Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 augustus 2004, 13:06   #1
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Antihistamine

Laurens komt ie,

Antihistaminica zijn middelen tegen overgevoeligheid (allergie). Ze zijn allemaal zo’n beetje familie van elkaar. Ze ontlopen elkaar niet in effectiviteit, hoewel een belangrijk verschil bestaat in de versuffende bijwerkingen.

Er wordt onderscheid gemaakt tussen de eerste generatie antihistaminica (tripolidine, difenhydramine(deze heeft Ken dus in zijn RK19 zitten met 36 mg!!), hydroxyzine), die over het algemeen bijwerkingen van het zenuwstelsel geven (ze worden de sederende antihistaminica genoemd)

En de tweede generatie antihistaminica (terfenadine, cetirizine, acrivastine, loratadine, ketotifen, azelastine, levocabastine), die deze bijwerkingen niet heeft (die worden de niet-sederende antihistaminica genoemd).
-----------------------------------------------------------------------

Ik gebruikte vroeger (meestal alleen in de zomermaanden) cetirizine. Dit zijn welliswaar tabletjes van 10mg. per stuk. Maar let wel, deze is niet-sederend..! Ik denk dat ik deze maar eens opnieuw ga bestellen bij de huisarts. Nu is alleen de vraag... moeten dit dan 3 pilletjes per dag zijn? (om zo aan Ken z`n waarde te komen??)

-----------------------------------------------------------------------
Antihistaminica worden voor allerlei klachten gebruikt: van hooikoorts tot astma, van jeuk tot hoest. Antihistaminica zijn ook zeer geschikt voor de behandeling van reisziekte en van ernstig zwangerschapsbraken. Wat dat laatste betreft, bij dierproeven bleek dat deze middelen mogelijk slecht zijn voor pasgeborenen. Men gaat er echter toch van uit dat dit risico bij de mens verwaarloosbaar is, maar voorzichtigheid kan nooit kwaad, vooral omdat zwangere vrouwen nogal eens misselijk zijn. Wie het zonder antibraakmiddel afkan, doet er goed aan het te laten staan. Wie echt niet buiten een dergelijk hulpmiddel kan, zou eens met haar arts kunnen overleggen of er niet een middel is dat veilig gebruikt kan worden.

De volgende antihistaminica worden gebruikt bij de behandeling van misselijkheid: cyclizine, meclozine en dimenhydrinaat. Meclozine en cyclizine zijn te verkiezen omdat dat ze goedkoopst zijn. Deze stoffen zitten ook nog in enkele combinatiemedicijnen. Chloorcyclizine en cinnarizine zitten samen in Primatour. Meclozine en pyridoxine zitten samen in Emasefene. Beide middelen zijn niet beter dan de enkelvoudige antihistaminica en daarom doen we er beter aan die combinatiemiddelen niet te kiezen.

De werking: Antihistaminica hebben een algemeen effect op het lichaam. Histamine is een belangrijke overdrachtsstof in het menselijk afweerapparaat. Antihistaminica gaan op de plaats zitten waar de histamine eigenlijk zou moeten gaan zitten. Doordat de plaats bezet is, kan de histamine zijn boodschap (jeuk) niet overbrengen. Er zijn twee soorten plaatsen (receptoren) waar histamine kan gaan zitten. We noemen die de H1- en de H2-receptorplaatsen. De antihistaminica die hier worden besproken, bezetten de H1-groep. De middelen die de H2-overdracht remmen worden geslikt bij de behandeling van maagklachten. De histamineblokkade heeft verschillende gevolgen en deze medicijnen worden op verschillende wijze gebruikt. Bij allergische verschijnselen, in hoestdranken, als kalmerende middelen, tegen duizeligheid en misselijkheid en tegen reisziekte.

De volgende stoffen behoren tot deze groep: mebhydroline (Incidal, Mebhydroline), buclizine (Longifène), mequitazine (Mircol), cyproheptadine (Periactin), promethazine (Promethazine, Phenergan), dexchloorfeniramine (Polaramine), clemastine (Tavegil), terfenadine (Triludan), dimetindeen (Fenistil), tripelennamine (Tripelennamine), cetirizine (Zyrtec), loratadine (Claritine), ketotifen (Zaditen), oxatomide (Tinset), acrivastine (Semprex), ebastine (Kestine), fexofenadine (Telfast) en mizolastine (Mizollen).
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 16:27   #2
Axel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 158
Ik heb een stukje gevonden over anti histamine op het allergieplein forum..:

De beste anti histamine is vitamine C. Deze zit in de rauwe groenten en de fruitsoorten, biologisch.
Vooral rauwe salades verlagen het histaminegehalte.
Verder is belangrijk kalk en zink om het afweersysteem te verhogen.
Belangrijk is een dieet te volgen, arm aan biogene aminen waaronder histamine valt.
Vooral in de eiwitten, met name de dierlijke, zitten veel biogene aminen.
Een leuk en interessant boekje: Voedsel, van Jaap Huibers, ankertjesserie nr.129.
Dit boekje gaat over de intolerantie van de biogene aminen(histamine, tyramine en serotonine.
Ook hooikoorts heeft te maken met een verhoogd histaminegehalte.
Alles begint vaak in de darmen (vervuiling.
Belangrijk is goed te eten, waardoor het afweersysteem verhoogd wordt en het lichaam minder overgevoeligheid zal reageren.
Medicijnen onderdrukken de symptomen en verlagen het afweersysteem en genezen het lichaam niet .
Medicijnen zijn altijd lichaamsvreemde stoffen, dus het afweersysteem wordt ingeschakeld om deze te verwijderen, vandaar ook vaak de bijwerkingen. Het lichaam loopt altijd schade op.
Gezonde voeding, veel beweging, ontspanning, niet roken, geen alcohol etc. brengen het lichaam weer in balans.


