Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 maart 2009, 14:23   #16
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
heel soms hoor ik dit verhaal idd van mensen die geen last hebben van een hormonale vorm van overbeharing, maar eerder een normale tot mss iets zwaardere beharing, waarbij idd, waarschijnlijk, vanwege normale hormoonspiegel en geen gevoeligheid voor androgenen op den duur de haargroei iets geremd wordt, waardoor bepaalde haarzakjes mss op nonactief gaan staan, maar in theorie(en in de meeste gevallen ook in de praktijk), gebeurt het omgekeerde, want, door haren uit te trekken of te harsen maak je alle slapende haren ook actief, elke haar gaat dus extra groeien en krijgt groeiimpulsen, ook de haren of haarvaatjes die voorheen minder actief waren. Daarnaast trekt door het veelvuldig harsen vaak het haarvat krom, verandert van houding, ipv recht scheef, met littekenweefsel vaak, waardoor de haren nog moeilijker uit te roeien is, en veel meer kans hieribj op ingegroeide haren, ontstekingen, ... , dus dergelijek beschadigigin van het haarzakje heeft zelden (zeker bij mensen met overbeharing) dit effect.

het nadeel van ipl (in combi met slechte(niet de juiste vr jouw haar en huidtype) instelling op het apparaat zelf)kan idd zijn dat de haarvaatjes enkel beschadigd of verzwakt(en dus lichter en blonder, waardoor ze nog moeilijker uit te roeien zijn) worden ipv uitgeroeid, daarom dat vaak eerst met laser geprobeerd wordt, omdat, indien je ervoor in aanmerking komt, meestal betere resultaten behaald knn worden, blijkbaar.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2009, 18:36   #17
spinnertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2009
Berichten: 28
hoi
misschien een domme vraag.....
dus als je een haar er uit trekt of harst dan kunnen dus slapende haartjes actief worden...
geldt dat dan alleen voor op de plek waar je harst of trekt, dat dáár slapende haartjes actief kan worden of kan het ook op andere plekken van je gezicht/lichaam ?????
ik zit er nl over na te denken om gedeelte bovenlip te harsen maar als er dan ook op andere plekken haartjes actief worden zie ik dit eigelijk niet zitten aangezien er al nl een donsvachtje over mijn gezicht aan het groeien is en elk haartje wat er dan door het harsen ergens anders voor terug kom.....
of begrijp ik dit verkeerd?????
spinnertje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2009, 21:28   #18
Argamemnon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2008
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marte Bekijk bericht
dag argammemnon, probeer gewoon wat teststukjes uit op die plaatsen bij verschillende centra en bekijk het resultaat, maar ook ,en vooral zorg dat je een deskundige behandelaar hebt!! dat geeft toch nog de meeste garanties(als aan huid en haareisen voldaan is) op succes. De juiste instelling zoeken(bij iedere huid, haar en persoon verschillend) vergt nl deskundigheid en ervaring!!

Probeer idd goed de uitleg te vinden over wanneer hoe en wat qua resultaten, en ga gewoon voor proefstukjes.

heel veel succes!!!

xxx marte
Dat zal ik doen, bedankt Marte
Argamemnon is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2009, 11:44   #19
Moii.
HaarWeb lid
 
Moii.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2008
Berichten: 74
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spinnertje Bekijk bericht
hoi
misschien een domme vraag.....
dus als je een haar er uit trekt of harst dan kunnen dus slapende haartjes actief worden...
geldt dat dan alleen voor op de plek waar je harst of trekt, dat dáár slapende haartjes actief kan worden of kan het ook op andere plekken van je gezicht/lichaam ?????
ik zit er nl over na te denken om gedeelte bovenlip te harsen maar als er dan ook op andere plekken haartjes actief worden zie ik dit eigelijk niet zitten aangezien er al nl een donsvachtje over mijn gezicht aan het groeien is en elk haartje wat er dan door het harsen ergens anders voor terug kom.....
of begrijp ik dit verkeerd?????
Volgens mij worden de slapende haartjes op de plaats waar je harst zelf mee uitgetrokken,
daarvoor zijn veel haartjes nog licht, dun en bijna niet zichtbaar, maar als je ze mee uittrekt kunnen ze actief worden...
En ik heb altijd gedacht dat dat alleen op de plek waar je harst is, omdat je dáár de haartjes uittrekt.

Laatst gewijzigd door Moii.; 10 maart 2009 om 11:46
Moii. is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2009, 16:53   #20
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Dan is me rug volgens mij helemaal geactiveed, die zit vol haren haha. Alleen maar goed voor de laser. Hoe meer hoe beter.
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 12 maart 2009, 14:15   #21
Laser vrouw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 september 2007
Locatie: Veldhoven
Berichten: 56
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marte Bekijk bericht
dag argammemnon, probeer gewoon wat teststukjes uit op die plaatsen bij verschillende centra en bekijk het resultaat, maar ook ,en vooral zorg dat je een deskundige behandelaar hebt!! dat geeft toch nog de meeste garanties(als aan huid en haareisen voldaan is) op succes. De juiste instelling zoeken(bij iedere huid, haar en persoon verschillend) vergt nl deskundigheid en ervaring!!

Probeer idd goed de uitleg te vinden over wanneer hoe en wat qua resultaten, en ga gewoon voor proefstukjes.

heel veel succes!!!

xxx marte
Dag Argamemnon,

Ik sluit me volledig aan bij Marte.
Als u erg twijfelt over een laser behandeling ga dan bij verschillende klinieken of ziekenhuizen op consult (vaak gratis) en laat een proef stukje behandelen wacht het resultaat af en maak dan een beslissing.

Wat trouwens hier ook verderop wordt geschreven dat een laser behandeling of IPL maar tijdelijk de haren weg haalt klopt niet, zeker niet bij de light sheer diodelaser want wat weg is blijft ook weg op die plek. Wel maakt het lichaam (vaak in kleine mate) nieuwe haren aan dus daarom adviseren wij 1x per 1 tot 3 jaar 1 na behandeling dit is wel iets waar u rekening mee moet houden.

Succes!

Groeten Laser vrouw
Laser vrouw is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2009, 04:41   #22
Argamemnon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2008
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laser vrouw Bekijk bericht
Dag Argamemnon,

Ik sluit me volledig aan bij Marte.
Als u erg twijfelt over een laser behandeling ga dan bij verschillende klinieken of ziekenhuizen op consult (vaak gratis) en laat een proef stukje behandelen wacht het resultaat af en maak dan een beslissing.

Wat trouwens hier ook verderop wordt geschreven dat een laser behandeling of IPL maar tijdelijk de haren weg haalt klopt niet, zeker niet bij de light sheer diodelaser want wat weg is blijft ook weg op die plek. Wel maakt het lichaam (vaak in kleine mate) nieuwe haren aan dus daarom adviseren wij 1x per 1 tot 3 jaar 1 na behandeling dit is wel iets waar u rekening mee moet houden.

Succes!

Groeten Laser vrouw
Dank u wel Laser vrouw.
Argamemnon is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help, huidverkleuringen na het harsen!! Juutje Hirsutisme - Behandelingen 25 28 juni 2008 22:46
Wel of niet harsen van mijn borst/buik?? BerendT Overige (haar)discussies - Algemeen 5 24 juni 2008 03:06
borsthaar harsen daniel2 Overige (haar)discussies - Algemeen 9 31 mei 2008 17:17
Goedkope manier van harsen Shaida Hirsutisme - Behandelingen 4 29 oktober 2005 19:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.