Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 december 2008, 18:12   #1
Stresskipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Berichten: 19
haaruitval wenkbrauwen en wimpers

Hoi lieve mensen,

Tussen alle haarproblemen nu ook een probleempje van mij. Sinds een week of 9 zijn mijn wimpers en wenkbrauwen uit aan het vallen met 5-30 haren per dag. Allemaal lijken ze in het telogene stadium te zitten (met wit puntje). Ik ben al naar de huisharts geweest maar die heeft me terug naar huis gestuurd met de mededeling, soms vallen wimpers wat meer uit. Ik baal er flink van, want langzaam aan begint het steeds zichtbaarder te worden. Er lijkt maar geen einde aan te komen. Gaat ook gepaard met lichte geirriteerdheid en jeuk. Ik sta momenteel al geruime tijd ondere hevige stress. Gek genoeg merk ik aan mijn hoofdhaar nog weinig (ookal jeukt mijn hoofdhuid ook vaker dan normaal). Ik heb al gedacht aan schildklier (hebben alle vrouwen in mijn familie last van gehad) of vit. B12 (10 jaar geleden was de vitamine B12 waarde te laag). Of stress. Echter, ik weet niet of dit de jeuk en geirriteerdheid kan verklaren. Of jeukt het altijd wel een beetje als er meer haar dan normaal uitvalt? Voor ik het weer bij mijn huisarts wil proberen aan te kaarten zou ik graag eventuele suggesties van jullie horen.

Thanks
Stresskipje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2008, 22:27   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Misschien een allergie voor een shampoo/conditioner of een ander nieuw produkt wat je sinds kort gebruikt. Kan zelfs aan de deodorant liggen.
Of een lichte vorm van seborroïsch eczeem.
Laat je bloed eerst maar even nakijken.
Sterkte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 13:39   #3
herfstblaadje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 24
Het lijkt me dat je aan de huisarts vraagt bloed te laten testen op schildklierafwijkingen, zeker omdat het in de familie zit (niet schrikken, ik zeg niet dat je dit hebt. Ik ben nadrukkelijk geen dokter).
Bij een traagwerkende schildklier krijgen sommige patienten halve wenkbrauwen. Van wimpers weet ik het niet.

Na een bloedtest heb je in ieder geval zekerheid over wat het niet is. Dan kan de arts daarna verder zoeken.

Zeg tegen de arts dat je je echt zorgen maakt, dan zou hij dat toch serieus moeten nemen?
herfstblaadje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2008, 17:18   #4
Stresskipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Berichten: 19
Bedankt voor de suggesties.

Ik ben al jaren merken trouw, dus denk niet dat het daar aan ligt. Wel hebben we een schimmel in de badkamer, voor de zekerheid wordt die momenteel bewerkt met antischimmelverf. Moest toch een keer gebeuren en baat het niet dan schaadt het niet. De jeuk is trouwens wel wat minder, maar de uitval (wenkbrauwen en wimpers) gaat vrolijk verder. Of mijn haar uitvalt weet ik niet. Mijn haar is ongeveer een meter lang, dus mijn borstel lijkt al jaren op een dode cavia en het doucheputje zit ook standaard verstopt. Dus of het nu meer is? Misschien iets meer in mijn handen tijdens het wassen.

Dat van die halve wenkbrauwen bij een schildklier afwijking heb ik ook wel eens gelezen. Alleen vaak hebben ze het dan over uitval vanaf de buitenkant. Vraag me af wat ze dan met vanaf de buitenkant bedoelen. Bij mij vallen momenteel de meeste haren uit vanaf de binnenkant (vanaf mijn neus gezien dus). Tenminste, daar begin ik het het best te zien. Waar ik eerst de huid er niet doorheen kon zien (was gezegend met tamelijk dikke borstels) zie je daar nu meer huid dan haar.

Helaas is mijn huisarts momenteel op vakantie. Ik kan nu wel naar een vervanger gaan, maar wat het ook is, echt levensbedreigend is het natuurlijk ook weer niet (niet in die ene extra week tenminste).
Stresskipje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2008, 12:12   #5
DaNa38
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2008
Berichten: 62
Misschien een stomme vraag: maar voelen de haartjes van je wenkbrauwen anders aan? ik bedoel stugger?

