Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 juli 2013, 22:00   #1
chriz76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2013
Berichten: 14
Wat wel en niet werkt m.b.t haargroei

Hallo,

Ik heb me aangemeld op dit forum, omdat ik heel wat haar verlies en me afvroeg welke middelen methodes werken tegen haarverlies en haargroei.

Ik heb gelezen over caffeïne, saw palmetto, olive oil en aloë vera, maar wat werkt nu echt ? Ze hebben het op internet voornamelijk over het tegen gaan van haarverlies, da's een eerste stap, maar ik ben meer voor echte oplossingen ofwel mijn haar weer laten groeien.

Als je al heel wat haar kwijt bent en je gaat voor middelen tegen haarverlies wat heb je eraan, iedereen wil het liefst een volle bos haar laten groeien. Ik lees veel over de voorgenoemde middelen, maar zijn er op dit forum mensen waarbij het echt heeft geholpen. Dan bedoel ik niet alleen ervaringen dat het haar dikker voller en gezonder is, ik bedoel echt zijn je haren weer gaan groeien op plekken waar je voorheen kaal werd. Of zeggen jullie geeft het idee om haar op kalen plekken op je hoofd weer te laten groeien weer op.

Als je kijkt naar Chinese mannen en Indianen vooral deze laatste hebben voor mannen mooi lang haar. Ik heb een arts gesproken die jaren in China heeft gewerkt die zei dat Chinese mannen gezonder haar hebben en ook sterkere gebitten dan Europese mannen. Mensen zijn mensen of ze Europees, Chinees of afstammen van de Indianen. DNA zit minieme verschillen in. Ze zeggen vaak het zit in de genen, maar dat is niet altijd waar. Mijn vader en opa's hadden op latere leeftijd meer haar dan ik nu heb en is ook geen generatie over geslagen en mijn moeder heeft ook meer dan genoeg haar op haar hoofd en haar moeder , oma en overgrootmoeder ook.

Het zit 'm eerder in de leefgewoontes en voedsel volgens de arts die ik sprak. Indianen gebruiken vaak Saw Palmetto, Chinezen eten veel vis en gebruiken vaak gilo biloba wat zorgt voor betere doorstroming van de bloedvaten ook rondom de haarwortels en de vrouwen uit India wassen hun haar veel met olive oil en aloë vera. Hun haar wordt beschouwd als het mooiste haar in de wereld. Het is niet voor niks dat er extensions worden gemaakt en verkocht over de hele wereld. Zijn heel wat acrices en modellen in Hollywoord die met extensions met haar van Indiase vrouwen rondlopem.

Als je deze dingen weet zou de Westerse wereld de leef en eetgewoontes van Indianen, de Chinezen en Indiase vrouwen moeten bestuderen. Maar goed de vraag is welke methodes / middelen werken niet alleen tegen haarverlies, maar om echt je haar weer te laten groeien op plekken waar je kaal wordt. Is dat überhaupt mogelijk ?

Groeten,

Chris

Laatst gewijzigd door chriz76; 26 juli 2013 om 22:07
chriz76 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2013, 22:31   #2
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chriz76 Bekijk bericht
Hallo,

. Maar goed de vraag is welke methodes / middelen werken niet alleen tegen haarverlies, maar om echt je haar weer te laten groeien op plekken waar je kaal wordt. Is dat überhaupt mogelijk ?

Groeten,

Chris
Helaas werken buiten enkele supplementen zoals Saw Palmetto (die ik ook gebruik) alleen de grote 3 effectief met eventueel een haartransplantatie erachteraan.

Het gras groeit (lees haren) elders op de wereld niet groener of beter.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2013, 16:10   #3
chriz76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2013
Berichten: 14
Dank je Hakuna voor je uitgebreide antwoord, daar kan ik wat mee !

Ik had niet verwacht dat je een heel regime moet gaan doen, ik dacht Saw Palmetto of Caffeíne shampo, maar dat je nog heel veel andere dingen moest gaan gebruiken dat wist ik niet.

