Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 februari 2023, 21:22   #1
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Haartransplantatie met Verteporfin

Wellicht dat dit de juiste sectie is

Vorig jaar heeft een chirurg uit Jordanië een haartransplantatie toegepast met een test door het middel verteporfin in de donor in te spuiten. Idee was dat hierdoor de getransplanteerde haar opnieuw zou groeien in de donor. Mocht dit werken dan zou je zou een grotere donor kunnen creëren en zodoende betere resultaten kunnen krijgen.

Na optische tests blijkt dat er inderdaad hergroei is in de test sites maar niet in de control sites, wat er dus op lijkt te duiden het het middel inderdaad tot op zekere hoogte werkt. De doc schat zelf dat ongeveer 30% van de donorharen hergroeit.

Dit is natuurlijk slechts 1 experiment op 1 testpersoon zonder waterdichte methodologie, maar ik vond het wel heel interessant. Mijn vraag is vooral hoe Nederlandse klinieken hier naar kijken en of zij bereid zijn om hier zelf mee te experimenteren. De beperking bij haartransplantaties zit hem voornamelijk in de donor, dus als je die kunt vergroten is dat winst. Zou je dit proces keer op keer toe kunnen passen heb je in theorie ongelimiteerde donor.

https://www.hairrestorationnetwork.c...ficial-thread/

https://www.youtube.com/watch?v=-5yn_v6AeWw&t=3s
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2023, 11:00   #2
djerro123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2021
Berichten: 33
Geslacht:
Het is een transplantatie; haren die je weghaalt kunnen dus nooit opnieuw groeien op de oorspronkelijke plek. Het is alsof je een boom met wortel en al verplaatst; verwacht niet dat op de oude plek weer een boom gaat groeien.

Maar dat is slechts mijn (zeker beperkte) kennis van de materie.
djerro123 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2023, 12:00   #3
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Het lijkt mij dat als je de haarfollikel weg haalt, die nooit meer terug groeit
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2023, 16:25   #4
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Bedankt voor de reacties!

De theorie is dat je door het gebruik van verteporfin voor een HT de donorfollicle wel kunt laten hergroeien en de doc plaatst dan ook foto's van gedeeltes donor waaruit wel inderdaad hergroei is terwijl dit bij de donorsites waarin geen verteporfin gebruikt is niet het geval is. Daar zijn de grafts na het eruithalen gewoon weg, zoals normaal.

De doc schat zelf dat 30% van de gebruikte donorgrafts hergroeide op deze manier. Uiteraard absoluut nog geen bewijs dat dit werkt maar naar mijn mening interessant genoeg voor meer onderzoek.

Vandaar dat ik me afvroeg hoe Nederlandse klinieken hierin staan en of zij bereid zijn om hier ook mee te experimenteren. Verteporfin is overigens FDA-approved.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2023, 08:54   #5
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Dan wordt er dus een deel weggehaald.

met andere woordem: de Hasci methode en dat zijn transected grafts.
De kwaliteit van die grats is slecht.
kijk bijvoorbeeld naar Frans Bauer. Hij heeft twee haartransplantaties gehad en nog een zeer slecht resultaat.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2023, 12:28   #6
Stroop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2020
Berichten: 59
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
Dan wordt er dus een deel weggehaald.

met andere woordem: de Hasci methode en dat zijn transected grafts.
De kwaliteit van die grats is slecht.
kijk bijvoorbeeld naar Frans Bauer. Hij heeft twee haartransplantaties gehad en nog een zeer slecht resultaat.

Volgens mij heeft hij zelfs drie haartransplantaties gehad. Maar zou hij ook niet gewoon een slechte kandidaat zijn voor een HT?
Ik vind overigens de methode van Hasci ook onzin.
Stroop is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2023, 18:06   #7
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Bedankt voor de reacties!

