Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 mei 2020, 01:10   #1
SVT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2020
Berichten: 3
Geslacht:
Minoxidil + inhammen = succes? + foto's

Hallo mede forum gebruikers.

Sinds ik enkele weken geleden in de gaten kreeg dat mijn haarlijn aan het veranderen was ben ik letterlijk en figuurlijk met m'n handen in het haar gaan zitten. Ik ben nog maar voorin de 20 en vind mijn uiterlijke vertoning vrij belangrijk.
Het laatste jaar begon ik te merken dat de textuur van mijn haar veranderde. Hierdoor ben ik op aanraden van mijn kapper Vichy Dercos shampoo gaan gebruiken. Dit was de eerste keer dat ik er attent op gemaakt werd dat mijn haar een verandering onderging.

Nu een hele poos verder zie ik dat mijn haar daadwerkelijk uitdunt en er inhammen ontstaan. Mijn haarlijn is van nature al vrij ver teruggetrokken op mijn hoofd gelegen. Het liep aan de voorkant ook altijd al in een vrij puntig boogje. Hierdoor heb ik altijd al wat last gehad met het kiezen van een goed kapsel bijvoorbeeld.
Nu draag ik mijn kapsel altijd al "messy" en wat langer waardoor de inhammen niet zichtbaar zijn. Dit kapsel had ik dus ook al lang voordat er sprake was van de inhammen. Echter begint het nu voor mezelf te voelen alsof ik iets wil verbergen, wat ook niet prettig is.

Nu heb ik al heel wat research gedaan. Ik heb een hele poos geleden al 5% minoxidil besteld in combo met een 0,25mm dermaroller. Deze zijn echter nog altijd niet aangekomen en verwacht ik ook nog niet meteen.
In de tussentijd en afwachting van de minoxidil ben ik allemaal huis- tuin- en keuken middeltjes aan het gebruiken, zoals pure Aloë Vera crème en uiensap (weird maar blijkt vrij effectief te zijn). Ook neem ik een nutri-vit hair repair kuur in. (vitaminetabletten met biotine). Mijn haren was ik momenteel zo min mogelijk met shampoo (vichy dercos) en spoel ik enkel uit met koud water. Ik ga de fles Vichy ook vervangen door een fles Alpecin caffeïne shampoo.

In de periode dat ik zag dat de inhammen ontstonden had ik ook een creatine kuur achter de rug (fitness supplement). Achteraf las ik dat dit ook de DHT zou kunnen verhogen en dus haarverlies stimuleren. Spijt van! Daarnaast heb ik ook een lange periode last gehad van enorme stress. Allemaal in het nadeel van mijn dierbaar haar dus.

Kan iemand mij op basis hiervan zeggen of ik er goed aan doe om de minoxidil kuur te starten? Ik ben ook vooral bang voor het "shredden". Daarnaast twijfel ik ook om bij de arts langs te gaan om evt. te vragen of finasteride hier op zijn plaats zou zijn. Ik vind het alleen geen prettig idee op deze jonge leeftijd al met medicatie te starten.
Foto's zeggen natuurlijk meer dan 1000 woorden, daarom toch even bijgevoegd in het bericht. Naar mijn idee doen de foto's het wel minder "erg" uitblijken dan in werkelijkheid. Het driehoekje op de laatste foto is wat ik naar mijn idee verloren ben.

Ik hoor het graag.


Laatst gewijzigd door SVT; 16 mei 2020 om 01:17
SVT is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2020, 16:13   #2
greenbeauty
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2019
Berichten: 81
Geslacht:
Je haar zo min mogelijk wassen ?
Koud water afspoelen?

Ik zou me eerst maar eens beperken tot de wetenschappelijk bewezen middelen ipv huis tuin en keuken middeltjes
greenbeauty is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2020, 16:38   #3
SVT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2020
Berichten: 3
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door greenbeauty Bekijk bericht
Je haar zo min mogelijk wassen ?
Koud water afspoelen?

Ik zou me eerst maar eens beperken tot de wetenschappelijk bewezen middelen ipv huis tuin en keuken middeltjes
Ik had gelezen dat (te) warm uitspoelen niet goed is voor de haarwortel. Daarom ben ik overgestapt op koud/lauw water. Nu ik de caffeïne shampoo aangeschaft heb stap ik wel weer over op elke dag wassen met shampoo.

Volgens enkele websites zouden de huis tuin en keukenmiddeltjes best effectief zijn. Ik denk dan ook dat ik dit zal aanhouden in combo met minox. Ik lees dat minox ook hoofdhuid irritatie kan veroorzaken, dan is die Aloë Vera gel zeker niet slecht als aanvulling lijkt me.