Ik neem al elke dag kruiden van de Aryuveda en Chinese geneeskunde, dat helpt heel goed om het lichaam te reinigen van afvalstoffen en Gilo Biloba heb ik ook gebruikt voor betere doorbloeding van de bloedvaten rondom de haarwortels, maar haar ging er niet van groeien !

Een vriend van mij gebruikt shampo met caffeïne, maar vraag me af of caffeïne werkt of niet ?

Laatst gewijzigd door chriz76; 27 juli 2013 om 16:14
chriz76 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2013, 17:02   #4
pureklasbakken
HaarWeb lid
 
pureklasbakken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 26
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chriz76 Bekijk bericht
Dank je Hakuna voor je uitgebreide antwoord, daar kan ik wat mee !

Ik had niet verwacht dat je een heel regime moet gaan doen, ik dacht Saw Palmetto of Caffeíne shampo, maar dat je nog heel veel andere dingen moest gaan gebruiken dat wist ik niet.

Ik neem al elke dag kruiden van de Aryuveda en Chinese geneeskunde, dat helpt heel goed om het lichaam te reinigen van afvalstoffen en Gilo Biloba heb ik ook gebruikt voor betere doorbloeding van de bloedvaten rondom de haarwortels, maar haar ging er niet van groeien !

Een vriend van mij gebruikt shampo met caffeïne, maar vraag me af of caffeïne werkt of niet ?
Alpecin shampoo zeker? Wat mij betreft commerciële rommel, en ik ben niet de enige die er zo over denkt. Door de caffeine voelt de hoofdhuid wel lekker tintelend aan na het gebruik, maar effect zal het niet veel hebben.
pureklasbakken is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2013, 20:04   #5
chriz76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2013
Berichten: 14
Inderdaad Alpecin, volgend die vriend werkt het, maar kan zo zijn dat hij denkt dat het werkt vanwege het tintelende gevoel zoals je schreef.

Heb het op zijn aanraden gekocht, kost niet zo heel veel dus een hele grote buil kun je je er niet aan vallen. Heb nu Saw Palmetto gehaald, maar hoorde nu weer dat niet alle Saw Palmetto goed was, niet allemaal goede kwaliteit zo blijf je aan de gang
chriz76 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2013, 21:11   #6
alexde
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2012
Berichten: 34
Het klinkt heel logisch.
Maar toch zijn aziaten en indianen wel degelijk in het voordeel.
Zoek maar eens een blanke sumowortelaar met haar op zijn hoofd.
Die leven waarschijnlijk niet lang.
Of google eens naar Manuel Uribe, of wat dacht je van een Dikke Dennis.
Als je goede genen hebt ben je in het voordeel.
Ik kan het anders ook niet bedenken
alexde is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2013, 23:36   #7
chriz76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2013
Berichten: 14
Als je het op genen houdt, dan vergeet je het aspect van voeding. Chinezen eten meer dingen zoals Ginseng, Sushi, Gilo Biloba etc. en Indianen eten alles vanuit de natuur zonder toevoegingen , e-stoffen of of chemische processen zoals wij hebben in onze supermarkten. Wordt vaak over het hoofd gezien dit.

Er is aangetoond dat genen ofwel DNA ten positieve kunnen veranderen. Als je kijkt naar iemand die opeens kanker krijgt op zijn 33e dan zeggen ze dat zit in de genen, waarom het op zijn 33e pas activeert daar heeft niemand het over. Dat het op zijn 33e activeert komt juist door een verandering in DNA jn zijn 33e levensjaar. Er is iets dat dit in zijn 33e jaar activeert. Dus DNA is negatief te beínvloeden, maar ook positief. Heb 15 jaar neuropsychologie ofwel de werking van het brein in relatie met processen in het lichaam bestudeerd, vandaar dat ik wat weet van genen en veranderen van DNA.

