Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 november 2003, 16:53   #1
Brinabel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Locatie: Prov. Utrecht
Berichten: 4
vrouwen onder elkaar

Hoi, ik ben een vrouw van 38 (bijna 39) jaar, ik heb 2 kinderen en heb al vanaf mijn 4e jaar alopecia areata. Op mijn 12e kwam het punt dat ik een pruik moest gaan dragen. Na de geboorte van mijn kinderen werd het totalis. Geen wimpers, geen wenkbrauwen, geen lichaamsbeharing, geen hoofdhaar.
Ik kan er goed mee leven. Ik ben er groot mee geworden en zal er ook wel oud mee worden.
Ik heb alleen 1 raar iets... als jong meisje sliep ik in een kamer zonder verwarming... Harstikke koud op mijn blote hoofdje natuurlijk. Dus wat deed ik? Een oude pruik op en daarmee slapen. Ik leerde mijn man kennen en uiteraard kwam ook het punt dat we samen bleven slapen. Ik deed mijn pruik niet af. Allereerst omdat ik mijzelf dan enorm onafgemaakt vond en ten tweede, ik was niet anders gewend. Kwam nog een keer bij dat ik het een enorme afgang zou vinden als ik een oud ding op mijn hoofd moest zetten voor de nacht. We trouwden en ook toen bleef ik 's nachts ermee slapen. Tuurlijk zag mijn man mij heus wel zonder haar, maar niet in bed! Ik ben 16 jaar met die man getrouwd geweest en heb echt nog nooit zonder mijn pruik naast hem in bed gelegen. Puur alleen vanwege het feit dat ik mijzelf dan "bloot" voel. Ondertussen ben ik weer hertrouwd en weer precies hetzelfde verhaal.
Wat ik mij zelf nu afvraag.. ben ik nu echt zo enorm extreem of zijn er meer vrouwen die dit doen?

Groetjes

Binabel
Brinabel is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2003, 16:09   #2
Brinabel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Locatie: Prov. Utrecht
Berichten: 4
Unhappy

geen antwoord????
Brinabel is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2003, 16:26   #3
Anjo
HaarWeb lid
 
Anjo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 214
Hoi Brinabel,

Tuurlijk geef ik mijn mening wel even. Toen ik het las vond ik het wel apart.. ik heb pas sinds een paar maanden geen haar meer op mijn hoofd en het lijkt me dus verschrikkelijk om juist met pruik te pitten! Nu het kouder wordt heb ik soms wel een badstof mutsje op mijn kop. Ik gooi nu nog (thuis) regelmatig mijn pruik af, het kriebelt, zit niet lekker enzo. Dan loop ik liever zonder. Ook mijn kids zijn er aan gewend.

Meid, je moet gewoon lekker doen waar je je zelf het lekkerst bij voelt. Als je partner je maar neemt zoals je bent, met of zonder haar maakt dan niet uit.

Groetjes,

Anjo
Anjo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.