Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback

Reageren
 
Discussietools Weergave
Oud 21 december 2006, 09:13   #1
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Selectief modbeleid: reguliere vs. alternatieve oplossingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zimza
Komt daarbij dat het beheer niet consequent optreedt, maar met twee maten meet.
Da's nu precies waar het mis gaat op Haarweb. De actieve moderatoren, ofwel de Haarwebpolitie. Dat ze misschien inconsequent optreden aangaande onderwerpen waar ze totaal geen kaas van hebben gegeten is tot daar aan toe, maar nog erger is het met de onderwerpen die juist wel binnen de kernonderwerpen van Haarweb vallen. Daar wordt namelijk ernstig met verschillende maten gemeten. De 'alternatieven' worden liefst zo veel mogelijk onder een noemer weggemodereert, terwijl de finasteride gerelateerde onderwerpen zo breed mogelijk gedragen worden. Hoewel we allemaal weten dat dit tot nu toe het misschien het "beste" (let op de quote tekens!!!) middel is, vormt dit echt geen heilig middel voor een absolute en bevredigende oplossing voor iedereen. Je hoeft dit maar een keer zelf te ondervinden als je, je leven aan het vergallen bent door alle blijvende bijwerkingen en schade die het kan veroorzaken. Juist door een gelijkwaardig moderator beleid te geven aan misschien nu oncontroversiële methodes en middelen, zou Haarweb best in staat kunnen zijn revolutionaire oplossingen aan het daglicht te stellen. Hier zou het dan ook groot in kunnen worden. Nu lijkt het wel een smalbandige politiestaat en dat is verdomd jammer.
gletscher is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2006, 10:01   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher
Da's nu precies waar het mis gaat op Haarweb. De actieve moderatoren, ofwel de Haarwebpolitie. Dat ze misschien inconsequent optreden aangaande onderwerpen waar ze totaal geen kaas van hebben gegeten is tot daar aan toe, maar nog erger is het met de onderwerpen die juist wel binnen de kernonderwerpen van Haarweb vallen. Daar wordt namelijk ernstig met verschillende maten gemeten. De 'alternatieven' worden liefst zo veel mogelijk onder een noemer weggemodereert, terwijl de finasteride gerelateerde onderwerpen zo breed mogelijk gedragen worden. Hoewel we allemaal weten dat dit tot nu toe het misschien het "beste" (let op de quote tekens!!!) middel is, vormt dit echt geen heilig middel voor een absolute en bevredigende oplossing voor iedereen. Je hoeft dit maar een keer zelf te ondervinden als je, je leven aan het vergallen bent door alle blijvende bijwerkingen en schade die het kan veroorzaken. Juist door een gelijkwaardig moderator beleid te geven aan misschien nu oncontroversiële methodes en middelen, zou Haarweb best in staat kunnen zijn revolutionaire oplossingen aan het daglicht te stellen. Hier zou het dan ook groot in kunnen worden. Nu lijkt het wel een smalbandige politiestaat en dat is verdomd jammer.
Als je op bijvoorbeeld het medicijnen-gedeelte van Haarweb kijkt, dan kom je honderden threads tegen over allerlei mogelijk werkende middelen.

Misschien wil je ons wel eens wijzen op middelen die 'weggemodereerd' zijn. Ik heb zoiets nog nooit zien gebeuren. Of is het zoiets als het bekende feit dat de CIA Marsmannetjes verstopt en we ze daarom nooit zien? De berichten zijn er niet, de middelen die je graag besproken zou zien worden niet besproken omdat de Haarwebpolitie die wegmodereert ....

Is dat misschien gebeurd met alle threads die je zelf ooit gestart bent? Ik zie er maar twee in je lijstje, over Char en iets over 'op zoek naar een wonder', niet eens haargerelateerde onderwerpen.

Overigens, dat je veel over finasteride leest komt niet door je Haarwebpolitie, maar doordat veel mensen het gebruiken en doordat het voor velen daarvan echt heel goed werkt.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2006, 19:51   #3
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Als je op bijvoorbeeld het medicijnen-gedeelte van Haarweb kijkt, dan kom je honderden threads tegen over allerlei mogelijk werkende middelen.

