Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 februari 2013, 12:10   #1
Renalto
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2013
Berichten: 5
ook mijn haren vallen uit.

Hallo mensen,

Ik ben Renalto en ben nieuw op het forum.
Mijn haar begon uit te vallen een kleine 2 maanden geleden.
Eerst aan de rechterzijkant een plek met de doosnede van ong 5 cm.
Daarna kwam er een plek aan de linkerzijkant van ong 3 cm.
Sinds een weekje begint mijn kruin ook steeds zichtbaarder te worden.
Achter mij oren wordt het ook al behoorlijk kaal.

De rechterkant van mijn snor is bijna helemaal weg en mijn baard lost ook
in het niets op. Mijn kin is bijna helemaal vrij. Scheren gaat sneller.
Borsthaar is er nog, ook op de armen handen, benen, en oksels.
Ik ben overigens maar licht behaard en heb nooit echt een baard op mijn wangen gehad, dat was nog steeds in ontwikkeling. Borsthaar kwam pas na mijn 30ste. Ik ben nu 41.

Al heel wat jaren gebruikte ik iedere dag gel totdat ik een paar maanden geleden ineens mee ben opgehouden, waarom weet ik ook niet maar het
interesseerde me niet meer. Zal wel met ouder worden te doen hebben.

Na een nogal traumatische jeugd worstel ik al sinds kind met psychische klachten, iBij mij is de diagnose ADD gesteld maar ik hou het zelf liever op hooggevoelig. http://www.hooggevoeligheid.nl Sinds jaren neem ik Seroxat 30 mg en dat houdt de angst wat buiten de deur en helpt goed tegen paniekaanvallen, heb ze nooit meer echt gehad.

Doordat er na 6 jaar relatie met mijn vriendin een eind aan kwam,
had ik de twee weken die er op volgden (mei 2012) een soort mini depressie, wel heel heftig, maar het herstel kwam weer spoedig. We zijn nu weer bij elkaar en het gaat beter dan ooit gelukkig.

Nu dronk ik tot eergisteren nogal wat cola light ondanks dat ik wist dat er
aspartaam in zit. http://www.aspartaam.nl/artikelen/refdagbl.html
Dit heb ik nu verbannen. water en fruitsap is het nu.
Gezonder eten zit ook in de planning.
Ik heb nu de aspartaam weg, gezonder eten maar mezelf kan ik niet veranderen qua gevoeligheid dan.

Mij haar is altijd vrij dun geweest maar ik heb wel altijd een volle kop haar gehad. Mijn schaamte gevoel is afgenomen naarmate ik ouder ben geworden en iedereen heeft mijn kale plekken ook al gezien, het is niet prettig om je haren te verliezen, maar ik kan het wel aan.
Ik vind het eigenlijk wel facinerend en ben benieuwd of ik helemaal kaal wordt op mijn hoofd. Mocht er wat verbeteren dan laat ik het jullie weten.

Groeten van Renalto.

Laatst gewijzigd door Renalto; 4 februari 2013 om 13:38
Renalto is offline   Met citaat reageren
Oud 10 mei 2013, 03:16   #2
Renalto
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2013
Berichten: 5
Hier een update: Vandaag na lang aarzelen de tondeuse gebruikt en mijn hoofd ongeveer 4mm kort geschoren.
Ik kon er niet langer mee wachten omdat mijn haar te lang werd en het nogal asociaal overkwam in combinatie met een petje, het werk heel bevrijdend.

De rechterzijde van mijn hoofd tot achter mijn oren, een grote 'penalty' plek bovenop rond de kruin, linkerzijkant 5cm plek en nog wat kleine plekken.

De rechterzijkant groeiden lange spierwitte haren uit en dat begon meer op te vallen toen het haar langer werd. Deze plekken zijn volledig kaal geweest.


Voorheen en een paar maanden nadat het begon.

Nu ik mijn haar kort heb kom ik erachter dat de plekken weer goed bedekt zijn met witte haren en dat zijn geen donshaartjes maar gewone sterke haren alleen zonder pigment. Mijn schedel is is door de witte kleur van de haren wel redelijk zichtbaar
Zoals ik al eerder opmerkte ben ik gestopt met aspartaam en nog wat andere drugsgerelateerde stoffen, slik knoflook, visolie en multi-vitamines.

Het heeft me in ieder geval aan het denken gezet over mijn gezondheid en ik ben blij met de veranderingen die ik heb gemaakt, daar was wel alopecia voor nodig maar ja, ik heb het eigenlijk wel geaccepteerd en iedereen weet het ook om mij heen, en ik schaam me er totaal niet voor.

Negativiteit maakt het nog veel erger, letterlijk.
Ik zal nog een foto posten hoe het nu eruit ziet, had even geen camera voor handen.
Sterkte ermee iedereen.
Renalto is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2013, 13:53   #3
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
Thumbs up

Dat is goed nieuws.
Er is veel kans dat die witte haren terug kleur krijgen.
mama is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2013, 16:34   #4
Renalto
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2013
Berichten: 5
De huidige stand van zaken. Ik heb er alle vertrouwen in, doch niet te vroeg gejuigd.
Mocht de kleur niet terugkomen dan verf ik ze op termijn.
Mocht het erger worden gaat alles eraf. De tijd zal het leren....


Laatst gewijzigd door Renalto; 14 mei 2013 om 17:05
Renalto is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.