Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 april 2013, 02:09   #1
Donald30
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 april 2013
Berichten: 1
FUE & Kroeshaar?

Beste Allen,

Even het verhaal in het kort:

Gediagnosticeerd met folliculitis Decalvans en na 3 jaar onderzoeken en verschillende medicijnen was ik uit behandelt in Nederland. Vervolgens na lang zoeken uitgekomen bij Dr. Veronique Meulenman die destijds in Brugge zat (inmiddels in Tielt). Met de inname van 200 mg zinksulfaat en het aanbrengen van Fucidin crème was ik binnen 6 weken af van de aandoening.

Nu we dat achter de rug hebben moest het herstel van de schade beginnen. Mijn hoofdhuid zat voor 60% onder de littekens, 40% van mijn hoofdhuidzakjes waren aangetast.

Via via ben ik toen bij een chirurgische dermatoloog in Mechelen terecht gekomen, Dr Sylvain Conninx. Dr Conninx heeft toen een scalp reductie (dooie huid weg halen) en een FUT haartransplantatie uitgevoerd met 800 entjes. FUE met kroeshaar was niet mogelijk volgens de instanties die ik allemaal heb bezocht (prohair, transhair, etc)

Zoals je ziet bij de fotos hebben slecht een geringe gedeelte van de haartjes hun weg naar boven gevonden, waar de rest blijft is mij nog een mysterie. Door mijn donkere huid vallen de littekens al erg gauw op en ben ik gedwongen om petjes en mutsen te dragen als ik in het openbaar ben. Ik vind het niet erg om kaal te zijn maar als ik me hoofd kaal scheer zie je de schade aan het hoofdhuid heel erg. Ik heb tot nu toe meer dan 20 capabele dermatologen gesproken die er allemaal over eens waren dat dit de ergste vorm was die zij hadden gezien.

Nu overweeg ik een FUE te laten doen maar er zijn weinig instanties die garantie durven te geven dat het werkt. Verder las ik iets over een expander of extender maar ik twijfel omdat er al een lap dooie vlees is weggesneden uit me hoofd huid.

Graag suggesties





Donald30 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2013, 21:46   #2
Marcel74
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 2
Behandeling

Hallo Donald,

Is de aandoening bij jou helemaal weg ?

Ik heb nl ook last van de aandoening en slik inmiddels al bijna een jaar doxicycline en smeer me suf. Aanvankelijk leek het rustig te worden maar heb het idee dat het nu weer heftiger wordt.
Marcel74 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2013, 22:00   #3
Luna1979
Banned user
 
Geregistreerd: 13 september 2013
Berichten: 83
Calendula cremè van VSM

Verzorgt het littekenweefsel en voorkomt ontstekingen en werkt helend.

Succes.
Luna1979 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.