Misschien wil je ons wel eens wijzen op middelen die 'weggemodereerd' zijn. Ik heb zoiets nog nooit zien gebeuren. Of is het zoiets als het bekende feit dat de CIA Marsmannetjes verstopt en we ze daarom nooit zien? De berichten zijn er niet, de middelen die je graag besproken zou zien worden niet besproken omdat de Haarwebpolitie die wegmodereert ....

Is dat misschien gebeurd met alle threads die je zelf ooit gestart bent? Ik zie er maar twee in je lijstje, over Char en iets over 'op zoek naar een wonder', niet eens haargerelateerde onderwerpen.

Overigens, dat je veel over finasteride leest komt niet door je Haarwebpolitie, maar doordat veel mensen het gebruiken en doordat het voor velen daarvan echt heel goed werkt.
Beste AnthonieH.

Ik heb in het verleden meerdere nieuwe onderwerpen gestart, waarbij na een uur het onderwerp al was verdwenen. Het bleek ergens onder een hele ander thread te staan.
Helaas heb ik geen schermafdruk meer van het moment dat ik ze plaatste, dus ik kan het je niet laten zien.
Maar je mag van mij aannemen dat het geen CIA marsmannetjes verhaal is.
Ik duid ook niet zo zeer op alternatieve medicijnen, maar meer op bijvoorbeeld methodes.
Hier een voorbeeldje.
Zodra er methodes worden aangehaald, neem als voorbeeld "genezing door bewustzijn", dan wordt dit linea recta onder de New Age Thread gezet. Naar mijn mening twee zaken die niet onder een thread behoren te vallen, maar dat inzicht is persoonlijk. Ik kan zelfs tegen mijn inzicht in begrijpen dat men hier het label "New Age" aan hangt om een overzichtelijk forum te handhaven. Het is slechts een voorbeeld, zo zijn er nog vele. Let op: ik ga hier niet de discussie aan of dat daadwerkelijk een werkbare methode is en of dat op Haarweb thuishoort.

Begrijp me a.u.b. niet verkeerd:
Ik ben een groot voorstander om gelijksoortige onderwerpen samen te voegen. Dit om de duidelijkheid van het Haarweb te vergroten en zo een waardevol forum te creëren. Geen enkel probleem dus met bepaalde acties van de Haarwebpolitie.

Maar!

Deze thread gaat over het feit dat de Haarwebpolitie selectief bezig is.
Als je bijvoorbeeld het woord finasteride in de uitgebreide zoekfunctie invoert, (Advanced Search), en je kiest daar ook nog eens de optie " Search titles only", dan krijg je (op het moment dat ik dit schrijf) 205 onderwerpen over Finasteride. Ik begrijp dat je meerdere threads nodig hebt gezien de grote aantal reacties betreffende Finasteride, maar de meeste threads hebben minder dan 10 reacties en zijn wel heel duidelijk samen te voegen. 205 threads over nagenoeg hetzelfde vind ik zeer onoverzichtelijk!
Dit samenvoegen wordt dan juist niet gedaan, terwijl het onderwerp Finasteride blijkbaar erg gewild is.
Hier is dus duidelijk sprake van een selectief moderator gedrag.
Je zou haast gaan denken dat dit om bepaalde redenen juist zo breed wordt toegestaan, maar die speculatie zal ik verder achterwege houden.

