Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 5 augustus 2004, 12:46   #241
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Dit is precies de verwoording van de laatste theorie rondom AGA, Vince001. En dit is ook precies wat je een auto-immuunziekte noemt: je eigen lichaam valt eigen organen aan, door welke oorzaken dan ook.
Ik snap precies wat je bedoelt Laurensj, maar ik denk toch dat er verschillen zijn. Wat ik hier beschreef was naar mijn idee meer het auto-immuun systeem en niet een ziekte. Iedereen heeft dit, daarom de vergelijking met de splinter…
Het grote verschil tussen AGA en auto-immuun ziekte zou zijn dat AGA heel duidelijk erfelijk is en een auto-immuun ziekte is dat niet. Alleen de aanleg voor het ontwikkelen van zo’n ziekte is genetisch bepaald… Dit zou dan betkenen dat eenieder die AGA heeft, ook automatisch vatbaar is voor andere auto-immuun ziektes. Ik ben absoluut geen arts, maar t klinkt mij wat onwaarschijnlijk…

P.s. Is Aiz een goede afkorting voor Auto-immuun ziekte? Wat een rotwoord

edit: Laurens, heb je trouwens nog bericht gekregen n.a.v. je tweede mail aan Glaxo? Ben benieuwd.
__________________
AmazingLaserBrush

Laatst gewijzigd door Vince001; 5 augustus 2004 om 12:54
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2004, 13:04   #242
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Ik snap precies wat je bedoelt Laurensj, maar ik denk toch dat er verschillen zijn. Wat ik hier beschreef was naar mijn idee meer het auto-immuun systeem en niet een ziekte. Iedereen heeft dit, daarom de vergelijking met de splinter…
Het grote verschil tussen AGA en auto-immuun ziekte zou zijn dat AGA heel duidelijk erfelijk is en een auto-immuun ziekte is dat niet. Alleen de aanleg voor het ontwikkelen van zo’n ziekte is genetisch bepaald… Dit zou dan betkenen dat eenieder die AGA heeft, ook automatisch vatbaar is voor andere auto-immuun ziektes. Ik ben absoluut geen arts, maar t klinkt mij wat onwaarschijnlijk…
aha ik snap m nu. Inderdaad is er zo een verschil tussen AGA en andere auto-immuunziektes. Maar wel met het verschil dat een splinter natuurlijk iets externs is, en DHT iets van het eigen lichaam. Maar ik zie wat je bedoelt. Ik weet het ook allemaal niet, ik denk dat de hele immuuntheorie nog flink aangescherpt moet worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
P.s. Is Aiz een goede afkorting voor Auto-immuun ziekte? Wat een rotwoord
nog niet eerder gezien, maar ik keur m goed!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
edit: Laurens, heb je trouwens nog bericht gekregen n.a.v. je tweede mail aan Glaxo? Ben benieuwd.
Geen reactie gehad
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2004, 20:11   #243
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
aha ik snap m nu. Inderdaad is er zo een verschil tussen AGA en andere auto-immuunziektes. Maar wel met het verschil dat een splinter natuurlijk iets externs is, en DHT iets van het eigen lichaam. Maar ik zie wat je bedoelt. Ik weet het ook allemaal niet, ik denk dat de hele immuuntheorie nog flink aangescherpt moet worden.
t Belangrijkste is dat we toch een klein eindje opweg zijn in die "immuuntheorie"

Echt jammer dat je geen reactie hebt gehad van GSK... Een eigen "hotlijntje" voor het forum was altijd welkom geweest.
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2004, 01:51   #244
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
ach ja grote concerns zijn vaak traag met dat soort dingen, valt nl buiten de normale PR-werkzaamheden. Dat maakt niet dat het minder storend is hoor, ze moeten gewoon de resultaten bekend maken.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2004, 08:44   #245
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Echt jammer dat je geen reactie hebt gehad van GSK... Een eigen "hotlijntje" voor het forum was altijd welkom geweest.
ik zal die knakkers hetzelfde mailtje nog eens sturen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2004, 00:07   #246
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
antwoord GSK

Ik heb een antwoord van GSK op mijn tweede mailtje!!
Read this:

Van: NL Info <NLINFO@GlaxoWellcome.co.uk>
Verzonden: vrijdag 6 augustus 2004 15:37:33
Aan: "'tiuri1982@hotmail.com'" <tiuri1982@hotmail.com>
Onderwerp: Reactie vraag: dutasteride

Geachte heer Janssen,

U heeft vragen gesteld over het gebruik van dutasteride bij alopecia
androgenetica (niet geregistreerde indicatie). Mijn collega, Peter van
Winkel, heeft u reeds alle beschikbare informatie die we konden
verstrekken, gegeven.