Info over Zyrtec (een anti histamine medicijn)

De werkzame stof in Zyrtec is cetirizine. Cetirizine is sinds 1987 internationaal op de markt. Het is zonder recept verkrijgbaar onder de merknamen Reactine, Revalintabs en Zyrtec en het merkloze Cetirizine. Het is te verkrijgen in tabletten en in drank.



1. Wat doet dit middel en waarbij wordt het gebruikt?



Cetirizine is een anti-allergiemiddel. Het wordt gebruikt bij allergie, hooikoorts, langdurig ontstoken neusslijmvies, ontstoken ogen door allergie, netelroos en jeuk.

Allergie
Bij een allergie reageert uw lichaam te sterk op prikkels uit uw omgeving. Bij hooikoorts zijn dit gras- en boompollen. Een allergie kan ook ontstaan door andere prikkels, zoals huisstofmijt, schimmels, huidschilfers van huisdieren, kwallenbeten of insectensteken. Een allergie kan zich op verschillende manieren en op verschillende plaatsen uiten, vooral in de neus, de ogen, de longen en op de huid.

Verschijnselen
Een door allergie ontstoken neusslijmvlies reageert met niezen, jeuk en een loopneus met waterig slijm. Ontstoken ogen jeuken, zijn rood en voelen branderig aan. Bij hooikoorts is vaak sprake van zowel een ontstoken neus als ontstoken ogen. Door een allergische reactie van de longen kan benauwdheid, en soms een astma-aanval ontstaan. De huid reageert met jeuk of met galbulten, ook wel netelroos genoemd. Dit zijn gezwollen en jeukende plekken.

Werking
Bij een allergische reactie komt er in het lichaam een stof vrij die 'histamine' wordt genoemd. Histamine is de belangrijkste veroorzaker van de klachten bij een allergie. Cetirizine blokkeert de werking van histamine, waardoor de klachten afnemen. De werking begint na ongeveer twintig minuten. Dit effect houdt ongeveer een dag aan.

2. Op welke bijwerkingen moet ik letten?



Naast het gewenste effect kan dit middel bijwerkingen geven. Dit is het geval bij minder dan tien procent van de mensen. De belangrijkste bijwerkingen zijn slaperigheid, duizeligheid, droge mond, misselijkheid en overgevoeligheid.

Zelden
Slaperigheid en duizeligheid. Als u hier last van heeft, kunt u cetirizine het beste 's avonds innemen, of een halve tablet 's ochtends en een halve 's avonds
Droge mond, doordat u minder speeksel aanmaakt. Als u last heeft van een droge mond kunt u de aanmaak van speeksel stimuleren met (suikervrije) kauwgom of door te zuigen op ijsblokjes.
Misselijkheid. Als u hier last van heeft, kunt u het beste een halve tablet 's ochtends innemen en een halve 's avonds.
Hoofdpijn.
Overgevoeligheid voor dit middel. Dit kunt u merken u doordat de klacht niet overgaat of juist verergert. Raadpleeg dan uw arts. Geef aan de apotheek door dat u overgevoelig bent voor cetirizine. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u het middel niet opnieuw krijgt.


(info zyrtec: http://www.apotheek.nl)
__________________
My Regime:

Extern: Minoxidil, Rozemarijn Shampoo
Intern: Zyrtec, MSM, Vitamine B, Biergist, Visolie & Groene Thee
Veel water drinken & Gezond eten
Axel is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 21:00   #3
Axel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 158
Ik heb op een forum voor allergiëen een vraag gesteld over Anti Hesitamine en kaalheid...

Mijn vraag was:

Hallo,

Ik ben nu al een tijdje in strijd tegen Alopecia Androgenetica (Klassieke mannelijke kaalheid) en nu heb ik mij laten vertellen dat het innemen van een anti-histamine medicijn dit zou kunnen tegengaan ? Een middel zoals Zyrtec ofzo, weten de mannelijke gebruikers hier meer over?

Alvast bedankt!

Groeten
Axel

---------------- Reply:

Hallo

Ik moet zeggen dat ik na een jaar elke dag zyrtec gebruikt te hebben. Een toename zag in de groei van mijn hoofdhaar. Ik heb een zware allergie voor stof. Hierdoor ben ik genoodzaakt om dagelijks een pilletje in te nemen. Ik moet zeggen dat het boven op m`n hoofd wel het een en ander doet. Hoewel ik niet helemaal kaal ben, merk ik toch wel dat mijn inhammen beginnen dicht te groeien.