Ook zou ik mijn complete bijdrage lijst nog maar eens nazien, dan zul je zien dat ik beslist wel over meer onderwerpen heb geschreven.
gletscher is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2006, 19:54   #4
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher
Da's nu precies waar het mis gaat op Haarweb. De actieve moderatoren, ofwel de Haarwebpolitie. Dat ze misschien inconsequent optreden aangaande onderwerpen waar ze totaal geen kaas van hebben gegeten is tot daar aan toe, maar nog erger is het met de onderwerpen die juist wel binnen de kernonderwerpen van Haarweb vallen. Daar wordt namelijk ernstig met verschillende maten gemeten. De 'alternatieven' worden liefst zo veel mogelijk onder een noemer weggemodereert, terwijl de finasteride gerelateerde onderwerpen zo breed mogelijk gedragen worden. Hoewel we allemaal weten dat dit tot nu toe het misschien het "beste" (let op de quote tekens!!!) middel is, vormt dit echt geen heilig middel voor een absolute en bevredigende oplossing voor iedereen. Je hoeft dit maar een keer zelf te ondervinden als je, je leven aan het vergallen bent door alle blijvende bijwerkingen en schade die het kan veroorzaken. Juist door een gelijkwaardig moderator beleid te geven aan misschien nu oncontroversiële methodes en middelen, zou Haarweb best in staat kunnen zijn revolutionaire oplossingen aan het daglicht te stellen. Hier zou het dan ook groot in kunnen worden. Nu lijkt het wel een smalbandige politiestaat en dat is verdomd jammer.
Waarom post Tiuri dan zoveel in de omega 3 en 6 thread? Spiro? Hairmax???
En gebruikt hij deze ook... (Ik geef maar een vb van een moderator)
Natuurlijk komt fina er als meeste uit. Het is het best werkende middel...(die geregistreed is voor AGA) Het is toch normaal dat dit middel dan het meest aanbod komt?
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2006, 20:08   #5
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Waarom post Tiuri dan zoveel in de omega 3 en 6 thread? Spiro? Hairmax???
En gebruikt hij deze ook... (Ik geef maar een vb van een moderator)
Natuurlijk komt fina er als meeste uit. Het is het best werkende middel...(die geregistreed is voor AGA) Het is toch normaal dat dit middel dan het meest aanbod komt?
Heb ik geschreven dat een Tiuri tegen middelen is als omega 3 en 6, Spiro enz? Ik dacht het niet. Volgens mij begrijp je totaal niet waar ik het over heb.
gletscher is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2006, 20:35   #6
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.153
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher
Beste AnthonieH.


Deze thread gaat over het feit dat de Haarwebpolitie selectief bezig is.
Als je bijvoorbeeld het woord finasteride in de uitgebreide zoekfunctie invoert, (Advanced Search), en je kiest daar ook nog eens de optie " Search titles only", dan krijg je (op het moment dat ik dit schrijf) 205 onderwerpen over Finasteride. Ik begrijp dat je meerdere threads nodig hebt gezien de grote aantal reacties betreffende Finasteride, maar de meeste threads hebben minder dan 10 reacties en zijn wel heel duidelijk samen te voegen. 205 threads over nagenoeg hetzelfde vind ik zeer onoverzichtelijk!
Dit samenvoegen wordt dan juist niet gedaan, terwijl het onderwerp Finasteride blijkbaar erg gewild is.
Hier is dus duidelijk sprake van een selectief moderator gedrag.
Je zou haast gaan denken dat dit om bepaalde redenen juist zo breed wordt toegestaan, maar die speculatie zal ik verder achterwege houden.
Ik denk dat die hoeveelheid onderwerpen, die je krijgt als je op finasteride zoekt, mede komt doordat finasteride zo populair is.
In elk subforum wordt wel eens het woord finasteride gepost.
Bijvoorbeeld een heel verhaal over haartransplantatie, met daarin een opmerking dat de arts je ook finasteride heeft aangeraden.
Daarbij is de rubriek medicijnen/haargroeimiddelen de zwaarste rubriek op Haarweb om te moderatoren vanwege de vele postings.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2006, 20:42   #7
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher
Heb ik geschreven dat een Tiuri tegen middelen is als omega 3 en 6, Spiro enz? Ik dacht het niet. Volgens mij begrijp je totaal niet waar ik het over heb.
Neen ik toon zo aan dat het niet juist is wat je zegt over dingen wegmodereren.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2006, 21:05   #8
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher
"genezing door bewustzijn"
Is ook zo zweverig. Het is ook niet echt een haargoeimiddel of medicijn.
Andere middeltjes kun je vastnemen enz. Maar dat niet.

