Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 augustus 2003, 22:19   #1
rommeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: brabant
Berichten: 4
Ook ik heb alopecia areata

Hallo allemaal,

Ik heb deze week te horen gekregen dat ik alopecia areata heb. Ik heb momenteel 3 kale plekjes en bovenop mijn hoofd begint mijn haar dunner te worden. De kapper ontdekte het en god, wat heb ik gejankt. Nu ik deze site gezien heb, heb ik het gevoel dat het bij mij allemaal nog wel meevalt. Maar ik ben wel bang om meer haar te verliezen. Ik heb wat dingen gelezen op de site waarbij ik denk hee, dat heb ik ook allemaal. Vitiglio (witte vlekjes op mijn huid) nagels verwisselen om het zo maar te noemen waarbij ik nu dus inderdaad van die dunne splijtende nagels heb. Verder heb ik in beide wenkbrouwen kleine kale plekjes en met mijn wimpers is het al jaren slecht gesteld. Op mijn benen heb ik ook al haarloze zones (ik vond dat altijd prettig omdat dat scheelde in het scheren..... maar nu verontrust het me...) Mijn nichtje had het ook maar die heeft andere medicijnen gekregen voor haar schildklierafwijking en daarna is alles goed gegaan. Ik maak me gewoon best wel zorgen over het verloop.
Ik heb kort haar wat nu zo geknipt is dat het de kale plekjes redelijk bedekt. Dankzij mijn weerborstel echter komt 1 plekje elke morgen weer confronterend in zicht. Ik wil graag met mensen praten over hoe iedereen daar nu mee omgaat. Van de andere kant heb ik het gevoel dat ik blij moet zijn met het feit dat ik nog best veel haar heb. Erg dubbel allemaal. Nou ja, ik hoop dat er mensen zijn die met hetzelfde wostelen en dat we daar gezamelijk over kunnen praten....

Groetjes Romy.
rommeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2003, 00:58   #2
Anjo
HaarWeb lid
 
Anjo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 214
Thumbs up Hoi Romy,

Blijf gewoon lekker positief denken, hoor! Iedereen op deze site is meestal al ver heen, je leest zoveel verdrietige verhalen. Misschien valt het straks allemaal reuze mee! Ik heb net ergens anders geschreven dat het bij mij ruim 20 jaar goed gegaan is. Blijf dus hoop houden... en blijf natuurlijk blij met je volle haarbos. Laat het lekker groeien en verberg de plekjes. Je ziet, ik ben in een positieve bui... is volgens mij altijd goed en voelt lekker. Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag. Sterkte!

Groetjes,

Anjo
Anjo is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2003, 21:09   #3
rommeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: brabant
Berichten: 4
Ik hou de moed erin hoor!

Hoi Anjo,

bedankt voor je reactie!! Ik ontdekte gisteren een nieuw kaal plekje dus dat was weer even schrikken. Mijn moeder heeft daarnet even gekeken maar op 2 van de 4 plekjes zijn al donshaartjes te zien. Het plekje bij mijn scheiding (eigenlijk het 5e plekje) is niet groot maar dat heb ik inmiddels al 3 jaar.
Ik ben begin dit jaar erg ziek geweest, heb een hele zware antibioticakuur gehad en heb een spoedoperatie ondergaan onder volledige narcose. Ik was erg bang om in de WAO te komen maar kreeg een dag voor mijn vakantie een half jaar uitstel voor de keuring en ik kan zover herstellen dat ik mijn werk kan blijven doen. Maar een behoorlijke stressperiode dus.
Bovendien heb ik in mei extensions laten plaatsen maar dat was geen succes. Voor mijn vakantie er dus uit laten halen en op de lijn waar de extensions hebben gezeten zitten nu 3 kale plekjes. Ik weet niet of dat er mee te maken heeft maar ik heb het gevoel dat al het bovenstaande heeft veroorzaakt dat mijn haar uitvalt. Ik probeer dus nu vooral veel te ontspannen en de moed erin te houden.


Groetjes Romy
rommeltje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.