Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 mei 2005, 14:25   #16
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Net verzonden. Het is 3 MB. Laat het me even weten als je het niet krijgt, dan heb ik nog een andere methode.
Bedankt Georgie, ik heb het aangekregen. Het is inderdaad een erg interessant artikel.

Ik kan op internet er alleen een samenvatting van vinden (PubMed):

Current aspects of antiandrogen therapy in women.

Jouw bestand is te groot om als attachment aan dit bericht te koppelen (de limiet voor PDF-bestanden is 1MB).

Als je het ergens op een server kan zetten zou ik dat erg waarderen! Dan kan ik een link opnemen in het HWBje.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2005, 15:17   #17
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Best interessant onderzoek, vind ik ook. Goed onderbouwd e.d.

Ik kan het helaas niet permanent op een server plaatsen.
Ik heb wel een eigen website, maar daarvan heb ik de ruimte echt zelf nodig.
Ik heb wel een account bij een server waar ik bestanden op mag plaatsen, maar die worden als ze gedownload zijn na 3 dagen weer verwijderd. Die gebruik ik meestal voor bestanden die groter zijn dan 10 MB.
Het enige dat ik kan doen is de geïnteresseerden via die laatste server een berichtje laten sturen met een downloadlink.
Maar ja, ik heb daar wel een e-mail adres voor nodig van degenen die het willen hebben...
Ik ben overigens heel discreet....
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2005, 22:23   #18
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ook een schop. Kan iemand meer vertellen over Flutamide? Lijkt me een erg interessant product. Jammer dat je er weining over hoort.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2005, 23:07   #19
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ook een schop. Kan iemand meer vertellen over Flutamide? Lijkt me een erg interessant product. Jammer dat je er weining over hoort.
Je schopte zelf net deze interessante thread naar boven ( ), die deels over flutamide gaat.

Daar wordt een zeer interessante studie vermeldt, die mij tot nu toe is ontgaan:
New topical antiandrogenic formulations can stimulate hair growth in human bald scalp grafted onto mice.

Uit dit onderzoek op muizen is gebleken dat topische fluridil beter werkt dan topische finasteride tegen AGA.

Er is wel een ander zoek dat zegt dat spironolacton effectiever is dan flutamide:
The use of human skin fibroblasts to obtain potency estimates of drug binding to androgen receptors.

Maargoed, als kanttekening dient hier opgemerkt te worden dat dit artikel alweer uit 1984 stamt, en de informatie dus al verouderd of achterhaald kan zijn.

Ik ben het in ieder geval met je eens dat flutamide een zeer interessant product is dat helaas onderbelicht wordt. Dat heeft ook te maken met het feit dat het niet zo makkelijk te krijgen is als spiro, denk ik. In ieder geval heb ik flutamide een "lampje" gegeven in het haarwoordenboekje, omdat de muizenstudie het toch een extra interessant product maakt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2005, 11:17   #20
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Wie kan mij wat meer vertellen over hoe flutamide te verkrijgen is? Ik dacht dat het altijd verkrijgbaar was op www.lipoxidil.com, maar los van het feit dat die meestal erg duur zijn is het product daar op dit moment ook niet beschikbaar.

Flutamide is een interessant alternatief voor spironolacton, in de zin dat ze allebei met DHT concurreren in het blokkeren van de androgeenreceptoren. Het heeft twee voordelen boven spiro:
  1. Fluta is in tegenstelling tot spiro een non-steroïde antiandrogeen. Dat wil zeggen dat het alle eigenschappen heeft van een steroïde antiandrogeen (zoals spiro), maar dat het niet hormonaal actief is. In praktijk betekent dat: minder bijwerkingen (m.n. bij orale inname).
  2. Fluta is in enkele hirsutisme-studies bij orale inname effectiever gebleken dan spironolacton [bron1, bron2, bron3].

Nu is het zo dat mannen met AGA deze middelen nooit of te nimmer oraal moeten gebruiken tegen AGA vanwege het grote risico op bijwerkingen. Het moet bij mannen dus topisch worden toegepast. Hoe spiro en fluta topisch gezien tot elkaar verhouden is een beetje de vraag. Ik kon één studie vinden uit 1984 die de topische toepassing vergelijkt, en die concludeert dat spiro effectiever is dan fluta [bron] in het blokkeren van de androgeenreceptoren. Helaas is dit een oude studie, maar toch pleit er veel voor spiro, omdat dat topisch ook veel vaker is onderzocht dan flutamide. Aan de andere kant is er een studie die heeft aangetoond dat topische flutamide in veel opzichten effectiever is in de behandeling van kale muisjes dan topische finasteride [bron], dus flutamide moet als topical niet onderschat worden.