Mijn wenkbrauwen zijn 2 maanden geleden ook begonnen met uitvallen, mijn haarstructuur is veranderd, ook die van de wenkbrauwen.....

Grtz Dana
__________________
jan 07: dunner haar. april: alopecia difuus? derma Rijnstate. aug: aanvang jeuk en haarpijn. sept: enorme haarpijn. haar kortgeknipt (advies derma). dec: verandering haarstructuur- dos. feb 08: jeuk en nog eens jeuk. hoofd-huid eraf (derma gaf te sterk middel).hard kronkelig haar, veel haarpijn en jeuk.eind feb: jeuk is overgeslagen naar hele lichaam.Juli: weinig haaruitval maar ook minder haar. het haar begint af te breken. dec: brede scheiding en kalende kruin, ruw haar.
Middelen: antihistamine helpen/verminderen jeuk niet.
Ketoshampo (mee gestopt nov 08/te sterk, meer haaruitval en veranderde haarstructuur). Tropicorte (gestopt sinds 22 juli 2008, krijg pijn op mijn hoofd (haarpijn?).
Lasercomb gebruikt: een ramp; mijn hele hoofdhuid deed zeer heb de hele nacht met een natte handdoek opgezeten. Overige: aug 08: gestopt Prozac. 1 x Lormetazepam, Nep Diane, Lyrica.
diagnose 23-12: neuropatische zenuwpijn (haarpijn)
DaNa38 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2008, 21:07   #6
Stresskipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Berichten: 19
Ze voelen nu wel stug aan, maar ik weet eigenlijk niet hoe ze hiervoor aanvoelden. Durf er dus geen uitspraak over te doen. Ze lijken wel wat meer alle kanten uit te staan, maar misschien is dat omdat er nu een stel missen. Vaak zit er wat wit spul om de haarwortel heen wat je heel makkelijk eraf kan krabben. Het jeukt niet zo meer, maar ik zie wel veel schilfertjes tussen de haren die er nog zitten. Overigens is mijn huid overal extreem droog op dit moment.

Ik moet nog een paar dagen geduld hebben en dan kan ik (eindelijk) terug naar de huisarts. Maar na hier op dit forum wat rondgesnuffeld te hebben (ben nog redelijk nieuw hier) heb ik het idee dat het niet zo eenvoudig is om wat aan haarproblemen te doen. Ik verwacht ook eigenlijk geen wonder meer van mijn huisarts. Maar goed, eerst de obvious dingen maar even laten checken.

Groetjes, stresskipje (heb nu al spijt dat ik die naam uitgekozen heb...maarja)
Stresskipje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2008, 21:09   #7
Stresskipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Berichten: 19
Ze voelen nu wel stug aan, maar ik weet eigenlijk niet hoe ze hiervoor aanvoelden. Durf er dus geen uitspraak over te doen. Ze lijken wel wat meer alle kanten uit te staan, maar misschien is dat omdat er nu een stel missen. Vaak zit er wat wit spul om de haarwortel heen wat je heel makkelijk eraf kan krabben. Het jeukt niet zo meer, maar ik zie wel veel schilfertjes tussen de haren die er nog zitten. Overigens is mijn huid overal extreem droog op dit moment.

Ik moet nog een paar dagen geduld hebben en dan kan ik (eindelijk) terug naar de huisarts. Maar na hier op dit forum wat rondgesnuffeld te hebben (ben nog redelijk nieuw hier) heb ik het idee dat het niet zo eenvoudig is om wat aan haarproblemen te doen. Ik verwacht ook eigenlijk geen wonder meer van mijn huisarts. Maar goed, eerst de obvious dingen maar even laten checken.

Groetjes, stresskipje (heb nu al spijt dat ik die naam uitgekozen heb...maarja)
Stresskipje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2008, 21:09   #8
Stresskipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Berichten: 19
Oeps.
Stresskipje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2008, 11:19   #9
DaNa38
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2008
Berichten: 62
Hoi hoi,

Mijn wenkbrauwen waren heel zacht en lagen altijd gewoon tegen de huid aan, nu heb ik hetzelfde als wat jij hebt, ze zijn stugger en staan alle kanten op, zelfs recht omhoog!
Het is zelfs een beetje pijnlijk als ik de haartjes aanraak.

