Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 juli 2023, 23:33   #1
Skexis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2023
Berichten: 10
Geslacht:
Slechte ervaring na haartransplantaties - wat zijn mijn opties?

Twee jaar geleden heb ik (v) een FUE-transplantatie laten doen voor wat lichte inhammen en, althans dat was de bedoeling, om mijn haarlijn iets naar beneden te halen. Ik heb een aangepaste foto van mezelf laten zien van wat ik ongeveer voor ogen had, maar deze werd opzij geschoven want "niet nodig". Het uiteindelijke resultaat was niet geheel naar wens; er was niet genoeg dichtheid en er was niks aan de haarlijn gedaan. Aangezien de kliniek een 100% tevredenheidsgarantie heeft heb ik bij de controle-afspraak mijn opties besproken. Ik zou gebeld worden om deze opties verder door te nemen. Ik werd niet gebeld. Ik heb hierna zelf 5x gebeld, 5x zou ik worden teruggebeld, 5x is dit niet gebeurd. De medewerker die ik steeds aan de lijn had zei op een gegeven moment dat hij "het idee had dat ik gewoon een gratis behandeling wilde", terwijl ze me nog helemaal niet hadden gevraagd hoe ik erin stond. Enfin, uiteindelijk toch een nieuwe afspraak gekregen en daar met een andere arts kunnen doornemen wat er nog gedaan kon worden.
Vorig jaar heb ik mijn tweede haartransplantatie gehad; beide waren onder de 500 grafts. Na de tweede behandeling had ik enorme pijn in het transplantatiegebied. Ik ging ervan uit dat dit tijdelijk was, maar na 4 maanden was het nog niet weg. Ik heb toen met de kliniek gebeld en zou worden teruggebeld; ook dit is niet gebeurd. Nu ben ik een jaar verder en de pijn is wel een stuk minder, maar nog steeds aanwezig, vooral 's avonds. Daarnaast oogt mijn haarlijn na de tweede transplantatie vrij onnatuurlijk; juist dat poppenhaar-effect waarvan ze zeggen dat ze dat niet doen. Het is zo recht dat het lijkt alsof ik het zelf met een potloodje heb getekend. Dit alles heb ik aangekaart in mijn nacontrole-afspraak. De arts wuifde alles wat ik aandroeg weg; de pijn na een jaar hadden ze nog nooit meegemaakt en zou aan een zenuw kunnen liggen. Haarlijn zag er prima uit. Toen ik aan het eind nog meldde dat ik teleurgesteld was in de communicatie, of het gebrek daaraan, werd me verteld dat ik zelf maar een mailtje moest sturen naar de betreffende medewerker.
Ik ben eerlijk gezegd vrij gedesillusioneerd door deze hele ervaring. Dit is een kliniek met een goede naam en, van wat ik kan vinden, bijna alleen maar goede beoordelingen. Ik kan er echter niet terecht met mijn zorgen. Heeft iemand hier ervaring met pijn in het transplantatiegebied, zo lang na de behandeling? Het is een branderig, kloppend gevoel. Ik ben bang dat het nooit meer weggaat en weet niet waar ik ermee terecht kan. Daarnaast vraag ik me af of er nog wat gedaan kan worden aan die hele rechte haarlijn en de knoop-achtige rits haartjes die ik aan een kant heb overgehouden. Ik neem aan dat weglaseren van enkele van de haartjes geen goed idee is, maar is er een specifieke plek/behandeling om haartransplantaties enigszins te corrigeren? Ik zal nog proberen foto's te posten, maar vind het lastig om de boel scherp in beeld te krijgen.
Skexis is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2023, 00:08   #2
CJes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 maart 2022
Berichten: 23
Geslacht:
Wat heftig dat ze zo een slechte klantgerichte erop nahouden. Niet nagedacht over een officiële klacht in te dienen bij de tuchtcommissie?

Waarom ga je niet langs bij andere gerenommeerde klinieken om te kijken of verbetering mogelijk is?

Succes met je herstel.
CJes is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2023, 00:21   #3
Skexis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2023
Berichten: 10
Geslacht:
Ik denk niet dat ik een gegronde klacht heb voor een tuchtcommissie. Ontevredenheid over de communicatie en het resultaat zijn denk ik geen dingen die zij in behandeling nemen, vooral bij afwezigheid van duidelijke medische nalatigheid.
Bij andere klinieken zal ik weer opnieuw dit hele proces moeten doorstaan en gezien de pijn die ik nu heb wil ik er niet nog een keer in laten snijden. Ik zat meer te kijken naar eventueel weglaseren van enkele van de getransplanteerde haartjes, maar kan niet echt een plek vinden die dat aanbiedt voor de haarlijn. Dank voor het meeleven in ieder geval. Ik probeer nu gewoon niet in een spijt-spiraal te blijven hangen.
Skexis is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2023, 11:39   #4
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Heb je ook foto’s?
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2023, 12:26   #5
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 367
Mijn advies zou zijn: check Dr Bisanga (bhr clinic) zijn youtube eens over zijn kennis met repairs. De man is hier zo ongeveer wereldleider in. Zit net over de grens. Consult kost €100. Waarom zou je het niet doen?

Edit: dan heb je meteen zwart op wit wat er wel of niet goed is gedaan.

