Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 december 2015, 23:50   #1
Deaudeau
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Question Algemene vraag: word ik kaal?

Dag forumbezoekers,

Ik ben nieuw hier dus weet niet echt of ik goed zit maar ik heb jullie mening nodig!

Ik heb sinds kort opgemerkt dat ik inhammen heb. Mijn haar aan de voorkant is iets dunner geworden. Ik vraag me af of dit komt omdat ik ouder ben en dus een mannelijkere haarlijn/haar krijg, of dat ik dus kaal aan t worden ben.

Situatie: ik heb totaal geen last van overmatige haaruitval. Ik las berichten met 'volle doucheputjes, kussen sochtends helemaal vol met haar'. Ik heb hier echt geen last van en als ik een goede ruk aan mn haar geef zitten er hooguit 5 haren op mn handen.

Familie: mijn vader is kaal en werd ook al eind tienerjaren kaal, mijn opa aan die kant is ook kaal maar werd dit later dan mijn vader. Mijn oom aan die kant heeft alleen inhammen maar is niet kaal. Aan mijn moeders kant is niemand kaal.

Ik kan geen fotos toevoegen maar zal dit nog proberen te doen, ik hoop in ieder geval dat jullie een beetje een beeld hebben kunnen scheppen van mijn situatie, en me advies kunnen geven. Zo ja, dan wil ik er wat aan doen. Ik ben ervan overtuigd dat ik NW2 heb.

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door Deaudeau; 17 december 2015 om 23:52
Deaudeau is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2015, 11:00   #2
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Daar kan niemand wat over zeggen.

Als we dat nou eens wisten wat er gaat gebeuren in de toekomst.....

Niemand heeft hier een glazen bol.


positief is dat je geen overmatige uitval hebt. Mannelijkere haarlijn krijgen de meeste mannen mee te maken.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2015, 20:15   #3
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Klinkt een beetje als 50/ 50 procent.

Aan je moeders zijde is niemand kaal, wel aan jou vaders zijde. Als je zelf vind dat je haar aan het eind van je pubertijd teveel uitdunt, dan is daar best kans op. Jij zegt dat het nog meevalt. Verder is het aan jou hoe jij het zelf wilt tot in hoever je jou haardos wilt behouden. In die zin kan je overwegen of je wel of niet medicatie (zoals finasteride en minoxidil) wilt nemen tegen erfelijke kaalheid. Medicatie geeft de kans om je haren weer dikker en (iets) voller te krijgen en verdere uitdunning te voorkomen. Het beste is dan om er op tijd mee te beginnen.

Finasteride wordt uitsluitend aan volwassenen gegeven.
En aan volwassenheid is natuurlijk niet de verzonnen 18+ leeftijd verbonden, meestal ouder.

ps: geef toch geen 'goede ruk' aan je haar, dat is toch zonde!?
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
erfelijk, jong, kaal worden, minoxidil, norwood

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.