De theorie is dat je door het gebruik van verteporfin voor een HT de donorfollicle wel kunt laten hergroeien en de doc plaatst dan ook foto's van gedeeltes donor waaruit wel inderdaad hergroei is terwijl dit bij de donorsites waarin geen verteporfin gebruikt is niet het geval is. Daar zijn de grafts na het eruithalen gewoon weg, zoals normaal.

De doc schat zelf dat 30% van de gebruikte donorgrafts hergroeide op deze manier. Uiteraard absoluut nog geen bewijs dat dit werkt maar naar mijn mening interessant genoeg voor meer onderzoek.

Vandaar dat ik me afvroeg hoe Nederlandse klinieken hierin staan en of zij bereid zijn om hier ook mee te experimenteren. Verteporfin is overigens FDA-approved.
Meer onderzoek is natuurlijk altijd interessant.

En bedankt voor het delen
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2023, 12:17   #8
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OmeHenkie Bekijk bericht
Meer onderzoek is natuurlijk altijd interessant.

En bedankt voor het delen
Iets wat weg is, kan niet terug groeien.

Dus OF het is een gedeeltelijk uitgehaalde graft (waarbij de kwaliteit van de graft dus beduidend minder is) OF het is onzin.
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2023, 16:53   #9
a9045u8bv
Superexpert ;-)
 
Geregistreerd: 11 juli 2021
Berichten: 44
Geslacht:
Liever geen reclame hier voor methods waar geen onderzoek naar is gedaan. Dit kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
a9045u8bv is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2023, 10:40   #10
OmeHenkie
HaarWeb lid
 
OmeHenkie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2016
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 234
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door a9045u8bv Bekijk bericht
Liever geen reclame hier voor methods waar geen onderzoek naar is gedaan. Dit kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
elk on derzoek begint met een experiment.
En laat mensen gewoon aub delen wat zij willen. Ik vond het interessant te lezen
__________________
Ik gebruik=
Rozemarijnolie
Rozemarijnwater
Ketoconazol shampoo
Vitamine Mult
Vitamine B
Biotine
Zink
Magnesium
OmeHenkie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2023, 14:20   #11
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HairExpert Bekijk bericht
Iets wat weg is, kan niet terug groeien.

Dus OF het is een gedeeltelijk uitgehaalde graft (waarbij de kwaliteit van de graft dus beduidend minder is) OF het is onzin.
Het gaat hier niet om de methode van oplichter Gho, maar om een nieuwe ontwikkeling. Wat daarvan het nut is, is op dit moment nog niet duidelijk alhoewel het onderzoek van de doc tot nu toe zeer interessant is en erop lijkt te wijzen dat er wel degelijk hergroei is zonder dat halve grafts zijn uitgenomen.

Om de echte waarde van deze methode vast te stellen, is echter meer onderzoek nodig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door a9045u8bv Bekijk bericht
Liever geen reclame hier voor methods waar geen onderzoek naar is gedaan. Dit kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Daar ben ik het helemaal mee eens!

Vandaar dat ik de vraag stel of klinieken onderzoek willen doen naar deze methode.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OmeHenkie Bekijk bericht
elk on derzoek begint met een experiment.
En laat mensen gewoon aub delen wat zij willen. Ik vond het interessant te lezen
Mooi dat je het gelezen hebt

Vroeger waren hier vertegenwoordigers van klinieken aanwezig. Zijn die er nog?
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2023, 15:22   #12
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.278
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Het gaat hier niet om de methode van oplichter Gho, maar om een nieuwe ontwikkeling. Wat daarvan het nut is, is op dit moment nog niet duidelijk alhoewel het onderzoek van de doc tot nu toe zeer interessant is en erop lijkt te wijzen dat er wel degelijk hergroei is zonder dat halve grafts zijn uitgenomen.

Om de echte waarde van deze methode vast te stellen, is echter meer onderzoek nodig.



Daar ben ik het helemaal mee eens!

