Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 augustus 2016, 19:12   #1
chantalvereijke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2013
Berichten: 2
Shedding na 2 jaar minoxidil

Beste mensen,

Ik heb een dringende vraag.
Ik ben een vrouw van 20 jaar en sinds een maand heb ik ineens weer extreme haaruitval.
2 jaar geleden ben ik begonnen met minoxidil 2%, nadat mijn TE al 1,5 jaar aan de gang was(dus waarschijnlijk CTE).
Ik heb toen weinig meer op mijn haaruitval gelet, omdat ik toentertijd haarextensions droeg en me hierdoor minder onzeker voelde over mijn haren. Mijn haar is in die 2 jaar van minoxidilgebruik weer volledig hersteld tot het niveau van voor de TE.
Nu, twee jaar later, heb ik ineens uit het niets weer haaruitval.
Ik heb niks aan mijn behandeling veranderd.
Ik slik al 3 jaar vitamine B complex, een multivitamine, en sinds kort Omega 3 (toen de shedding begon).
Bovendien slik ik al 4 jaar de Yasmin-pil.

Toen mijn TE begon, ben ik bij de huisarts geweest en heb ik mijn bloed laten prikken op zowat alles. Het enige wat ze niet hebben gemeten is mijn ferritine-level, maar mijn HB-waarde was zeer goed.

De oorzaak van mijn TE lag bij drastisch gewichtsverlies, binnen 2 maanden tijd was ik meer dan 10 kg verloren en daardoor op ernstig ondergewicht gekomen. Daarna is mijn gewicht gelukkig weer hersteld en 3 jaar later gelukkig ook mijn haren.

In het laatste half jaar ben ik denk ik 2 kilo afgevallen, waardoor ik weer licht ondergewicht kreeg. Ik at echter gezond en redelijk veel en zat net op het randje van een gezond BMI, dus ik denk niet dat de plotselinge shedding daaraan kan liggen (?).

Nu heb ik dus sinds een maand ineens een shedding. Kan dit seizoensgebonden haaruitval zijn, of werkt de minoxidil wellicht niet meer?
Inmiddels ben ik begonnen met 5% minoxidil in de ochtend en s'avonds 2%, omdat ik hoop dat hierdoor mijn haar sneller weer aangroeit. Is dit een slimme zet?

Ik ben weer obsessief bezig met mijn haren, ik denk dat het mij veel rust geeft als ik weet waar de haaruitval vandaan komt.

De oorzaak van eerste periode van haaruitval was duidelijk (extreem ondergewicht), maar nu weet ik echt niet waar het van komt.
Ik eet nu al wat meer (vooral meer noten, zuivel, vlees, groente, etc.) en let erop dat ik niet teveel stress. Wat kan ik nog meer doen om mijn haaruitval te stoppen?

Ik wil graag weten of het normaal is om na 2 jaar minoxidil ineens weer een shedding te krijgen, dan weet ik dat ik gewoon een paar maandjes geduld moet hebben tot het over is.
Ook wil ik graag weten of jullie het een slim idee vinden dat ik minoxidil 5% ben gaan gebruiken in de ochtend.

Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mijn vragen zouden beantwoorden.

Groet, Chantal
chantalvereijke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2016, 22:14   #2
Liekske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 11
Geslacht:
Hoi Chantal,

Ik zat hier sinds een poos weer te lezen omdat ik op hetzelfde probleem stuit als jij; nl ineens weer haaruitval tijdens mijn minoxidil gebruik.

Ook ik weet niet hoe dit komt.
Ik gebruik sinds 1 jaar en 8 maanden 2x per dag minoxidil 5% zonder ppg.
Sinds vorige maand merk ik ineens weer dat ik veel meer haren verlies. Ik voel en zie ze vallen en kom overal weer losse haren tegen. Heel erg jammer want ook mijn haar was weer volledig hersteld.
Ik ben door deze shedding behoorlijk in paniek en was hier om een reden te vinden en stuitte op jouw bericht.
Ik kan je dus niet helpen, al begrijp ik je natuurlijk heel goed.
Ik ben nu in overweging om minoxidil 6% te gaan proberen. Maar ik wil zo graag weten hoe die shedding nu opeens komt.
Liekske is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2016, 12:41   #3
Questioning
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2016
Berichten: 11
Geslacht:
Dat is niet fijn..

Ik heb veel gelezen over minox gebruikers die na een aantal jaren merken dat het product niet meer werkt.. weet ook dat hierdoor meer haaruitval dan normaal ontstaat (omdat de haren minoxverslaafd zijn) Misschien komt het omdat je lichaam er aan gewend is geraakt. oplossing: gebruik een sterkere dosis? helaas gaat het na een poos wss weer minder. Als het genetisch is en niet door een bepaald vitaminegebrek komt.. kan je er vrij weinig aan doen nu.
Ik zou denkik wachten tot 2020 en hopen dat dat wondermiddel eindelijk op de markt komt.

Ik weet trouwens zeker dat er al een cure tegen haaruitval is.. maar bussiness vertraagd de boel.. het gaat alleen maar om geld tegenwoordig..
Questioning is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2016, 04:31   #4
DHTs*x
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2016
Berichten: 39
Geslacht:
Ik heb ook een hele erge shedding sinds de afgelopen 2 maanden.
Gebruik minoxidil nu bijna 7 maanden. Wel groeien er allemaal haartjes terug, want als ik over sommige plekken wrijf voel ik stekeltjes, net of mijn haar is gemillimeterd.

Ook lees ik hier en daar dat een 2e shedding vaker voor komt, rond de 7e / 8e maand.
DHTs*x is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2016, 14:08   #5
Liekske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 11
Geslacht:
Hoi,

Ik wilde even mededelen dat mijn haaruitval weer gestopt is.
Het heeft haast 3 maanden geduurd. Waar het door kwam is me nog steeds een raadsel. Geen andere levensstijl of meer stress.
Ik ben gewoon doorgegaan met 2x per dag minox 5% en geprobeerd om me niet al te druk erom te maken. Ik bedacht me ook dat ik door de minox een mooie volle en lange bos met haar heb gekregen en dat, omdat je meer haar hebt, ook meer uitval. Doordat haren langer zijn lijkt t mss meer ook.
Wat er nu uitvalt is normaal iig. Niet meer die heftige shedding zoals ik de afgelopen periode had.
Gelukkig was er nog geen achteruitgang waarneembaar.

Ik ben sinds vandaag trouwens ook begonnen met minox op mijn wenkbrauwen. 2x per dag met een fijn penseeltje een beetje minox erop. Ik pak ze gewoon mee in mijn haar regime
Ik hoop dat mijn wenkbrauwen ook weer wat voller worden
Liekske is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haarverlies, minoxidil, plotseling, shedding, telogeen effluvium

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2014 Stichting HaarWeb.