De moderatoren weten misschien niet echt wat er mee te doen. Maar das ook normaal je genezen door bewust te worden of zijn. Daar zet je als normale belg/nederlander een groot vraagteken naast.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2006, 01:51   #9
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher
Da's nu precies waar het mis gaat op Haarweb. De actieve moderatoren, ofwel de Haarwebpolitie. Dat ze misschien inconsequent optreden aangaande onderwerpen waar ze totaal geen kaas van hebben gegeten is tot daar aan toe, maar nog erger is het met de onderwerpen die juist wel binnen de kernonderwerpen van Haarweb vallen. Daar wordt namelijk ernstig met verschillende maten gemeten. De 'alternatieven' worden liefst zo veel mogelijk onder een noemer weggemodereert, terwijl de finasteride gerelateerde onderwerpen zo breed mogelijk gedragen worden. Hoewel we allemaal weten dat dit tot nu toe het misschien het "beste" (let op de quote tekens!!!) middel is, vormt dit echt geen heilig middel voor een absolute en bevredigende oplossing voor iedereen. Je hoeft dit maar een keer zelf te ondervinden als je, je leven aan het vergallen bent door alle blijvende bijwerkingen en schade die het kan veroorzaken. Juist door een gelijkwaardig moderator beleid te geven aan misschien nu oncontroversiële methodes en middelen, zou Haarweb best in staat kunnen zijn revolutionaire oplossingen aan het daglicht te stellen. Hier zou het dan ook groot in kunnen worden. Nu lijkt het wel een smalbandige politiestaat en dat is verdomd jammer.
Ik heb enkele posts afgesplitst van deze thread omdat ze heel ergens anders over gingen. Ik zal hier even serieus op ingaan maar ik vind het wel heel jammer hoor dat ik hier nu mijn energie in moet steken.

Je zegt dat ik geen ruimte laat voor alternatieve oplossingen en je vermoedt zelfs een complot: ik zou stiekem jouw alternatieve threads verwijderen of samenvoegen met een New Age-thread (waarvan ik het bestaan niet eens weet).

Beste Gletscher, ik heb werkelijk nog nooit wat verwijderd en ik heb ook niets tegen discussies over alternatieve oplossingen. Dat neemt niet weg dat ik zelf sceptisch kan zijn en in een ander type oplossing geloof, maar dat mag hopelijk ook op een forum. Ik laat in ieder geval de ruimte voor iedere discussie. Wie weet heb ik in een enthousiaste bui wel eens een thread samengevoegd met een ander, maar nooit met kwade bedoelingen. Als je het met iets niet eens bent, stuur me dan een pemmetje, mailtje of laat in dit subforum een berichtje achter en dan kunnen we kijken of het anders kan. Ik heb echter nooit wat van jou gehad en nu is HaarWeb opeens een politiestaat.

Het raakt me ook persoonlijk dat je zegt dat het modbeleid ervoor zou zorgen dat men massaal naar de fina grijpt. Natuurlijk, als mensen het met goedkeuring van hun huisarts slikken en er goede resultaten mee behalen zonder bijwerkingen (wat nog altijd de grootste groep is), sja dan kan ik daar moeilijk wat tegen hebben. Maar ik doe zo mijn best om ook de negatieve kanten van dit soort middelen te laten zien. Ik heb het haarwoordenboekje volgeplempt met gezondheidswaarschuwingen, roep iedereen op om 5AR-remmers alleen in overleg met een arts te nemen en bericht vaak over mijn eigen gezondheidsproblemen door 5AR-remmers.

Het beeld dat jij schetst van mods die alleen maar kritiekloos de 'harde medicijnen' aanraden en niets moeten weten van alternatieve oplossingen klopt dus simpelweg niet. Dat er zoveel threads over finasteride worden geopend stoort mij ook, vandaar dus dat ik ze zoveel mogelijk probeer samen te voegen. Van mij mag iedereen in zijn complottheorietjes geloven maar laat mij er ajb buiten. Dank u.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 22 december 2006 om 02:09
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2006, 09:26   #10
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Hoe mooi dit voorbeeld.

Beste Tiuri,

Heel erg bedankt voor je enorm goed voorbeeld wat je hier voor elkaar bakt. Is AntonieH ook voorzien van een voorbeeldje.