Vandaar dat ik de vraag stel of klinieken onderzoek willen doen naar deze methode.



Mooi dat je het gelezen hebt

Vroeger waren hier vertegenwoordigers van klinieken aanwezig. Zijn die er nog?
Bverotti, Damla Kaplan en Hairtec volgens mij. Het kan zijn dat ik er nog één vergeten ben.
Henk is nu online   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2023, 17:04   #13
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Bverotti, Damla Kaplan en Hairtec volgens mij. Het kan zijn dat ik er nog één vergeten ben.
Hi Henk, alles goed?

Kun je die mensen makkelijk benaderen? Op sommige fora heb je een zoekfunctie die ik hier nog niet gevonden heb. Weet jij of ze sowieso nog actief zijn?
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2023, 23:40   #14
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.278
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Hi Henk, alles goed?

Kun je die mensen makkelijk benaderen? Op sommige fora heb je een zoekfunctie die ik hier nog niet gevonden heb. Weet jij of ze sowieso nog actief zijn?
Hey Tato,

Jazeker, hier alles goed. Dankje.

Ik heb de profielen even opgezocht. Succes.

Hairtec , Damla Kaptan , Bverotti

Helaas kan je ze op dit antieke forum nog niet taggen, maar je zou ze een privebericht kunnen sturen. Misschien willen ze wel in deze topic op jouw vraag reageren. Er is (rechtsboven op deze site) een zoekfunctie, maar die heeft, in elk geval met mobiel gebruik, een gebruiksaanwijzing. Je moet eerst het woord wat je zoekt kopiëren, dan kan je het daar plakken.

Laatst gewijzigd door Henk; 10 februari 2023 om 23:44
Henk is nu online   Met citaat reageren
Oud 5 november 2023, 21:27   #15
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Nieuwe ontwikkelingen in het verteporfine-onderzoek!

De doc heeft foto's van het donorgebied 16 maanden na de ingreep gepost. De theorie is dat door de verteporfine, de huid herstelt zonder litteken. Dit geeft een trager herstel, maar wel eentje met de originele kenmerken van een huid, en daar horen haarfollikels bij. Visueel ziet het er goed uit: het lijkt erop alsof er inderdaad hergroei plaatsgevonden heeft. Vooral die grote gaten die het controle-gebied heeft, zijn er niet meer in het test-gebied.

Inmiddels is er ook een andere doc (Blake Bloxham) bezig met onderzoek, hij voert een FUT uit en kijkt hoe vert hier het genezingsproces en mogelijke hergroei beinvloedt. Meer onderzoek zit in de pijplijn.

Ben zelf nooit zo onder de indruk van mogelijke nieuwe ontwikkelingen. Vaak is het teveel een vergezicht of gewoon een scam. Haar klonen klinkt interessant, maar daar zitten zoveel haken en ogen aan dat ik denk dat het er zeker de komende 10 jaar niet zal komen. De methode van Gho en vele lotions etc. vallen onder het laatste: ondinaire scams.

Deze mogelijkheid echter heeft zich bij muizen en varkens bewezen, heeft een goed gedocumenteerde manier waarop het zou werken en toont nu ook bij mensen hoopgevende resultaten. Dat terwijl de werkzame stof, verteporfine, FDA approved is.

Ik denk dat dit een serieuze kans van slagen heeft om de haarindustrie eindelijk weer eens vooruit te helpen. Mochten er Nederlandse of Belgische klinieken ook mee willen doen aan onderzoek zou dat echt geweldig zijn.

Hier zijn iig weer de links naar de thread:

https://www.hairrestorationnetwork.c...hread/page/49/

En het kanaal van Blake Bloxham:
https://www.youtube.com/watch?v=_G8Fw_dBPkg&t=865s
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Vert04.jpg‎ (158,8 KB, 40x gelezen)

Laatst gewijzigd door Tato; 5 november 2023 om 21:29
Tato is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.