is het bij stoffen die feitelijk iets doen aan het proces van AGA. Stoffen die bijv. inflammation opwekken of vitamines die DHT-waarden omlaag werken zijn wel erg aan te raden. Daarom is het zo interessant wat sonofsam zegt over P-5-P.

Maar kraanwater mijden vanwege calcium? Nee, ik denk niet dat het iets zal bijdragen aan het behoud van mijn nog o zo weelderige haarbos.
Beste Laurens,

Mijn stukje over kraanwater moet je in een bepaald perspectief zien: jij zegt dat de invloed op je haar minimaal zal zijn, maar je moet je realiseren dat de meeste mensen op dit forum bezig zijn met het samenstellen van een regimen. Met het idee erachter: alle beetjes helpen.

Toch denk ik dat de invloed van kalkzouten op je haar niet verwaarloosbaar klein is.

Bij deze roep ik Laurens en alle anderen op om de "zelftest" te ondergaan: probeer 1 maand lang geen leidingwater te drinken, maar beperk je tot Spa-blauw. Als de resultaten tegenvallen, ga je simpelweg weer over op de oude stijl....

You've got nothing to lose...

Groeten,
Sam
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 14:42   #9
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Bij deze roep ik Laurens en alle anderen op om de "zelftest" te ondergaan: probeer 1 maand lang geen leidingwater te drinken, maar beperk je tot Spa-blauw. Als de resultaten tegenvallen, ga je simpelweg weer over op de oude stijl....
Hahahah Nou ik zal het misschien wel eens proberen.
Zet jij je thee ook met spa blauw?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 14:51   #10
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Hahahah Nou ik zal het misschien wel eens proberen.
Zet jij je thee ook met spa blauw?
Jazeker! Ook als ik soep maak of iets wat water vereist, gooi ik er gewoon een fles Spa-blauw tegenaan.

"Spa Blauw: het zuiverende water"
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 14:58   #11
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Jazeker! Ook als ik soep maak of iets wat water vereist, gooi ik er gewoon een fles Spa-blauw tegenaan.

"Spa Blauw: het zuiverende water"
LOL En wat voor n veranderingen kan ik verwachten aan mijn haar dan over n maand?
Overigens merk ik gigantische verschillen aan mijn haar als ik mijn woonplaats in de randstad verlaat. Als ik bij mn ouders in het oosten ben is het veel zachter, mooier en beter in model te brengen. In Indonesië was er geen land mee te bezeilen, in Finland was 't erg "hard" maar wel fijn en in Australië was t hetzelfde als in de randstad. denk dat dit ook komt door zaken als luchtvochtigheid en temperatuur etc.
PS sonofsam: je signature is zo onderhand een stuk langer geworden dan je gemiddelde post, LOL Wanneer begin je met ketoconazol?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 15:00   #12
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ik voel me geroepen om hier iets ten faveure van Sonofsam te zeggen. Zelf heb ik verleden jaar enkele maanden in een 'Midden-Europees' (vonden ze zelf) land gebivakkeerd. Toen begon me voor het eerst op te vallen hoeveel haar ik verloor. En ik wijtte het in eerste instantie...jazeker..aan het kraanwater. Ongelofelijk hoeveel kalk daarin zat, bijna niet te harden. Toch ben ik het met mijn stomme kop blijven drinken. Inmiddels ben ik ook wel tot de conclusie gekomen dat het haarverlies zich terug in NL gewoon voortzet, maar het lijkt bijna wel alsof dat kraanwater het - met een lelijk woord - 'getriggerd' heeft..
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 15:03   #13
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Ik voel me geroepen om hier iets ten faveure van Sonofsam te zeggen. Zelf heb ik verleden jaar enkele maanden in een 'Midden-Europees' (vonden ze zelf) land gebivakkeerd. Toen begon me voor het eerst op te vallen hoeveel haar ik verloor. En ik wijtte het in eerste instantie...jazeker..aan het kraanwater. Ongelofelijk hoeveel kalk daarin zat, bijna niet te harden. Toch ben ik het met mijn stomme kop blijven drinken. Inmiddels ben ik ook wel tot de conclusie gekomen dat het haarverlies zich terug in NL gewoon voortzet, maar het lijkt bijna wel alsof dat kraanwater het - met een lelijk woord - 'getriggerd' heeft..
Ga er maar van uit dat hier een stuk MEER kalk in het water zit dan daar. Hoop landen hebben echter pittig wat andere troep erin / minder zuiver kraanwater dan hier.

Wel grappige quote van een site:
"Is flessenwater gezonder dan kraanwater?
Nee. Aan mineraal- en bronwater worden zelfs minder eisen gesteld dan aan kraanwater. Ook zijn de eisen voor flessenwater minder streng.

Sommige fabrikanten van mineraalwaters beweren dat mineralen goed zijn voor het lichaam. Dat is inderdaad zo, maar teveel mineralen is niet goed. Daarom geeft het Waterleidingbesluit voor kraanwater aan wat het maximale gehalte aan mineralen mag zijn. Voor flessenwater geldt deze richtlijn niet."


en ook nog (andere site):
"En flessenwater? De kwaliteit daarvan valt niet onder VROM, maar onder het ministerie van VWS. Om precies te zijn de Keuringsdienst van Waren. Daar zijn, vreemd genoeg, geen rapporten over de kwaliteit van flessenwater bekend, meldt een medewerker. We zijn dus aangewezen op de Consumentenbond. Die vond op basis van een test in november 1997 geen reden om over stappen op mineraalof bronwater. Twee waters, Apollinaris Classic en Tönissteiner, bevatten zo veel mineralen dat ze de nieren overuren bezorgen."
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine

Laatst gewijzigd door Iemand; 14 september 2004 om 15:13
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 15:10   #14
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
Ga er maar van uit dat hier een stuk MEER kalk in het water zit dan daar. Hoop landen hebben echter pittig wat andere troep erin / minder zuiver kraanwater dan hier.
Probeer het en merk het verschil "Iemand"....
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2004, 15:14   #15
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
Probeer het en merk het verschil "Iemand"....
he? Ik heb toch gelijk als ik zeg dat hier meer kalk in het water zit dan de "meeste" of "een hoop" andere landen..?
__________________
Regime:

Intern:
2x Finasteride (1/4 van 5mg) (dru-online.com)
1x Saw Palmetto 160mg (CheapRegaine.nl)
Vitamine B-Complex (Etos)
Vitamine C (1000mg)
Selenium-Zink (Etos)
Visolie / Omega-3 Vetzuren (Etos)
Bio-MSM 1500mg (Pharma Nord)
Dagravit Totaal 30 (Dagravit)

Extern:

1x-2x Minoxidil 5% (Kirkland, CheapRegaine.nl)
of
2x Minoxidil 5% Day and Night kit (Dr Lee, Minoxidil.com)

Toekomst misschien:
Rooscure
een Anti-histamine
Iemand is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.