Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 september 2001, 19:33   #1
Chris
HaarWeb lid
 
Chris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2001
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 291
Question Hoe gaat een diagnose in zijn werk?

Hoi,

Kan iemand mij vertellen wat er allemaal komt kijken bij een diagnose? Hoe werkt dat? Doet een huisarts dat, of altijd een dermatoloog. Wat is er bijv. anders aan een diagnose bij het haarkabinet van Boersma in vergelijking met een dermatoloog aangesloten bij een ziekenhuis?

Iemand die hier evaringen mee heeft?
Chris.
Chris is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2001, 20:46   #2
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Ik kan je vertellen hoe het er bij Boersma aan toe is gegaan, maar wat bedoel je met 'andere diagnoses'?

Afijn, als je bij Boersma komt wordt er bloed geprikt en er worden foto's (50 maal vergroot) van je hoofdhuid gemaakt. Hierop kun je heel duidelijk allerlei haren zien staan. Zo kan Boersma goed zien wat er precies aan de hand is. Als je bijvoorbeeld lijdt aan mannelijke kaling, dan zul je hier en daar haren zien staan die overduidelijk dunner zijn dan de gezonde, dikke haren die er nog staan.

Wat er verder met je bloed gebeurd, weet ik niet. Maar ik heb, naar aanleiding van het onderzoek daarnaar, wel te horen gekregen dat m'n cholestrol heel netjes laag is, en dat m'n lever nog perfect functioneert.

(Volgens Boersma's eigen woorden kan ik nog heel veel bier zuipen . In principe leuk om te horen, maar zo'n hevige drinker ben ik niet. Waarom dacht ie ook anders dat m'n lever nog zo goed in orde was ? )

Maar goed, even back ontopic maar weer:

Als het goed is krijg je van Boersma dan finasteride voorgeschreven. Ikzelf had trouwens het idee dat hij het alleen voorschrijft aan personen van wie hij min of meer wel zeker weet dat ze er ook echt iets aan zullen hebben. In het gesprek kwam heel duidelijk naar voren dat mannen, die al helemaal kaal zijn, er niks aan hebben, om overduidelijke redenen.

Toen ik begon over het feit dat op http://www.menshealth.nl/art/gez/lijf004.html (ook 50-maal vergrootte foto's te zien daar) is te lezen dat tweederde van alle mannen na twee jaar finasteride slikken dikker haar hebben, zei hij dat in dat onderzoek ook mensen als Dick Advocaat (compleet kaal dus) waren meegenomen. En voor hen werkt het dus niet.

Finasteride werkt het beste voor mensen die nog niet meer dan 5 jaar aan het kalen zijn. En Boersma was er dan ook compleet van overtuigd dat ik m'n huidige bos haar tot aan m'n dood kon houden. Ik moet zeggen dat ik dat wel er-rug positief vond klinken. Maar in principe niet ondenkbaar.... want als ik het kalen met finasteride kan oprekken met een paar jaar tot aan het punt waarop HM ons definitief van onze zorgen en frustraties komt verlossen, dan is het mogelijk ja.

Overigens, als je leuke foto's wilt zien van wat finasteride na twee jaar braaf slikken teweeg kan brengen op je hoofd, moet je hier eens kijken:

http://www.hairmeds.com/results.htm

Ik moet zeggen dat ikzelf de zogenaamde moderate results veel indrukwekkender vind dan de great results..... als je kijkt naar de uitgangspositie van beide heren.


Ik ben ook nog van plan om aanstaande maandag naar Boersma te bellen, omdat ik nog wat vragen voor hem heb. Als ik iets leuks krijg te horen, post ik het wel.
  Met citaat reageren
Oud 22 september 2001, 21:31   #3
thomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: zuid holland
Berichten: 71
Geslacht:
Vraag aan Boersma

Jay,

Zou je aan Boersma willen vragen vanaf welke Norwood-classificatie propecia zinvol is om nog te gebruiken?
ALvast bedankt
Groet,
Lex
thomas is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2001, 23:06   #4
Jay
Guest
 
Berichten: n/a
Tja..... in principe zou ik het kunnen vragen. Maar als ik het voor jou alleen doe, zou ik het in principe voor iedereen moeten vragen.

Je kan hem het beste zelf bellen denk ik toch. Het telefoonnummer van Het Haarkabinet vind je op www.haarkabinet.nl.
  Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.