Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 4 november 2003, 15:54   #1
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
Arrow Groene thee

ik ben toch op zoek naar betrouwbare bronnen betreffende GROENE THEE. Wie heeft dit in de groep gegeooid en waarom zou dat helpen. Ik heb net overigens groene thee gehaald. Ik heb het gevoel dat je iedereen ook wel wijs kan maken dat kiwi's goed zijn tegen haaruitval, als je het maar onderbouwt.

Dus waarom ben ik verstandig geweest om GROENE THEE te halen?
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2003, 17:01   #2
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
http://www.hairlosshelp.com/forums/m...threadid=19110
Citaat:
Green Tea
Mechanisms of cancer and hairloss prevention by tea polyphenols based on inhibition of TNF-alpha expression.
Suganuma M, Sueoka E, Sueoka N, Okabe S, Fujiki H. - Saitama Cancer Center Research Institute, Japan.

Of greatest interest to those with androgenetic alopecia is evidence that green tea can influence serum concentrations of hormones and inhibit TNF-a. Research in this area is primarily with reference to hormonal effects on the development of cancer and how green tea and other caffeine containing products might mediate changes in hormone levels. For example, high intake of Green tea has been associated with higher levels of sex hormone binding globulin (SBHG) and lowered levels of serum estradiol (estrogen) concentration in women (Nagata 1998). Increased SBHG may be of help in reducing the effects of androgenetic alopecia. SBHG is a molecule that binds with high affinity to testosterone. Testosterone bound to SBHG is not bioactive and cannot bind to androgen receptors or be converted into dihydrotestosterone. An increase in SBHG concentration effectively reduces free testosterone. Green tea may also have an affect on the type I 5 alpha reductase enzyme that converts testosterone to dihydrotestosterone. These two distinct, but complementary, effects of green tea may influence androgenetic alopecia.

One cup of green tea roughly equals 50 mg of tea catechins. Typically research investigations have involved individuals drinking six cups of green tea, or utilizing Green Tea Extracts (300mg or more catechins) each day. Green tea is well tolerated by most individuals with no significant side effects reported.
Kan zowel topisch als oraal gebruikt worden. Weet niet precies wat het beste is.
Verder heb je dus groene thee, maar ook groene thee extract.
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2003, 17:26   #3
Melvin25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Berichten: 155
Weet niet hoor....Maar de mensen die aan de groene thee zitten..Waar halen die het vandaan? Ik hoop niet uit de supermarkt want dan heb je er weinig aan. Ik weet van echte thee (Toen ik in Thailand op vakantie was) dat ze echte bladeren gebruikten die wel 30 minuten moesten weken.

Ik las dan ook het volgende ergens en kan me er ook zeker in vinden.

De zakjesthee is stofthee en die staat meestal helemaal onderaan de kwaliteitsladder omdat deze thee erop gericht is om onder alle omstandigheden snel veel kleur en weinig smaak af te geven en bovendien in 99% van de gevallen dusdanig gemelangeerd is om altijd dezelfde smaakbeleving teweeg te brengen. Een mooi kopje thee met een constante kwaliteit dus. Theeliefhebbers scharen theezakjes derhalve onder de watertomaten en legbatterijkippen en andere onechte producten die nog maar een slap aftreksel zijn van wat het produkt oorspronkelijk waard was.

http://www.innerned.com/thee.html

Verder denk ik dat de werking tegen haar of tegen hartklachten wel heel minimaal is het is nog nooit wereldschoend nieuws geweest
__________________
Minox 5%
alopesan
Melvin25 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2003, 18:44   #4
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Green Tea has been well documented for its therapeutic effects, and it is known to contain powerful antioxidants called polyphenols which scavenge free radicals. Other components of Green Tea include caretenoids which are another group of natural antioxidants.
Recently there has been some suggestion that Green Tea has an anti-androgenic effect on the body similar to that of Saw Palmetto. There are also Shampoos available that contain Green Tea Extract because of its beneficial effects on hair and skin.

The polyphenols in Green Tea are powerful anti-oxidants which scavenge for free radicals. And in some studies the Green Tea extract has been shown to inhibit male hormones which are considered to be the underlying cause of androgenic alopecia.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2003, 18:47   #5
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Green Tea
Green Tea is an extremely powerful anti-oxidant. It also reduces dht and cholesterol. It is believed that drinking the tea or taking a pill extract can stop hair loss and facilitate re-growth. Green tea contains flavonols and catechins, substances that have been found to have significant antioxidant, antitumor, anti-inflammatory, and antimicrobial properties.

Green Tea in the strategy

*Reduces dht and cholesterol
*Anti-aging due to its powerful anti-oxidant properties.
*Promotes hair growth and health
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2003, 13:33   #6
Henk21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Berichten: 522
Even voor de duidelijkheid...
Is de groene thee uit de supermarkt van pickwick wel/niet DHT verlagend?????
__________________
Regime:

Intern:
Dutasteride 0,5 mg ( om de dag ),
Xandrox 15 ( om de dag )

Status; Stabilisatie
Henk21 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2003, 00:15   #7
User-X
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Berichten: 41
Ik drink al bijna twee jaar groene thee, eerst getrokken uit theezakjes van de Lidl maar nu ik op dit forum gelezen heb dat het haaruitval tegen kan gaan ben ik ook overgestapt op losse thee (men zegt altijd dat losse thee kwalitatief beter is).

Dus gewoon voor de zekerheid losse thee, da's vaak ook nog eens goedkoper dan zakjes.
Nu heb ik 250 gram "Gunpowder" groene thee gekocht bij De Tuinen voor € 5,50.
__________________
't staat me stom...
User-X is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2003, 10:23   #8
kid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2003
Berichten: 10
geloven jullie nu werkelijk dat THEE werkt
kid is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2003, 11:32   #9
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Originally posted by kid
geloven jullie nu werkelijk dat THEE werkt
studies bewijzen van wel.
Ow jij bent er zo eentje die alles gelooft wat boersma etc zeggen.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2003, 11:51   #10
kid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2003
Berichten: 10
bepaald niet maar denk je echt dat thee wat uit maakt. Een lichaam heeft 8 .lt bloed. hoeveel thee wil je drinken zodat het ooit bij de hoofdhuid komt en dan opgenomen word.
kid is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2003, 12:12   #11
Gerben
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Berichten: 143
Beste Kid,

Hoe dacht je dat dat bij 1 mg Finasteride werkt? Of willekeurig welke micronutriënt dan ook (vitaminen, mineralen, etc.)
__________________
Alopesan 400 2x daags
Plantina multivitamine
Rozemarijn tonic en shampoo
Gerben is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2003, 12:27   #12
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Idd
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2003, 20:56   #13
Retteketet
HaarWeb lid
 
Retteketet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Berichten: 183
MISCHIEN BEST EENS LEKKER, VOOR EEN INHOUD VAN 7 LITER PROPECIA NEMEN
Retteketet is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2003, 23:05   #14
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Citaat:
Originally posted by kid
geloven jullie nu werkelijk dat THEE werkt
Neem eens de moeite om het hierboven vermelde onderzoek te lezen. Daarin is bewezen dat het uitmaakt, hoeveel het precies uitmaakt is alleen niet vermeld.
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2003, 23:13   #15
Retteketet
HaarWeb lid
 
Retteketet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Berichten: 183
ik geloof wel dat het werkt inderdaad, het is toch iets wat je inneemt.
Ik zou zeggen allemaal 1 emmer per dag, dan zie je dr binnen een maand uit als bob marley haha. Nee zonder gekheid.Ik geloof er ook in
Retteketet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.