Aangezien de wet ons verbiedt om informatie te verstrekken over niet
geregistreerde indicaties, kunnen wij helaas uw overige vragen niet
beantwoorden.
Mocht u over dit onderwerp nog vragen hebben, dan raden wij u aan om
hiervoor contact op te nemen met uw (huis)arts.

Met vriendelijke groet,
XXXXXXXXXX
Medical Information Manager


Mijn mailtje ging zo:
Citaat:
Van: XXXXXXX (laurensj)
Verzonden: zondag 1 augustus 2004 0:46:14
Aan: XXXXXXX (GSK)
Onderwerp: RE: Reactie vraag: dutasteride

Geachte XXXXXXXXXX,

Allereerst hartelijk dank voor uw snelle en uitgebreide respons. Het is slecht nieuws voor mij dat Glaxo niet van plan is om dutasteride als middel tegen alopecia androgenetica te laten registreren, maar de overwegingen zijn mij geheel duidelijk. Ik heb echter nog drie vragen, waarvan ik hoop dat u ze nog kan beantwoorden.

Ten eerste: is Avodart een middel dat bij gebruik tegen Benigne Prostaat Hyperplasie voor altijd moet worden ingenomen? Of is het een kuur, die kan worden gestaakt als de prostaat weer een minder grote vorm heeft aangenomen? Voor gebruik tegen haaruitval zou het namelijk wel voor altijd ingenomen moeten worden, omdat de gewonnen haargroei uitvalt na het staken van de behandeling. Als Avodart tegen BPH een kuur is, zou het dan wel veilig zijn om dutasteride altijd te blijven slikken?

Ten tweede: kunt u mij wellicht helpen aan de kleine dosering studie die GSK heeft laten doen naar het effect van dutasteride bij alopecia androgenetica? Wellicht staat het op de site, en kunt u een link geven?

Ten derde: het is GSK vast niet ontgaan dat op de nationale en internationale haarforums er veel gebruikers zijn die Avodart via internet bestellen om het toch te gebruiken tegen haarverlies. (De resultaten zijn over het algemeen overigens zeer goed: superieur aan finasteride.) Hoe staat u hier tegenover? En is de reden dat mannen Avodart massaal al gebruiken tegen haaruitval ook een van de redenen geweest voor GSK om niet de dure Trials Phase III te beginnen voor registratie als middel tegen haaruitval? Merck & Co, de ontwikkelaar van finasteride, ondervindt nu namelijk dat hun haargroeivariant op het prostaatmiddel Proscar, Propecia, niet zo goed verkoopt als verwacht, omdat veel mensen het goedkopere Proscar toch blijven gebruiken. Heeft dit meegespeeld bij de overwegingen van GSK om geen haarvariant van dutasteride te maken?

Ik hoop dat u nog de moeite wilt nemen om mijn vragen te beantwoorden.

Bij voorbaat hartelijk dank,

XXXXXXXXXX (laurensj)
Helaas helaas helaas dus, GSK laat dus niets meer los. Heeft iemand nou een linkje naar de volledige uitwerking van de Phase II-trials van duta naar AGA??
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2004, 01:42   #247
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
wie heeft hier nou enorm succes met DUTA ? of is dit pilletje niet een beetje een overhyped pilletje , ik heb nog steeds nul resultaat na 14 maanden ..
bah of ben ik nou weer de enige met pech mischien
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2004, 09:30   #248
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
wie heeft hier nou enorm succes met DUTA ? of is dit pilletje niet een beetje een overhyped pilletje , ik heb nog steeds nul resultaat na 14 maanden ..
bah of ben ik nou weer de enige met pech mischien
Pech heb je waarschijnlijk niet met duta zelf, je moest alleen NIET stoppen met minoxidil.

Mensen hebben soms veel hergroei met een combinatie van fina en minox, en dan komt er een nieuw middel uit, genaamd avodart, stoppen ze met fina (absoluut geen probleem). Helaas stoppen sommige van die knakkers ook met minox, wat een hele grote fout is.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2004, 10:50   #249
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Pech heb je waarschijnlijk niet met duta zelf, je moest alleen NIET stoppen met minoxidil.

