Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 26 mei 2005, 00:33   #46
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Deze thread toch nog even uit de mottenballen halen...

Kevinme heeft zojuist wat interessante studies weten op te duikelen over tacrolimus en haargroei die vermeld stonden in een oude thread. Er zijn dus inderdaad studies uitgevoerd die hebben aangetoond dat tacrolimus de haargroei kan bevorderen.

Hier is even een applaus aan kevinme op z'n plaats voor het naar boven halen van deze thread.

De studies die een effect van tacrolimus (FK506) op haargroei aantonen:
- Hair growth-stimulating effects of cyclosporin A and FK506, potent immunosuppressants.
- Hair growth modulation by topical immunophilin ligands: induction of anagen, inhibition of massive catagen development, and relative protection from chemotherapy-induced alopecia.

Die bovenste studie is het interessantst, omdat daar wordt gesproken over een direct gevolg van tacrolimus op mannelijke kaalheid (en niet op haargroei in z'n algemeenheid).

In het stukje dat Wannaknowmore plakte in de oude thread, staat onder andere een tekst van een gebruiker (geen idee wie, helaas) die beweert er succes mee gehad te hebben:

Citaat:
Tacrolimus is the current best drug for hair loss in my opinion unfortunately it is not commonly available in topical form though the drug company Fujisawa has an NDA awaiting for tacrolimus for it’s use in atopic dermatitis (eczema).

Currently the only place which carries tacrolimus is www.communitydrug where it is priced at $130 for 30 mls this price will significantly drop when the official form of the drug from the manufacturer Fujisawa is FDA approved later this year.

Tacrolimus for me personally has regrown so much of the hair I have lost over the past few years making my hair loss become hardly noticeable.

In the studies it has been used at only once or twice a week I myself have opted to use it 1ml every other day.

This is the first drug which works in a way completely aside from hormonal manipulation or through the potassium k channel openers (minoxidil is a drug of this class) and is the best current way to treat hair loss.
Ik hecht zelf nooit enige waarde aan gebruikerservaringen (voor mij tellen onderzoeken), maar ik vermeld het even voor de volledigheid.

Sja, misschien dan toch interessant, deze producten?

Ik had zelf de inflammation-theorie een beetje naast me neergelegd vanwege te weinig bewijs. Maar nu blijkt dat er nog een immuunonderdrukkend medicijn is dat voor hergroei kan zorgen, is dat natuurlijk weer een sterk gegeven dat vóór deze theorie pleit.

Een experiment hier met tacrolimus of pimecrolimus (nagenoeg dezelfde stoffen) op iemand bij AGA zou dus niet gek zijn, maar we moeten de risico's niet uitsluiten. Inderdaad is het zo dat er MOGELIJK een verhoogde kans op kanker is bij langdurig gebruik van deze middelen, hoewel gezegd moet worden dat dit allerminst zeker is en de situatie niet zo alarmerend is als eerder gedacht.

Ikzelf gebruik pimecrolimus nu al zo'n twee maanden voor het eczeem op m'n gezicht en ik moet zeggen dat het UITSTEKEND werkt. Geen enkele andere eczeemzalf heeft bij mij voor deze resultaten gezorgd.

Misschien moet ik toch eens overwegen het zalfje voor een maand of 3 op de inhammen te smeren, kijken wat het doet.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 01:11   #47
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Zie mijn signature: ik ga de proef op de som nemen.

Het is te toevallig dat ik maanden geleden al vermoedens had dat dit middel haargroeieffecten zou hebben, en dat er nu daadwerkelijk studies naar boven komen die dit aantonen.

Ik ga niet het onderzochte tacrolimus testen, maar het soortgelijke pimecrolimus (Elidel). Ik had het nog in huis en heb zojuist m'n eerste supply op m'n inhammen gesmeerd Ik heb toevallig net goeie foto's genomen, dus dan kan ik straks goed vergelijken.

De komende maanden zal ik het 1 tot 2 keer per dag op mijn beide inhammen smeren. Daar het middel niet in open zon mag komen, zal ik het zeker niet elke ochtend gaan toepassen.

Ik begin met een start van drie maanden, daarna trek ik mijn eerste conclusies. Ik zal dan ook overwegen of ik doorga of niet. Er kleven zekere risico's aan dit middel dus gebruik op langere termijn op de inhammen zal ik bespreken met mijn huisarts of dermatoloog.

