Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 januari 2019, 08:38   #16
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gosat Bekijk bericht
HWI heeft wel echt goede resultaten. Dus ik zou hun adviezen niet zomaar in de wind slaan. Het advies komt niet zomaar uit het niets denk ik. Ik heb exact hetzelfde advies gehad bij een andere (Turkse) kliniek. Argument kan bijv zijn: door tondeuse is er tractie op de haarwortels, waardoor deze beïnvloed kunnen worden in negatieve zin. Of shockloss in de periode dat de wortels moeten aatden(eerste 5-6 maanden).
Hoi Gosat.

Ik ben daar ook behandeld met een geweldig resultaat! Ik heb mij aan veel voorschriften gehouden, maar aan veel ook niet. Onder anderen het gebruik van Finasteride en minoxidil. Daarnaast heb ik mijn haren na 2 maanden ook laten scheren bij de kapper. Als ze mij niet kunnen overtuigen met goede onderbouwing / logische verklaringen dan volg ik mijn eigen kennis en logica. Zeker als ik denk dat het mij ten goede zal komen.

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2019, 13:05   #17
Arno1990
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2018
Berichten: 114
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairhair Bekijk bericht
Beste mensen,

Ik heb 3 weken geleden een fue ht gehad bij Hwi
Mijn donor en ontvangstgebied zijn beide goed genezen (alleen nog wat rozig ontvangstgebied ) ik wil graag nu me hoofd met een tondeuse scheren.
Hwi hanteren een tijd van 9 maanden, Ik vind dat wel overdreven
Ik heb half internet afgespeurd en verschillende richtlijnen gevonden.
Mijn vraag is neem ik een groot risico? (Misschien mensen met zelfde situatie?)

Graag jullie reacties alvast bedankt!
Bij Esteworld vertelde ze mij, net als door anderen aangegeven, dat na 3 maanden het tondeuse over je donor gehaald mag worden. Behandelde gebied alleen knippen het eerste jaar (maar die wil je als het goed is ook juist niet scheren). Ikzelf kon het na 7 weken niet meer aanzien en ben naar de kapper geweest om mijn donor te scheren. Geen enkele problemen mee gehad. Wel schijnt er een hele kleine kans op shockloss te zijn, dus helemaal zonder risico is het dus niet. Bij twijfel? Doen
Arno1990 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2019, 13:49   #18
Hairhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2015
Berichten: 60
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arno1990 Bekijk bericht
Bij Esteworld vertelde ze mij, net als door anderen aangegeven, dat na 3 maanden het tondeuse over je donor gehaald mag worden. Behandelde gebied alleen knippen het eerste jaar (maar die wil je als het goed is ook juist niet scheren). Ikzelf kon het na 7 weken niet meer aanzien en ben naar de kapper geweest om mijn donor te scheren. Geen enkele problemen mee gehad. Wel schijnt er een hele kleine kans op shockloss te zijn, dus helemaal zonder risico is het dus niet. Bij twijfel? Doen

Donorgebied heb ik gisteren geschoren met tondeuse niks aan de hand zag en voelde goed aan. Maar had graag meer ervaringen en reacties van zelfde situatie als mij gehad , wil namelijk mijn ontvangst gebied scheren waarbij zeker 80% van de grafts al zijn uitgevallen. Of ik een grote risico neem na 3 weken of juist niet?

Laatst gewijzigd door Hairhair; 30 januari 2019 om 14:17
Hairhair is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2019, 16:06   #19
Hairhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2015
Berichten: 60
Geslacht:
Niemand nog tips of ervaringen ?
Hairhair is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2019, 17:01   #20
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Ik zou nog minimaal een weekje wachten.. je huid kan wel hersteld zijn maar je haarwortels hebben een gewelddadige verhuizing meegemaakt en moeten zich behalve nestelen ook weer happy gaan voelen. Tractie op de haarwortels zou ik zeker de eerste 3-4 weken voorkomen, maar dit is puur op basis van gevoel en voorzichtigheid.

Groet,
Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2019, 18:04   #21
Hairhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2015
Berichten: 60
Geslacht:
Thanks
Hairhair is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2019, 23:01   #22
Gosat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2018
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairhair Bekijk bericht
Niemand nog tips of ervaringen ?
Knippen met schaar? Moet je het wel door een kapper laten doen.
Gosat is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2019, 11:13   #23
Gosat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2018
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Ik heb om de 2 weken een tondeuse op mn kop maar heb serieus nog nooit tractie ondervonden. En schockloss door 'dood' materiaal in te korten???
Ik kan je verzekeren dat er met tondeuse scheren tractie ontstaat op de haren. Al is dit minimaal, maar dit is wel microtrauma voor de haarwortels. Getransplanteerde haarwortels zijn in de eerste maanden zeker nog niet volledig hersteld van de transplantatie(duurt bijna een jaar voordat alle haar weer op volle sterkte zijn). En ja in die periode zijn ze gevoelig voor shockloss!
Gosat is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2019, 16:03   #24
Dymoman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2012
Berichten: 229
Slechte donors komen vrijwel allemaal uit TURKIJE - goedkoop hoor

Dit is MIJN visie:


Turkse klinieken weten dat de donor er verschrikkelijk uit zal zien. Hoeveel voorbeelden van verwoeste donors zijn hier al niet geplaatst.
Dus:
Vraag om niet te scheren de eerste 3 maanden, dan zal je er natuurlijk niet veel van merken dat je donor naar de maan is.


