Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 maart 2008, 20:41   #1
cherryblossom
HaarWeb lid
 
cherryblossom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2008
Berichten: 9
Ben bang!

Hoi Allemaal!

Ik heb de afgelopen week heel veel op dit forum zitten lezen.
Ik maak me namelijk erg druk over mijn haar.
Ik ben een meisje 19 jaar en heb altijd een volle bos met haar gehad. Mijn haar was wel al dun altijd, maar niet weinig.
Nou gebeurde er vorige week het volgende, mijn vriend zei tegen mn haha je wordt kaal. Toen ik er later naar vroeg zei ie dat t een grapje was.
Ik was er erg van geschrokken dat hij dit zei, omdat ik stiekem zelf ook al het idee had dat ik in 1 keer minder haar had. Maar telkens zette ik t uit mn hoofd en dacht ik.. zal wel meevallen.
Maar nu zie ik gewoon serieus dat mn haar bovenop 'dunner' is. Mn haar valt ook gek bij mn kruin en aan de voorkant kan je er doorheen kijken als ik t niet in een zijscheiding heb.
Ik ben naar de dokter geweest die zegt, als het zo is kan je er toch niks aan doen, maar ik zou je maar niet te druk maken, je hoeft niet bang te zijn dat je kaal wordt. Toch stelde me dat totaal niet gerust.
Ik ben vanochtend naar open spreekuur dermatologie geweest.
De dermatoloog zei dat ik waarschijnlijk geen haarziekte had, omdat ik geen 'inhammen' heb of kale plekken.
Hij vond wel dat t 'dun' was, en denkt dat het diffuus haarverlies is. Volgens mij heb ik ook op mn hele hoofd minder haar gekregen, maar heb t idee dat t aan de voorkant en bovenop meer opvalt.
Ik heb niet echt gelet op haaruitval, volgens mij is dat gewoon constant gebleven.
Ik heb mn bloed laten prikken en morgen hoor ik wat de uitslag is.
Ik hoop serieus dat ik een ijzertekort heb of watdanook zodat ik er wat aan kan doen. Nu ik de oorzaak niet weet wordt ik echt gek!
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

Groetjes Ischa
cherryblossom is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2008, 21:38   #2
cherryblossom
HaarWeb lid
 
cherryblossom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2008
Berichten: 9
Hm.. ik ben eigenlijk nog niet klaar met mn verhaal..
Ik zal wat meer over mij als persoon vertellen, misschien dat mijn persoonlijk ervaringen in verband staan met mijn dunner wordende haar.
De laatste jaren heb ik sowieszo heel veel voor mn kiezen gehad.
Eigenlijk had ik vanaf mn 13e tot mijn 18e alleen maar problemen gehad.. Eerst problemen met mn vader, daarna problemen met mn moeder.
Ik ben altijd sterk geweest, heb altijd moet overleven, wat eigenlijk een ouder voor mijn ouders.
Nu sinds een jaar gaat eigenlijk alles goed met mijn omgeving. Maar zit ik zelf juist wat slechter in mn vel. Ik twijfel veel en pieker veel bijvoorbeeld.
Ook ben ik vaak bang.
Over mijn uiterlijk heb ik op het eerste gezicht niks te klagen. Hoorde vroeger op school altijd bij de 'populaire meisjes'. Ben spontaan en zelfverzekerd naar buiten toe. Voel mensen goed aan, te goed misschien. Ik ben ook hooggevoelig.
Nu weer over op de haren..
Ik had dus altijd een volle bos haar.. en nu in 1 keer een dun bosje en je ziet mn hoofdhuid op bepaalde plekken. Dat maakt me dus bang, echt bang.
En het tegenstrijdige is dat ik juist op mn lichaam en in mn gezicht overbeharing hebt! Dat was voorheen 'mijn probleem', waar ik over piekerde enzo. Heb ook haartjes in mn gezicht laten laseren.
En nog iets haar-raars.. ik heb ook al wat grijze haren!
En nu heb ik dus een nieuw probleem..te weinig haar!! T moet niet gekker worden toch?
Verder ben ik gewoon heel vrouwelijk, heb vrouwelijke handen, grote ogen.. dus deze problemen passen gewoon niet bij 'het plaatje'.

Ik hoop zelf dat mijn haaruitval door stress komt en dat t weggaat als ik rustiger ben.. (las ook iets over haaruitval na 2/3 maanden na een periode van stress), ik heb n maand in t buitenland gezeten en daar had ik t niet goed naar mn zin, dus miss heeft dat er mee te maken?
Verder moet ik het bloedonderzoek afwachten..
Ik leef trouwens heel gezond verder, en neem nu vitamine b complex en een haar & nagelcomplex en visolie. Behalve stoppen met piekeren en mezelf angst aanjagen kan ik nu dus verder niks doen.

Ik ben blij dat dit forum er is.. de verhalen hebben me angst aangejaagd voor wat zou kunnen komen.. Maar iniedergeval zijn er mensen die hetzelfde doormaken en dat is fijn.

Liefs

Laatst gewijzigd door cherryblossom; 10 maart 2008 om 22:05
cherryblossom is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2008, 02:13   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Cherryblossom,

Overbeharing op je lichaam in combinatie met hoofdhaaruitval, doet mij denken aan hirsutisme, waarvoor op dit forum een speciale afdeling bestaat.

Welke anticonceptie-pil neem je nu? Zorg dat je de echte Diane35 krijgt (en geen nep-diane), die voorkomt namelijk haaruitval en daarmee sla je 2 vliegen in één klap.

Misschien heeft de dermatoloog jouw overbeharing niet te zien gekregen?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2008, 07:50   #4
cherryblossom
HaarWeb lid
 
cherryblossom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2008
Berichten: 9
Dankjewel voor je snelle bericht!
Is een kenmerk van hirsutisme dan ook haaruitval?
De dokter wil me op dit moment geen andere pil geven, heb t wel gevrgaagd.. heb t niet met dermatoloog over overbeharing gehad. Heb nu microgynon 30. Dus je denkt dat dat zou kunnen helpen misschien?
cherryblossom is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2008, 09:56   #5
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Cherryblossom,

Zowel hirsutisme als haaruitval kunnen veroorzaakt worden door mannelijke hormonen... Het lijkt me dus wel een goed idee om je hormonenspiegel eens te laten controleren.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2008, 18:33   #6
cherryblossom
HaarWeb lid
 
cherryblossom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2008
Berichten: 9
Dankjewel voor de reactie. Nu weet ik t even echt niet meer..
Ik ben net echt bang geworden. Heb een klein rond kaal plekje op mn hoofd. M'n moeder die eerder zei dat ik me aanstelde over mn dunner wordende haar ziet het ook. Ik ga morgen weer naar dat open spreekuur.
cherryblossom is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Psychische klachten / depressies foobar Medicijnen/haargroeimiddelen 194 20 maart 2019 09:32
bang.. DCarmen AA - Algemeen 3 28 november 2007 09:08
Bang bieken AA - Algemeen 6 11 mei 2005 15:46
bang Kristel TTM - Algemeen 8 7 februari 2005 12:41
Ik ben bang voor wat komen gaat!! Jessica AA - Algemeen 4 1 juli 2002 12:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.