Het is misschien een beetje impulsief, maar ach, dan gebeurt er nog eens wat hier

Wish me luck...
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 01:29   #48
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Beste mensen,

Ik lees nu net deze nieuwe informatie en oh mijn hemel, hoe mooi klinkt dit in de oren van de kalende mens? We moeten natuurlijk uitkijken dat we niet te vroeg juichen, maar het ziet er wel zeer goed uit.

Engelen met vol goud haar zingen nu tot mij in koor: "Alleluja, Alleluja, ja ja, haar, kom maar!"

Laurens, ik ben zeer benieuwd wat er uit je experiment komt!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 01:33   #49
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Veel succes ermee, Laurens. Ben benieuwd of het iets zal opleveren.

Haarmannetje, niet te hard van stapel lopen. Je doet me nu even denken aan de Haarmannetje anno 2004 in de RK19 thread.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 01:42   #50
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Haarmannetje, niet te hard van stapel lopen. Je doet me nu even denken aan de Haarmannetje anno 2004 in de RK19 thread.
Once naive, always naive... laten we het daar maar op houden .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 01:43   #51
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Ik vindt het echt geen verstandig idee om dit op je hoofdhuid te gaan smeren.
Ik heb die creme zelf ook gebruikt tegen eczeem.
Het deed hartstikke zeer bij mij.
Het brandde in mijn huid. als ik ging douchen verging ik van de pijn.
Het kan nooit goed zijn om zo'n heftige creme op zo'n groot gebied op te brengen.

dus veel succes. Maar het klinkt leuker dan het is.
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 02:12   #52
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanne
Ik vindt het echt geen verstandig idee om dit op je hoofdhuid te gaan smeren.
Ik heb die creme zelf ook gebruikt tegen eczeem.
Het deed hartstikke zeer bij mij.
Het brandde in mijn huid. als ik ging douchen verging ik van de pijn.
Het kan nooit goed zijn om zo'n heftige creme op zo'n groot gebied op te brengen.

dus veel succes. Maar het klinkt leuker dan het is.
Dat is dan bij jou het geval geweest, omdat jij waarschijnlijk overgevoelig bent voor het middel. Maar dat is met alles zo. Sommigen zijn ook overgevoelig voor zonnebrandcreme en voor die mensen is het inderdaad niet verstandig om zulke creme te gebruiken op het lichaam. Maar dat geldt voor de meesten niet.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 10:05   #53
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lanne
Ik vindt het echt geen verstandig idee om dit op je hoofdhuid te gaan smeren.
Ik heb die creme zelf ook gebruikt tegen eczeem.
Het deed hartstikke zeer bij mij.
Het brandde in mijn huid. als ik ging douchen verging ik van de pijn.
Het kan nooit goed zijn om zo'n heftige creme op zo'n groot gebied op te brengen.

dus veel succes. Maar het klinkt leuker dan het is.
Hey Lanne,

Ik gebruik het middel al maanden op m'n geizcht en dat bevalt prima. Inderdaad kan de huid bij sommigen de eerste dagen wat overgevoelig raken en branderig aanvoelen. Dat verdwijnt vanzelf.

Ik heb zojuist besloten dat ik het middel maar op één inham ga aanbrengen verder: de linker. Die is er het ergst aan toe en daar zijn ook de meeste fellushaartjes, waardoor ik verandering denk ik sneller daar opmerk. Het middel is te duur om op beide inhammen te gaan proberen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 11:17   #54
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Dat is wel een goed plan Laurens, om het op één inham te doen.

Maar als ik het goed begrijp legt Elidel lokaal het immuunsysteem plat?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 11:37   #55
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dat is wel een goed plan Laurens, om het op één inham te doen.

Maar als ik het goed begrijp legt Elidel lokaal het immuunsysteem plat?
Ja klopt.

Ik heb nog even wat meer info opgezocht.

Tacrolimus is een oudere stof dan pimecrolimus. Tacrolimus wordt al vele jaren gebruikt in orale vorm als alternatief op cyclosporine: het legt bij orgaantransplantaties het immuunsysteem plat.

Later is tacrolimus verwerkt in de eczeemzalf Protopic. Protopic is op de markt sinds 1 december 2002. Elidel is een nieuwer middel en is op de markt sinds 1 juli 2003. De verwachtingen waren dat Elidel evengoed of beter zou presteren tegen eczeem. Er is deze maand echter een (groot) onderzoek uitgekomen waaruit blijkt het die verwachtingen niet kon waarmaken: Protopic is in alle opzichten effectiever gebleken dan Elidel.

Zie deze studie:

Tacrolimus ointment is more effective than pimecrolimus cream with a similar safety profile in the treatment of atopic dermatitis: results from 3 randomized, comparative studies.