Ik denk zelf dat mijn haren, dus ook de wenkbrauwen afwijkend zijn geworden (zie mijn topic dun haar, wie kan mij helpen). Afwijkend haar worden op een site beschreven en ik denk dat ik een haarafwijking heb, maar ik moet dr. Pasch nog weer spreken, 8 januari en dan weet ik het zeker.

Bij mij zitten er ook witte bolletjes op, zelfs op de wenkbrauwen.

Maar goed we wachten het af.
Succes meid.

Grtz Dana.
__________________
jan 07: dunner haar. april: alopecia difuus? derma Rijnstate. aug: aanvang jeuk en haarpijn. sept: enorme haarpijn. haar kortgeknipt (advies derma). dec: verandering haarstructuur- dos. feb 08: jeuk en nog eens jeuk. hoofd-huid eraf (derma gaf te sterk middel).hard kronkelig haar, veel haarpijn en jeuk.eind feb: jeuk is overgeslagen naar hele lichaam.Juli: weinig haaruitval maar ook minder haar. het haar begint af te breken. dec: brede scheiding en kalende kruin, ruw haar.
Middelen: antihistamine helpen/verminderen jeuk niet.
Ketoshampo (mee gestopt nov 08/te sterk, meer haaruitval en veranderde haarstructuur). Tropicorte (gestopt sinds 22 juli 2008, krijg pijn op mijn hoofd (haarpijn?).
Lasercomb gebruikt: een ramp; mijn hele hoofdhuid deed zeer heb de hele nacht met een natte handdoek opgezeten. Overige: aug 08: gestopt Prozac. 1 x Lormetazepam, Nep Diane, Lyrica.
diagnose 23-12: neuropatische zenuwpijn (haarpijn)
DaNa38 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 december 2008, 12:05   #10
Stresskipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Berichten: 19
Hoi Dana,

Heb net je topic doorgelezen. Ik heb grote bewondering voor je.

Ik ben een paar dagen geleden eindelijk weer naar de huisarts geweest en bijna wilde hij me weer wegsturen met de mededeling...er zit toch nog haar. Ik had gelukkig alle uitgevallen haren van een paar weken gespaard en daar schrok hij wel van. Toch maar even met een lampje gekeken en toen kwam hij tot de conlusie dat het waarschijnlijk een lichte vorm van seborroisch exceem was (puntje voor Hana hierboven ). Ben naar huis gestuurd met een tube ketoconazol creme. Gelukkig heeft mijn huid daar niet gevoelig op gereageerd. Wel vallen er nu natuurlijk nog meer haren uit omdat ik de restjes creme niet goed tussen de overgebleven haren vandaan krijg en er waarschijnlijk teveel aan loop te pielen. Voor de zekerheid toch maar even doorzetten in de hoop dat het helpt. Door die vette creme lijken mijn wenbrauwen ineens weer een stuk voller. Altijd leuk voor de feestdagen....

Groetjes.
Stresskipje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2009, 17:04   #11
Stresskipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Berichten: 19
Hier even een update van mij. Helaas vallen mijn wenkbrauwen en wimpers gestaag verder uit. Aangezien ik nog steeds wat haar over heb zou je haast denken dat er ondertussen ook gewoon weer nieuw haar groeit Toch word ik er langzaam gek van. Ik heb de slechte gewoonte ontwikkeld om ieder uitgevallen haartje dat ik zie in mijn geheugen op te slaan. Zodra ik een dag boven de 15 uitkom ben ik niet te genieten, met als resultaat dat ik dus niet te genieten ben (op twee dagen na dan, hoezee). Slaat helemaal nergens op, want ik weet niet eens hoeveel haren normaal zijn om dagelijks te verliezen (wenkbrauw en wimpertechnisch dan). Dit moet gewoon stoppen. En dan heb ik het niet zozeer over de haaruitval (zou ook heeeeellll leuk zijn natuurlijk als dat ophoudt, zijn we ook van al het gezeik af), maar meer hoe ik er mee omga. Ik ga zelfs mensen uit de weg omdat ik me niet mezelf voel op dit moment. Belachelijk natuurlijk, want wie ik ben zou niet moeten veranderen door de hoeveelheid haar op mijn gezicht. Vanaf nu ga ik proberen me minder op mijn kop te laten zitten. Zijn jullie nu allemaal getuige van, dus ik kan niet meer terug .
Stresskipje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2009, 17:35   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Stresskipje,

Ik wil je niet nog meer stress bezorgen, maar omdat je schrijft dat de haaruitval gestaag verdergaat......is het misschien alopecia areata...