We moeten van het idee af dat als het in de genen zit, dat het niet veranderd kan worden en ook eens kijken naar wat voor rotzooi de mensen in het westen eten van supermarkten met e-stoffen en chemische toevoegingen. Op dit forum weten veel mensen dat vitamines, gezond voedsel en vele andere dingen belangrijk zijn voor de algehele gezondheid en ook voor haargroei !

Als de Westerse medici iets minder egotrippen van kijk eens hoe ver we zijn en de leef en eetgewoontes van de volkeren in de Himalay,de bergen van Peru en de Chinezen en Indianen zouden gaan onderzoeken, dan zullen ze ontdekken dat die mensen veel gezonder voedsel tot zich nemen, dan de troep die bij ons in de supermarkten ligt en daardoor veel gezonder haar en een sterker gebit hebben dan mensen uit het Westen.

Dit werd me onlangs bevestigd door een Chinese arts die jaren in China heeft gewerkt en ziekenhuizen en daarnaast ook acapunctuur deed. Volkeren uitde bergen van Peru, het Himalay gebergte en Indianen volkeren eten rechtstreks vanuit de natuur, wij eten vanuit fabrieken. Het lichaam is iets van de natuur, chemische processen die ze gebruiken om eten te maken in fabrieken zijn niet goed voor het lichaam wat komt van de natuur en met natuurlijke processen werkt!

Mijn oom heeft op zijn lands zoveel gif gespoten over de gewassen net zoals elke landbouwer, dat hij nu zelf last heeft van alles en nog wat psoriasis etc en dat voedsel vanaf het land eten wij vanuit de supermarkten. Dat je systeem daardoor ontregeld kan worden moet je niet vergeten. Laat staan van alle troep die er in frisdranken wordt gestopt (Aspartaam)! Heeft allemaal invloed op je gezondheid en daarmee ook op je haar.

Laatst gewijzigd door chriz76; 28 juli 2013 om 09:23
chriz76 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2013, 09:28   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Goed, gevarieerd en gezond eten is zeker belangrijk voor de kwaliteit van je leven en de kwaliteit van je haren. Maar genen liggen heus aan de basis en die verschillen zeker tussen de volkeren die je noemt. Ook voor haren. Kijk alleen maar naar de verschillen in dikte en textuur.

Wat het beeld dat leeft kan verstoren, is het aspect bevolkingsopbouw. Als je een Westerse menigte pakt, dan oogt die kaler dan een zelfde Peruviaanse (indiaanse) menigte. Maar de gemiddelde leeftijd in het Westen is dan ook veel hoger (39 jaar in Nederland, 25 jaar in Peru). Dat is het verschil tussen een menigte Doe Maar fans en een menigte voor Tiësto .... dan zul je ook zien dat Tiëstofans dikker in hun haar zitten dan Doe Maar fans en dan zou je kunnen concluderen dat moderne muziek goed is voor de haargroei

Mensen in Peru gaan gemiddeld overigens 12 jaar eerder dood, ondanks dat gezonde eten.

Het verhaal van de gezonde Chinees en de fitte Indiaan is eigenlijk een modern thema op de 19e eeuwse 'nobele wilde'. We willen kennelijk al eeuwen graag terug naar een betere, meer overzichtelijke, simpeler wereld. Maar iedereen heeft ook het beeld van de wijze oude Chinees. Kalend met een dun baardje ...
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2013, 09:45   #9
chriz76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2013
Berichten: 14
Genen zijn verbonden met DNA en DNA kun je ten positieve veranderen is wetenschappelijk bewezen dus daarom schreef ik niet alles gooien op het zit in de genen. Kijk naar mensen in een familie waar kanker heerst, twee mensen in die familie gaan dood aan kanker en één man in die familie geneest van kanker. De laatst genoemde persoon heeft een positieve verandering in DNA waardoor hij / zij geneest van kanker. Zonder een positieve verandering in DNA wat de programmering is van het menselijk lichaam kun je niet genezen van kanker.

