Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 december 2008, 18:12   #1
Stresskipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Berichten: 19
haaruitval wenkbrauwen en wimpers

Hoi lieve mensen,

Tussen alle haarproblemen nu ook een probleempje van mij. Sinds een week of 9 zijn mijn wimpers en wenkbrauwen uit aan het vallen met 5-30 haren per dag. Allemaal lijken ze in het telogene stadium te zitten (met wit puntje). Ik ben al naar de huisharts geweest maar die heeft me terug naar huis gestuurd met de mededeling, soms vallen wimpers wat meer uit. Ik baal er flink van, want langzaam aan begint het steeds zichtbaarder te worden. Er lijkt maar geen einde aan te komen. Gaat ook gepaard met lichte geirriteerdheid en jeuk. Ik sta momenteel al geruime tijd ondere hevige stress. Gek genoeg merk ik aan mijn hoofdhaar nog weinig (ookal jeukt mijn hoofdhuid ook vaker dan normaal). Ik heb al gedacht aan schildklier (hebben alle vrouwen in mijn familie last van gehad) of vit. B12 (10 jaar geleden was de vitamine B12 waarde te laag). Of stress. Echter, ik weet niet of dit de jeuk en geirriteerdheid kan verklaren. Of jeukt het altijd wel een beetje als er meer haar dan normaal uitvalt? Voor ik het weer bij mijn huisarts wil proberen aan te kaarten zou ik graag eventuele suggesties van jullie horen.

Thanks
Stresskipje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2008, 22:27   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Misschien een allergie voor een shampoo/conditioner of een ander nieuw produkt wat je sinds kort gebruikt. Kan zelfs aan de deodorant liggen.
Of een lichte vorm van seborroïsch eczeem.
Laat je bloed eerst maar even nakijken.
Sterkte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2008, 13:39   #3
herfstblaadje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 24