Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 juli 2013, 23:18   #1
ab_036
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2013
Berichten: 9
Geslacht:
haartransplantatie-turkije 1800 grafts

beste lezers ,

na lang nadenken had ik besloten om éen haartransplantie te ondergaan via haartransplantaie-turkije , dit omdat de tussenpersoon in Nederland mijn vragen duidelijk beantwoorde en mij het voor mijn gevoel het eerlijkst en betrouwbaarst overkwam ..

het ontvangst op het vliegveld was goed evanals het hotel ..

op de dag van de operatie sprak ik met de dokter die voor mij gevoel niet echt openstond om lang te discuseren met mij en al mijn vragen te beantwoorden , kreeg het gevoel dat we snel moesten beginnen ..

ook heb ik gevraagd of ik de grafts kon tellen en de engelsprekende begeleider zal dit doorgeven aan de dokter ,, hier heb ik uiteindelijk niet de kans voor gekregen ..

het ziekenhuis zag er echt top uit en rook heerlijk fris , hier heb je alleen weinig aan als de mensen die je behandelen minder hygienisch zijn ,, dan heb ik het over het niet wassen van handen na het aanraken van deurknoppen .. al denk ik wel dat de kans op iets erg zeer Klein is ..

de eerste nacht was lastig slapen en had verwacht dat ik de dag erna nog wat last zou ondervinden maar moet zeggen dat ik eigenlijk nergens last van heb gehad .. alleen af en toe éen wat trekkend en brandend gevoel in het donorgebied ..

nu 2 weken na de behandelijk zijn alle korstjes verdwenen en voelt me hoofd als vanouds .. wel is de huid van het ontvangst gebied nog rood .. en het donorgebied ziet er nog lelijk uit je ziet duidelijke rode stippen van waar ze het haar weg hebben gehaald en ik dacht dat na éen dag of 10 er niks meer van te zien zou zijn , mijn vraag aan degene die ook éen behandeling hebben gehad ,, Is dit normaal ?? en hoelang duurde het ongeveer voordat er daadwerkelijk niets meer van de behandeling is te zien ??

de haarlijn ziet er momenteel goed uit mocht dit over éen jaar het resultaat zijn ga ik er vanuit dat ik daarover zeer tevreden ben en dat is waar het uiteindelijk om gaat ..

conclusie ,, spannend avontuur , goed ontvangst en hotel , helaas waren de mensen wat onpersoonlijk maar het belangrijkste is het resultaat en dat is naar verwachting al moet ik daar helaas nog ff voor wachten om er zeker van te zijn ..


en hopelijk kan iemand mijn vraag over de roodheid en het donorgebied beantwoorden ..

dave
ab_036 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2013, 08:01   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Mooi om weer eens een ervaring van een andere kliniek te lezen. Ik vind het mooi om een eerlijk verhaal te lezen en ik ben helemaal met je eens dat het uiteindelijk gaat om het resultaat. Het resultaat dat je verwachtte. Foto's zouden overigens heel welkom zijn

Die roodheid in het implantatiegebied is normaal en dat kan nog wel een poosje blijven. Vaak is het ook wat bobbelig en voelt het wat raar (dof, gevoelloos). Ook dat wordt langzaam minder. Bij mij was het rode pas na 3 maanden zo ver verminderd dat het ook voor mijzelf niet meer zichtbaar was. Het bobbelige bleef nog een poos langer, maar dat is niet zichtbaar als er haren op staan. Maar het verschilt van persoon tot persoon. Wees in ieder geval voorzichtig met de zon!

Het donorgebied is bij de meesten na een week toch wel genezen. De eerste tijd kan het nog wat roziger tonen en bij gemillimeterd haar kan het zichtbaar dunner ogen. Vooral ook in de eerste maanden omdat soms ook een deel van de omliggende haren uitvalt door de stress in het gebied (shockloss). Die shockloss kan ook rond het implantatiegebied optreden.

De getransplanteerde haren zullen naar alle waarschijnlijkheid eerst gaan uitvallen. Na 1 maand toon je daardoor kaler dan ooit. Niet schrikken dus. Dan volgt een dipje van 1 of 2 maanden, maar daarna gaat de situatie snel verbeteren.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2013, 12:38   #3
levi12
HaarWeb lid
 
levi12's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2009
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 142
Geslacht:
hallo Dave,
Ik veronderstel dat de grafts zijn uitgehaald met een micro motor , daardoor blijven langer rode stippen zichtbaar in het donor.
Ik ben ook 2 weken geleden behandeld geweest (mijn 2de HT) en bij mij zijn ook rode stippen zichtbaar. Bij mijn eerste HT werden de grafts manueel uitgehaald en na 2 weken was niets meer te zien in het donorgebied.
Het aantal uitgehaalde grafts en de diameter van de punch speelt ook een rol. Maak je geen zorgen .
__________________
Intern:
Keratene alphactive retard 2 capsules per dag DHT verlager - gestopt wegens inefficiëntie
homemade topical 's avonds (saw palmetto extract, green tea extract, brandnetel extract,castor oil,...)
regenepure DR shampoo
Extern:
december '09 2800 grafts FUE Prohair
juni 2013 3425 grafts Fue + 600 BHT Dr. Hakan Doganay
juli 2014 Fue repair Dr Felix Popescu
levi12 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2013, 15:55   #4
Haartransplant
HaarWeb lid
 
Haartransplant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 109
Geslacht:
@Dave bedankt voor je verhaal! Qua roodheid verschilt dat inderdaad per persoon, uiteindelijk verdwijnt dit helemaal.Verder sluit ik me aan bij de vorige sprekers. ik hoop en verwacht dat je over een jaar met een goed gevoel terugkijkt op je ervaring!