Wat betreft de mensen in Peru, bedoel ik het Q'eros volk nazaten van de Inca's waar ik les van heb gehad. Mensen in het Himalaya gebergte eten onder andere bijvoorbeeld Goji Berries die vele gezonden eigenschappen bevatten en worden gezonder ouder dan Westerlingen. Wat betreft Indianen die eten regelrecht uit de natuur dat is logischerwijs gezonder dan eten uit fabrieken zoals wij Westerlingen doen. Dat heeft natuurlijk invloed op je gezondheid en op je haar.Heeft weinig met een sprookje te maken dat we het graag willen hebben zoals vroeger.

In het Westen hebben we een ongezonde levenstijl die we in stand houden door voedsel met e-stoffen, toevoegingen, chemische processen en landbouwgif eten. Als je er logisch en rationeel over nadenkt dan kom je vanzelf tot deze bevindingen, voedsel met gif erop eten kun je niet gezond praten. Zoals gezegd mij oom was landbouwer, spoot gif op zijn gewassen zoals elke landbouwer en loopt nu zelf bij de dokter met allerlei klachten. Oorzaak hetzelfde gif wat wij eten van ons voedsel wat hij op zijn gewassen spoot. 1+1=2

Bij sommige mensen zit het in de genen, maar dat is lang niet bij iedereen het geval. En zoals gezegd genen is verbonden met DNA en dat is ten positieve te veranderen. Mijn vader, moeder, opa's, oma's en overgroot ouders en daarvoor hadden allen bossen met haar en ik heb haarverlies heeft niks met genen te maken.

Er zijn andere oorzaken voor haarverlies te vinden dan de dooddoener het zit in mijn genen.
Wannneer je dat zegt, zeg je in feite ik kan er niks aan veranderen wat onzin is, DNA is ten positieve te verander anders zouden mensen nooit kunnen genezen van ziektes. Ik heb haarverlies en zit niet in mijn genen, dan ga je vanzelf op zoek naar andere oplossingen en oorzaken. Het is heel simpel die volkeren hebben volle gezonde bossen haar, hebben een gezonde levenstijl en eten vanuit de natuur.

Zit het in de genen of houden ze er een gezonde levenstijl op na.Als je het gaat gooien op het zit in mijn genen , dan zet je jezelf meteen vast. Als hun voorouders dezelfde gezonde levenstijl er op na hielden en gezond haar hadden en hun kinderen hebben dezelfde gezonde leef en eetgewoontjes dan hebben zij ook gezond haar. Zit het dan in de genen of ligt het aan hun gezonde leef en eetgewoontes ...

Laatst gewijzigd door chriz76; 28 juli 2013 om 10:27
chriz76 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2013, 10:36   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik denk dat je je teveel voorstelt van de verandermogelijkheden van DNA. Volgens mij is kanker zowat het enige dat je krijgt als DNA in een cel verandert. Je doet ook net alsof kanker een genetische kwestie is. Voor sommige vormen is dat het geval, maar meestal is het een externe factor die er voor zorgt. Blootstelling aan iets. Straling, stoffen. En zelfs dan is er vaak nog een trigger nodig. Iets dat er voor zorgt dat je het dan ineens krijgt.

Je komt met mooie verhalen zonder statistieken en ik proef daar een soort romantisering van het primitieve, het natuurlijke, in. Ik ben daar gewoon wat sceptisch over. Zo goed en gezond is het leven hoog in de Andes vast niet altijd. Je ziet vaak dat volkeren in hooggebergten allerlei mineralen in hun dieet missen. Maar goed, ik ken de gezondheidsstatistieken van de Q'eros niet. En ik denk zelf ook dat goede voeding heel belangrijk is voor de kwaliteit van je leven (en je haar).

O ja, de gezonde Chinese tanden zijn een mythe, heel veel gebitten van de jongere generatie daar zijn verpest door ruim voorgeschreven tetracycline. Ik zie regelmatig studenten hier met grijze tanden. En bij de oudere generatie is veel schade toegebracht door voedseltekorten tijdens de culturele revolutie. Dat terzijde.