Ten eerste zet je een zelfverzonnen titel boven deze thread die naar mijn inzicht alleen tot doel heeft mijn posting belachelijk te maken.
In de overzichtslijst lijkt het dan of ik deze thread geplaatst heb, wat niet waar is. Ik heb ook niet deze titel verzonnen.

Ten tweede heb ik niet geschreven over een specifieke moderator, maar jij voelt je blijkbaar verantwoordelijk. Ik vind niet dat ik een moderator moet beoordelen omdat ik ervan uitga dat jullie een doordacht beleid doorvoeren. De moderator die de andere moderator zijn gang laat gaan zie ik evengoed meewerken aan het beleid. Misschien dat de ene moderator nooit posts edit en de andere wel, dat maakt niet uit. Mijn kritiek richt zich dan ook niet zozeer op een persoon, bijvoobeeld jou, maar op het algemene beleid, onacht wie dat uitvoert.

Ook leg je ernstig de nadruk op het feit dat ik een probleem zou hebben met het samenvoegen van threads, wat geheel niet waar is.
Ik ben juist voor het samenvoegen van threads, maar zou dit ook graag zien gebeuren in de 205 threads die het woord finasteride in de titel hebben. Reeds eerder schreef ik hier een commentaar op, waar jij ook op hebt geantwoord, maar er is nooit iets aan gebeurt. Het is dus gewoon niet waar dat ik de moderatoren, dus ook jou, er nooit op gewezen heb.
Zie hier:

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...575#post103575

Vele finasteride threads gaan over exact hetzelfde.
Ongeacht dat jij voor deze belachlijke titel hebt gekozen was het mijn doel een bijdrage te leveren aan het feit dat er met 2 maten gemeten wordt.
En dat kan ik alleen maar beamen omdat simpel gezegt de finasteride threads een onoverzichtlijke brei vormen, terwijl de, volgens jou, veel minder belangrijke en minder effectieve alternatieve methodes wel onder een noemer geplaatst worden.
Aangezien je zelf al zegt dat finasteride het beste en meest gebruikte middel is, zou het beleid van jullie moderatoren toch moeten zijn om juist hier hoogste prioriteit te scheppen en de threads samen te voegen tot een kleiner aantal eenduidige threads. Dit om een duidelijke richting te vormen
voor de mensen die hier graag wat over willen lezen, maar niet in staat zijn uren op het forum rond te hangen en vaak niet weten waar te zoeken door alle titel-hits die bijvoorbeeld het woord finasteride oplevert.
gletscher is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2006, 11:10   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Gletscher, ik ben er van overtuigd dat je Tiuri maar hoeft te pm-en met een verzoek om de titel te wijzigen en dan doet hij dat. Hij heeft je aanval persoonlijk genomen en dat was inderdaad niet jouw bedoeling. Maar dat hij je post belachelijk zou willen maken geloof ik niet, dan zou er een heel andere titel hebben gestaan.

Het is overigens niet raar dat Tiuri zich aangesproken voelt, hij is een zeer actieve moderator die veel tijd steekt in het overzichtelijk houden van Haarweb en het goed informeren van newbie's. Hij doet daarbij veel van de dingen waar jij een kwade opzet of slecht beleid achter wil zien.

Maar probeer eens een positieve insteek, verzin een titel voor deze thread en vraag of die gewijzigd kan worden. En verzin eens iets om die alternatieven op Haarweb beter in het voetlicht te zetten. Nu is er gewoon geen goede plek voor. Je hebt het niet over medicatie en bovendien verdringt het op dat subforum in de berichten over finasteride, dutasteride, minoxidil, folligen en nog veel meer producten. Het gaat ook niet alleen over kaalheid bij mannen of over Alopecia Androgenetica en ik denk ook niet dat je het kunt zien als nieuwe ontwikkeling, dus ook die subfora zijn niet echt de aangewezen plek.