Erik.
__________________
My Regime:

Extern: Minoxidil, Rozemarijn Shampoo
Intern: Zyrtec, MSM, Vitamine B, Biergist, Visolie & Groene Thee
Veel water drinken & Gezond eten
Axel is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 21:24   #4
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
heeeeh hehe, meen je,
we moeten een taskforce oprichten om de verschillende vakgebioeden te koppelen, DHT-Inflammation-Histamine.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 22:52   #5
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
AXEL, WAT EEN SCHITTEREND BERICHT!!!

Hoewel die ene persoon uiteraard statistisch gezien niet representatief is, is het toch wel uiterst opmerkelijk een hoopvol. Liefste mensen, ik krijg echt het gevoel dat wij allen binnen een termijn van één jaar weer haar aan het groeien zijn.

Ik kan wel huilen van geluk!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 23:41   #6
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
haha, ik kan die ecstatische reacties van je echt waarderen
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2004, 23:48   #7
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
haha, ik kan die ecstatische reacties van je echt waarderen
Een vleugje overdrijven kan wel vind ik , maar even serieus, dat is toch behoorlijk goed nieuws. Dat hier niet veel meer over bekend is zeg. Zoiets zou op een gegeven moment toch wel opvallen?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 19:07   #8
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Heren, ik slik nu al een paar dagen dat Zyrtec (10 mg. per dag, 1 pilletje dus) en tot m`n stomme verbazing, heb ik geen jeuk meer op m`n kop...!? Ik kwam hier vanmiddag achter, omdat ik normaal gesproken met dit soort weer, vrij snel last van jeuk heb, maar heb tot op heden nog niet gekrabt..!

Meer goed nieuws volgt hopelijk nog..!
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 19:17   #9
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Waar word zyrtec normaal gesproken voor voorgeschreven? Volgens mij heb ik dat spul thuis ook in de medicijnenkast liggen tegen hooikoorts en huidallergieen.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 19:23   #10
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Volgens mij heb ik dat spul thuis ook in de medicijnenkast liggen tegen hooikoorts en huidallergieen.
Ja idd..! Daarom heb ik het ook in huis liggen. Normaal gebruik ik het ff als ik zware last van hooikoorts heb, maar ben nu dus elke dag bezig.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 19:59   #11
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pindakaas
Ja idd..! Daarom heb ik het ook in huis liggen. Normaal gebruik ik het ff als ik zware last van hooikoorts heb, maar ben nu dus elke dag bezig.
Merk je al wat dan?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 20:06   #12
Axel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 158
Zalig nieuws pindakaas, hou ons verder op de hoogte!

Je slikt dus 10mg? En in RK19 zit er 36mg in een pilletje (x2)= 72mg per dag? Kan dat nog wel gezond zijn ?
__________________
My Regime:

Extern: Minoxidil, Rozemarijn Shampoo
Intern: Zyrtec, MSM, Vitamine B, Biergist, Visolie & Groene Thee
Veel water drinken & Gezond eten
Axel is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 20:08   #13
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Merk je al wat dan?
Haarmannetje.... 2e keer al, dat je niet oplet...
Eerst bij 'RK19' en nu dit weer...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PINDAKAAS...!!!
Heren, ik slik nu al een paar dagen dat Zyrtec (10 mg. per dag, 1 pilletje dus) en tot m`n stomme verbazing, heb ik geen jeuk meer op m`n kop...!? Ik kwam hier vanmiddag achter, omdat ik normaal gesproken met dit soort weer, vrij snel last van jeuk heb, maar heb tot op heden nog niet gekrabt..!

Meer goed nieuws volgt hopelijk nog..!
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 20:09   #14
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Berichten: 1.798
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Axel
Zalig nieuws pindakaas, hou ons verder op de hoogte!

Je slikt dus 10mg? En in RK19 zit er 36mg in een pilletje (x2)= 72mg per dag? Kan dat nog wel gezond zijn ?
Mja, da`s dus de vraag op lange termijn he. Mocht je ooit van die zooi af willen... misschien is jouw weerstand dan wel zo verschrikkelijk laag, dat je de éne verkoudheid na de ander, te pakken krijgt... (of dan wel niet erger)
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2004, 20:28   #15
Axel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2004
Berichten: 158
Hey Pindakaas,

In je eerste post van je thread zei je dat je in de zomermaanden Zyrtec gebruikte, Is dit al lang geleden of pas onlangs (jaartje ofzo)?
__________________
My Regime:

Extern: Minoxidil, Rozemarijn Shampoo
Intern: Zyrtec, MSM, Vitamine B, Biergist, Visolie & Groene Thee
Veel water drinken & Gezond eten
Axel is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
RK19 (Deel 2) ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 265 1 april 2008 15:06
Samenvoegen Antihistamine discussie + Allergiepoll jennifer Archief: afgehandelde Suggesties 5 15 september 2004 15:06
Rk 19 pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 1486 19 augustus 2004 14:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.