Als ik tussen spiro en fluta zou moeten kiezen, zou ik toch voor flutamide gaan. Dit dus om de betere resultaten bij orale inname, en om de veiligheid. Hoewel topische applicatie sowieso een stuk veiliger is dan orale inname, komt er toch altijd wat van in je bloed. En orale spiro kent gewoon een enorme lijst bijwerkingen, in tegenstelling tot orale fluta.

Hoewel spiro makkelijk te verkrijgen is via Dr Lee, ligt dat bij flutamide wat moeilijker heb ik het idee. Nu zou ik dus willen weten hoe topische flutamide te verkrijgen is en wat het kost. Iemand enig idee?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 3 november 2005 om 08:50
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2005, 12:33   #21
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik dacht altijd dat Flutamide juist minder veilig is dan Spironolactone. Daarom heb ik ook voor Spiro. gekozen en niet Flutamide. En er zijn ook erg weining ervaringen met Topische Flutamide in vergelijking met Spiro, dus er is volgens mij weining over te zeggen. Het is hier te bestellen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2005, 17:09   #22
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Het is hier te bestellen.
Ha ok, bedankt. Je betaalt daar $ 62 voor 2x100 ml. Dat is dus $ 31 per flesje van 100ml en $ 0,31 per ml.

De 2%-spiro van Dr Lee kost $ 19 voor een flesje van 60ml, dat is $ 0,32 per ml. Even duur als spiro dus.

Weet iemand nog andere verkoopadressen van fluta?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2005, 17:49   #23
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ha ok, bedankt. Je betaalt daar $ 62 voor 2x100 ml. Dat is dus $ 31 per flesje van 100ml en $ 0,31 per ml.

De 2%-spiro van Dr Lee kost $ 19 voor een flesje van 60ml, dat is $ 0,32 per ml. Even duur als spiro dus.

Weet iemand nog andere verkoopadressen van fluta?
Maar Tiuri, volgens mij zit je verkeerd met de veiligheid van Flutamide. Op HLT in de thread "Flutamide vs Spiro", wordt aangegeven dat Flutamide gevaarlijker is. Bryan, een poster die erg veel van alles afweet, zegt zelfs dat Flutamide alleen werkt als het systematisch in je lichaam wordt opgenomen. Dit zorgt weer voor de vervelende bijwerkingen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 april 2007 om 10:45
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2005, 22:55   #24
Q'modo
klokluider v/d Notr'inham
 
Q'modo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
(...)Als ik tussen spiro en fluta zou moeten kiezen, zou ik toch voor flutamide gaan. Dit dus om de betere resultaten bij topische inname, en om de veiligheid. Hoewel topische applicatie sowieso een stuk veiliger is dan orale inname, komt er toch altijd wat van in je bloed. En orale spiro kent gewoon een enorme lijst bijwerkingen, in tegenstelling tot orale fluta.
Ik zie niet helemaal hoe je deze conclusie trekt Tiuri. "betere resultaten bij topische inname"? Dat onderzoek uit 1984 wees toch op betere resultaten bij spiro?

En ik ben niet bekend met fluta maar over spiro heb ik wel wat gelezen en in het (overbekende) interview met dr. Lee op hairlosstalk is hij vrij stellig in z'n bewering dat spiro in de huid wordt gemetaboliseerd en dus niet in het bloed terecht komt. Klikt allemaal zeer veilig. Dus ik deel Kevinme's verbazing.
Q'modo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2005, 09:06   #25
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Maar Tiuri, volgens mij zit je verkeerd met de veiligheid van Flutamide. Op HLT in de thread "Flutamide vs Spiro", wordt aangegeven dat Flutamide gevaarlijker is. Bryan, een poster die erg veel van alles afweet, zegt zelfs dat Flutamide alleen werkt als het systematisch in je lichaam wordt opgenomen. Dit zorgt weer voor de vervelende bijwerkingen.
Ja ik ken Bryan maar ik heb niet zo'n hoge pet van hem op. Ik heb hem op HLT ook al een keer gewezen op het feit dat ketoconazol geen anti-inflammatory is (wat hij tot vermoeiends toe loopt te verkondigen), maar een antiandrogeen.

Dat flutamide gevaarlijker is dan spiro is echt klinkklare onzin. Flutamide is juist ontwikkeld om de vele bijwerkingen van de steroïde antiandrogenen zoals spiro te omzeilen. Waar baseert hij op dat fluta gevaarlijker is, weet je dat?