Mensen hebben soms veel hergroei met een combinatie van fina en minox, en dan komt er een nieuw middel uit, genaamd avodart, stoppen ze met fina (absoluut geen probleem). Helaas stoppen sommige van die knakkers ook met minox, wat een hele grote fout is.

Ik ben niet helemaal met minox gestopt , gebruikte het nu alleen maar 1 x per dag ipv 2 x ..
maar wat ik nou nog steeds niet begrijp is waarom is een minox haartje anders dan een gewoon haartje , als je al 14 maanden DUTA gebruikt en daarna stopt met minox , dan heeft dat minox haartje toch geen reden om uit te vallen , het wordt toch niet of nauwelijks lastig gevallen door DHT ??
dus kan het toch gewoon lekker blijven ,, het is er toch al .....?
snappen doe ik het wel maar begrijpen doe ik het niet (quote :Bassie)
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2004, 11:14   #250
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabouterplop
Ik ben niet helemaal met minox gestopt , gebruikte het nu alleen maar 1 x per dag ipv 2 x ..
maar wat ik nou nog steeds niet begrijp is waarom is een minox haartje anders dan een gewoon haartje , als je al 14 maanden DUTA gebruikt en daarna stopt met minox , dan heeft dat minox haartje toch geen reden om uit te vallen , het wordt toch niet of nauwelijks lastig gevallen door DHT ??
dus kan het toch gewoon lekker blijven ,, het is er toch al .....?
snappen doe ik het wel maar begrijpen doe ik het niet (quote :Bassie)
Dikke, gezonde haren die in contact komen met topical minox, zullen niet dikker worden en ook niet uitvallen, kortom, minox heeft geen werking op gezonde haren met een normale cyclus. Dunne haartjes die aangetast zijn door DHT kunnen wel door minox behandeld worden, ze worden dan weer dikker en langer. Wat er nu hier aan de hand is, is dat minox de 'voedingsbron' is van afgezwakte haren bij AGA mensen. Stop je nu éénmaal met minox, dan kan een 5-ar remmer die haren niet verder laten groeien, omdat die haren als het ware uitgesteld zijn om uit te vallen. Wat fina en duta doen, is er voor zorgen dat de nieuwe haren een langere groeifase krijgen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2004, 13:50   #251
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Helaas helaas helaas dus, GSK laat dus niets meer los. Heeft iemand nou een linkje naar de volledige uitwerking van de Phase II-trials van duta naar AGA??
Jammer hoor. Maar ze spelen het zeer correct. Is niets tussen te krijgen. Aan je brief heeft het in ieder geval niet gelegen, die is net zo correct en duidelijker kan niet.. Geinig gedaan want door de goede resultaten van gebruikers te noemen en de vergelijking met fina, had je ze voor t zelfde geld ook mooi uit de tent kunnen lokken

Eh ja, die volledige uitwerking moet te vinden zijn... maareh ik hoor de hele ochtend het strand al roepen en met dit mooie weer is t nu eerst tijd voor wat zonnig vertier
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2004, 00:18   #252
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
waar bestellen jullie duta eigenlijk?

zijn er hier meer mensen die al ervaringen hebben met Dutas (Generieke Avodart) van dr_reddy's?
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2004, 18:01   #253
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Ik gebruik duta nu 1 maand en 1 week en ik heb last gekregen van bijwerkingen als gyno, dus wil ik er mee stoppen, maar sinds ik ook rk19x hebt en aan het slikken ben, kan ik daar wel gewoon mee verder gaan? sinds niemand gyno als bijwerking heeft gehad bij rk19.
kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2004, 19:11   #254
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ik gebruik duta nu 1 maand en 1 week en ik heb last gekregen van bijwerkingen als gyno, dus wil ik er mee stoppen, maar sinds ik ook rk19x hebt en aan het slikken ben, kan ik daar wel gewoon mee verder gaan? sinds niemand gyno als bijwerking heeft gehad bij rk19.
Lijkt mij wel, RK19 pakt namelijk DHT niet aan zoals duta dat doet. RK19 is hoofdzakelijk een anti-hestamine en dat staat los van het DHT verhaal.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2004, 17:38   #255
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Ik slik nu al bijna een jaar fina, en het lijkt wel te werken. Maar als het later aan kracht verliest, over een jaar ofzo, zou het dan helpen dat ik aan de duta ga??
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 18:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.