Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 oktober 2015, 21:26   #1
Rico1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2010
Berichten: 162
FUE 2000+| Aesthetic Beauty Clinics | 28 oktober 2015

Na jaren meelezen en posten op Haarweb en jarenlang gebruik van minoxidil is het aanstaande woensdag dan echt zo ver: mijn FUE haartransplantatie! De behandeling vindt plaats bij Aesthetic Beauty Clinics in Veldhoven, omdat ik daar het beste gevoel bij had.

Kort wat info over mezelf: 29 jaar, kalend sinds mijn 21e, eerst alleen de inhammen en sinds een jaar ook frontaal en in zone 2 dunner. Dit laatste is mede veroorzaakt door de overstap van minoxidil naar nanoxidil, die mijn situatie behoorlijk heeft verslechterd. Daarom sinds 3 maanden weer terug bij minoxidil. Ik ga voor een maximale dagbehandeling: dat betekent minimaal 2000 grafts, maar in de praktijk vaak 2100 of 2200 grafts.

De behandeling zal zich dan ook vooral richten op de inhammen en het versterken van frontaal en zone 2. Ik heb van nature dik, donker krullend haar dus ik hoop stiekem op een mooi resultaat!

Ik neem vanaf woensdag 1,5 week vrij. Ik zal me in die periode vooral thuis opsluiten tot de korstjes weg zijn. Een kleine groep vrienden en collega's heb ik verteld wat ik ga doen, en eigenlijk alleen nog maar positieve reacties gekregen. Wat me verder opvalt is dat mannen die zelf ook kalend zijn bijna allemaal wel eens hebben gekeken naar een haartransplantatie. Alleen doen ze het niet, waarschijnlijk vanwege de gevreesde reacties uit de omgeving en/of de kosten. Laat ik daar nu maling aan hebben!

Ik heb de afgelopen jaren veel gehad aan jullie tips en ervaringen, ik zal jullie hier dan ook met alle plezier op de hoogte houden van mijn ervaringen! Ik ben nog niet zenuwachtig, heb meer het gevoel dat het nu eindelijk mag gaan gebeuren!
Rico1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2015, 21:30   #2
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Het leven is aan de durvers!

Alvast een snel herstel toegewenst!
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2015, 17:08   #3
hijzonderhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2014
Berichten: 59
Geslacht:
Leuk om te lezen! Soortgelijke situatie.
Ik ga het in de gaten houden.
hijzonderhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2015, 20:39   #4
Rico1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2010
Berichten: 162
Ben weer thuis! Goed gegaan! Uiteindelijk maar liefst 2411 grafts uitgehaald
Morgen een uitgebreider verslag en betere foto's, hierbij vast een voor en na foto.






Laatst gewijzigd door Rico1986; 29 oktober 2015 om 14:03
Rico1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2015, 20:49   #5
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Dat is een flink gebied en zo te zien een mooi opgebouwd verloop van implantatiedichtheid. Met meer dan 2400 grafts denk ik dat je op een stevig, natuurlijk resultaat mag hopen. Ik hoop dat je ons op de hoogte blijft houden van het herstel!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2015, 21:13   #6
morgulsblade
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 119
Geslacht:
Dat ziet er goed uit kerel succes met je herstel en ik blijf je volgen
morgulsblade is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2015, 13:50   #7
Rico1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2010
Berichten: 162
Hierbij dan mijn verslag!

Om 06:30 uur werd ik opgehaald en vertrok ik richting Veldhoven. Daar kwam ik rond 07:45 uur aan en werd ontvangen door Peter en Malous. Eerst foto's gemaakt van de voor-situatie, vervolgens werd de haarlijn getekend en de verschillende transplantatiegebieden gemarkeerd. Dat kwam in het kort neer op een zo hoog mogelijke dichtheid op de inhammen en opvullen in het frontale gedeelte en zone 2. Toen we tevreden waren werden er weer foto's gemaakt en vervolgens kwam het voor mij spannendste gedeelte van de dag: het scheren van het haar. Volgens Malous zou het mij wel staan, ik was er nog niet zo zeker van.

Vervolgens op weg naar de behandelkamer waar ik op mijn buik mocht gaan liggen. Eerst werd het donorgebied afgetekend. Daarna werden de verdovingen gezet. Daarbij wordt ook gebruik gemaakt van het trilapparaatje om je af te leiden. Ik vond de prikjes daarmee zeker draaglijk, eigenlijk vergelijkbaar met de tandarts.