Ook is het een feitelijke onjuistheid dat topische fluta niet zou werken. Deze studie toont tenminste aan dat het bij muizen prima werkt. Weer is mijn vraag: waar baseert Bryan het op dat fluta topisch niet werkt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Q'modo
Ik zie niet helemaal hoe je deze conclusie trekt Tiuri. "betere resultaten bij topische inname"? Dat onderzoek uit 1984 wees toch op betere resultaten bij spiro?
Ah oeps da's een foutje, ik bedoelde niet "topisch" maar "oraal". Ik heb de post al aangepast.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Q'modo
En ik ben niet bekend met fluta maar over spiro heb ik wel wat gelezen en in het (overbekende) interview met dr. Lee op hairlosstalk is hij vrij stellig in z'n bewering dat spiro in de huid wordt gemetaboliseerd en dus niet in het bloed terecht komt. Klikt allemaal zeer veilig. Dus ik deel Kevinme's verbazing.
Spiro wordt uiteraard vooral gemetaboliseerd in de huid als je het topisch toepast, net zoals iedere andere topical. Daarom is een topical ook veiliger dan een oraal middel. Echter, er zal altijd nog wat spiro en wat metabolieten van spiro (waaronder het zeer potente canrenon) in het bloed terecht komen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 april 2007 om 10:45
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2005, 16:41   #26
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ja ik ken Bryan maar ik heb niet zo'n hoge pet van hem op. Ik heb hem op HLT ook al een keer gewezen op het feit dat ketoconazol geen anti-inflammatory is (wat hij tot vermoeiends toe loopt te verkondigen), maar een antiandrogeen.

Dat flutamide gevaarlijker is dan spiro is echt klinkklare onzin. Flutamide is juist ontwikkeld om de vele bijwerkingen van de steroïde antiandrogenen zoals spiro te omzeilen. Waar baseert hij op dat fluta gevaarlijker is, weet je dat?

Ook is het een feitelijke onjuistheid dat topische fluta niet zou werken. Deze studie toont tenminste aan dat het bij muizen prima werkt. Weer is mijn vraag: waar baseert Bryan het op dat fluta topisch niet werkt?

Ah oeps da's een foutje, ik bedoelde niet "topisch" maar "oraal". Ik heb de post al aangepast.

Spiro wordt uiteraard vooral gemetaboliseerd in de huid als je het topisch toepast, net zoals iedere andere topical. Daarom is een topical ook veiliger dan een oraal middel. Echter, er zal altijd nog wat spiro en wat metabolieten van spiro (waaronder het zeer potente canrenon) in het bloed terecht komen.
Het staat volgens mij hem allemaal in studies dat 1) Flutamide gevaarlijker is qua bijwerkingen en 2) Flutamide pas werkt als het systematisch is opgenomen. Ik zal hem is vragen naar de studies.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2005, 16:43   #27
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Het staat volgens mij hem allemaal in studies dat 1) Flutamide gevaarlijker is qua bijwerkingen en 2) Flutamide pas werkt als het systematisch is opgenomen. Ik zal hem is vragen naar de studies.
OK bedankt. Heb jij trouwens een linkje naar de thread waar ie dat allemaal zegt?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2005, 16:55   #28
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
OK bedankt. Heb jij trouwens een linkje naar de thread waar ie dat allemaal zegt?
Ja ik ben nu aan het kijken

Lees dit maar eens Tiuri: Here's another topical flutamide study..

Andere studies:
http://www.bgu.ac.il/bgn/composition.html
Pubmed studie

Commentaar van mensen op HS:

Citaat:
The only thing wrong with flutamide is that it gets into the body applied topically. It looks the gel that this Israeli doctor has solved that problem. We need that gel. Oral flutamide grew a full head of hair on me but since it got into my body (taken orally) I had side affects so I had to get off of it. If this gel can get the flutamide into our follicles without the flutamide getting into our bodies - WOW! A bunch of hair with no side affects. It would be the same as RU58841. WOW!
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.



Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 april 2007 om 10:44
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2005, 17:33   #29
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Misschien dat ik toch na bijna 8 maanden Spironolactone aan Flutamide moet gaan denken.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2005, 22:19   #30
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Okee, bedankt kevinme!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 3 november 2005 om 22:31
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Artikel over middelen plus en de beschrijvingen ervan WannaKnowMore Medicijnen/haargroeimiddelen 6 25 mei 2005 23:02
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46
Mega Growth Factor Raymond79 Medicijnen/haargroeimiddelen 10 20 oktober 2003 20:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.