Ik begrijp dat je gewoon niet wilt accepteren dat je haarverlies erfelijk is. Prima. Het is ook gewoon moeilijk om iets te accepteren dat in je zit en dat je niet kunt veranderen. Ik heb ook geen behoefte om je ervan te overtuigen dat het wel zo is.

Maak gebruik van de kracht van onze westerse samenleving. Je hebt vrijheid en bijna onbeperkte mogelijkheden. Ga gezond leven, alle ingrediënten zijn te koop en deel je ervaring over het effect!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2013, 12:39   #11
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Ik weet het niet, ik denk wel dat veel E toevoegingen bedenkelijk zijn, ik drink dan ook weinig frisdrank (zeker geen light). Ook met vlees moet je verstandige keuzes maken, te denken valt aan bijvoorbeeld overmatig antibiotica gebruik bij dieren. Was je groente en fruit gewoon extra goed, dan zou je het in principe tot een minimum kunnen beperken en/of koop biologisch.

Ik moet opeens denken aan het tv-programma 'groeten uit de rimboe' en 'groeten terug'. Nederlandse mensen moesten een periode optrekken met volken die totaal afhankelijk waren van de natuur en niks Westers tot zich namen. Ondanks het feit dat deze mensen natuurlijk leven zagen ze er stuk voor stuk nou niet bepaald gezond uit (slechte gebitten, dik etc.).
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2013, 13:58   #12
kaiser
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2008
Berichten: 1
Ook een gezonde levensstijl/voeding heeft een significant effect op de haarstatus. Dit is door meerdere leden op dit forum aangegeven
kaiser is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2013, 15:04   #13
chriz76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2013
Berichten: 14
Mijn bron voor wat betreft gezondere haren en sterker gebitten van de Chinese bevolking is een Chinese arts die de afgelopen 30 jaar onderzoek heeft gedaan in ziekenhuizen naar de werking van het brein in samenwerking met het lichaam . Deze arts werkt daarnaast ook met acupunctuur en weet daardoor ook veel van andere delen van het lichaam zoals tanden, haren, noem maar op. Dat er een paar Chinezen Red Bull zijn gaan drinken of iets dergelijks, waardoor hun tanden zijn verpest ja dat kan !

Ik snap dat het moeilijk te accepteren is dat niet alles in de genen zit of dat DNA ten positieve kan veranderen of dat andere volkeren gezonder haren en tanden hebben door hun gezondere eetgewoontes. Ik heb 15 jaar neuropsychologie bestudeerd, daar hoort de studie naar verandering van DNA ook bij. DNA is de programmering van het menselijk lichaam zeg maar het besturingssysteem. Zelfs als mensen van externe bronnen kanker krijgen is het het DNA wat verandert.

Vroeger was er één man die zei dat de wereld rond was en de rest van de wereld zei dat hij plat was. Om dingen te veranderen of oplossingen te zoeken moet je vanuit een hoger perspectief naar het probleem kijken anders kan je het niet oplossen. Zijn de woorden van Einstein ! Genen kun je aan blijven vasthouden, maar je komt er geen steek verder mee.

Als je Indianen als voorouders had die altijd gezond aten en een gezonde levenstijl hadden en hun kinderen op hun beurt doen hetzelfde dan kun je niet zeggen dat zit in de genen, ze eten en leven gewoon stukken gezonder dan mensen in de Westers wereld. Kijk je kunt er voorbeelden bij halen van Indianen die aan de drank zijn of ik heb 's een inboorling gezien met slecht gebit, maar dat is niet respesentatief voor de gehele bevolking.

Als het bij die volkeren in de genen zit, dat ze gezond haren hebben en bij ons in de genen dat we ongezond haar hebben. Waarom hebben en hadden mijn vader, moeder, oma's, opa's en voorouders en daarvoor alle volle bossen haar tot op latere leeftijd en heb ik haarverlies !? Geen generatie over gesprongen ook. Klopt dus niet dat het altijd in de genen zit. Zijn externe factoren die het DNA van de haren in dit geval negatief beínvloeden!

