Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 april 2013, 16:04   #1
misspoes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2013
Berichten: 5
Wie kan mij advies geven, herkent dit?

Hallo,

Sinds 3 weken heb ik volgens de huisarts Alopecia areata.

Ik heb mijn hele leven lang aan mijn haar geplukt en vooral met stress. Niet echt uittrekken maar wel steeds met je handen in je haar en je haren door je vingers laten gaan. Het viel mij altijd op dat een kant van mijn hoofd minder haar had. Kappers voelde dit ook maar tot maand terug heeft pas een kapper opgemerkt dat ik een kaal plekje had. Ik schrok me kapot want hoewel ik veel stress had en aan mijn haren zat vaker was het nooit kaal. Dit frunniken aan mijn haar lijkt me niet de directe oorzaak maar lijkt me ook zeker niet bevorderend voor de situatie. Ik probeer het dus niet te doen.

De huisarts was erg positief. Ze zag al hergroei dus heeft mij ijzer druppels en biotine voorgeschreven en moest over 2 maanden terug. In middels 3 weken later zijn er twee kleine plekjes bij. De huid is ook erg gevoelig en soort van jeuk. Het ziet er wel intact uit, niets van kapotte huid maar beetje rood is het wel. De eerste plek lijkt nu rustiger en groeit weer iets meer haar als ik goed zie. Net of het wandelt over mijn hoofd de plekken!

Ik dacht dat het misschien dan een schimmel kan zijn... Kan dat?

Wat ik ook apart vind is dat ik voordat de kale plek ontdekt werd ik veel stress had en soort van tintelingen op mijn hoofdhuid had, soms blauwe plek gevoel. Dat was voordat de kale plek werd ontdekt. Hebben jullie dit ook gehad?

Momenteel wil ik zekerheid in wat het is; Schimmel of echt Alopecia Areata.

Als ik de verhalen lees heeft behandelen van AA niet zoveel zin, toch? Als het dat is is het kwestie van accepteren en hopen dat spontaan geneest....

Ik hoop toch wat reacties te krijgen. Voor van die overgevoelige huid....herkennen jullie dit? Huid zelf ziet er echt normaal uit maar ietsje rood en soms wat gevoeliger als ik eraan kom...

Trouwens...is masseren goed of juist niet?

Alvast bedankt voor de moeite!
misspoes is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2013, 06:54   #2
Mireille87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 34
Hoi misspoes,
Ik herken wat je omschrijft niet helemaal, die tintelingen en dat blauwe plek gevoel. Wat vooral typisch is aan AA is dat het er ineens is!
Wat ik kan aanraden is een dermatoloog bezoeken om inderdaad vast te stellen of het om AA gaat of een schimmel.

Behandelen van AA heeft bij mij de ene keer geholpen, de andere keer niet.

Vraag je huisarts een doorverwijzing

Succes!!
Mireille87 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2013, 11:17   #3
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Misspoes

Voor meer info over alopecia areata kan je terecht bij www.alopecia-vereniging.nl
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2013, 11:40   #4
misspoes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2013
Berichten: 5
Thanksvoor je reactie. Ik ga vandaag ook terug en wil doorverwijzing omdat als het aan huisarts ligt ik 2 maanden aankijk....ik vind het geen prettig gevoel.

Dus als goed is volgende week naar dermatoloog voor uitsluitsel....

Bij mij zat de kale plek er ook opeens...dat wel! Maar gevoelige hoofdhuid en vooral op de plekken waar het actief is blijft.

Groetjes
misspoes is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2013, 11:45   #5
misspoes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2013
Berichten: 5
Hoi Dilsky,

BEdankt maar ik vind niet veel infomatie op de link die je plaatst over mijn vraag.

Weet jij of er ook soms jeuk en rode huid bij hoort bij AA?
misspoes is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2013, 15:01   #6
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
Als je wil weten of je schimmel hebt, moet je naar de dermatoloog of huisdokter en dat vragen. Bij mij hebben ze dat indertijd nagekeken. Pas daarna werd het probleem als arreata omschreven. Dat is het eerste wat een dokter zou moeten doen als je kale plekken krijgt. Zien of het geen schimmel is want dat kan behandeld worden.
skydirk is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2013, 15:34   #7
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
Mijn dochter heeft AA ,maar heeft nooit last gehad van rood,jeuk, tintelen,..