Laatst gewijzigd door Klapz; 30 juli 2023 om 12:31
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2023, 19:34   #6
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Wat een slechte service!!

Je zou moeten kunnen verwachten dat een kliniek gewoon te bereiken is. En dan op zijn minst binnen kantoor uren. Wat een slechte zaak!!

Als je foto’s deelt kunnen de mensen op het forum je ook beter helpen. Maak je niet super druk, het is hopelijk te herstellen.

Ik zou je aanraden om is met een paar andere haarklinieken in gesprek te gaan over de mogelijkheden. Heel veel succes!
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2023, 19:59   #7
Skexis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2023
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hvl Bekijk bericht
Heb je ook foto’s?
Bij deze enkele foto's.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Hairline 1.jpg‎ (109,1 KB, 118x gelezen)
Bestandstype: jpg Hairline 2.jpg‎ (148,9 KB, 110x gelezen)
Bestandstype: jpg Hairline 3.jpg‎ (150,7 KB, 91x gelezen)
Bestandstype: jpg Hairline 4.jpg‎ (140,4 KB, 81x gelezen)
Bestandstype: jpg Hairline 5.jpg‎ (95,7 KB, 68x gelezen)
Skexis is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2023, 20:00   #8
Skexis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2023
Berichten: 10
Geslacht:
En nog wat...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Hairline 6.jpg‎ (141,7 KB, 85x gelezen)
Bestandstype: jpg Hairline 7.jpg‎ (104,5 KB, 77x gelezen)
Bestandstype: jpg Hairline 8.jpg‎ (139,6 KB, 62x gelezen)
Bestandstype: jpg Hairline 9.jpg‎ (150,5 KB, 79x gelezen)
Skexis is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2023, 20:04   #9
Skexis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2023
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Wat een slechte service!!

Je zou moeten kunnen verwachten dat een kliniek gewoon te bereiken is. En dan op zijn minst binnen kantoor uren. Wat een slechte zaak!!

Als je foto’s deelt kunnen de mensen op het forum je ook beter helpen. Maak je niet super druk, het is hopelijk te herstellen.

Ik zou je aanraden om is met een paar andere haarklinieken in gesprek te gaan over de mogelijkheden. Heel veel succes!
Ze waren ook wel te bereiken, maar hadden altijd als reactie dat ik zou worden teruggebeld en dat gebeurde vervolgens nooit. Ik weet niet of ik nog naar een andere haarkliniek wil; ik denk niet dat ik die ingreep nog een keer wil doorstaan. De pijn is nog steeds niet weg na een jaar dus ik ben bang dat er iets beschadigd is.
Skexis is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2023, 20:05   #10
Skexis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2023
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
Mijn advies zou zijn: check Dr Bisanga (bhr clinic) zijn youtube eens over zijn kennis met repairs. De man is hier zo ongeveer wereldleider in. Zit net over de grens. Consult kost €100. Waarom zou je het niet doen?

Edit: dan heb je meteen zwart op wit wat er wel of niet goed is gedaan.
Dank voor de tip. Ik was z'n naam net tegengekomen in een ander topic. Ik zie dat hij ook online consults doet, dus ik ga dat denk ik eens proberen.
Skexis is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2023, 20:44   #11
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Als het goed gebeurt heb je helemaal geen pijn. Ik snap dat je door je slechte ervaring een beetje terughoudend bent maar ik zou je adviseren om langs een goede degelijke kliniek te gaan!
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2023, 20:47   #12
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Ow excuses, op die manier, ja misschien kunnen ze je toch helpen bij een andere degelijke kliniek. Meestal zijn de consults ook gratis. Ik zou het toch even na laten kijken.

Hopelijk komt het goed! Heel veel succes mevrouw. Gr Damla
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2023, 21:03   #13
Skexis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2023
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Ow excuses, op die manier, ja misschien kunnen ze je toch helpen bij een andere degelijke kliniek. Meestal zijn de consults ook gratis. Ik zou het toch even na laten kijken.

Hopelijk komt het goed! Heel veel succes mevrouw. Gr Damla
Dank voor je reactie. De kliniek waar ik ben geweest staat ook te boek als degelijk, dus ik vind het nu lastig om te weten wie er nog wel kundig is. Ik ga me maar weer verder orienteren.
Skexis is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2023, 21:19   #14
hvl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2017
Berichten: 134
Geslacht:
Ik heb je foto’s bekeken. Ziet er prima uit,
als je het mij vraagt.
hvl is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2023, 21:48   #15
Skexis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2023
Berichten: 10
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hvl Bekijk bericht
Ik heb je foto’s bekeken. Ziet er prima uit,
als je het mij vraagt.
Daarom was ik ook wat huiverig om foto's te posten. Het is niet echt duidelijk te zien zo, maar vooral aan de linkerkant is het een hele rechte lijn. Mensen hebben al een paar keer gevraagd of ik m'n haarlijn heb bijgetekend. Aan de voorkant is het wat te leeg en aan de rechterkant zit een rits poppenhaartjes. Het is geen enorm drama (ik vind de pijn en de communicatie van de kliniek problematischer), maar ik vroeg me toch af of het wat natuurlijker te krijgen was zonder weer een hele ingreep.
Skexis is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.