Toen kon het uitboren van de grafts beginnen. De dames wisselden zich in rap tempo af. Doel was om zoveel mogelijk grafts uit te halen in een ochtend. Ondertussen werd er volop gekletst onderling en met mij, wat de sfeer zeker goed maakte. De arts kwam alleen voor de nieuwe verdovingen en Peter kwam af en toe kijken of alles goed ging. Ik heb afwisselend op mijn buik, linker- en rechterzij gelegen. Het laatste uur werd het wat
ongemakkelijk en begon ik wat pijn te voelen, toen is er wat verdoving bijgezet.

Rond de klok van 12:00 uur waren de grafts uitgeboord. Eindstand: 2411 grafts! Een prachtig resultaat vonden we allemaal. Daarbij vonden ze de kwaliteit van de grafts erg goed, iets wat niet altijd zo is. Er zaten veel grafts met 2 en 3 haartjes bij! Dat geeft vertrouwen voor een mooi resultaat. Toen was het tijd voor de lunch, die prima in orde was!

Na 20 minuutjes pauze werd ik weer opgehaald. Met het definitieve aantal grafts ging Peter opnieuw passen en meten om de precieze verdeling van de grafts over het transplantatiegebied te bepalen. Hij gaf aan dat ongeveer 43 grafts per cm2 op de inhammen en voorlijn mogelijk was. Geweldig nieuws, want eerder gingen we uit van 35-40. In de gebieden die opgevuld moesten worden zouden ongeveer 25 grafts per cm2 komen.

Toen werd het transplantatiegebied verdoofd. Dit begon met spuitjes boven mijn wenkbrauwen. Met deze blokverdoving worden zenuwen uitgeschakeld die het gevoel van een groot deel van de voorkant van je hoofd bepalen. Daarna werden de verdovingen in het transplantatiegebied gezet en die voelde ik inderdaad al amper meer. Ook werd er nog vloeistof onder de hoofdhuid gespoten, zodat deze meer oprekt en het makkelijker wordt om tussen bestaande haartjes in te plaatsen. Het maken van de gaatjes kon beginnen!

In ongeveer 45 minuten werden 2400 gaatjes gemaakt met een heel klein mesje. Dit verliep pijnloos. Daarna mocht ik mee naar de wasbak, waar mijn hoofd nog een keer werd gewassen. Het water op het donorgebied voelde alsof er honderden punaises werden ingestoken, au! Even doorbijten dus.

Terwijl ik op mijn rug lag en wat tv keek, gingen ze met z'n drieën tegelijk aan de slag met het inzetten van de grafts. Ik voelde me aanvankelijk prima, maar de druk op mijn hoofd werd steeds groter, waarschijnlijk door de vloeistof die was ingespoten. Daardoor voelde ik ook het inzetten van de
grafts vrij goed en had erge hoofdpijn. Ik voelde me gewoon niet lekker. Dat heb ik aangegeven en kreeg toen extra paracetamol, cola en een Dextro. Dat verlichtte iets, maar het hield niet over. Uiteindelijk zijn er extra verdovingen langs de haarlijn geplaatst. Nu zonder trilapparaatje, dus die waren venijnig. Binnen 2 minuten verdween de hoofdpijn en klaarde ik helemaal op. Hadden we dus eerder moeten doen. Het laatste deel van het inzetten verliep dus prima en de sfeer was nog steeds erg goed in de behandelkamer.

Rond de klok van 16:45 uur zat het erop! Ik kreeg een verband om het donorgebied en een uitgebreide nazorginstructie. Gaasjes, matjes, milde shampoo en een nekkussentje kreeg ik mee. Om 17:15 uur werd ik opgehaald en kon ik richting huis. Het was een lange dag, maar afgezien van de slechte momenten in de middag is het prima verlopen! Ik ben erg te spreken over Aesthetic Beauty Clinics: deskundig, aardig en gezellige sfeer!

De eerste nacht ging goed, had een slaappilletje meegekregen dus heb prima geslapen. Vanochtend is het verband eraf gegaan. Ik vind dat het er goed uitziet en ben erg tevreden met de haarlijn en de dichtheid die mooi verloopt! Ik heb geen pijn meer, alleen voelt het donorgebied wat verdoofd en geprikkeld aan. Ik moet zeggen dat ik de korte coupe inderdaad wel vindt staan bij mezelf, mensen die ik een foto heb gestuurd zeggen dat gelukkig ook

Nu tijd voor herstel! Ik ben nog 1,5 week thuis. Dan ga ik weer aan het werk. Na 4 maanden ga ik op controle en na 14 maanden is de eindcontrole. Ik hou jullie hier op de hoogte!