@Anthonie dit is nu het 3de verhaal van HT Turkije afgelopen 3 maanden op haarweb, waarvan gelukkig 1 met foto's. De andere verhalen zijn van ('Harry en Robert) Ik heb gezien welke impact dit forum heeft en vraag om die reden iedereen nadrukkelijk of ze hun ervaring willen delen. Ik merk dat meer mensen dit nu ook doen!
Haartransplant is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2013, 16:13   #5
ab_036
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2013
Berichten: 9
Geslacht:
bij deze heb ik wat fotos toegevoegd van voor de transplantatie, vlak na en nu 2 weken later ... bedankt voor de reacties ..

had er wel op gerekend dat bij het ontvangstgebied de roodheid nog ff zal duren maar had er wel op gehoopt dat het donorgebied al normaal zal zijn .. ga over 2 weken wel op vakantie dus hoop dat zonnen niet heel erg zal zijn ..
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Dave hair 008.jpg‎ (151,7 KB, 239x gelezen)
Bestandstype: jpg haar.jpg‎ (128,5 KB, 216x gelezen)
Bestandstype: jpg haare.jpg‎ (133,0 KB, 217x gelezen)
Bestandstype: jpg daves hår 002.jpg‎ (154,0 KB, 216x gelezen)
Bestandstype: jpg daves hår 001.jpg‎ (143,7 KB, 215x gelezen)
ab_036 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2013, 16:16   #6
ab_036
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2013
Berichten: 9
Geslacht:
en denk inderdaad dat ze zo éen motor ding gebruikt hebben dan want klonk wel alsof ze met een tandartsboor bezig waren ..
ab_036 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2013, 21:24   #7
levi12
HaarWeb lid
 
levi12's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 december 2009
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 142
Geslacht:
inderdaad bij jou zie je duidelijke rode stippen. weet je welke diameter van het punch/micromotor is gebruikt ?
gebruikt je post op spray of lotion dat kan ook helpen om sneller te genezen ?
Ik raad je aan Kératene HydroCell Serum .
__________________
Intern:
Keratene alphactive retard 2 capsules per dag DHT verlager - gestopt wegens inefficiëntie
homemade topical 's avonds (saw palmetto extract, green tea extract, brandnetel extract,castor oil,...)
regenepure DR shampoo
Extern:
december '09 2800 grafts FUE Prohair
juni 2013 3425 grafts Fue + 600 BHT Dr. Hakan Doganay
juli 2014 Fue repair Dr Felix Popescu
levi12 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2013, 17:06   #8
ab_036
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2013
Berichten: 9
Geslacht:
ik heb geen idee wat voor diameter ze gebruikt hebben , en heb er om eerlijk te zijn ook weinig nazorg aan besteed smeer er alleen soms wat van dat bepanthol op voor het douchen omdat het´een beetje verzachtend was .. maar bedankt voor de tip , zal kijken of ik het kan vinden ...
ab_036 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2013, 20:05   #9
ReneB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 24
Hallo Dave, hoe is bij jou het verband om je hoofd verwijderd?
Neem aan dat je toen alweer terug was in Nederland.
Ben sowieso in het algemeen benieuwd of en zo ja hoe de nazorg is na ht's in Turkije.
__________________
2001: 1250 grafts FUT voorkant bij Maidenhead (Hairplus MC)
2002: 1000 grafts FUT kruin bij Maidenhead (Hairplus MC)
juli 2013: 2700 grafts FUE behandeling bij Medikliniek Amsterdam
ReneB is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2013, 21:12   #10
ab_036
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2013
Berichten: 9
Geslacht:
heb geen verband over me hele hoofd gekregen .. ze hebben alleen wat over het donorgebied heen gelegd zoals te zien is op de foto ..

de dag na de transplantatie is dit verband eraf gehaald en werd het haar gewassen en éen antibiotica erop gesmeerd wat ik de twee dagen erna moest blijven herhalen ...
ab_036 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2013, 13:16   #11
atonba
HaarWeb lid
 
atonba's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2009
Berichten: 80
Geslacht:
Ab_036. Een tip. Blijf met je hoofd absoluut uit de zon aankomende maanden. Zon kan echt een nadelig effect hebben op je herstel.
__________________
----------------------------------------------------------
Sinds maart 2007
Medicijnen: Finasteride (kwart pilletje per dag ad 5 mg)
Topical: Minoxidil 5% 2 maal daags

Sinds juni 2011

Shampoo: Nizoral, Ketoconazole 20mg/g (3 maal per week)
Shampoo: Schwarzkopf Activ M (2 maal per week)

14 december 2010
1e HT Fue bij HSI: 800 grafts (haarlijn verlaagd)

23 december 2011

2e HT Fue bij Medi-Kliniek: 2000 grafts (verdichting frontaal gebied)

Sinds juli 2012
om de dag, 21 minuten onder de laserhelm 'Oaze'
atonba is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2013, 17:47   #12
Haartransplant
HaarWeb lid
 
Haartransplant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 109
Geslacht:
@ ab_036 Nog uitgekeken met de zon op vakantie? Donorgebied al bijgetrokken? Ben benieuwd.
Haartransplant is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.