Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 maart 2009, 09:03   #1
Liesje22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2007
Berichten: 46
Twijfel over werking definitieve ontharing

Hallo,

Ik heb hier al wat vaker gepost, over dat ik bezig was met definitieve ontharingsbehandelingen. Even een update; Ik heb de eerste 3 keer m'n benen laten laseren met light sheer diode en hierbij zag ik wel resultaat alleen lang nog niet alles was weg. Ik ben overgegaan op ipl omdat het goedkoper is. Ik heb nu 4 behandelingen ipl achter de rug. Ipl heb ik op bijna alle delen van lichaam laten doen. Alleen nu heb ik niet echt het idee dat ipl aanslaat. De eerste 2 keren vielen er wel haartjes uit alleen nu de laatste 2 keer vallen er nauwelijks haren uit. Ik vind dit nogal vreemd. Na bijv 4 behandelingen oksels zou je tog echt al hele goede resultaten moeten zien is mij verteld. Nou je ziet niet heel veel verschil.
Zou iemand hier weten waar dat aan zou kunnen liggen?
Ik twijfel nu heel erg of ik nu wel door zal gaan met behandelen..

Groetjes Liesje
Liesje22 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2009, 12:29   #2
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Je kunt beter doorgaan met de laser, die pakt op een gegeven moment alle haren. De flits is maar afwachten of alles wordt gepakt.

Ik heb me rug 1x laten behandelen 5 weken geleden. Bovenop komt al redelijk terug. Onder op de rug is ook nog nooit alles uitgevallen. Ga ik over 4 weken ff zeggen dat de laser dan wel iets zwaarder afgesteld mag worden

IPL flits alleen en je moet geluk hebben dat de flitsen alle haarvaten HELEMAAL vernietigen, meestal maar beschadigen. Dat betekend dat haren terug kunnen komen!
Bij laser worden ze verschrimpeld, zodat uit DAT haarvay NOOIT een haar terug kan komen
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2009, 16:58   #3
Saartje2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2009
Berichten: 15
Ik ga hiermee akkoord, ik ben ongeveer een vijf jaar geleden begonnen met de Light Sheer diode laser en ik heb 10 behandelingen gehad voor mijn benen, bikinilijn en oksels. De eerste vijf behandelingen moest ik betalen, de volgende 5 waren controlebehandelingen en die waren gratis, eigenlijk waren er maar drie gratis behandelingen voorzien, maar omdat ik mijn bikinilijn en oksels ook al had laten behandelen, zagen ze dat door de vingers.
Telkens ging ik om de 8-12 weken; de laatste 2 jaar ga ik 2 keer per jaar om een 'onderhoudsbehandeling', die kost 250 euro per keer (dat is ong. 1/3 van wat ik betaalde voor mijn benen alleen). En dan doen ze niet alleen mijn benen, maar ook dus mijn oksels en bikinilijn. Na zo'n behandeling valt eigenlijk nagenoeg alles uit en dan hoef ik gedurende weken (zelfs maanden) er praktisch niets aan te doen. Ik heb wel een heel bleke huid en redelijke donkere haren. Ik heb tussendoor ook Plasmalite een drietal keer geprobeerd op mijn benen zonder resultaat (die zaak was dichterbij waar ik woonde), maar ben terug overgeschakeld op Light Sheer, ik had IPL niet mogen proberen, dat was weggegooid geld. De resultaten zijn eigenlijk na een paar jaar pas zichtbaar, dat was de fout die ik ook heb gemaakt, 8 weken is een beetje te krap, 12 weken lijkt me beter, en het aantal behandelingen is nooit 5 en 3 extra controles, maar eerder 10-12 en afhankelijk van wat je zelf nodig vindt 1 of 2 keer per jaar een 'onderhoudsbehandeling'. Ik heb nu binnen twee weken nog een behandeling, het kan zijn, afhankelijk van het resultaat, dat ik nog 1 keer voor de zomer ga ofwel pas in september. En dan hoop ik vanaf volgend maar 1 keer per jaar te gaan, misschien dat het tegen dan niet meer nodig is. Je zal altijd wel fijne donshaartjes zien, daar ben ik ook realistisch in, maar tot nu toe heb ik nog een aantal plekken (rond mijn knieën vnl.) waar ik vanaf wil, maar het is zo'n verbetering! Het resultaat van mijn bikinilijn en oksels zag je al na 1,5 jaar, dat was drastisch verminderd. Dus rekening houden met een jarenplan ... het heeft zo'n 2,5 jaar geduurd eer ik echt volledige stukken been haarvrij zag.
Saartje2 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2009, 10:21   #4
Laser vrouw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2007
Locatie: Veldhoven
Berichten: 56
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liesje22 Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb hier al wat vaker gepost, over dat ik bezig was met definitieve ontharingsbehandelingen. Even een update; Ik heb de eerste 3 keer m'n benen laten laseren met light sheer diode en hierbij zag ik wel resultaat alleen lang nog niet alles was weg. Ik ben overgegaan op ipl omdat het goedkoper is. Ik heb nu 4 behandelingen ipl achter de rug. Ipl heb ik op bijna alle delen van lichaam laten doen. Alleen nu heb ik niet echt het idee dat ipl aanslaat. De eerste 2 keren vielen er wel haartjes uit alleen nu de laatste 2 keer vallen er nauwelijks haren uit. Ik vind dit nogal vreemd. Na bijv 4 behandelingen oksels zou je tog echt al hele goede resultaten moeten zien is mij verteld. Nou je ziet niet heel veel verschil.
Zou iemand hier weten waar dat aan zou kunnen liggen?
Ik twijfel nu heel erg of ik nu wel door zal gaan met behandelen..

Groetjes Liesje

Beste Liesje,

Meestal worden haren zwakker van kleur en/of structuur na laser en/of lichtflits behandelingen.
Welke kleur hebben uw haren nu na alle ontharingsbehandelingen en zijn ze dik en is de concentratie groot?

Misschien kan ik op grond van deze info u een advies geven.

Groeten,

Laservrouw
Laser vrouw is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2009, 19:06   #5
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Exclamation welke machiine

Liesje ook met een lightsheer diode laser kunnen resultaten tegenvallen. Voor wat betreft IPL systemen heb je ook goede en natuurlijk slechte. Met welk IPL systeem wordt je behandeld. Let erop dat je altijd minimaal een apparaat heb dat 60 joule per cm2 aantoonbaar doet
lanny is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[androcur] werking op de lange termijn Lon Medicijnen/haargroeimiddelen 8 25 augustus 2008 16:50
Mensen die definitieve ontharing hebben gedaan.. Liesje22 Hirsutisme - Behandelingen 7 12 december 2007 20:28
Permanente ontharing en toch in de zon notsosmooth Hirsutisme - Behandelingen 1 11 februari 2005 11:18
Het verlies van zijn werking bij Dutasteride Promise Medicijnen/haargroeimiddelen 2 25 februari 2003 23:06
Bewijzen van werking Aminexil? Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 1 23 december 2001 20:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.