Gezond voedsel rechtstreeks vanuit de natuur die niet zijn verwerkt zijn met allerlei chemische processen in fabrieken, is een stuk beter voor je algehele gezondheid en je haar. Je kan lang en breed praten maar ook voedsel waar gif over heen is gespoten is nooit goed voor je lichaam in welk land je ook woont, aspartaam in frisdranken trouwens ook niet en kwik in vullingen bij de tandarts al helemaal niet !

Welke malloot bedacht heeft om kwik in tanden te spuiten is helemaal van lotje getikt. Eén van de gevaarlijkste giffen van het lichaam die je van je leven zelf niet in je mond zou stoppen. Er zijn nu speciale tandartsen in Nederland die met zware afzuigapparatuur die kwik vullingen verwijderen om het vrijkomen van giftige dampen te voorkomen en dat is geen geintje. Elke keer als je wat eet gaat er een beetje kwik je lichaam wat negatief werkt op je cellen, je pijnappelkier en je hersenen waardoor heel wat mensen goed ziek zijn geworden. Als je dan nog denkt dat we hier in het Westen gezond leven ....

Laatst gewijzigd door chriz76; 28 juli 2013 om 15:27
chriz76 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2013, 11:34   #14
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Ben hier niet echt actief meer op haarweb, maar vond dit wel een interessante topic.

Zit wat dat betreft wel op 1 lijn met jou chriz erg herkenbaar.
Ja wat betreft het kwikverhaal schandalig, maarja deze wereld is aardig verziekt en nog meer verziekt aan het worden, daarvoor je eigen kennis[opdoen] is macht vooral als het om je gezondheid gaat want veel gaat om geld op deze aardkloot.

Denk dat we aardig voor de gek gehouden worden met dat we denken dat mensen in het westen het allemaal een stuk beter hebben en gezonder leven...... vooral als het aankomt op voeding en gezondheid iedergeval!

En de geschiedenisboekjes dat we toen minder lang leefden ben ik ook wel skeptisch over denk eerder dat we aan het degenereren zijn dan aan het evolueren met al die ziektes van tegenwoordig en vooral erg jong!
En het verhaal dat we dat vroeger een stuk minder te horen kregen en het dus lijkt dat we nu meer ziektes hebben vind ik ook een vrij standaard opmerking.
Denk je dat die gezonde[re] natuurvolkeren zoveel last hadden van ziektes zoals kanker dacht het niet en kijk naar de jeugd van tegenwoordig allemaal een beugel,plaatjes,adhd en nog een hele waslijst.........

Naast genetische aanleg is de uitspraak ''je bent wat je eet'' zeker wel van toepassing als het gaat om je algehele gezondheid
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week

Laatst gewijzigd door jord-y; 1 augustus 2013 om 11:43
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2013, 22:26   #15
chriz76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2013
Berichten: 14
Zo te lezen zitten we inderdaad op één lijn inderdaad Jord-y!

Vroeger gingen mensen inderdaad sneller dood, maar de oorzaak is anders dan de meeste nu denken ! Als voorbeeld mijn opa moest elke dag van Katwijk naar Lisse lopen om te werken 6 dagen per week. Dat is 20 km en als men denkt dat dit zwaar is, er zijn mensen die het nog vele malen zwaarder hadden.

Alleen als ik mijn vader hoor dat hij vroeger als kleine jongen zware zakken met kolen moeste tillen en dat mijn oma haar handen elke dag helemaal open lagen van het werk. Dan heb ik het nog niet over de stress van de oorlog. Ze gingen vroeger eerder dood, omdat ze harder moesten werken ook in huis. Nu doe je de vaatwasmachine of de wasmachine aan. Vroeger moesten ze na hard werken al die dingen nog thuis doen, 6 dagen in de week zwaar werk doen buitenshuis en binnenshuis kleding met de hand wassen, hout halen of hakken etv gaat je niet in de koude kleren zitten.