Je kunt het ook zien als haargroeimiddel natuurlijk en toch werken aan de zichtbaarheid van het onderwerp op dat subforum. Bedenk bijvoorbeeld eens een paar goede titels in de trend van [mentale gesteldheid] de invloed van je instelling op haaruitval, [mentale gesteldheid] de invloed van je instelling op bijwerkingen of [acceptatie] manieren om op gezonde manier met kaalheid om te gaan .

Het vraagt misschien wat werk van je, maar als het echt belangrijk voor je is doe dat dan. Hark op de forums links naar interessante threads bij elkaar en zet ze op een rij (zoals moderator Ugh hier al eens heeft gedaan voor medicatie).

Het is te veel werk om van een moderator (die dat 'werk' vrijwillig, onbetaald en meestal puur uit persoonlijke betrokkenheid doet) te verwachten dat hij of zij een vrije avond besteedt aan iets waar hij zelf weinig heil van verwacht. Maar als je een leuk product hebt, dan zal er vast een moderator zijn die zich geroepen voelt om het een goed plekje te geven.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2006, 14:11   #12
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gletscher
Beste Tiuri,

Heel erg bedankt voor je enorm goed voorbeeld wat je hier voor elkaar bakt. Is AntonieH ook voorzien van een voorbeeldje.

Ten eerste zet je een zelfverzonnen titel boven deze thread die naar mijn inzicht alleen tot doel heeft mijn posting belachelijk te maken.
In de overzichtslijst lijkt het dan of ik deze thread geplaatst heb, wat niet waar is. Ik heb ook niet deze titel verzonnen.
Je ziet weer een complottheorie die er niet is. Ik heb met oprechte bedoelingen een titel proberen te verzinnen die de lading zo goed mogelijk dekt. Als ik je post goed begrijp is dit ook precies wat je bedoelt: er is geen ruimte voor threads over alternatieve oplossingen. Als dit niet klopt, geef dan ajb zelf een titel die je vindt kloppen en ik verander het.

Citaat:
Ten tweede heb ik niet geschreven over een specifieke moderator, maar jij voelt je blijkbaar verantwoordelijk. Ik vind niet dat ik een moderator moet beoordelen omdat ik ervan uitga dat jullie een doordacht beleid doorvoeren. De moderator die de andere moderator zijn gang laat gaan zie ik evengoed meewerken aan het beleid. Misschien dat de ene moderator nooit posts edit en de andere wel, dat maakt niet uit. Mijn kritiek richt zich dan ook niet zozeer op een persoon, bijvoobeeld jou, maar op het algemene beleid, onacht wie dat uitvoert.
Ik ben simpelweg de enige actieve moderator in M/H, dus het kan naar niemand anders gericht zijn.

Citaat:
Ook leg je ernstig de nadruk op het feit dat ik een probleem zou hebben met het samenvoegen van threads, wat geheel niet waar is.
Ik ben juist voor het samenvoegen van threads, maar zou dit ook graag zien gebeuren in de 205 threads die het woord finasteride in de titel hebben. Reeds eerder schreef ik hier een commentaar op, waar jij ook op hebt geantwoord, maar er is nooit iets aan gebeurt. Het is dus gewoon niet waar dat ik de moderatoren, dus ook jou, er nooit op gewezen heb.
Zie hier:

