Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 februari 2015, 14:03   #1
hilde3
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 september 2014
Berichten: 11
Geslacht:
Internet/online haarwerk aanschaffen

Hoi,

Ik draag sinds twee maanden een haarwerk. Ik wil graag een extra haarwerk aanschaffen om in te slapen en eventueel mee te sporten. Ik draag nu een haarwerk van Belle Madamme, de anastasia long, blond. (iemand ervaring mee toevallig?) Ik heb gisteren gelezen op een VIVA vorum dat iemand ze uit China haalt via het internet waar ook sommige haarspeciaalzaken hun haarwerken weg haalden. Alleen stond er jammergenoeg geen websites bij vermeld. Er zijn zo verschrikkelijk veel websites dat ik het even niet meer weet. Ik denk dat ik voor een synthetische moet gaan om in te slapen omdat echt haar sneller klit met het slapen toch? Ook iemand ervaring met de website Alibaba.com?

hoop dat iemand me wat wijzer kan maken in het internetdoolhof Alvast bedankt. groetjes Hilde
hilde3 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2015, 14:33   #2
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Met Chinese sites moet je erg oppassen. Er zitten erg veel scammers tussen. Je kunt beter in echt haar slapen omdat synthetisch haar gaat vervilten.

Als het haar lang is, zou je een of twee vlechten in kunnen doen tegen het klitten en een satijnen slaapkapje er eventueel bij kunnen dragen om het haar mooi te houden of kiezen voor een satijnen kussensloop.

Echt goede Chinese sites ken ik niet en sommige van hen doen zich voor als Brits of Amerikaans.

Simplywigs.co.uk is betrouwbaar en een echte Britse site.

Of kijk eens op Marktplaats of Ebay. En zorg ervoor dat als je via een site besteld je altojd via Paypal of Creditcard betaald. Er is dan een kopersbescherming en dekking voor niet geleverde waar.

Volgens mij is hier ook een draad voor betrouwbare internet leveranciers.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2015, 16:54   #3
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Hoi Hilde, pruiken bestellen in China is inderdaad heel lastig, door de enorme afstand, je kan niet zien wat je koopt (als het custom voor je gemaakt wordt), en de communicatieproblemen.

De prijs is natuurlijk heel aantrekkelijk, en dit was dan ook de reden dat ik het vorige jaar (voordat mijn haar er af ging al) ook geprobeerd heb. Ik dacht toen nog dat ik per se een echt haarpruik moest hebben die leek op mijn eigen haar. Daar ben ik nu van teruggekomen, maar dat is iets anders.

Om de ergste oplichters te vermijden heb ik hier op Haarweb uitgebreid zitten lezen en uiteindelijk vijf sites gekozen. Die heb ik aangeschreven met het verhaal dat ik voor het eerst een pruik ging kopen en op zoek was naar advies en een prijsopgave.

Die niet reageerden, vielen natuurlijk af. Toen had ik drie kandidaten, waarvan er een heel haastig leek en aan mijn kop zeurde om snel te bestellen, die viel ook af. De laatste twee leken allebei vriendelijk, communicatief en professioneel, alleen gaf de ene op een vraag ineens geen reactie meer, dus bleef er een over (Toplacewigs.com). 'Sylvia' leek heel deskundig en gaf geduldig antwoord op al mijn vragen. De pruik kostte rond de 200 dollar, ik betaalde via PayPal.

Na ongeveer anderhalve maand kwam de pruik, en eerst schrok ik me een ongeluk. Daarna kon ik er ook wel om lachen. De pruik leek in niets op mijn eigen haar. Hij was veel langer (dat is natuurlijk geen punt, knippen kan altijd) maar ook veel krulleriger en de kleur was raar: ze hadden er op basis van een foto die ik had meegestuurd 10% grijs doorheen gemengd! Daar had ik niet om gevraagd, dat grijze haar was in feite gevolg van de alopecia en dat wilde ik dus in mijn pruik niet terugzien.

Omdat ik dat grijs nooit besteld had, heb ik geklaagd en uiteindelijk 40 dollar teruggekregen. Dus het leergeld is nog beperkt gebleven. Maar dit werkt dus niet echt. Ik begrijp denk ik wel wat ze bedoeld hebben en het is echt een kwestie van communicatie. Vertrouw er niet op dat een foto wel genoeg zal zeggen, want die kun je op zo veel manieren bekijken.

Maar eigenlijk raad ik je dus net als Helmgirlie aan om iets te kopen wat je eerst kan zien, dus wat niet in China voor je gemaakt wordt. Tweedehands is misschien iets. Ik weet niet wat je voor 'look' wil in bed? Ik draag in bed geen haarwerk (en nee, ik slaap heus niet altijd alleen ), lijkt me een boel gedoe. Is het dat waard?
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2015, 17:45   #4
hilde3
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 september 2014
Berichten: 11
Geslacht:
Hallo bedankt voor jullie reacties! Ik dacht al idd dat de chinese sites niet heel erg betrouwbaar waren. En vanaf internet is het ook erg lastig om alleen vanuit de beoordeling van een foto een ruik te kopen. In het echt kan het dan lijkt mij heel erg verschillen. Marktplaats en ebay kijk ik idd ook wel s op!
hilde3 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.