Ik zie hier veel mensen schrijven dat het stress is of aan de genen ligt dat je last heb van haarverlies, echter mijn ouders, opa's, oma's en voorouders generaties daarvoor hadden geen last van haarverlies, ik wel dus aan de genen ligt het niet. De meeste willen er niet aan, maar wat je eet in supermarkten is geen echt voedsel. Dat is gemaakt met toevoegingen, e-stoffen en chemische processen waardoor alle vitamines, mineralen etc om zeep worden geholpen. Dan nog niet te spreken van alle giffen die ze op ons voedsel spuiten in de landbouw. Je kunt 2 verschillende wortels hebben die aan de buitenkant op elkaar lijken, maar bij de ene zijn de vitamines er met landbouwgif uit gespoten terwijl de andere wortel vele vitamines bevatten om ze die op gezondere wijzen hebben laten groeien.

Vitamine pillen worden ook gemaakt door middel van chemische processen. Ik heb nog nooit iets positiefs ervaren van vitamine pillen. Ja er zijn mensen die zeggen dat ze verbeteringen voelen, maar die hebben waarschijnlijk nog nooit gehoord van het placebo effect !

Ik ben op het spoor gekomen van natuurlijk Moringa van de Moringaboom die door artsen in het buitenland aan veel mensen worden voorgeschreven. Moringa bevat alle vitamines, mineralen die je nogdig heb en 46 anti-oxidanten. Het wordt in sommige landen zelfs gebruikt om vuil water mee te zuiveren. Insecten hebben een hekel aan de geur van de Moringa boom dus op deze boom hoeft geen verdelgingsgif te worden gespoten. Moringa bevat meer dan 90 vitamines, mineralen, en anti-oxidanten wat goed is voor je hele lichaam en dus ook voor je haar. De menselijke machine / het lichaam is één geheel !

Ik lees hier veel op het forum over Fina en Minoxidil die je hele hormonale systeem omver gooien. Ook chemisch spul. Ik ga voor gezonde produkten , Saw Palmetto wordt gebruikt door Sjamanen bij de Indianen. Idianen hebben over het merendeel mooi gezond en lang haar. Omdat dit een natuurlijk products is en al duizenden jaren wordt gebruikt door inheemse volkeren die stukken wijzer zijn op het gebied van geneeskunde dan hier in het Westen gebruik ik Saw Palmetto. Grappige is dat ze hier in het Westen de medici pochen dat ze zoveel kennis hebben en zoveel weten over ziektes. Als dat zo was zouden er minder mensen met kanker moeten rond lopen, ik zie echter alleen maar meer mensen in Nederland met kanker , niet minder terwijl bij inheemse volkeren amper kanker voorkomt. 1+1=2

Moringa bevat alles wat je lichaam nodig hebt dus dat gebruik ik. De vrouwen in India hebben het mooiste haar van de wereld waar extensions van worden gemaakt en voor een grote som geld wordt verkocht aan Hollywood actrices. Vrouwen uit India wassen hun haar met olijfolie en honing, vaak gemixed dus dat doe ik ook.

Maar goed je kan Fina en Minoxidil gebruiken wat chemisch spul is en als je dan ook nog voedsel blijft eten die door middel van chemische processen in fabrieken worden gemaakt, dan kun je lang wachten totdat je haar echt gezonder wordt. Misschien gaat je haar weer groeien, maar wat zijn de bijwerkingen, pijnlijke genitalieën, erectiestoornissen, depressies etc. Als je dan nog denkt dat die chemische spullen niet een gevaar zijn voor je algehele gezondheid. En al heb je geen bijwerkingen nu op dit moment. Staks heb je na 10 jaar een ernstige ziekte opgelopen en zeg je ik snap niet waardoor het komt. Ik zeg 1+1 = 2. Vitamine pillen en voedsel in supermarkten zijn allen gemaakt in fabrieken met chemische processen en het lichaam is gemaakt van en bestaat uit natuurlijke processen.

