Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 augustus 2006, 22:46   #1
N_tas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Berichten: 29
terug van weggeweest

Hallo allemaal,
Ik ben weer terug op het forum. De laatste tijd ben ik er weer veel aan het lezen. Ik heb al heel heel heel lang niks meer geplaatst eigenlijk niet meer na de bijeenkomst in amsterdam van vorig jaar. Ik zal uitleggen waarom niet en hoop daarmee geen mensen voor hun hoofd te stoten. Ik ben daar naar die bijeenkomst geweest en ben daar best geschrokken niet door de verhalen over ttm maar wel over ja hoe zal ik het noemen misschien wel de oorzaken. Depressies, ADHD, burn out enz. Bij thuiskomst na deze bijeenkomst heb ik me wekenlang heel naar gevoeld, ik had een beetje het idee dat daar met allemaal mensen heb gezeten die ttm hadden maar ja sorry dat ik het zo benoem het is niet de bedoeling jullie te kwetsen maar dat ik daar met allemaal mensen heb gezeten die psychisch niet helemaal in orde waren los van de TTm dan. Heb ook heel lang gedacht dat ik ook iets anders psychisch moest hebben maar kon er maar niet op komen wat. Voelde echt heel naar. Vandaar dat ik ook niet reageerde, vond niet meer dat ik de juiste aansluiting met jullie had.
Maar goed nu weer een tijdje aan het lezen op het forum. Niet dat het slecht met m'n TTM gaat (juist heel goed al vanaf 26 juni niet meer getrokken). maar ben gewoon geintresseerd of er al ontwikkelingen zijn. Nou mijn leven is een tijdje wat minder gegaan. Ik heb het uitgemaakt met mijn vriend (die lieverd die mij heel erg gesteund heeft in de tijd dat ik niet de enigste ben met TTM. Mijn opa heeft een hersenbloeding gehad (maar is ook weer aan de betere hand gelukkig), Ik heb ruzie gehad met een goede vriendin (waarvan ik weet dat het niet meer goed komt). nou dit waren alle negatieve dingen. maar gelukkig ook heel veel positieve dingen. Ik werk nog steeds met veel plezier in de verstandelijk gehandicapten zorg, ook mijn moeder, vader en broertje weten van het begrip ttm af en weten dus ook dat ik niet de enigste ben met dit idiote gedrag. Ik heb 4 nieuwe, leuke gezellige mensen leren kennen die ook al op de hoogte zijn van mijn ttm en hier best goed op gereageerd hebben. Ik ben weer op veldvoetbal gegaan in een heel leuk team. ja en natuurlijk dat ik alweer een poos trekvrij ben!! Allemaal positieve dingen dus. nou dat wilde ik weer ff kwijt en natuurlijk wens ik iedereen heel veel s6 met hun pogingen trekvrij te blijven. en echt waar ik wil niemand voor z'n hoofd stoten hoor
N_tas is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2006, 09:10   #2
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Leuk dat het goed met je gaat. Ik vraag me wel af wat voor soort bijeenkomst dat dan wel was want wij hebben in Antwerpen een tijdje geleden een bijeenkomst georganiseerd en dat waren stuk voor stuk zelfstandige, verstandige vrouwen en zelfs twee mannen waarvan sommigen een oorzaak voor hun ttm konden geven en anderen niet. Helemaal niet bizar of anders dan andere mensen.... Misschien moet je eens naar een grotere bijeenkomst gaan dan met enkelen. Dan zal je zien dat je er best veel positieve energie uit kan putten.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2006, 11:38   #3
eus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: south-east of holland
Berichten: 219
Hoi N tas,
Welkom terug op het forum, en inderdaad fijn dat het goed met jou gaat!
Ik kan me wel voorstellen dat je een beetje 'schrikt' als je lotgenoten ontmoet (die in jouw ogen dan) allemaal psychische problemen hebben. Maar dat betekend toch helemaal niet dat jij dat dan ook moet hebben, misschien moet je jezelf maar gelukkig prijzen dat je dus best goed in je vel zit en dat het goed met je gaat, da's hardstikke fijn toch?
Tja, en wat is dat eigenlijk 'psychisch niet helemaal in orde..' Ik ken tegenwoordig zoveel mensen die worstelen met verschillende dingen, zichzelf afvragen hoe ze willen leven en wat goed of juist niet goed voor hen voelt, en hoe ze met bepaalde zaken in hun leven om willen gaan. Dit kan inderdaad wel gepaart gaan met gevoelend van depressie, teneergeslagen zijn, of af en toe verdrietig of in de war. Maarja, dat is niet erg denk ik.
Ikzelf vind het heeel fijn om contact met mensen te hebben via dit forum, de herkenning en steun doet me erg goed. Het zou m.i. zo fijn zijn dat juist ook de mensen met wie het goed gaat blijven delen wat de ttm voor hun betekend, en wat ze doen om de strijd aan te gaan, of zoals in jou geval te overwinnen? Wil je daar iets over vertellen, hoe heb jij het aangepakt dat je nu al sinds 26 juni trekvrij bent?? Ik ben benieuwd. Groetjes van Eus.
eus is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2006, 14:34   #4
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Hallo,

Ik vind het knap van je dat je hier open durft uit te komen voor je mening. Het is heel jammer dat je je rot hebt gevoeld na die bijeenkomst. Waren daar mensen die nu nog op dit forum actief zijn?
Ik heb juist een hele fijne ervaring van lotgenotencontact.
Blijkbaar denk je nog steeds aan die dag in Amsterdam, en zelfs nu het goed met je gaat zoek je weer contact. Dat vind ik echt knap!

Natuurlijk ben ook ik benieuwd of jij het hulp van iets of iemand bent gestopt met trekken..... Alle tips zijn welkom!

De Limburgse
__________________
voelen is trekken!!! wees alert.....
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2006, 17:38   #5
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Hoi N_tas, volgens mij heb ik jou ontmoet op die bijeenkomst in Amsterdam...zou dat kunnen? Wat fijn om weer wat van je te horen,en dat het goed gaat met je. Mooi dat je de positieve dingen de overhand laat nemen op de negatieve. Ik neem je niets kwalijk hoor,en ik voel me ook niet aangesproken als zijnde iemand met een psychisch probleem. Jammer dat je het toen zo ervaren hebt,al kan ik me er wel iets bij voor stellen. Er waren best zware gesprekken toen. Het was voor mij ook de eerste bijeenkomst,en de enige. Ondanks dat ik het erg fijn vond om lotgenoten te ontmoeten,en openlijk over TTM te kunnen praten,heb ik niet de behoeft aan nog (zo'n) ontmoeting. Inderdaad,misschien is het verschil met een grotere groep wel,dat het iets luchtiger is...meer verschillende mensen praten over meer verschillende dingen,niet alleen over TTM.
Goed van je,dat je hier schrijft hoe je het toen hebt ervaren. Misschien lezen we nog eens van je?

Groetjes,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
terug uit vakantie, goed nieuws.. bolleke TTM - Algemeen 10 4 augustus 2006 11:45
terug van weggeweest Kristel TTM - Algemeen 15 26 juli 2006 11:20
wanneer krijgt mijn haar zijn natuurlijke kleur weer terug.. djillie AA - Algemeen 1 7 juni 2006 23:03
ik ben terug. bolleke TTM - Algemeen 48 17 oktober 2003 22:31
terug van 'weggeweest'... bolleke TTM - Algemeen 2 12 januari 2003 14:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.