Hieronder enkele foto's!









Laatst gewijzigd door Rico1986; 29 oktober 2015 om 14:00
Rico1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2015, 15:40   #8
karel1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2015
Locatie: Nederland
Berichten: 64
Geslacht:
Hoi Rico, het ziet er goed uit, mooie haarlijn. Ook fijn dat je zoveel extra grafts hebt gekregen. Succes de komende maanden!
karel1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2015, 00:50   #9
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Hoi Rico,

Het ziet er zeker netjes uit op de foto s!

Top dat ze zoveel extra grafts hebben kunnen plaatsen, heb je een handje meegeholpen!

Ik verwacht ook een mooi resultaat, donker dik haar, nog redelijk veel haar van jezelf en veel Multi grafts zijn een perfecte basis..

Heel veel succes gewenst, ik blijf je zeker volgen!

Ps calendula zalf is he le maal top om op je HT korstjes te smeren, dit spul is zo bagger vet, dat je korstjes er snel en goed af zullen vallen (heb deze tip eens van haarweb member AnthonieH gekregen)!

Groet Markr32

Laatst gewijzigd door markr32; 31 oktober 2015 om 00:53
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2015, 01:01   #10
Rico1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2010
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markr32 Bekijk bericht
Hoi Rico,

Het ziet er zeker netjes uit op de foto s!

Top dat ze zoveel extra grafts hebben kunnen plaatsen, heb je een handje meegeholpen!

Ik verwacht ook een mooi resultaat, donker dik haar, nog redelijk veel haar van jezelf en veel Multi grafts zijn een perfecte basis..

Heel veel succes gewenst, ik blijf je zeker volgen!

Ps calendula zalf is he le maal top om op je HT korstjes te smeren, dit spul is zo bagger vet, dat je korstjes er snel en goed af zullen vallen (heb deze tip eens van haarweb member AnthonieH gekregen)!

Groet Markr32
Bedankt Markr32! Ik ben ook erg tevreden met hoe het eruitziet. Haarlijn is lager dan ik had verwacht en qua dichtheid een mooi verloop, waarbij de nadruk ligt op de haarlijn en inhammen.
Heb zelf nog nét niet geholpen De dames hebben hard gewerkt en wisselden elkaar snel af. En toch was er nog genoeg tijd voor een praatje en een geintje.
Mijn uitgangssituatie is inderdaad wel goed, ze waren ook erg blij met de kwaliteit van de grafts (de eerste die ze te pakken hadden was meteen 3-tje)
Morgen komen mijn ouders langs en heb al gevraagd om calendula mee te nemen! Staat ook als tip in de nazorginstructies van Aesthetic Beauty Clinics.
Verder heb ik geen pijn, alleen trekt het implantatiegebied een beetje en het begint al een klein beetje te jeuken. Donorgebied is wat gevoelig maar verder oke!
Rico1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2015, 15:53   #11
Rico1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2010
Berichten: 162
Even een korte update. Het is vandaag dag 4 na de HT!

Ik vind dat het er erg goed uitziet en ik kan goed wennen aan mijn nieuwe look Ziet er allemaal wat minder braaf uit, zegmaar
Sinds gisteravond wel meer zeurende en stekende pijn in het donorgebied, maar dat was al voorspeld tijdens de nazorginstructie. Met paracetamol is het allemaal goed vol te houden vooralsnog.

Gisteren mocht ik het transplantatiegebied voor het eerst deppend wassen met de meegeleverde shampoo, vanochtend mocht ik het ook onder de douche voorzichtig afspoelen met een zwakke, lauwe straal. Goed gevoel!
Het donorgebied vind ik er ook al rustig uitzien, alleen aan de zijkanten van mijn hoofd zitten wat korstjes. En mijn haar begint alweer te groeien!

Hieronder enkele foto's van dag 4.




Rico1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2015, 15:18   #12
ImHam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 22
Geslacht:
Thumbs up

Ik heb nog niet eerder iets gepost, maar lees al wel enige tijd mee op het forum. Jouw verhaal en met zeker je foto's lijken erg op mijn eigen situatie, dus ik ben super benieuwd naar de resultaten. Vooralsnog ziet het er in ieder geval erg goed uit! Denk niet dat ik nog heel lang ga wachten om zelf een HT te ondergaan, maar bij het plannen komt net wat meer kijken dan bij een bezoekje aan de kapper...