Als je koffie gooit in de benzinetank van je auto, dan gaat ie ook hoesten. Vreemd genoeg denkt de meerderheid van de mensen over het lichaam niet als machine, dus denken ze dat je er van alles in kan gooien en dat het het het lichaam het wel verwerkt. Ik heb pas een leverreiniging gedaan en kwamen 33 leverstenen uit. Als jij uit de supermarkt eet en alchohol drinkt heb je ook lever stenen in zijn lever, want iedereen die eet uit de supermarkt en alcohol drinkt heeft leverstenen. De lever is het grootste filter van het menselijk lichaam, bij auto's kijken ze het filter altijd na en vervangen ze die of ze maken hem schoon, mensen doen dat nooit.

Als er lever stenen in je lever zitten wat bij iedereen die uit supermarkten eet het geval is en ze komen los dan ben je nog niet jarig. Stel je tientallen stenen zo groot als knikkers voor die langs al je organen en door je darmen gaan. Sommige mensen gaan al kermend van één klein steentje naar het ziekenhuis. Met een leverreiniging maak je de stenen zacht en komen ze makkelijker los en heb je er geen last van als je je ervan ontdoet. Vreemd genoeg is er geen ziekenhuis die mensen die ziek zijn eerst van binnen opschoont met detoxen en leverreinigingen.

Als je auto niet goed loopt, dan verversen ze de olie, halen eventueel slechte benzine eruit, maken het filter schoon etc, maar bij het menselijk lichaam doen ze dat niet in ziekenhuizen. Die mensen die er komen hebben heel wat troep uit supermarkten gegeten waardoor hun lever ofwel het belangrijkste filter van het lichaam vervuild is geraakt. Je kun je voorstellen dat een filter / lever die ernstig vervuild net zoals bij een auto vele mankementen /ziektes veroorzaakt wat ook van grote invloed is op de gezondheid van je haar.

Chemisch voedsel eten uit supermarken, worden mensen ziek, worden ze boos dat ze ziek worden, snappen niet hoe het komt, gaan naar het ziekenhuis, waar ze dan chemische medicijnen krijgen die het dan moeten oplossen. Of nog erger bestralen wat een variant is op mostergas, ja de kanker is weg, maar de straling heeft alle andere cellen van mijn lichaam en mijn brein zo ernstig beínvloed dat ik voor de rest van mijn leven last heb van bijwerkingen. Ik noem dat niet genezen, ik noem dat Nuken van ziektes. Wanneer worden ze wakker in ziekenhuizen dat je eerst de troep uit het lichaam moeten halen, professionele detox behandelaars weten dat, net zo goed dat een verstopte of verontreinigde lever voor echt duizenden aandoeningen /ziektes kan zorgen in het menselijk lichaam.

Ik ben voor natuurlijke produkten Moringa, Saw Palmetto, honing, olijfolie en zo gezond mogelijk eten, biologisch eten. Ik ga niet met chemische rotzooi aan de gang waar ik pijnlijke ballen van en depressie krijg en mijn hormoonhuishouding volledig in de war gooit ! Met Moringa heb je 90+ vitamines, mineralen en 46 anti-oxidanten. Je kunt het eten, maar er is ook shampoo en olie van en zelfs chocolade drank voor kinderen. Saw Palmetto, honing, olijfolie en zo gezond mogelijk eten, bij voorkeur biologisch, leverreinigen en detoxen van het lichaam dat is een beter methode dan chemische troep nemen.

Je haar gaat er misschien ooit van groeien , maar het verneukt de rest van je lichaam waardoor pijnlijke genitaliën het gevolg kunnen zijn, je hormoonhuishouding in de war schopt en depressies kan veroorzaken. Dan kun je nu zeggen nou ik gebruik het al jaren, ik heb geen bijwerkingen, dan spreek ik je misschien over 10, 20 jaar wanneer je een ziekte hebt opgelopen en jij maar zeggen ik weet niet waardoor het komt. de ziekte kwam vanuit het niets op zetten ! 1+1= 2

Laatst gewijzigd door chriz76; 2 augustus 2013 om 12:32
chriz76 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.