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...575#post103575

Vele finasteride threads gaan over exact hetzelfde.
Ongeacht dat jij voor deze belachlijke titel hebt gekozen was het mijn doel een bijdrage te leveren aan het feit dat er met 2 maten gemeten wordt.
En dat kan ik alleen maar beamen omdat simpel gezegt de finasteride threads een onoverzichtlijke brei vormen, terwijl de, volgens jou, veel minder belangrijke en minder effectieve alternatieve methodes wel onder een noemer geplaatst worden.
Aangezien je zelf al zegt dat finasteride het beste en meest gebruikte middel is, zou het beleid van jullie moderatoren toch moeten zijn om juist hier hoogste prioriteit te scheppen en de threads samen te voegen tot een kleiner aantal eenduidige threads. Dit om een duidelijke richting te vormen
voor de mensen die hier graag wat over willen lezen, maar niet in staat zijn uren op het forum rond te hangen en vaak niet weten waar te zoeken door alle titel-hits die bijvoorbeeld het woord finasteride oplevert.
Inderdaad heb je dit voorbeeld al eerder genoemd, en ik heb toen ook uitgelegd waarom uitgerekend de threads waarin fina te koop wordt aangeboden, een uitzondering vormen. Ik kan al deze threads makkelijk samenvoegen tot één thread, maar heb daar bewust niet voor gekozen omdat dan elke keer die oude posts waarin fina te koop wordt aangeboden opnieuw naar boven komen als iemand wat nieuws post in die thread. Met andere woorden: threads waarin fina te koop wordt aangeboden hebben maar een hele korte actualiteitswaarde en die laat ik liever wegzakken dan dat ze keer op keer opnieuw naar boven in de lijst komen. Dit zijn dus de enige threads die ik niet samenvoeg. Of heb je nog voorbeelden van andere threads over finasteride die makkelijk kunnen worden samengevoegd?

Ik heb trouwens goed nieuws voor je. In de toekomst krijgen we de nieuwe forumindeling en dan zal er een aparte 'koopjeshoek' worden ingericht als nieuw subforum, dan staan deze threads dus niet meer tussen de andere threads over medicijnen en dat is wellicht een oplossing voor jouw probleem.

Ik doe verder erg mijn best om het aantal topics over fina zo klein mogelijk te houden, daarom ben ik ze ook duidelijker gaan categoriseren door middel van rechte haken. Als je zoekt op [finasteride] in plaats van 'finasteride' zul je zien dat het aantal threads over dit middel klein en overzichtelijk is. Dat is dus ook precies het doel van deze rechte haken: de zoekfunctie kan zo beter gebruikt worden.

Verder blijf je volhouden dat de discussies over alternatieve methoden op één hoop worden gegooid. Ik doe dit simpelweg niet, en ik heb ook nog geen linkje gezien naar deze mysterieuze new age-thread in het subforum M/H, dus dit blijft een loze beschuldiging waar niets van klopt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 22 december 2006 om 14:22
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2006, 15:24   #13
kurt
HaarWeb lid
 
kurt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 september 2005
Locatie: belgie
Berichten: 732
eerlijk gezegt had ik in het begin toen ik hier mij aanmelde ook het gevoel dat fina het enige werkende middel was en dat andere middelen niet veel voorstelden (ik gebruikte al fina voor ik haarweb leerde kennen) maar nu heb ik dat niet meer!
__________________
regime

groene thee maar dat drink ik al jaren, en meer om de algemene gezondheid

fina 1 mg vanaf dec 2004 (gestopt maart 2006)terug gestart op 22 maart 2008

duta 0,5mg om de dag (vanaf 11dec 2006)( gestopt begin juli 2007)

adam (now) green tea (now)

omega 3 (now) silymarin (now)
kurt is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2006, 15:34   #14
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Stelletje galkoppen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ik heb enkele posts afgesplitst van deze thread omdat ze heel ergens anders over gingen. Ik zal hier even serieus op ingaan maar ik vind het wel heel jammer hoor dat ik hier nu mijn energie in moet steken.
Inderdaad! Wat is de bedoeling van sommige newbies die hier het forum lopen te verzieken??? Ga je gal ergens anders lopen spauwen of koop een huisdier en get a life. Laat degenen met oplossingen anderen proberen te helpen(zoals Tiuri al een miljoen keer heeft gedaan en JIJ/JULLIE nog nooit!) Natuurlijk gebeuren er ooit dingen die niet helemaal naar de wensen zijn van alle 10.000 leden, maar ik wordt er schijtziek van dat de intentie van Haarweb hier door het slijk wordt gehaald, ten koste van alle goede inspanningen die de webmaster en de moderators in hun vrije tijd proberen neer te zetten. KAPPEN AUB OF OPZOUTEN!!

Roland
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2006, 18:43   #15
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Newbie is gletscher ook al weer niet(anders ben ik er ook een )
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Selectief modbeleid: islam vs. andere religies simbah Archief: afgehandelde Suggesties 148 29 juni 2007 14:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.