"Die diagnose wordt moeilijker als de aandoening....... begint bij andere behaarde lichaamsdelen (zoals wimpers, wenkbrauwen of baardstreek)"
Bron: http://www.aapv.nl/aa_index.html

Groetjes!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2009, 18:00   #13
Stresskipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Berichten: 19
In het begin heb ik daar ook wel eens aan gedacht, maar had het eigenlijk afgestreept als mogelijkheid omdat mijn haaruitval heel diffuus is. Maar kan nog steeds tot de mogelijkheden behoren idd.

Ikzelf zit nu te denken aan een soort na-ijl effect van licht SE in combinatie met een hoop stress. Dat deze haren toch al op de lijst stonden om eruit te vallen door SE ookal lijkt dit nu niet zo erg meer te zijn (aan de andere kant nooit heel erg gewees eigenlijk.....misschien wel nooit geweest ). In dat geval wil ik nog even afwachten of er in de loop van de tijd verbetering plaats gaat vinden, voordat ik weer een dokter lastig ga vallen. Wel lastig, want stel dat het iets anders is waar wel gewoon wat aan te doen zou zijn. Nog steeds geen bloedonderzoek gehad nl.

Verder zit er vaak nog steeds hard wit spul om de haarwortel heen. Zijn al heel wat verhalen over geschreven hier geloof ik, maar ik heb het defenitieve antwoord over wat dit eventueel zou kunnen betekennen nog niet gevonden (maar misschien nog niet goed genoeg gezocht).

Over een poosje moet ik een groot feest geven. Zit voor die dag aan nepwimpers te denken. Ik ben alleen bang dat ik met het afhalen van die dingen nog meer van mijn zielige wimpertjes mee ga nemen. Idem met eventueel bijtekenen wenkbrauwen, al dat geboen om het er weer af te halen. Ik probeer ze nu zo veel mogelijk met rust te laten (waarschijnlijk ook niet goed, want dan blijft er natuurlijk weer meer troep achter tijdens het wassen....lastig).

Zo, weer een heel verhaal (excuses), maar het zijn maar wimpers en wenkbrauwen. Wordt tijd dat ik dat accepteer.
Stresskipje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2009, 19:35   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dat harde witte spul om de haarwortel heen, zou een stuk SE-schilfer kunnen zijn, maar dat zou je beter even kunnen navragen bij SE-lotgenoten.

Vroeger droeg ik ook vaak nepwimpers, zomaar voor de lol, maar ik heb er nog nooit mijn eigen wimpers mee uitgetrokken, want die lijm is helemaal niet sterk.

Mijn wenkbrauwen teken ik nog steeds dagelijks bij en 's nachts vliegt 't er af met een beetje lotion; dan hoef ik niet eens te boenen.

Sterkte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2009, 02:35   #15
Korthaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2004
Berichten: 160
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stresskipje Bekijk bericht
Zo, weer een heel verhaal (excuses), maar het zijn maar wimpers en wenkbrauwen. Wordt tijd dat ik dat accepteer.
Je hoeft het niet te baggetaliseren, wimpers en brauwen heb je niet voor niets en is ook heel belangrijk voor je uiterlijk.

Sterkte!
Korthaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen wenkbrauwen en geen wimpers hoe kan ik dit verbergen? tinny Camouflage 75 16 juli 2012 09:28
modellen gezocht permanente make-up; wenkbrauwen en wimpers vaantje Camouflage 5 19 februari 2009 21:59
haaruitval hoofd en wenkbrauwen pietje84 AA - Behandelingen 16 8 juli 2008 20:34
Wenkbrauwen en wimpers boobeh Haarproblemen bij vrouwen 6 12 oktober 2005 22:12
wenkbrauwen en wimpers skollerie TTM - Algemeen 1 7 april 2005 08:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.