Ook gezien het feit dat tacrolimus wordt genoemd in de haarstudies, is dat misschien een interessantere optie dan Elidel.

In attachment nog een studie over tacrolimus en effecten op haargroei.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf HairGrowthControlByImmunosuppression.pdf‎ (56,7 KB, 284x gelezen)
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 11:40   #56
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Dat is ook het middel waarmee die ene persoon (waarvan we de naam niet kennen) die goede resultaten boekte. (Zoals hij zelf beweerde althans).

Maar ga je nog wel door met Elidel?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 12:00   #57
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dat is ook het middel waarmee die ene persoon (waarvan we de naam niet kennen) die goede resultaten boekte. (Zoals hij zelf beweerde althans).

Maar ga je nog wel door met Elidel?
Nou, dat is een goede vraag.

Ik vond net een andere studie waarin geconcludeerd werd dat de haargroeibevorderende eigenschappen van cyclosporine en tacrolimus NIET voortkomen uit immuunonderdrukking:

These results suggest that the inhibition of PPIase is not required for the initiation of a new hair cycle in mice, and that anagen hair induction caused by cyclosporin A and FK506 is not a result of immunosuppression.

Mijn twijfels bij de inflammationtheorie zijn dus toch terecht. Opzich maakt het verder natuurlijk niet veel uit waar de haargroei vandaan komt (ALS er maar haargroei komt ), maar nu is het wel de vraag of Elidel werkt.

Want kijk, minoxidil is oorspronkelijk een bloedverlagend middel dat ook de haargroei bleek te stimuleren. Toch kun je niet zeggen dat alle bloedverlagende middelen de haargroei stimuleren. Dat is ook zeker niet het geval.

Hetzelfde geldt hier: tacrolimus en cyclosporine (immuunonderdrukkers) werken haargroei in de hand, maar dat wil niet zeggen dat alle immuunonderdrukkers dat doen! De onderzoeken (en de ene gebruikerservaring van de mysterieuze persoon ) praten duidelijk alleen over tacrolimus.

Misschien kan ik beter stoppen met Elidel en doorgaan met Protopic... maar hoe kom ik daaraan?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 26 mei 2005 om 12:03
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 12:12   #58
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Zucht, ik word zo toch zo ontiegelijk moe van dat eeuwige gezemel in de haaruitval wereld. Waarom kan er niet eens gewoon gericht worden gezocht naar oplossingen? Wat is dat toch voor gezeur! Iedere keer is het weer dat men iets denkt te vinden en dan blijkt het weer niet zo te zijn of men kan het weer niet verklaren en werkt het maar half.

En dan wij, de mensen die voortdurend bezig zijn met het zoeken naar de beste oplossingen, maar die tot op heden nooit kunnen vinden. Het kost veel tijd. Het is een deel van ons leven geworden en het gaat maar door en door. Wanneer komt men eens met iets concreets dat precies werkt zoals het hoort? Dan kunnen wij allemaal verder met ons leven, iedereen weer blij.

Ik ben gefrustreerd! Ik ga een paar NW1-mensen in elkaar timmeren straks op straat.

Nee even serieus, dit gaat weer nergens over, maar als ik besef hoeveel tijd en energie we telkens in ons haar steken... die eeuwige strijd... ik word er letterlijk moe van.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 12:15   #59
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik ben gefrustreerd! Ik ga een paar NW1-mensen in elkaar timmeren straks op straat.
Hahahhahahaha

Ik snap wat je bedoelt haarmannetje. Geef de moed echter niet op, op een dag zullen wij beloond worden voor onze inspanningen en ons geduld.

Ik STOP bij deze met Elidel (na 2 supplies ) en ga eens nadenken hoe ik aan Protopic kan komen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 2 oktober 2005 om 16:55
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2005, 12:24   #60
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Hmm, binnen een ochtend van wondermiddel naar afdankertje... Een positief punt is dat er kennelijk toch een zeer snelle ontwikkeling is binnen de markt van producten tegen haaruitval.

Maareh, Laurens, liet Jaapie onlangs niet weten dat hij zonder veel problemen aan de meeste medicijnen kan komen? Misschien een manier om aan Protopic te komen?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Protopic en Elidel Tiuri AA - Behandelingen 16 31 augustus 2010 12:39
Protopic EN Lasercomb combi: gevaarlijk?!? Guoy Overige behandelingen 16 24 augustus 2009 02:10
Artikel over middelen plus en de beschrijvingen ervan WannaKnowMore Medicijnen/haargroeimiddelen 6 26 mei 2005 00:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.