Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 december 2014, 18:54   #16
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Omdat het bij mij nu ook wel heel erg wordt, wil ik ook mijn hoofd gaan scheren. Een gewoon mesje werkte niet bij mij omdat mijn haar te stug is geworden.

Waarmee scheer jij je hoofd @ Carla?
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2014, 19:11   #17
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Hoi Helmgirlie, dat is een hele stap maar ik denk dat je er geen spijt van zult krijgen. Het zien van het half-kale hoofd gaf mij meer verdriet dan ik nu heb. Een kaal hoofd is puur, en heeft zijn eigen schoonheid. En je haarwerk houdt er beter op, heb ik begrepen.

Maar de eerste keer, toen de rest van het haar eraf ging, viel hier ook niet mee. Eerst maar alles met de tondeuse naar ongeveer een centimeter, dat ging nog wel. Maar toen: scheermes was kansloos, daarvoor was het ook veel te stug. Tondeuse zonder kam krast erg over de huid, dat durfde ik niet aan.

We hebben het hier eerst met een baardtrimmer nog veel korter gemaakt en toen geschoren met het mes. Ik was toen nog bang dat gewone scheergel mijn huid zou irriteren, maar zonder ging helemaal niet, het mes ging er gewoon niet doorheen. Toen heb ik als noodoplossing zonnebrandcrème gebruikt, die was hypo-allergeen en daarvan wist ik dat ik hem kon verdragen. Een heel geklieder en daarna dat hoofd maar weer vrij zien te krijgen van die (waterproof) smurrie. Maar het ging eraf en geen irritatie. Hoofd meteen lekker in de crème Anderhalf uur bezig geweest, pffff.

De volgende dag heb ik scheergel met Aloë Vera gehaald bij De Tuinen en die gebruik ik nog, en ik heb ook een scheerapparaat voor als ik geen zin heb in nat scheren. Als je dat wil kan ik daar ook over adviseren, want mijn eerste koop bleek niet de beste. En zo leer je elke keer weer iets bij

Ik had dus gedacht: ik scheer het eraf en dan is het weg, maar zo werkt het niet. Wat er nog is blijft groeien en om de dag vind ik de stikkels vervelend en ga ik aan het scheren. Daarna zo'n heerlijk glad hoofd, dat voelt fijn.

Succes! Als je nog vragen hebt, stel ze vooral.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2014, 19:59   #18
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik heb echt bewondering voor jullie dames om alles eraf te scheren! Wat gedurfd!

Ik heb AGA en houd mijn eigen haar super kort met de tondeuse. Zodra mijn haar weer gaat groeien merk ik dat het stugger en voller terug komt. How bizar! Ik kan er alleen niets mee, want het blijft weinig. Dus hup dan gaat de tondeuse er weer overheen..
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2014, 21:07   #19
MinnieMouse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2013
Locatie: Noorden des lands
Berichten: 110
Geslacht:
Heftig hoor, om je hoofd te gaan scheren. Respect!
MinnieMouse is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2014, 10:20   #20
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Ik zie het zo: die haarziekte overkomt je, daar heb je geen keus in. Je haar valt eruit en dat vind je niet fijn, dat geeft je verdriet. Vaak is dat een situatie die jaren duurt en steeds erger wordt.

Tot je op dat punt komt dat je niet door kan ploeteren met wat er nog groeit. Dan heb je wel weer een keus: moeilijke deeloplossingen, die meestal tijdelijk zijn (want het proces schrijdt voort). Toch steeds weer de confrontatie daarmee, nieuw verdriet. Of even doorbijten en alles eraf. Heftig.

Wat je kiest, hangt van allerlei dingen af: je persoonlijkheid, leefsituatie... Maar het is een keus van jezelf, en dat geeft je een vorm van vrijheid (al zou je natuurlijk liever niet hebben hoeven kiezen). Dat voelt voor mij beter dan dingen maar over me heen laten komen, en zo kan ik ook weer op zoek naar de leuke kanten aan de nieuwe situatie. Ik ben er geen willoos slachtoffer meer van.

Astrid: het verschil tussen jouw lengte en de mijne is eigenlijk toch maar klein?

Nu ga ik jullie verlaten voor een heerlijk weekje vakantie! Zonnebrand gaat mee, want een verbrande bol, daar wil je niet aan denken. Allemaal een fijne week gewenst en tot daarna.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2014, 14:20   #21
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Bedankt voor je berichtje en je bemoedigende woorden. Nee het verlies van je haar is niet fijn. Ik heb gisteren wat youtubefilmpjes bekekenbvan mensen die hun haar eraf schoren. Stond soms best mooi.

Ik denk nu maar van, ach ik heb gelukkig een haarwerk. Dan maar geen haar eronder.