Heb je soms de anti roos shampoo Nizoral in huis?
Deze is ook een antischimmelmiddel.Vrij verkrijgbaar in de apoteek.



http://www.apotheek.nl/Medische_info...=10704&rId=332

Extra info
Symptomen hoofdschimmel
De symptomen zijn afhankelijk van de soort schimmel en de specifieke afweerreactie van de patiënt. Er zijn inflammatoire en niet-inflammatoire en diepe en oppervlakkige vormen van hoofdschimmel. Bij een bepaalde inflammatoire vorm kunnen er zelfs kleine, gele, schotelvormige, samenvloeiende korsten ontstaan. Hoofdschimmel gaat vaak gepaard met jeuk en soms met kaalheid (alopecia), doordat de haren boven de huid afbreken. Er kan op de behaarde hoofdhuid droge schilfering optreden, wat een op roos gelijkend beeld geeft (zie foto bovenaan het artikel). Hoofdschimmel kan tevens gladde, kale plekken veroorzaken. Soms zijn puistjes zichtbaar. In het overgrote deel van de gevallen gaat het om een oppervlakkige infectie.

Laatst gewijzigd door mama; 3 april 2013 om 19:18 Reden: extra info
mama is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2013, 16:24   #8
misspoes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2013
Berichten: 5
Hallo,

Ik ben bij de huisarts geweest en zij meent dat het een bacteriële infectie is die erbij is gekomen! Leuk!

Ze bleef erbij dat een schimmel anders uit ziet. Wel nu crème gekregen en moet over 4 dagen beter gaan met de nieuwe plekken die volgens haar door de bacteriële infectie komen.

De eerste kale plek denkt ze nog steeds AA maar dat zag er goed uit met veel hergroei, zie ik zelf ook.

Nu ga ik wel volgende week naar de dermatoloog voor de zekerheid.

Ben beniewd!

Wel irritant. Eerst kon ik met een plek nog haren los nu niet moeilijker... Hoop dat het nog goed komt.

Groetjes
misspoes is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2013, 22:54   #9
Mireille87
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 34
Fijn dat je wat meer duidelijkheid heb nou!
Ik hoop dat de dermatoloog je verder kan helpen en het zalfje helpt!

Heel veel succes!
Mireille87 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2013, 00:03   #10
misspoes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 april 2013
Berichten: 5
Hallo,

Nou ben dus bij dermatoloog geweest en die was er snel over uit: AA.

Op zich opluchting omdat ik eerst bang was dat ik mannelijke kaalheid had omdat echt op kruin was. Was dus duidelijk niks mis met mijn hormonen omdat dan anders was. Zou ik toch erger vinden omdat dan mijn vrouwelijkheid meer zou zijn aangetast gevoelsmatig. Ze gaven aan dat op "gunstige" plek zat. In nek is vaak aanwijzing dat heftiger verloopt. Ik heb cortisone zalf gekregen en moest niet schrikken als erger werd maar kunnen verder weinig doen. Natuur gang laten gaan. Mijn eerste oude plek groeit goed dicht en twee nieuwe erbij en een kleintje.

Ik weet zeker dat bij mij stress trigger is dus ga proberen dit te minderen. Verder ben ik er vroi rustig onder. Ik zie wel hoe het gaat. Druk maken helpt toch niet en er zijn ergere dingen, ik ga er niet dood aan!

Ik was altijd obsessief met mijn haar bezig en was altijd bang voor zoiets. Heel raar maar nu het ook echt zo is ben ik vrij rustig. Net alsof ik een les moet leren... Ik moet snel mijn rust vinden...of Nee, ik moet niks. Ik hoop snel in rustig vaarwater te komen en te leren mij onnodig druk te maken. Ben te gevoelig. Maar toch...ik merk ook dat nu ik dus iets heb waar ik eerder van dacht dat het me ongelukkig zou maken niet zo is. Haar is fijn maar het is je buitenkant. Het is niet wie je bent en je innerlijk is veel belangrijker... Hoop natuurlijk wel dat terug groeit. Als ik nu los draag kan ik moeilijk verbergen. Soms niet fijn en soms denk ik; boeiend, ik zie het toch niet en laat de mensen achter mij maar denken ;-)
misspoes is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.