Ben dus echt is benieuwd wat de top klinieken aanraden?
Dymoman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2019, 03:37   #25
Hairhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2015
Berichten: 60
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gosat Bekijk bericht
Ik kan je verzekeren dat er met tondeuse scheren tractie ontstaat op de haren. Al is dit minimaal, maar dit is wel microtrauma voor de haarwortels. Getransplanteerde haarwortels zijn in de eerste maanden zeker nog niet volledig hersteld van de transplantatie(duurt bijna een jaar voordat alle haar weer op volle sterkte zijn). En ja in die periode zijn ze gevoelig voor shockloss!

Hoi,

Heb je een bron?
Hairhair is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2019, 03:46   #26
Hairhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2015
Berichten: 60
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dymoman Bekijk bericht
Dit is MIJN visie:


Turkse klinieken weten dat de donor er verschrikkelijk uit zal zien. Hoeveel voorbeelden van verwoeste donors zijn hier al niet geplaatst.
Dus:
Vraag om niet te scheren de eerste 3 maanden, dan zal je er natuurlijk niet veel van merken dat je donor naar de maan is.


Ben dus echt is benieuwd wat de top klinieken aanraden?
Ik heb gelijk na me ht in Turkije dagelijks mijn donor ingesmeerd met Wondgel en dagelijks gesprayd met wondspray beide 1 week merk hansaplast. Na weekje zag me donor er al heel goed uit. Door dagelijks ingesmeerd te hebben met wondgel heb ik geen korsten gekregen waardoor helen snel ging. Raad het iedereen aan.

Ps na 3 weken donor geschoren met tondeuse niks aan de hand zag er goed uit
Hairhair is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2019, 21:24   #27
Hairhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2015
Berichten: 60
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Ik zou nog minimaal een weekje wachten.. je huid kan wel hersteld zijn maar je haarwortels hebben een gewelddadige verhuizing meegemaakt en moeten zich behalve nestelen ook weer happy gaan voelen. Tractie op de haarwortels zou ik zeker de eerste 3-4 weken voorkomen, maar dit is puur op basis van gevoel en voorzichtigheid.

Groet,
Nicolaas
Vraagje, heb mijn haarlijn verlaagd 5 weken terug. Haren zijn inmiddels allemaal uitgevallen. Beginnen nu hier en daar wat haartjes terug te groeien
Dat ziet er niet mooi met rest van me hoofd uit want dat is ongeveer bijna 2 cm lang. Kan ik zeg maar op de haarlijn de stoppels die nu beginnen te groeten afscheren met een goeie scherpe scheermes? (Gilette4)
Hairhair is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2019, 13:01   #28
sonico
HaarWeb lid
 
sonico's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2011
Berichten: 285
Ik ben nu anderhalve week verder na mijn behandeling bij Prohairclinic. Zij vertelden mij dat ik donor- en ontvangstgebied kon scheren (tondeuse) na 2 weken. Scheren met een mesje zou ik echter niet weten. Gevoelsmatig zou ik daar mee oppassen, aangezien mesjes voor huidirritatie kunnen zorgen.
sonico is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2019, 13:58   #29
Wouter83
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2019
Berichten: 3
Geslacht:
Voor mij zelfde verhaal. Ben nu 5 weken geleden behandeld. Na 4 weken tondeuse erop standje paar mm. Helemaal glad of met mesje lijkt mij toch wat riskanter maar dat is puur gevoelsmatig.

Overigens heb ik het puur gedaan omdat mijn haar redelijk snel groeit en het nieuwe haar wat voor 60% is uitgevallen nog veel minder snel. Begon er beetje vreemd uit te zien.
Wouter83 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2019, 16:01   #30
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Ik denk dat je die stoppels prima kan scheren en dat het je herstel / resultaat niet beïnvloed. Echter, gevoelsmatig zou ik het zelf niet durven. Over anderen beslissen is altijd makkelijk. Ik denk dat je keuze zelf moet maken. Zelf heb ik nooit de behoefte gehad om het met een scheermesje glas te scheren.

Groet,
Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.