Overigens dit weekend voor het eerst in mijn leven mijn hoofd geschoren (van halflang naar 14mm) wat een shock! Ben er na een volle dag nog steeds niet aan gewend, dus zeker een bevestiging dat ik straks weer voor de langere kapsels wil gaan. Maar eerst naar 1mm denk ik, dat ziet er bij jou ook prima uit.

Ga jouw verhaal zeker volgen, veel succes en dank voor de goede foto's!
ImHam is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2015, 17:22   #13
Rico1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2010
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ImHam Bekijk bericht
Ik heb nog niet eerder iets gepost, maar lees al wel enige tijd mee op het forum. Jouw verhaal en met zeker je foto's lijken erg op mijn eigen situatie, dus ik ben super benieuwd naar de resultaten. Vooralsnog ziet het er in ieder geval erg goed uit! Denk niet dat ik nog heel lang ga wachten om zelf een HT te ondergaan, maar bij het plannen komt net wat meer kijken dan bij een bezoekje aan de kapper...

Overigens dit weekend voor het eerst in mijn leven mijn hoofd geschoren (van halflang naar 14mm) wat een shock! Ben er na een volle dag nog steeds niet aan gewend, dus zeker een bevestiging dat ik straks weer voor de langere kapsels wil gaan. Maar eerst naar 1mm denk ik, dat ziet er bij jou ook prima uit.

Ga jouw verhaal zeker volgen, veel succes en dank voor de goede foto's!
Wat fijn dat ik met mijn foto's en ervaringen kan bijdragen aan jouw eventuele besluit! Ik ben er sinds 2010 al mee bezig en ben blij dat ik de stap gezet heb. Het is een lange dag en leef nu wel op de pijnstillers in verband met een pijnlijk donorgebied, maar kan nu al genieten van mijn nieuwe haarlijn. Gisteravond ben ik (in het donker) van en naar mijn auto gelopen en voelde me al zelfverzekerder dan voor mijn HT. En dat terwijl het er feitelijk natuurlijk nog niet uitziet

Ik keek ook het meeste op tegen het millimeteren van het haar, maar ik moet zeggen dat ik er snel aan gewend was en het wel leuk vind staan. Het helpt ook als je positieve reacties uit je directe omgeving krijgt. Helaas zullen de haren de komende weken uit gaan vallen en raak ik mijn nieuwe haarlijn weer even kwijt. Ik overweeg om het de komende 3 maanden kort te houden en dan weer te laten groeien als de getransplanteerde haren opkomen.

Ben overigens erg te spreken over de kliniek in Veldhoven. Heb ook een consult gehad in Barendrecht bij Hairplus, maar dat vond ik net wat minder.

Mocht je verder nog iets willen weten, let me know. Kan ook altijd in een privé-bericht!
Rico1986 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2015, 15:09   #14
morgulsblade
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 119
Geslacht:
Ik vind het er echt heel netjes uitzien hoe ze het gedaan hebben , Volgens mij valt de roodheid ook heel erg mee. Heb je nog een korte update?
morgulsblade is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2015, 16:30   #15
Rico1986
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 november 2010
Berichten: 162
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morgulsblade Bekijk bericht
Ik vind het er echt heel netjes uitzien hoe ze het gedaan hebben , Volgens mij valt de roodheid ook heel erg mee. Heb je nog een korte update?
Hierbij de update! Het is vandaag dag 7. Vanmorgen voor het eerst het haar echt kunnen wassen en ben al 50% van de korstjes kwijt. Zie de foto's hieronder. Tot dag 10 moet ik tweemaal daags goed wassen.
Mag sinds vandaag ook een pet op, dus was vanmorgen even bij mijn kapster die vond het er mooi uitzien. De collega's kwamen ook gelijk kijken en ze vonden allemaal dat er veel grafts geplaatst waren voor mijn situatie. Alleen maar goed natuurlijk

De pijn in het donorgebied heeft de afgelopen dagen plaatsgemaakt voor jeuk, jeuk en nog eens jeuk! Sinds vanmorgen zijn daar de korstjes ook weg en is de jeuk gelukkig al een stuk minder. De roodheid valt me inderdaad ook mee, zowel in donor-, als transplantatiegebied.

Ik vind ook dat ze het heel netjes hebben gedaan, zowel qua haarlijn (lager dan ik verwacht had en natuurlijk verloop) als qua verloop van dichtheid. Met een dichtheid van ongeveer 43 grafts/cm2 op de haarlijn en in de inhammen hoop ik een mooi vooraanzicht te krijgen, mijn voornaamste doel van deze operatie. Nu nog even genieten van mijn nieuwe haarlijn, voordat het uit gaat vallen.



Rico1986 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
abc, haartransplantatie

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.