Veel plezier op vakantie @ Carla!!
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2014, 14:24   #22
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Fijne vakantie Carla
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2014, 15:44   #23
MinnieMouse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2013
Locatie: Noorden des lands
Berichten: 110
Geslacht:
Prettige vakantie Carla!
MinnieMouse is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2014, 18:16   #24
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@carla, hoe gaat het met de jeukende haarwerken?
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2014, 11:06   #25
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Zo, eindelijk tijd om mijn vakantie-haar-ervaring met jullie te delen. Nog bedankt voor jullie goede wensen en het was een hele fijne week!

Het grootste deel van de tijd heb ik geen pruik gedragen, hij zat in een grote enveloppe in mijn koffer en kwam er niet uit. Ik droeg een hoofddoekje, hardloopmutsje of niets. Buiten onder de mensen het hoofddoekje. Dat zit prettig en voldoet op zich prima, maar het trekt toch aandacht. Kinderen gapen je soms aan, volwassenen zie je zich afvragen: heeft ze kanker of is ze moslim?

Na een kleine week merkte ik dat ik daar toch moeite mee begon te krijgen. Je wil gewoon niet altijd dat soort aandacht krijgen, je wil ook wel eens niet opvallen. Ik werd er een beetje verdrietig van, ook al steunt mijn partner me heel erg en vindt hij dat ik me er niets van aan moet trekken.

Dus toen we een dag voor vertrek een terrasje wilden pakken (het was heerlijk weer in Zuid-Italië!) heb ik mijn pruikje tevoorschijn gehaald en eens lekker opgeschud. Binnen een minuutje zat hij prima op mijn hoofd en buiten merkte ik meteen het verschil: niemand keek me meer raar aan. Toen werd ik toch zo blij! Want ik had weer keus, ik kan zelf kiezen hoe ik gezien wil worden. Een goede ervaring.

Ik zou willen dat vrouwen met haarproblemen meer zichtbaar konden zijn zonder zich raar te hoeven voelen. Daar wil ik aan meewerken door me te vertonen zoals ik (ook) ben, zonder haar. Maar als ik daar even geen zin in heb, kan ik een pruik pakken en me 'normaal' voelen. Mijn keus.

Wat de jeuk betreft: ik merk steeds weer dat die minder wordt als ik de pruik langer draag. Het is dus wennen aan het gevoel. En dat gaat lukken.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2015, 12:05   #26
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Hier weer tijd voor een update, want ik heb het wassen uitgeprobeerd met de tips van Lannie! Lannie, nogmaals bedankt, het is zeer goed gegaan.

Eerst een lauw sopje gemaakt met AH fijnwasmiddel. Daar meteen maar twee pruiken in gedaan en voorzichtig wat gepoedeld. Toen even gespoeld met koud water. Teiltje gemaakt met lauw water en wasverzachter van Neutral, beide dames daar een uurtje in laten staan. Toen weer gespoeld met ruim koud water en even in de slacentrifuge. Laten drogen op de standaardjes.

De ene wilde ik wat platter maken want die had een paar eigenwijze lokjes die ik wilde temmen. Daar heb ik tijdens het drogen een katoenen band (eigenlijk een afgeknipt stuk van een legging) omheen gedaan en dat werkte prima. Het haar ligt nu zoals ik wilde.

Bij de andere wilde ik een scheiding maken (open cap). Dus die heb ik er met de vingers en grove kam zo'n beetje ingewerkt en toen maar laten drogen. Resultaat ook erg goed geworden.

Het haar van beide pruiken voelt zachter en prettiger aan, en valt beter. Groot succes dus!
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2015, 12:25   #27
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Toppie @Carla!!!
Ik zag gisteren een youtube filmpje waar iemand (Monebyrd) een echt haar haarwerk in wasverzachter had gedaan. Scheen ook te helpen met haar haar en het rook nog heerlijk ook.
Zij had Malaysian haar of zoiets. Als ik mij goed herinner.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2015, 22:02   #28
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Dat vind ik dan wel weer gewaagd, echt haar in de wasverzachter. Anderzijds: wol is ook echt haar en dat kan er blijkbaar ook tegen. Maar mijn echte haar blijft voorlopig veilig in de kast liggen
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2015, 20:09   #29
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CarlaBosman Bekijk bericht
Maar mijn echte haar blijft voorlopig veilig in de kast liggen
Wat heb je aan een haarwerk van echt haar als het veilig in de kast blijft liggen?? Dragen die pruik, zou ik zeggen
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2015, 20:13   #30
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CarlaBosman Bekijk bericht
Hier weer tijd voor een update, want ik heb het wassen uitgeprobeerd met de tips van Lannie! Lannie, nogmaals bedankt, het is zeer goed gegaan.

Het haar van beide pruiken voelt zachter en prettiger aan, en valt beter. Groot succes dus!
Fijn Carla dat het wassen zo goed gegaan is. Leuker kunnen wij het niet maken, wel makkelijker

Mijn haarwerken liggen ook weer in een heerlijk sopje!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.