Laatst gewijzigd door SVT; 16 mei 2020 om 16:42
SVT is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2020, 22:55   #4
SVT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2020
Berichten: 3
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Andreas Bekijk bericht
Waar maak je je zo'n druk om? Jouw inhammen zijn niks vergeleken met de meeste laten zien op dit forum. Drie-vier keer per week wassen zou idd beter zijn voor de oliën op je hoofdhuid. Ik heb mijn haren sommige tijden 2 keer per dag gewassen minimaal, dus 14 keer per week. En mijn haarverlies lijkt niet veel erger te zijn dan die van mijn broer. Maar ik heb het aantal keren wassen MET shampoo ook wel omlaag gezet, alleen als het nodig is. Ik heb ook wel gelezen dat koud water beter zou zijn, en niet perse voor de gezondheid maar dat het beter visueel effect kan vegen. Correct me if i'm wrong

Ik heb grotere inhammen dan jij en bij mij lag de noodzaak ook echt hoog. Heb ook veel besteld en toegevoegd aan het regime maar ik denk dat het natuurlijk verloop van uitval vooral te maken heeft met stress, leefstijl en genen. Ik denk dat ik mijn haarverlies het meeste heb gehad tijdens 2 stressvolle jaren van mijn studie. Maar wat ik dus wil zeggen is dat ik, nu, na al mijn research, en door gesproken te hebben met verschillende experts, denk dat een HT de enige echte oplossing is. Tenzij je heel veel tijd kwijt wilt zijn in zaken die onzeker zijn, kun je beter wat meer overuren draaien voor die HT imo
Ik maak me vooral druk omdat ik op een vrij korte tijdsperiode in de gaten gekregen heb dat mijn haarlijn vrij drastisch aan het veranderen is. Het is ineens vrij confronterend geworden. Mijn vader had hetzelfde rond deze leeftijd en was voor z'n 30e bijna volledig kaal. Als ik s'avonds voor de spiegel sta onder het licht zie ik heel duidelijk inlopende plekken verschijnen die ik absoluut een jaar geleden niet had. Op de foto's lijkt het wel echt minder dan in de realiteit. Ik wil zo snel mogelijk beginnen met het voorkomen/afremmen. Wat ik me vooral afvraag is of ik enigzins weer wat haar zou kunnen terug groeien met de minox op de plaatsen die nu "kaal" zijn.

Een HT is zeker iets waar ik geld aan zou geven zodra ik de mogelijkheid heb. Ik ben in ieder geval de komende jaren nog niet van het studentenleven af. Een HT zit er dus ook nog lang niet in.
SVT is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2020, 22:58   #5
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Ik herken me in je verhaal, ook zelfde leeftijd. Een DHT blocker (oraal of topisch) is helaas het enige wat echt iets kan doen, qua medicatie.

Overweeg zelf ook een HT binnen nu en 2 jaar.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2020, 00:35   #6
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roger Andreas Bekijk bericht
Waar maak je je zo'n druk om? Jouw inhammen zijn niks vergeleken met de meeste laten zien op dit forum.

Dit soort opmerking slaan mijns inziens nergens op. Dat is zoiets als een kankerpatient zegt tegen iemand die z'n arm gebroken heeft, wat doe jij hier in het ziekenhuis ? Deze jongen begint inderdaad inhammen te krijgen en beter vroeg dan laat het probleem aanpakken.
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2020, 14:58   #7
meanking17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2020
Berichten: 13
Geslacht:
Voor een lange tijd heb ik ook natuurlijke producten geprobeerd, maar echte genetische haarverlies gaat het gewoon niet stoppen, en dat is ook in het algemeen de conclusie van de meesten. Een genetisch natuurlijk proces stoppen vergt gewoon sterke middelen. De echte bewezen producten blijven minoxidil(oraal/topisch), finasteride(oraal/topisch, en dutasteride). Het is goed dat je gaat beginnen met minoxidil en de combinatie met dermarolling. Veel mensen beginnen met finasteride, maar ik begrijp dat mensen de kans op side effects willen vermijden die het meebrengt. De minoxidil + dermarol is zeker een methode dat werkt waar ook redelijk wat resultaten van te vinden zijn.

Van de 3 is Minoxidil veiligste methode, maar het kost in ruil wel de meeste moeite. Hierbij moet je je wel realiseren dan het een levenslange medicatie is(of het punt tot wanneer je je haar wilt behouden). En de shed fase is gewoon onvermijdelijk, sterker nog de shedding is een sterk teken dat het ook daadwerkelijk werkt. Het zou juist raar zijn om geen shedding te hebben. Het is kut, maar het is maar tijdelijk voor 1-2 maanden wat in mijn opinie een klein prijs is wat je betaald.

De natuurlijke middelen zoals biotin, saw palletto etcetera helpen natuurlijk wel gewoon, maar beschouw het meer als extra support die je kan gebruiken naast middelen die echt helpen.
meanking17 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.